- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (139 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (53 opinie)
Multimedia w rękach UPC. Transakcja za 3 mld zł
Akcjonariusze spółki Multimedia Polska zawarli przedwstępną umowę sprzedaży 100 procent akcji spółki. Nabywcą jest największy operator sieci kablowych w Polsce - UPC. Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł. Po przejęciu spółki UPC będzie obejmowało swoim zasięgiem 4,5 mln gospodarstw domowych i firm w Polsce.
Informacje o negocjacjach pomiędzy UPC, a Multimedia Polska pojawiły się już w połowie 2016 roku. Już wtedy Liberty Global, właściciel UPC, prowadził zaawansowane rozmowy w sprawie przejęcia Multimediów. Szczegółów jednak nie ujawniano, a obie spółki nie komentowały spekulacji w mediach.
Jednak 18 października 2016 roku zawarto przedwstępną umowę sprzedaży spółki Multimedia Polska. Akcjonariusze spółki zawarli przedwstępną umowę sprzedaży 91.764.808 akcji stanowiących 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym. Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji.
Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł. Skąd tak duża kwota? Stanowi ona równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją) w roku 2015, skorygowanego o 124 mln zł prognozowanej rocznej wartości synergii, powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych. Ostateczna cena będzie jednak uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego na dzień zamknięcia transakcji. Transakcja nie obejmuje też sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Grupy Multimedia tj. energii, gazu i ubezpieczeń. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce.
- Zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu Grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii. Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co w konsekwencji zawsze będzie z korzyścią dla konsumentów - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
- Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych. Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych. Po sfinalizowaniu transakcji, przystąpimy do modernizacji sieci Multimedia, aby klienci Multimedia mogli korzystać z super szybkiego Internetu UPC i naszej platformy telewizji następnej generacji - twierdzi Mike Fries, prezes Liberty Global (właściciela UPC).
Pod koniec czerwca 2016 roku w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych, czyli około 20 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług. Pod koniec drugiego kwartału 2016 roku w zasięgu sieci Multimedia - będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową - było 1,6 mln gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów, korzystających z 1,4 mln usług.
Liberty Global Group prowadzi działalność w 12 państwach europejskich pod markami: Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet oraz UPC. Działa w ponad 20 krajach Ameryki Południowej i Karaibów pod markami: VTR, Flow, Liberty, Mas Movil i BTC. Ponadto grupa jest operatorem podmorskiej sieci światłowodowej w całym regionie; docierającej do ponad 30 rynków. Działalność Liberty Global prowadzona jest w formie dwóch spółek akcyjnych, notowanych na NASDAQ - Liberty Global Group obejmującej rynki europejskie oraz LiLAC Group, w skład której wchodzą rynki Ameryki Południowej i Karaibów.
Miejsca
Opinie (156)
-
2016-10-20 07:26
Od nowego roku będzie tylko 7-19 Tv Trwam 19 -00 nieszpory 00-7 rózaniec
- 3 1
-
2016-10-20 08:54
A co na to UOKiK ?
Przecież po takim przejeciu UPC bedzie niebezpiecznie dominował na rynku. Czy została więc wydana zgoda na przejęcie ?
- 4 0
-
2016-10-20 10:36
Dlaczego w ankiecie nie mogę wybrać, że kieruje się jakością internetu?
- 5 0
-
2016-10-20 12:16
Upc to cwany pracodawca zatrudnia tylko na działalność gospodarczą i umowę zlecenie gowniany pracodawca sprzedajemy wszystko kurka co za kraj a później się dziwimy ze za grosze pracujemy na śmieciowych umowach zakazać umów śmieciowych i działalności gospodarczej
- 8 1
-
2017-01-20 14:47
opinia
tragedia.Przy pierwszej okazji koniec z tą dziadowską firmą, mającą klienta za idiotę. Na infolini bez przerwy gada automat, wybierz taki albo taki numer , ajak się wybierze nr to automat ględzi , że się wybrało zły nr. W normalnych firmach jest tak, że jak klient nie może się połączyć z danym działem , to się włącza pracownik. i można sprawę załatwić, Tu nie, bo nie byłoby naciągania na koszty rozmowy.Dno dna już osiągnęliście.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.