• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aż cztery oferty na dzierżawę gdyńskiego terminalu

Wioletta Kakowska-Mehring
1 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (49)
Obecnie na terenie terminalu pracuje gdańska spółka Mondry, która została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Obecnie na terenie terminalu pracuje gdańska spółka Mondry, która została tzw. dzierżawcą tymczasowym.

Cztery konsorcja złożyły wstępne oferty na dzierżawę Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Obecnie na tym terenie pracuje tzw. dzierżawca tymczasowy po tym, jak w kwietniu ubiegłego roku dotychczasowy operator zerwał umowę z gdyńskim portem.



W październiku ub. roku ogłoszono przetarg na dzierżawę do 2053 r. Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu IndyjskimMapkanabrzeżu NorweskimMapka oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności. Wstępnie oferty można było składać do 1 grudnia 2022 r, ale termin przesunięto do 31 stycznia tego roku. Okazuje się, że wpłynęły oferty od czterech konsorcjów.

Najwięksi gracze w branży morskiej w Trójmieście



Ofertę złożył m.in. obecny tymczasowy dzierżawca, czyli firma Mondry razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych. Zainteresowanie zgłosił także OT Port Gdynia, czyli firma już zarządzająca jednym z terminali w Gdyni. Wśród oferentów jest też Szczecin Bulk Terminal, który złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi TapiniRibera. Przeładowywaniem zboża w Gdyni jest też zainteresowane konsorcjum złożone z gdyńskich firm Speed, AstarNTA oraz Tridente z Warszawy.



Jeśli oferty będą spełniać wymogi formalne, Zarząd Morskiego Portu Gdynia zaprosi konsorcja do złożenia ofert dotyczących m.in. ceny dzierżawy, skali i warunków przeładunku.

Nabrzeże Indyjskie. Rusza przebudowa w Porcie Gdynia Nabrzeże Indyjskie. Rusza przebudowa w Porcie Gdynia

Przypomnijmy, że w kwietniu ub roku poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego.

Od 1 lipca ub roku spółka Mondry z Gdańska została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Firma ta kontynuuje przeładunki zboża przy nabrzeżu Norweskim i ma je realizować podczas przebudowy nabrzeża Indyjskiego.

Zgodnie z ogłoszeniem terminal ma prowadzić działalność eksploatacyjną, przeładunkowo-składową w obrocie portowo-morskim ładunków suchych i płynnych pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem przeładunku i składowania: ładunków masowych luzem, złomu i innych rodzajów odpadów oraz prowadzenia działalności stoczniowej (budowa, przebudowa, remonty, likwidacja statków i innych obiektów pływających lub ich segmentów/części).

Miejsca

Opinie (49) 2 zablokowane

  • A coz promowym ? (12)

    Czy Port Gdynia będzie zwracał kasę do UE za brak drugiego operatora ?

    Jak doszło do tego iż nie ma tego drugiego armatora?

    Co na to Zarząd Portu ?

    • 24 11

    • (6)

      100mln przepadnie co tam, stać nas. Nie będzie drugiego operatora bo gdzie się zmieści? Stena zajmuje całe miejsce. Nie ma drugiej rampy dla samochodów, zaoszczędzili na niej 2mln, to przepadnie 100mln z unii, co za problem.

      • 3 13

      • PORT (1)

        To chyba Spółka Państwa?

        Kto nom zarządza?

        • 3 2

        • Pewnie TUSK, to zawsze wina Tuska XD

          • 7 4

      • czy ty rozumiesz co piszesz? (3)

        jest zaprojektowany na co najmniej 2 operatorów

        Stena załatwia załadunek dwa razy dziennie po nie wiem ile godzinę? Może dwie

        • 3 0

        • (2)

          Tam nawet parking na samochody jest maly, gdzie mają oczekiwać "tiry"? To czemu nie ma drugiego operatora, jak to takie proste? Jesteś specjalistą jak ta zatrudniona przedszkolanka z partyjnego nadania do pracy przy rozwoju portu? :D

          • 1 5

          • Nie ma drugiego operatora

            bo państwowa firma wstępnie zgłosiła chęć korzystania, ale tylko po to aby zablokować wejście jakiejś konkurencji.

            • 2 1

          • Parking

            Nie jest mały.

            Ktoś to projektował i zatwierdzał.

            Brak 2 operatora to zwrot kaski do UE.

            Kto tym portem rządzi?

            • 0 0

    • Zarząd ma to w dudzie. Przecież te chłopki dziś są, a jutro ich nie będzie

      Oni są tylko po to, żeby wydoić firmę na ile się da. Vide zarobki prezesów oraz sponsorowanie podejrzanych imprez (jak choćby rejs dla kilkudziesieciu osób z Gdańska do Gdyni i z powrotem). Są zapleczem finansowym Horały i spółki

      • 3 2

    • Jaki zarząd?

      To ludzie z SKOKu, krewni towarzyszy PIS i kościelni dewoci.

      • 1 0

    • Tak było, nie zmyślam (2)

      Drugiego operatora nigdy nie miało być, od samego początku czyli fazy projektowej wszyscy to wiedzieli oczywiście nieformalnie. Terminal był budowany pod kaprys StenaLine, a że pewne osoby w porcie mają ambicję co najmniej na poziomie europejskim to zaraz po "oficjalnym otwarciu" robiono przebudowę pod StenaLine bo nie pasowało im rozmieszczenie infrastruktury w budynku. Były rozmowy z PLO ale nic nie wyszło, Port Gdynia tak zabetonowany że nie doszli do kompromisu.

      • 0 0

      • Z PLO

        Wszystko Arciszewskich ?

        • 0 0

      • Kaprys Steny ?

        Żartujesz

        Kto rządzi potem?

        Stena ?

        Kto będzie zwracał kasę do UE ?

        Polski podatnik .

        • 0 0

  • Piękny nagłówek

    Zaczynanie zdania od Aż

    • 4 2

  • A która z tych ofert jest Polska . (2)

    Polskobrzmiąca nazwa firmy czy nazwisko prezesa nie świadczą o tym że to jest firma Polska . Podobno jest repolonizacja , to pytam .

    • 15 6

    • To sobie sprawdź w KRS.

      • 5 1

    • Repolonizacja

      Tylko w telewizorze, w realu wyprzedaż Polski

      • 1 4

  • Jestem liberałem i uważam, że najlepiej byłoby cały port sprzedać (22)

    Wszystko powinno być prywatne, bo wtedy najlepiej działa.

    • 18 53

    • nie przesadzaj (1)

      Z tym liberałem to poleciałeś , jesteś raczej bałwanem .

      • 19 5

      • czyli "liberałem"

        gdańskim...

        • 12 6

    • Oczywiście (9)

      Tyle że Polacy to idioci którzy dalej myślą że jak prywatne to jakby oddać część Polski a państwowe to "nasze" (no bo przecież prywatny to zawsze obcokrajowiec bo to Polak być nie może) XD
      Przykra wiadomość dla was, to jest tusków, morawieckich, kamiszów i ich rodzin.
      Dopóki nie będzie prywatne to będzie źle działało a pieniądze będą trafiały do kieszeni wyżej wymienionych złodziei.

      • 4 9

      • Tusk chce żeby było wszystko sprzedane (5)

        • 9 1

        • Dziwna sprawa, Tusk chce a pis likwidował stocznie, kopalnie (3)

          I sprzedał Lotos, ruskim i arabom

          • 4 5

          • Nie wiesz, w którym kościele dzwoniło? (1)

            • 2 1

            • Tylko guślarze chodzą do kościoła.

              • 0 0

          • Sprzedał Lotos.

            Diesel był u nas za tani.

            • 0 0

        • TUSK

          PO i PiS przecież robią dokładnie to samo

          • 0 1

      • To idź zatankuj na Orlenie.

        Diesel w najwyższej cenie od monopolisty.

        • 0 0

      • (1)

        Ty Polaków nie wyzywaj od i**otów . Widocznie sam nie jesteś Polakiem a pouczasz jak mamy żyć.

        • 0 0

        • Jestem Polakiem i już mam dość Polaków i życia w tym kraju masochistów

          • 0 0

    • Kapotalista z XIX wieku (3)

      To sprywatyzuj swoją rodzinę liberale.

      • 3 2

      • Fajnie by było (2)

        Nie chce gdy państwo kontroluje i programuje mi dzieci a nie stać mnie na prywatną bo państwo zabiera mi ponad połowę zarobionych pieniędzy

        • 1 1

        • Wolusz, jak robią to wiadome fundacje prywatne? Masz wybór. Pewnie dziecko dostanie stypendium. (1)

          • 0 0

          • A czy tylko taki jest wybór?

            • 0 0

    • Hlupoya

      Głupota

      • 1 0

    • Jak na zachodzie (1)

      Państwowe firmy: T-mobile, Orange, DHL, DB schenker, Veolia, Bank mileniu. To tylko przykłady państwowych firm lub z częściowym kapitałem państwowym.

      • 1 0

      • Mamy Orlen i wywalone ceny diesla, gazu i prądu.

        • 0 0

    • Jeszcze lepiej wpuścić Chińczyków, a może Rosjan?

      • 0 0

    • bez

      Chiny, Niemcy i Rosja lubia to :DDDD

      • 0 0

    • Ty to całą Polskę byś sprzedał. Takim liberałom to podziękujemy .

      • 0 0

  • problemem portu Gdynia (5)

    są władze Gdyni, bo te sprzedają tereny przy portowe deweloperom na budowe mieszkań. Tym samym port nie ma szansy na powiększanie przestrzeni magazynowej i tym samym zwiększaniu obrotów i zysków. Władze gdyni podejmują bardzo krotko wzroczne decyzje, ktore szkodzą rozwojowi miasta. Podobna sytuacja jest w gdańsku.

    • 55 12

    • Port musi się rozbudowywać, (1)

      ale na Zatoce. Czyli na wodzie, tak się robi na całym świecie.

      • 7 1

      • Gdynia może (mogła) robić to

        w obu kierunkach.

        A to, co zostanie na wodzie wybudowane, trzeba skomunikować...
        Obecnie pociągi i ciężarówki będą poruszać się slalomem między blokowiskami...

        • 5 2

    • Gdańsk

      W Gdańskim porcie jest podobnie, tereny wyprzedawane, polskie spółki doprowadzane do upadłości lub zarządy osadzane przez aptekarzy z ZMPG nie posiadający żadnych predyspozycji do danych stanowisk.
      Jeśli jakiś przypadek nie ma szans na dobry stołek, ląduje TU.

      • 1 1

    • port jest wlasnoscia miasta?, dlaczego Korolewski pozwala na wydawanie panstwowych pieniedzy na zabezpiczenie kolesi w atrakcyjne nieruchomosci ,a nie wykupi dla portu terenu wokol portowego!?.

      • 2 0

    • Przynajmniej władze Gdyni odkryły, że mamy XXI wiek.

      PIS dalej w XIX wieku. Flisacy na Wiśle, port w środku miasta i przekopy za mld zł dla żaglówek.

      • 0 0

  • Uwaga na Chińczyków

    i firmy przez nich podstawione. Oni chcą przejąć cały Świat.

    • 7 3

  • Wezcie pogoncie tego syfiarza

    Z tym niezabezpieczonymi haldami mialu weglowego

    • 2 1

  • Oczywista oczywistość

    Wygrać powinien oczywiście ktoś niegłupi. A najlepiej mondry.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane