- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (35 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (73 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (148 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Największy Maersk już 21 sierpnia w Gdańsku
Największy i najnowocześniejszy na świecie kontenerowiec, należący do Maersk Line został ochrzczony w Korei Południowej i za miesiąc wyruszy w regularną trasę. 21 sierpnia zawinie do gdańskiego portu. Nowy statek ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości i może pomieścić aż 18 tys. TEU!
Jednostka otrzymała nazwę "Maersk Mc-Kinney Møller", w hołdzie dla syna założyciela grupy A.P. Møller - Maersk. Maersk Mc-Kinney Møller, będący przez dziesięciolecia ikoną firmy i całej branży, zmarł w 2012 roku w wieku 98 lat.
Nowy kontenerowiec to statek klasy Triple-E. Przeszedł już próby morskie i za miesiąc wyruszy w regularną trasę. Jest to pierwszy z dwudziestu zamówionych przez Maersk Line kontenerowców najnowszej generacji, które sukcesywnie będą zastępowały starsze jednostki kursujące na szlaku Azja-Europa (AE10). Do ich głównych atutów należą: większa wydajność, efektywność kosztowa i energetyczna oraz mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Unikalna konstrukcja kadłuba i energooszczędny silnik z systemem wykorzystującym spaliny do produkcji dodatkowej energii napędzającej statek, to tylko niektóre aspekty potwierdzające wyjątkowość nowej jednostki.
- Długofalowa polityka Maersk Line zakłada stopniową modernizację floty i wymianę obecnych statków na jednostki wykorzystujące najnowsze technologie. W ten sposób w dalszym ciągu będziemy w stanie zapewnić zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu - tłumaczy Thomas Bagge, prezes Maersk Polska i szef Maersk Line w Europie Środkowo-Wchodniej. - Triple E to największa inwestycja ostatnich lat, przykład innowacyjności i odważnych dalekowzrocznych decyzji. Dlatego z niecierpliwością czekamy na statek, który ma przypłynąć do Gdańska już w drugiej połowie sierpnia.
Trasa Azja-Europa to najważniejszy obecnie szlak handlowy na świecie, na którym aktualnie skupia się jedna czwarta przewozów realizowanych przez Maersk Line.
- Skierowanie Triple-E na tę trasę jest w pełni uzasadnione również ze względu na najważniejsze porty, które będą mogły te jednostki obsłużyć. Ponadto duża odległość między początkiem i końcem trasy pozwoli na pełne wykorzystanie ekonomii skali oraz wydajności nowej jednostki - podsumowuje Thomas Bagge.
Maersk Mc-Kinney Møller już w połowie lipca rozpoczyna swój dziewiczy rejs na szlaku AE10. A już w środę 21 sierpnia statek zawinie do terminalu DCT w Gdańsku.
Tak powstawał największy kontenerowiec na świecie.
"Eleonora", czyli pierwszy z dużych (15,5 TEU) kontenerowców jaki zawitał do Gdańska.
Miejsca
Opinie (50) 2 zablokowane
-
2013-06-14 17:24
To wszystko wina premiera.
- 4 7
-
2013-06-14 18:32
jakie miejsce jest (3)
najlepsze do fotografowania? bede mial obiektyw 70-200 lub 70-300
- 1 2
-
2013-06-14 20:41
pachołek
- 0 0
-
2013-06-14 22:11
suwnica w DCT (1)
Skąd się biorą tacy ludzie???
- 0 1
-
2013-06-14 22:16
tacy, którzy pytają, gdy czegoś nie wiedzą?
- 3 0
-
2013-06-15 09:12
świetnie !!!
teraz będziemy zapier... po 8 gdzin bez przerwy taki jestem podniecony
- 1 0
-
2013-06-15 18:58
no nie !
w sierpniu ??? I kto go będzie witać jak nie ma już największego megalomana w DCT ???
- 1 0
-
2013-06-17 11:22
niema sie z czego cieszyc
przy takim bezrobociu jak jest w polsce ten statek z ta iloscia chinszczyzny zabierze ze 100 tys polakow prace na kilka miesiecy ,to jest raczej tragedia narodowa ,dodaja do tego walki na cle to podwojna tragedia
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.