• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najbardziej kreatywny młody biznes w Gdańsku

Łukasz Stafiej
29 maja 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Główna nagroda trafiła do firmy Aeonform projektującej designerskie trumny. Główna nagroda trafiła do firmy Aeonform projektującej designerskie trumny.

Firma Aeonform produkująca designerskie trumny, urny i nagrobki wygrała konkurs "Go Creative. Biznes na Start", którego finał odbył się w środę w Inkubatorze Starter w Gdańsku.



Każdy z pięciu finalistów miał raptem 5 minut na prezentację projektu swojej firmy. Każdy z pięciu finalistów miał raptem 5 minut na prezentację projektu swojej firmy.

Czy chciałbyś mieć swój biznes?

Zakończyła się 11. edycja konkursu "Go Creative. Biznes na Start", którego celem jest pomoc młodym przedsiębiorcom w rozwinięciu pomysłu na firmę i rozpoczęciu działalności. Do projektu zgłoszono kilkadziesiąt pomysłów, spośród których wybrano 22 najbardziej kreatywne. Przez kilka tygodni ich twórcy szkolili się z prowadzenia własnego biznesu, odbywali spotkania z mentorami oraz - co najważniejsze - doskonalili model biznesowy swojego projektu.

W środę, 29 maja w Inkubatorze Starter w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska jury w składzie: Małgorzata Jasnoch (Inkubator Starter), Mateusz Marmołowski (InteliWISE SA), Marek Trojanowicz (InteliWISE SA), Łukasz Brzeziński (Lookmash.net), Jolanta Budny (BBS Architekci) oraz Andrzej Kiesz (Wirtualna Polska) wybrało 5 finalistów. Każdy z nich miał 5 minut na prezentację swojej firmy.

Finałowe pomysły reprezentowały przeróżne branże. Grzegorz Niecko zaprezentował działanie Klubu Sportowego Movement, który zajmuje się organizacją warsztatów i imprez z pokazami parkour. Patrycja Bronk przedstawiła projekt portalu społecznościowego Skillers dla poszukujących pracy Hiszpanów i Portugalczyków, na którym mogliby się oni wymieniać umiejętnościami i usługami.

Agnieszka i Dorota Kaim oraz Agnieszka Sokołowska zaproponowały projekt firmy Lulu and the Pug zajmującej się szyciem i sprzedażą prostych, stylowych i ekologicznych ubranek dziecięcych. Zespół Pawła Czarnego wpadł na pomysł budowy automatu do nalewania kieliszków wódki, który mógłby wspomagać w pracy barmanów w klubach. Natomiast prezentacja Aleksandra Bielawskiego, Roberta Kowalczyka oraz Dominika Sędzickiego (nieobecny podczas finału) pokazywała działalność firmy Aeonform projektującej designerskie trumny, urny oraz nagrobki.

To właśnie biznes z branży tzw. designu funeralnego, jury postanowiło nagrodzić pierwszym miejscem w konkursie.

- Silnymi stronami projektu są: bardzo dobre i spójne z charakterem produktu wzornictwo, stosunkowo mała konkurencja oraz niesłabnący popyt - żartobliwie uzasadnił decyzję jury Andrzej Kiesz. Małgorzata Jasnoch dodała: - Do dopracowania jest strona finansowa projektu oraz logistyczne sprawy sprzedaży trumien za granicą.

Zwycięzcy otrzymali 10 tys. zł oraz biurko pośród innych firm gdańskiego Startera. Finaliści zostaną również m.in. objęci opieką mentorską, otrzymają darmową obsługę księgową, możliwość wzięcia udziału w szkoleniach czy pomoc przy tworzeniu i obsłudze firmowej strony www.

Następna edycja konkursu "Go Creative. Biznes na Start" odbędzie się za rok. Aktualne informacje można śledzić na stronie biznesnastart.pl.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (46) 2 zablokowane

  • "designerskie" (3)

    Jestem uczulony na te słowo.

    • 58 4

    • na TO słowo.... (1)

      • 15 1

      • Amen;-)

        • 5 0

    • może wpierw sam sie naucz gramatyki

      • 2 5

  • Bez komentarza...

    • 42 2

  • WRÓŻĘ KLAPĘ !

    Treść zjadły robaki.

    • 27 6

  • Jak ktoś umrze, to rodzina (1)

    myśli o tym,czy trumna ma być zwykła czy designerska?

    • 50 3

    • Pewnie, że tak.

      Spójrz na wybór trumien w pierwszym lepszym zakładzie pogrzebowym. Od kartonu po Rolls-Royce'a. Poza tym, możesz sobie takie coś wybrać i za życia.

      • 13 4

  • Niechaj narodowie wżdy postronni znają ..... (1)

    Zalew angielszczyzny, obecnie monstrualny, wyłazi jak przysłowiowa słoma z butów. Ale spokojnie to przeminie jak wszystkie inne przykrości , znośmy to z godnością.

    • 26 3

    • genau

      • 0 1

  • nastęny krok

    to:szałowe okulary przeciwsłoneczne dla nieboszczyków, designerskie t-shirty z wesołymi nadrukami, markowe kosmetyki, smartfony i fikuśna bielizna

    • 34 3

  • hmm...

    biznes jak w filmie "Cudowne lato". Warto obejrzeć, a następnie przeczytać artykuł.
    Wstyd i hańba!!!!

    • 14 3

  • Jaki kraj taka kreatywnosc... (3)

    • 31 5

    • To zmień kraj, albo

      wykaż się lepszym pomysłem na biznes. Mądrala.

      • 5 13

    • dokładnie, taki pomysł to tylko w naszym szarym i ponurym kraju...

      • 6 2

    • jaki kraj takie komentarze

      • 3 4

  • potrzebna reklama (2)

    Po reklamie z Karolakiem i Adamczykiem w rolach uzytkowników umarlaków zbyt zapewniony.

    • 20 1

    • I lepiej aby w tych trumnach zostali na dłużej.. (1)

      ..i zabrali ze sobą cały materiał filmowy gdzie się tylko pojawiają.
      Byłby raj na ziemi.

      Jeszcze Szyca dodam!

      • 1 2

      • Szyca zostaw w spokoju - jest geniuszem dubbingu. Adamczyka dla pewności należałoby włożyć do pieca krematoryjnego, by się przypadkiem nie obudził.

        • 1 3

  • Pchi, też mi awangardowe kształty "stealth-trumien", przecież to już było u Forda z poprzednią generacją aut - New Edge Design. Może któryś z "geniuszy" ze zwycięskiego teamu jeździ starym "w kancik prasowanym" Focusem"?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane