• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery oferty na terminal zbożowy w Gdyni. Kto i ile zaoferował?

Wioletta Kakowska-Mehring
20 września 2023, godz. 15:45 
Opinie (25)
Kiedy nowy dzierżawca przejmie terminal? Mówi się, że do końca tego roku, ostatecznie do kwietnia 2024 roku. Kiedy nowy dzierżawca przejmie terminal? Mówi się, że do końca tego roku, ostatecznie do kwietnia 2024 roku.

Do Portu Gdynia wpłynęły cztery ostateczne oferty na dzierżawę Terminalu Zbożowego. Kąsek jest łakomy, bo w skład majątku wchodzi świeżo remontowane nabrzeże, a i przeładunki zboża w najbliższych latach zapowiadają się obiecująco. Kto i ile zaoferował?



W październiku ub. roku ogłoszono przetarg na dzierżawę do 2053 r. Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu IndyjskimMapkanabrzeżu NorweskimMapka oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności. Wstępnie oferty można było składać do 1 grudnia 2022 r, ale termin przesunięto do 31 stycznia tego roku. Wówczas wpłynęły wstępne oferty od czterech konsorcjów. Dziś upłynął termin składania ofert ostatecznych. Złożyły je te same podmioty, co oferty wstępne w styczniu.

Ostateczne ofertę złożyły:

OT Port Gdynia
  • oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 104 121,43 zł
  • oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,49 zł

Konsorcjum gdyńskich firm Speed, Astar i NTA oraz Tridente z Warszawy
  • oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 125 000,00zł
  • oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,00 zł

Mondry razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych.
  • oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 030 538,72 zł
  • oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,51 zł

Szczecin Bulk Terminal złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera.
  • oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 236 646,44 zł
  • oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,25 zł




- Należy przy tym zaznaczyć, że opublikowane informacje, tj. czynsz stały i stawka czynszu zmiennego, stanowią jedynie część branych pod uwagę kryteriów. Pozostałe kryteria zawarte są w opisie planowanej działalności i będą one podlegały ocenie komisji na zasadzie porównania ofert parami. Na ostateczny werdykt przyjdzie więc jeszcze poczekać, ponieważ opisy są dość rozbudowane i muszą zostać ocenione niezależnie przez członków komisji przetargowej - poinformował Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Część infrastruktury Terminalu Zbożowego właśnie przechodzi gruntowną przebudowę. Nabrzeża Indyjskie na długości ok. 540 m jest poszerzane o 6 m. Obszar objęty inwestycją zostanie pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża większym masowcom. Przebudowa obejmuje wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz tzw. kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostaną wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki zostaną przeniesione.



Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego. Od 1 lipca ub. roku spółka Mondry z Gdańska została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Firma ta kontynuuje przeładunki zboża, realizuje je podczas przebudowy nabrzeża. Ona także wraz z partnerami złożyła ofertę w toczącym się przetargu.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (25)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane