• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe głębokowodne nabrzeże w gdańskim porcie

Robert Kiewlicz
25 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Dzięki inwestycji w rozbudowę Nabrzeża Północnego port w Gdańsku zyska ok. 900 m zupełnie nowego nabrzeża, które będzie gotowe do przyjmowania dużych jednostek.

Dzięki inwestycji w rozbudowę Nabrzeża Północnego port w Gdańsku zyska ok. 900 m zupełnie nowego nabrzeża, które będzie gotowe do przyjmowania dużych jednostek.

Jeszcze w 2017 roku w gdańskim porcie ma ruszyć budowa nowego, głębokowodnego nabrzeża gotowego do przyjmowania dużych jednostek. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ma zamiar zainwestować ok. 200 mln zł w rozbudowę Nabrzeża Północnego zobacz na mapie Gdańska w Porcie Północnym. Inwestycja ta ma wpisywać się w koncepcję budowy Portu Centralnego.


Jak oceniasz polską gospodarkę morską?


- Inwestycja pod nazwą "Budowa Nabrzeża Północnego" rozpocznie się w tym roku. Zarząd MPG SA dysponując ważnym pozwoleniem na budowę podjął decyzję o radykalnym przyspieszeniu tej inwestycji. W tym kwartale ogłosimy postępowanie przetargowe, a po jego rozstrzygnięciu będziemy mogli przekazać wykonawcy plac budowy. Liczymy, że uda się to zrobić do końca 2017 roku. Szacunkowe koszty to ok. 200 mln zł - mówi Marcin Osowski, wiceprezes ds. infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Sama inwestycja ma polegać na zalądowieniu i budowie głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym. Dzięki temu port w Gdańsku zyska ok. 900 m zupełnie nowego nabrzeża, które będzie gotowe do przyjmowania dużych jednostek.

Czytaj też: Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę

- Jest to pierwsza tak duża inwestycja ZMPG SA od czasów budowy Portu Północnego w latach 70. XX wieku. Zakładając, że DCT to jednak inwestycja prywatna - dodaje Osowski. - Rozwój gospodarczy kraju, coraz większa atrakcyjność portów Wybrzeża nakazuje nowe inwestycje. Rozpoczynająca się modernizacja Portu Wewnętrznego to jedna sprawa, a budowa zupełnie nowej infrastruktury to całkiem nowa jakość. Jest to też element budowy Portu Centralnego w tym sensie, że Zarząd MPG SA jest zdeterminowany, by jak najszybciej budować nowe nabrzeża wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Pokazujemy też, że oprócz prac studyjnych i koncepcyjnych dotyczących Portu Centralnego jesteśmy w stanie sami realizować nowe projekty inwestycyjne na wodach Zatoki Gdańskiej w obszarze administracyjnych granic Portu Gdańsk.
Czym ma być Port Centralny? Ma on powstać pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem zobacz na mapie Gdańska. W konsekwencji zwolnią się tereny w lewobrzeżnej części Portu Wewnętrznego, które stopniowo będą oddawane miastu. O planowanej inwestycji informowaliśmy już w 2015 roku w tekście "Gdy powstanie Port Zewnętrzny w Gdańsku, miasto uzyska 120 ha terenów".

Więcej: Parking i nabrzeże. Inwestycje w porcie wewnętrznym w Gdańsku

Koncepcja budowy Portu Centralnego uwzględniona została w "Strategii rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027". Planuje się, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020. Na nowych terenach powstać mają terminale: drobnicowy, pasażerski oraz baza przeładunku kontenerów. Budowa nowych terminali umożliwiających obsługę statków pasażerskich i ro-ro ma stworzyć dogodne warunki dla powszechnego stosowania transportu intermodalnego.

Miejsca

Opinie (42) 1 zablokowana

  • Jakoś cisza z tym przetargiem

    Z budową terminalu agro ot logistic także

    • 0 0

  • Nie betonujmy plaży (1)

    Nie zapominajmy o turystyce która także generuje spore dochody dla miasta i regionu i bezcennych walorach plaży Stogi o czym zapomina pan Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, forsując rozwój portu zewnętrznego na wschód .

    • 0 2

    • Tygrys mu wytłumaczy...

