• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym

VIK
25 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (34)
Łączna długość nabrzeży objętych przebudową to ponad 450 m. Łączna długość nabrzeży objętych przebudową to ponad 450 m.

Warszawskiej firmie PORR powierzono modernizację nabrzeży Rudowego i Bytomskiego w Porcie Gdańsk. Zadanie zostanie wykonane dzięki środkom unijnym. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 2 lat.



Łączna wartość podpisanych umów na realizację robót budowlanych 450 m nabrzeży wynosi 142 mln zł brutto, z czego 51 mln zł przypada na Nabrzeże BytomskieMapka, a 91 mln zł - na RudoweMapka. Inwestycja jest częścią większego projektu, który został dofinansowany z instrumentu "Łącząc Europę" na lata 2021-2027 (CEF 2).

Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze

- Są to już wiekowe i wyeksploatowane konstrukcje. Nabrzeże Rudowe zbudowano ponad 80 lat temu na przełomie lat 30. i 40. XX wieku. Przechodziło jedynie doraźne remonty. Z uwagi na zły stan techniczny (m.in. ścianki szczelnej) w 2019 r. część nabrzeża została wyłączona z obsługi statków i prowadzenia przeładunków. Nieco młodsze jest Nabrzeże Bytomskie. W części płytowej, która jest obecnie eksploatowana, zostało wybudowane prawie 60 lat temu. Wykonanie robót pogłębiarskich i zwiększenie głębokości przy nabrzeżach otwiera możliwości obsługi większych niż dotychczas jednostek przy tych obiektach - mówi Stefan Rudnik, dyrektor Pionu Inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.


Rozbudowa Nabrzeża Rudowego III, która niebawem się rozpocznie, obejmie odcinek o długości 232,5 m i 18-metrowy odcinek Nabrzeża Administracyjnego. W ramach projektu zostanie wykonane nowe nabrzeże o konstrukcji płytowej wsparte na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu pojawi się też tor kolejowy o długości 265 m. W wyniku prac czerpalnych część Basenu Górniczego zostanie pogłębiona do 11,20 m (obecnie od 6,1 do 10,2 m).

Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak

- Nabrzeże będzie miało większą nośność, ma być dostosowane do prowadzenia przeładunków największymi urządzeniami samojezdnymi typu LHM 550 i Mantsinen 300. Dzięki pogłębieniu części basenu będą mogły tu cumować statki o zanurzeniu maksymalnym do 10,60 m i nośności do 35.000 DWT) - mówi Artur Dziambor, rzecznik prasowy Portu Gdańsk.

W przeciwieństwie do Rudowego Nabrzeże Bytomskie jest obecnie wykorzystywane do obsługi statków i prowadzenia przeładunków. Z uwagi na niezadowalający stan techniczny istniejącej części płytowej nabrzeża oraz by umożliwić cumowanie jednostek o większych parametrach, ZMPG podjął decyzję o jego przebudowie. Modernizacja obejmie dwa odcinki: część płytową o długości ok. 143 m i część skarpową o długości 60 m.

Dzięki temu zadaniu nabrzeże zostanie wydłużone do 203 m w wyniku zalądowienia 60 m nabrzeża skarpowego. Tak jak i Rudowe nowe Nabrzeże Bytomskie będzie miało konstrukcję płytową wspartą na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu zostanie wykonana nawierzchnia z betonu cementowego zbrojonego zbrojeniem rozproszonym.  W wyniku prac czerpalnych mających na celu pogłębienie części przy nabrzeżu do 10,20 m (obecnie ok. 6 m) będą mogły tu cumować statki o nośności do 7.000 DWT i długości 120 m. Ale możliwe też będzie dostosowanie nabrzeża do obsługi statków o nośności do 15.000 DWT i długości 145 m po usunięciu dalby i pomostu komunikacyjnego istniejącego dalbowego stanowiska przeładunkowego.
VIK

Miejsca

Opinie (34) 1 zablokowana

  • Najpierw to wyślijcie tam inspektorów środowiskowych. Wszystkie drogi dojazdowe skażone, w grunt leci co chce, w studzienki (1)

    • 3 1

    • Za to jest nowy rzecznik prasowy!!!

      • 0 0

  • Jak Dziambor był w opozycji, to grzmiał, że jak dojdzie do władzy to na stanowiska dyrektorskie będą obsadzane w wyniku (2)

    konkursów. Jak władzę objęła koalicja którą Dziambor reprezentuje, to rozsiadł się w dyrektorskim fotelu bez żadnego konkursu.

    • 10 1

    • Może na to stanowisko konkurs nie jest wymagany?

      • 0 0

    • Rozsiadł się? On tam klęczy...

      • 1 0

  • Jestem tylko ciekaw czy przyszły prezes portu

    Rozliczy poprzednika który doprowadził do likwidacji dużej firmy. A Ci dwaj panowie dyrektorzy wylecą z hukiem z ZMPG. Oczywiście mowa o firmie SOPG. Teraz mają "profesjonalizm".

    • 1 0

  • Przemysł w Polsce jest nie doinwestowany, i ma przestarzałe hale, w których jest syf, i nie ma do nich dojazdów. To się nie zmieni, bo nie ma prawdziwego polskiego rządu od 33 lat. Wszystkie rządy, prócz Jana Olszewskiego przede wszystkim dbają o międzynarodowe firmy. Polska nie jest suwerenna i niepodległa, i to widać na co dzień. Decyzje już zapadają poza terytorium Polski, a Parlament Polski, rząd, wojewodowie, prezydenci, burmistrzowie, wujtowie i radni miast to fikcja.

    • 2 4

  • PO co nam port, skoro jest w Hamburgu? (11)

    Nie lepiej dorzucić te pieniądze do 1,5 mld wsparcia z rezerwy budżetowej dla TVP?

    • 26 46

    • I po co takie komentarze? (2)

      Port się rozwija. Niezależnie od tego czy rządzi PO, PiS czy wyznawcy latającego talerza spaghetti. Te infantylne komentarze niczego nie wnoszą. Cieszmy się, że kraj się rozwija.

      A tak dla wyjaśnienia - PO nie jest przeciwnikiem rozbudowy polskich portów, jednak aby to pojąć trzeba słuchać i czytać ze zrozumeniem. A nie powtarzać brednie pseudodziennikarzy i innych tub propagadnowych.

      • 9 9

      • (1)

        To pisowski troll. Pod prawie każdym artykułem wstawia wpis po co coś tam, skoro jest w Niemczech. Najlepiej ignorować.

        • 3 2

        • Ciebie też trzeba ignorować. Dobrze jest bredzić, wypisywać fake, jak rządzi koalicja z którą ci nie po drodze. W ogóle nie patrzysz, kto dobrze rządzi, a kto nie. Masz rozkaz, więc piszesz to co ci każe szef.

          • 0 0

    • Żebyś się głupio pytał.

      • 5 1

    • Słaby wPIS (2)

      Gdyby zaczęli budować port w Radomiu, to piałabyś z zachwytu.

      • 10 10

      • (1)

        Ty dalej powtarzasz fejka o Radomiu?

        • 13 3

        • Ale już Stocznia Wojenna była.

          • 0 0

    • spitalaj

      • 1 0

    • A TVP Szczujna (1)

      Wytłumaczy leniwie ,że to dla naszego dobra

      • 9 0

      • ale TVPiS już nie ma na szczęście.

        • 3 6

    • Lepiej kupić jeszcze więcej limuzyn

      Tusk ma ponad 140 ministrów, muszą czymś jeździć

      • 11 10

  • (1)

    Ale będą tłuc mieszkańcom darmowych mieszkań w Nowym Porcie

    • 2 4

    • Kto? Za co?Mieszkania rozdają?

      • 2 0

  • Były poseł - synekura

    Myślałem że o takich niusach będzie donosił nasz ex. wolnościowiec co teraz po mariażu z kałyszem w porcie na synekurze siedzi. A on pewnie nowy post na instagrama pisze

    • 7 4

  • PO, czas do boju.

    Wygraliście wybory. Czas byście wykonali do końca udrożnienie drogi wodnej do portu w Elblągu. POwski Elbląg zgrzytał się z PiSem. Obecnie macie zielone światło...

    • 5 2

  • tylko 35 000 DWT > ???

    • 2 0

  • Jak Warszawska firma

    Przecież to Austriacy
    Warszawski to może będzie podwykonawca jak się postara

    • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane