• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ARP rewitalizuje stocznię. Partnerami Zamet, Montex, Nauta i PSSE

Robert Kiewlicz
22 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na terenach stoczniowych w Gdańsku powstawać mają kadłuby dużych jednostek morskich, ale także mniejszych statków rzecznych. Budowane mają być także wielkogabarytowe konstrukcje stalowe i oraz projekty przeznaczone na rynek wydobywczy. Na terenach stoczniowych w Gdańsku powstawać mają kadłuby dużych jednostek morskich, ale także mniejszych statków rzecznych. Budowane mają być także wielkogabarytowe konstrukcje stalowe i oraz projekty przeznaczone na rynek wydobywczy.

Zamet, Montex, Stocznia Nauta, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna i Agencja Rozwoju Przemysłu chcą inwestować w rozwój branży stoczniowej na byłych terenach Stoczni Gdańsk. Firmy chcą budować na terenach stoczniowych nie tylko kadłuby czy sekcje statków, ale też jednostki rzeczne, konstrukcje stalowe i oferować usługi dla branży wydobywczej.


Czy Stocznia Gdańsk wyjdzie z kłopotów?


O nowych planach dla terenów stoczniowych w Gdańsku rozmawiano ostatnio w siedzibie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć, odbyły się też już spotkania z przedstawicielami Monteksu i Zametu, czy Stoczni Nauta. Zaangażowane w ten proces: Agencja Rozwoju Przemysłu i PSSE nie chcą jednak ujawniać szczegółów rozmów.

Wiadomo jednak, że chodzi o zapowiadany przez ARP już w 2016 roku projekt zwany "stocznią techniczną". Chodzi o tereny przejęte od Stoczni Gdańsk przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną, a także tereny dzierżawione przez Stocznię Nauta, gdzie obecnie funkcjonuje Zakład Nowych Budów. Tam mieliby znaleźć pracę stoczniowcy gdańskiego zakładu. Realizacja projektu zakłada m.in. współpracę ARP, PSSE oraz polskich firm działających na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej.

Plany zakładają współpracę przy budowie kadłubów dużych jednostek morskich, ale także mniejszych statków rzecznych. Budowane mają być także wielkogabarytowe konstrukcje stalowe i oraz projekty przeznaczone na rynek wydobywczy.

Jednocześnie ARP prowadzi rozmowy dotyczące zakupu od ukraińskiego inwestora akcji Stoczni Gdańsk SA i udziałów w GSG Towers. Obecnie ARP ma w Stoczni Gdańsk ponad 18 proc. akcji, a w spółce GSG Towers, produkującej wieże do elektrowni wiatrowych 50 proc. udziałów. Nie ma jednak kontroli operacyjnej nad działalnością finansową i handlową obu spółek.

Jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, rozmowy dotyczące transakcji sprzedaży nie są łatwe, a strona ukraińska przygotowana jest na długotrwały proces i chce ze sprzedaży majątku uzyskać jak największą kwotę. Tego chce uniknąć ARP. Budowa silnej konkurencji tuż "za płotem" Stoczni Gdańsk może zmusić Ukraińców do przyspieszeniu procesu sprzedaży.

Miejsca

Opinie (58) 8 zablokowanych

  • a czy Panowie Związkowcy też tam będą ?

    czy Panowie GG dopchają się do koryta w ARP czy dalej popierać będą stronę Ukraińską

    • 13 0

  • Ciekawe co powstanie na ruinach stoczni Gdynia. (3)

    • 7 1

    • Nauta sie rozrosnie

      • 4 1

    • jak to co?
      samorządniacy z pewnością tam ulokują kolejne kurniko-apartamenty z ogródkami dla bogaczy

      • 1 0

    • ruiny stoczni Gdynia

      Jak to co powstanie na ruinach stoczni? wiadomo - supermarket , niby domy itd. deweloperzy już działają a co ze stocznią? a po co to i komu potrzebne ?

      • 1 0

  • Tylko montex (3)

    • 4 13

    • jasiu... (2)

      ...nie rob jaj wszyscy w branzy wiedza co to i kto to jest montekks....

      • 3 2

      • jasiu... (1)

        A co to jest montekks ????

        • 3 1

        • monteks

          to chyba jakas dziwna firma nie wiadomo skad sie wziela i kto za nia stoi, roznie o nich gadaja ...

          • 3 1

  • Budowa "mniejszych statków rzecznych".... (1)

    Mój Boże - a kto je będzie zamawiał?! W Polsce od kilkudziesięciu lat (!!) nie zbudowano takiej jednostki; z wyjątkiem paru barek i holowników. I dlatego kupuje się tereny, na których nie wiadomo kto będzie pracował?! Bo chyba nie ta banda związkowców - zwłaszcza z "S" - którzy potrzebują stoczni dla uzasadnienia swojej działalności. Skąd wezmą ludzi do prac stoczniowych, skoro nie mają ich prywatne, lepiej zorganizowane firmy stoczniowe?!

    • 19 2

    • Przejdziemy

      ze stoczni obok

      • 1 0

  • zawiadomienie do prokuratury

    Właściciel Stoczni Gdańsk powinien złożyć zawiadomienie do prokuratury o działanie mniejszościowego udziałowca ( ARP) na niekorzyść przedsiębiorstwa, a mianowicie budowy konkurencyjnego zakładu za płotem !!! członkowie zarządu z ramienia ARP powinni zostać natychmiast odwołani !!!

    • 13 2

  • Prywatny folwark Solidarności?

    Przedstawiona koncepcja to miraż, propaganda i chciejstwo. Jest cały szereg pytań i wątpliwości. ARP , Nauta, PSSE - państwowe. Montex prywatny. Już tu będzie duży problem i tarcia. Jest kasa w ARP ale nie ma wizji i pomysłu. Podstawowym problemem jest nie to jak coś zrobić ale czy, po co? Czy naprawdę obecnie potrzebujemy nowej stoczni, skoro te co są nie mają zamówień i jadą na stratach? A tak w ogóle to jaką nową jakość wnosi tzw. Stocznia Techniczna skoro ukraińcy odmawiają sprzedaży hali K 1 i malarni LKM? Dokładnie żadnej! Czy od tego przybędzie zamówień lub też zwiększy się potencjał - który i tak jest w jednym ręku (państwa). Widać wyraźnie, że chodzi tylko i wyłącznie o prywatną (!) inicjatywę panów GG z tzw. solidarności którzy chcą uratować stołki! Jaki jest problem aby obecni pracownicy z ukraińskiej SG po prostu się zwolnili i na drugi dzień zatrudnili w państwowej przecież Naucie skoro jest dla nich praca? - i to tuż obok! Czy to nie aby brak rentownych zamówień jest podstawowym problemem? Czy już obecnie Nauta nie robi bokami? Czy nie jest zadłużona i nie dokłada do kontraktów? Przecież w tym wszystkim nie ma żadnego biznesu a tylko polityka i interesiki! Czy ARP ma dokładać do prywatnego Monteksu? Czy ew statki nadal mają być budowane w krzakach - jak obecnie (Montex nie ma pochylni bo ją rozebrali wcześniej Ukraińcy na złom - zaś pochylnie ma Nauta) - więc co się zmieni? Lepiej niż wizje niech przedstawią biznesplan. Czy może wyjść coś dobrego gdy związki zawodowe biorą się za biznes? W tzw. stoczni panowie GG już 20 lat pokazują swoją skuteczność zaś drugim dobrym przykładem jest PŻM - który niemal zatopiono. Tworzenie nowego sztucznego podmiotu to tylko mnożenie stanowisk oraz wzrost kosztów! Naprawdę dość tej radosnej twórczości za nie swoje pieniądze.

    • 25 1

  • Pole (1)

    Mój dziadek miał pole, zbierał plony, jednak co kilka lat orał je i pozostawał żeby odpoczęło.
    Tu należy dokładnie zrobić to samo zaorać, poczekać aż związkowcy wymrą i zbudować nowy zakład !!!

    • 7 2

    • A mój miał krowę ale mu uciekła.

      • 2 2

  • Nauta partnerem?!

    Chyba do wspólnego wniosku o upadłość xD

    • 13 1

  • i ponownie czytamy de facto o przenosinach spółek z upadającej gdyni do gdanska...
    no nic tylko czekać na 100 % poparcia w wyborach...

    • 2 1

  • Na terenach stoczniowych w Gdańsku powstawać mają kadłuby dużych jednostek morskich

    a pochylnie mają?

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane