• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie w BCT i giganty w DCT

Wioletta Kakowska-Mehring
18 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT. Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT.

W trójmiejskich portach wiosenne ożywienie. Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT rozpoczął obsługę nowego połączenia bezpośrednio z Wielką Brytanią, a do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w gdańskim Porcie Północnym od maja zaczną przypływać największe statki kontenerowe na świecie.



Unifeeder, lider europejskiej branży operatorów kontenerowych rozszerzył zakres działalności na Europę kontynentalną i Wielką Brytanię. Dzięki temu w miniony czwartek statek Merwedijk wywiózł z BCT pierwsze trzy kontenery bezpośrednio do Wielkiej Brytanii. Do tej pory większość tego typu połączeń miały jeden lub więcej przystanków w niemieckich lub holenderskich portach. Utworzenie bezpośredniego połączenia znacznie zmniejsza koszty ponoszone przez operatorów, a dla portu w Gdyni i BCT, oznacza to więcej klientów.

- Na tych zmianach skorzystają wszystkie strony wymiany handlowej, ale nie tylko one - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - Jednym z głównych beneficjentów będzie samo miasto i branża morska. Mam nadzieję, że to tylko pierwszy krok i w przyszłości powstanie więcej tego typu połączeń.

Unifeeder wszedł na brytyjski rynek w ubiegłym roku, otwierając trzy nowe szlaki żeglugowe pomiędzy europejskimi ośrodkami portowymi - Rotterdamem i Hamburgiem, a portami na terenie Wielkiej Brytanii - Felixstowe, Immingham, Teesportem, South Shields i Grangemouth. W przyszłym tygodniu Unifeeder uruchomi czwarte połączenie, w ramach którego jeden statek popłynie z Rotterdamu do brytyjskich portów, następnie wróci do Rotterdamu i skieruje się do portów w Gdańsku i Gdyni.

Dobre informacje płyną też z gdańskiego portu. Do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym od maja zaczną przypływać kontenerowce o pojemnościach 13 tys. TEU i 15,5 tys. TEU. Te gigantyczne statki należą do duńskiej firmy żeglugowej Maersk Line i mają pływać na linii AE 10 (Azja - Europa), pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, wśród których jest Gdańsk.

Linię transportową AE 10, z zawinięciem do DCT, zainaugurowano w styczniu ubiegłego roku, gdy do Portu Północnego wpłynął kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU. Teraz na tej linii pływać będą dużo większe statki. Pierwszym będzie Maersk Elba (ponad 13 tys. TEU). Przypłynie on 11 maja. W następnych tygodniach spodziewane są w terminalu kolejno Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk o pojemność 15, 5 tys. TEU.

Linia AE 10 połączyła Daleki Wschód z Europą, na trasie obejmującą m.in. porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie -Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn : Liverpoolczycy kibicują Gdańskowi - wizyta reprezentantów miasta uhonorowanego tytułem Europejskiej Stolicy Kultury 2008 ; Berlin zdobyty - sukcesy Pomorzan na największych europejskich Targach Turystycznych ; Cumy rzuć - Żegluga Gdańska rozpoczyna nowy sezon...
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17.

Miejsca

Opinie (86) 10 zablokowanych

  • Rozkład zawinięć Europe to Far East (AE10)

    Europe to Far East (AE10) na najbliższe miesiące. Tylko nasuwa się pytanie ile kontenerów zostawi i zabierze z DCT.

    • 0 0

  • podwyżki podwyżki podwyżki (1)

    no i jak widac na załaczonym opisie,,,duzo statków ,kontenerów,duzo pracy,duzo podwyzek cen paliwo po 5zł...a wypłaty co????????? szkoda gadać ja niewiem ale chyba zostały zamrożone na lokacie .....ciekawe na ile lat...chyba bedzie ją trzeba niedługo przeliczać na litry paliwa.......wszystko fajnie i powodzenia życze...ale niech ktoś pomysli wkońcu o pracownikach....:(

    • 1 3

    • Do Orzecha

      Orzech nie ma tragedii. Zarób teraz 2700.

      • 1 0

  • JAK TO ZWYKLE BYWA Z (JAKIMKOLWIEK) ARTYKUŁEM NA TROJMIASTO.PL -- FORUM FRUSTRATÓW I 'EKSPERTÓW'

    Zadziwiające jest negatywnie-krytyczne podejście do dowolnego opisywanego wydarzenia, ze strony forumowych malkontentów, frustratów i pseudo-ekspertów.

    Zakładam, że większość z nas to mieszkańcy Trójmiasta -- dlatego fakt dynamicznego rozwoju gospodarki morskiej (w Gdyni i Gdańsku mniej więcej równolegle) powinien nas cieszyć.
    Prosta zależność : większy wolumen = więcej miejsc pracy w firmach związanych z obrotem morskim, więcej pieniędzy dla lokalnego i centralnego samorządu, większa rola polskich portów morskich (na Bałtyku gdzie właśnie wyprzedziliśmy Goteborg, i na świecie).

    Ludzie, więcej pogody ducha , jesteśmy z Trójmiasta !!

    • 6 0

  • DCT (2)

    DCT JEST I BEDZIE NAJLEPSZE :):) CZY SIE TO KOMUŚ PODOBA CZY NIE...........CZY 3 STSAMI CZY 2 DAMY RADE...:p.....W PORÓWNANIU Z GDYNIA NASZE STSY TO MERCEDESY...BEZ URAZY :):):)...TAKŻE TEGO

    • 2 3

    • (1)

      Tak ale taki operator jak wasz na Mercedesie to i pupe rozbił, Robicie zdecydowanie mniej kontenerów w ciągu 12h co BCT przez 8.Kto to widział aby pod STSem stała taka kolejka ciagników haha. Operator się nie wyrabi ooo

      • 3 1

      • To proste. Bo u nas ciągników IMV nie brakuje. A nie oszukujmy się w BCT na ciągnikach bardzo mocno oszczędzają. Z tego co się orientuję to macie góra 4 na STS. I wasi kierowcy (nie ma co dyskutować) bardzo słabo jeżdżą (u nas sobie dorabiają do bajońskiej pensji BCT). Powiem szczerze, że nasi chłopcy muszą troszkę podganiać robotę przez Kadry Polskie (Cargo). Pozdro

        • 1 2

  • dct

    pracuje w dct damy rade marudy i tyle

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane