- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym
Warszawskiej firmie PORR powierzono modernizację nabrzeży Rudowego i Bytomskiego w Porcie Gdańsk. Zadanie zostanie wykonane dzięki środkom unijnym. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 2 lat.
Łączna wartość podpisanych umów na realizację robót budowlanych 450 m nabrzeży wynosi 142 mln zł brutto, z czego 51 mln zł przypada na Nabrzeże Bytomskie, a 91 mln zł - na Rudowe. Inwestycja jest częścią większego projektu, który został dofinansowany z instrumentu "Łącząc Europę" na lata 2021-2027 (CEF 2).
Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze
- Są to już wiekowe i wyeksploatowane konstrukcje. Nabrzeże Rudowe zbudowano ponad 80 lat temu na przełomie lat 30. i 40. XX wieku. Przechodziło jedynie doraźne remonty. Z uwagi na zły stan techniczny (m.in. ścianki szczelnej) w 2019 r. część nabrzeża została wyłączona z obsługi statków i prowadzenia przeładunków. Nieco młodsze jest Nabrzeże Bytomskie. W części płytowej, która jest obecnie eksploatowana, zostało wybudowane prawie 60 lat temu. Wykonanie robót pogłębiarskich i zwiększenie głębokości przy nabrzeżach otwiera możliwości obsługi większych niż dotychczas jednostek przy tych obiektach - mówi Stefan Rudnik, dyrektor Pionu Inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Rozbudowa Nabrzeża Rudowego III, która niebawem się rozpocznie, obejmie odcinek o długości 232,5 m i 18-metrowy odcinek Nabrzeża Administracyjnego. W ramach projektu zostanie wykonane nowe nabrzeże o konstrukcji płytowej wsparte na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu pojawi się też tor kolejowy o długości 265 m. W wyniku prac czerpalnych część Basenu Górniczego zostanie pogłębiona do 11,20 m (obecnie od 6,1 do 10,2 m).
Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak
- Nabrzeże będzie miało większą nośność, ma być dostosowane do prowadzenia przeładunków największymi urządzeniami samojezdnymi typu LHM 550 i Mantsinen 300. Dzięki pogłębieniu części basenu będą mogły tu cumować statki o zanurzeniu maksymalnym do 10,60 m i nośności do 35.000 DWT) - mówi Artur Dziambor, rzecznik prasowy Portu Gdańsk.
W przeciwieństwie do Rudowego Nabrzeże Bytomskie jest obecnie wykorzystywane do obsługi statków i prowadzenia przeładunków. Z uwagi na niezadowalający stan techniczny istniejącej części płytowej nabrzeża oraz by umożliwić cumowanie jednostek o większych parametrach, ZMPG podjął decyzję o jego przebudowie. Modernizacja obejmie dwa odcinki: część płytową o długości ok. 143 m i część skarpową o długości 60 m.
Dzięki temu zadaniu nabrzeże zostanie wydłużone do 203 m w wyniku zalądowienia 60 m nabrzeża skarpowego. Tak jak i Rudowe nowe Nabrzeże Bytomskie będzie miało konstrukcję płytową wspartą na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu zostanie wykonana nawierzchnia z betonu cementowego zbrojonego zbrojeniem rozproszonym. W wyniku prac czerpalnych mających na celu pogłębienie części przy nabrzeżu do 10,20 m (obecnie ok. 6 m) będą mogły tu cumować statki o nośności do 7.000 DWT i długości 120 m. Ale możliwe też będzie dostosowanie nabrzeża do obsługi statków o nośności do 15.000 DWT i długości 145 m po usunięciu dalby i pomostu komunikacyjnego istniejącego dalbowego stanowiska przeładunkowego.
Miejsca
Opinie (34) 1 zablokowana
-
2024-03-25 12:48
Najpierw to wyślijcie tam inspektorów środowiskowych. Wszystkie drogi dojazdowe skażone, w grunt leci co chce, w studzienki (1)
- 3 1
-
2024-03-30 17:29
Za to jest nowy rzecznik prasowy!!!
- 0 0
-
2024-03-25 13:05
Jak Dziambor był w opozycji, to grzmiał, że jak dojdzie do władzy to na stanowiska dyrektorskie będą obsadzane w wyniku (2)
konkursów. Jak władzę objęła koalicja którą Dziambor reprezentuje, to rozsiadł się w dyrektorskim fotelu bez żadnego konkursu.
- 10 1
-
2024-03-28 07:48
Może na to stanowisko konkurs nie jest wymagany?
- 0 0
-
2024-03-26 05:37
Rozsiadł się? On tam klęczy...
- 1 0
-
2024-03-26 06:14
Jestem tylko ciekaw czy przyszły prezes portu
Rozliczy poprzednika który doprowadził do likwidacji dużej firmy. A Ci dwaj panowie dyrektorzy wylecą z hukiem z ZMPG. Oczywiście mowa o firmie SOPG. Teraz mają "profesjonalizm".
- 1 0
-
2024-03-25 20:05
Przemysł w Polsce jest nie doinwestowany, i ma przestarzałe hale, w których jest syf, i nie ma do nich dojazdów. To się nie zmieni, bo nie ma prawdziwego polskiego rządu od 33 lat. Wszystkie rządy, prócz Jana Olszewskiego przede wszystkim dbają o międzynarodowe firmy. Polska nie jest suwerenna i niepodległa, i to widać na co dzień. Decyzje już zapadają poza terytorium Polski, a Parlament Polski, rząd, wojewodowie, prezydenci, burmistrzowie, wujtowie i radni miast to fikcja.
- 2 4
-
2024-03-25 10:34
PO co nam port, skoro jest w Hamburgu? (11)
Nie lepiej dorzucić te pieniądze do 1,5 mld wsparcia z rezerwy budżetowej dla TVP?
- 26 46
-
2024-03-25 12:12
I po co takie komentarze? (2)
Port się rozwija. Niezależnie od tego czy rządzi PO, PiS czy wyznawcy latającego talerza spaghetti. Te infantylne komentarze niczego nie wnoszą. Cieszmy się, że kraj się rozwija.
A tak dla wyjaśnienia - PO nie jest przeciwnikiem rozbudowy polskich portów, jednak aby to pojąć trzeba słuchać i czytać ze zrozumeniem. A nie powtarzać brednie pseudodziennikarzy i innych tub propagadnowych.- 9 9
-
2024-03-25 13:57
(1)
To pisowski troll. Pod prawie każdym artykułem wstawia wpis po co coś tam, skoro jest w Niemczech. Najlepiej ignorować.
- 3 2
-
2024-03-25 19:56
Ciebie też trzeba ignorować. Dobrze jest bredzić, wypisywać fake, jak rządzi koalicja z którą ci nie po drodze. W ogóle nie patrzysz, kto dobrze rządzi, a kto nie. Masz rozkaz, więc piszesz to co ci każe szef.
- 0 0
-
2024-03-25 13:58
Żebyś się głupio pytał.
- 5 1
-
2024-03-25 10:45
Słaby wPIS (2)
Gdyby zaczęli budować port w Radomiu, to piałabyś z zachwytu.
- 10 10
-
2024-03-25 10:59
(1)
Ty dalej powtarzasz fejka o Radomiu?
- 13 3
-
2024-03-25 13:56
Ale już Stocznia Wojenna była.
- 0 0
-
2024-03-25 13:49
spitalaj
- 1 0
-
2024-03-25 10:43
A TVP Szczujna (1)
Wytłumaczy leniwie ,że to dla naszego dobra
- 9 0
-
2024-03-25 12:51
ale TVPiS już nie ma na szczęście.
- 3 6
-
2024-03-25 11:22
Lepiej kupić jeszcze więcej limuzyn
Tusk ma ponad 140 ministrów, muszą czymś jeździć
- 11 10
-
2024-03-25 14:53
(1)
Ale będą tłuc mieszkańcom darmowych mieszkań w Nowym Porcie
- 2 4
-
2024-03-25 17:57
Kto? Za co?Mieszkania rozdają?
- 2 0
-
2024-03-25 15:27
Były poseł - synekura
Myślałem że o takich niusach będzie donosił nasz ex. wolnościowiec co teraz po mariażu z kałyszem w porcie na synekurze siedzi. A on pewnie nowy post na instagrama pisze
- 7 4
-
2024-03-25 14:30
PO, czas do boju.
Wygraliście wybory. Czas byście wykonali do końca udrożnienie drogi wodnej do portu w Elblągu. POwski Elbląg zgrzytał się z PiSem. Obecnie macie zielone światło...
- 5 2
-
2024-03-25 13:49
tylko 35 000 DWT > ???
- 2 0
-
2024-03-25 13:02
Jak Warszawska firma
Przecież to Austriacy
Warszawski to może będzie podwykonawca jak się postara- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.