      • 0 0

  • ex Gdask.. Patrcie na Gdynie! (4)

    Jak się Dynamicznie ZWIJA pod Panowaniem Jaśnie Pana Prezydenta Szczurka...
    Dno... Dno.. i Marazm !
    ZERO powtarzam ZERO Rozwoju portu a Nawet Jego Dynamiczna Degradacja (patrz tereny Dalmoru i Nauty, czy te zmiana Nab. Francuskiego na Muzeum)
    Wstyd ze się urodziło w tem Radomiu Północy... :(

    Brawo Gdańsk!

    Lokomotywo Wybrzeza!

    • 12 2

    • Porty są spółkami Skrabu Państwa (2)

      Co mają do tego władze miejskie?

      • 0 4

      • (1)

        Np. DCT to spółka Skarbu Państwa?
        A władze miejskie mają to do tego, że decydują m.in. o polityce przestrzennej chociażby na terenach stanowiących zaplecza portów.

        • 8 0

        • DCT to nie Spółka Skarbu Państwa, ale działa na terenach Skarbu Państwa.

          • 1 0

    • MO

      Jak prowadzisz to nie pisz...

      • 0 1

  • No a w moim mieście...

    80 lat temu zabrano tereny morzu, by teraz stawiać tam szklane domy,

    • 1 0

  • Zakręt pięciu gwizdków

    Zamiast szkodliwego przekopu przez mierzeję wiślaną, proponuję przekop u wylotu kanału z "zakrętu pięciu gwizdków", umożliwi to wygodne wejście dużych statków do portu i stoczni, a Stoczni Gdańskiej budowę dużych kontenerowców dla Armatorów europejskich takich jak Hapag Lloyd, Harrison, KNSM czy CGM, naszych sprawdzonych klientów!
    Spróbujcie, chętni za miedzą gwarantowani, interes bezpieczniejszy niż dziurawienie mierzei wiślanej, bo wszystkie statki planowane dla przekopu mogą wpływać już od dawna przez Przegalinę i Gdańską Głowę, o czym władze nasze winny wiedzieć, gdyż przez lata całe, z Długiego Pobrzeża pływały statki pasażerskie floty niemiecko szwajcarskiej o wymiarach ponad 80 m długości, 9 m szerokości i zanurzeniu 1,4 m, większe i tak nie będą mogły manewrować w pięknym ale starym porcie w Elblągu!

    • 5 3

  • Przeprowadzka

    Slyszalem z dobrze poinformowanego źródła że przeniosą tam PGE ze swoimi asami od zarządzania

    • 2 1

  • Niedługo porty nam się tak rozrosną, że będzie można po nich przejść do Szwecji (2)

    I Stena padnie, bo na piechotę zaczną chodzić

    • 23 2

    • Nie porty (1)

      tylko Port Gdański. A Stena nie padnie tylko przeniesie się do Gdańska.

      • 7 1

      • I założy państwo Stenaludię.

        • 0 0

  • gdynski port ma dobre wyniki, ale tempo rozwoju Gdanska doprowadzi do jego marginalizacji (1)

    • 39 7

    • i zaniedbania jego dostępności od strony lądu (kolej, drogi i inne tereny logistyczne)

      • 3 0

  • Marcin Osowski (4)

    powinien cokolwiek powiedzieć o walących się nabrzeżach, drogach dojazdowych, płotach i tych żałosnych sznurkach w bramach ...

    Po co tam to nabrzeża jak tam porządnej drogi nie ma, placów, magazynów, torów kolejowych, co on chce jakieś 40.000t TIRamy wozić czy jak?

    • 21 4

    • Plusuja dyletanckie moherowe babcie (1)

      co nigdzie swego nosa poza próg nie wysunely

      • 1 6

      • ty co zaminusowałeś

        byłeś na Sucharskiego? Kontenerowej? lub Witolda Poinca?

        • 1 2

    • Plany

      W planach jest bocznica kolejowa i nabrzeże i plac przeładunkowy o dużej powierzchni.

      • 4 4

    • to fantasta piarowiec, tak linia władzy każe mówić tzw propaganda sukcesu po 89

      • 4 3

  • Gdansk

    Gdansk to Gdańsk a nie Gdynia

    • 9 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane