- 1 Trójmiasto pustostanami stoi, ale są gorsi (169 opinii)
- 2 Niedziele handlowe w grudniu. Komisja przyjęła projekt Polski 2050 (121 opinii)
- 3 Trójmiasto to dobre miejsce do rozwoju (39 opinii)
- 4 Nie ma chętnych na drugi terminal FSRU (82 opinie)
- 5 W Gdyni powstaną nowe falochrony (75 opinii)
- 6 State Street rośnie w Trójmieście (205 opinii)
Cztery oferty na terminal zbożowy w Gdyni. Kto i ile zaoferował?
Do Portu Gdynia wpłynęły cztery ostateczne oferty na dzierżawę Terminalu Zbożowego. Kąsek jest łakomy, bo w skład majątku wchodzi świeżo remontowane nabrzeże, a i przeładunki zboża w najbliższych latach zapowiadają się obiecująco. Kto i ile zaoferował?
W październiku ub. roku ogłoszono przetarg na dzierżawę do 2053 r. Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu Indyjskim
Ostateczne ofertę złożyły:
OT Port Gdynia
- oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 104 121,43 zł
- oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,49 zł
Konsorcjum gdyńskich firm Speed, Astar i NTA oraz Tridente z Warszawy
- oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 125 000,00zł
- oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,00 zł
Mondry razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych.
- oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 030 538,72 zł
- oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,51 zł
Szczecin Bulk Terminal złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera.
- oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 236 646,44 zł
- oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,25 zł
- Należy przy tym zaznaczyć, że opublikowane informacje, tj. czynsz stały i stawka czynszu zmiennego, stanowią jedynie część branych pod uwagę kryteriów. Pozostałe kryteria zawarte są w opisie planowanej działalności i będą one podlegały ocenie komisji na zasadzie porównania ofert parami. Na ostateczny werdykt przyjdzie więc jeszcze poczekać, ponieważ opisy są dość rozbudowane i muszą zostać ocenione niezależnie przez członków komisji przetargowej - poinformował Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Część infrastruktury Terminalu Zbożowego właśnie przechodzi gruntowną przebudowę. Nabrzeża Indyjskie na długości ok. 540 m jest poszerzane o 6 m. Obszar objęty inwestycją zostanie pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża większym masowcom. Przebudowa obejmuje wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz tzw. kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostaną wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki zostaną przeniesione.
Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego. Od 1 lipca ub. roku spółka Mondry z Gdańska została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Firma ta kontynuuje przeładunki zboża, realizuje je podczas przebudowy nabrzeża. Ona także wraz z partnerami złożyła ofertę w toczącym się przetargu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-21 09:34
Brawo Port Gdynia! Nareszcie rozwój!! (6)
Gigantyczne inwestycje i nareszcie rozwój Portu Gdynia! Widać pokoleniową zmianę i że nareszcie nowy Zarząd nie ucieka przed inwestycjami, nie to co stary słynący z brylowania na okładkach i odbierania kupionych wyróżnień, za czasów PO-PSL wyprzedali i sprywatyzowali wszystko co się dało i gdyby dziś nadal działał w Porcie prezes "sknerus" z nadania PeŁo to nadal by straszył prowizoryczny, tymczasowy kurnik zwany terminalem promowym przy estakadzie Kwiatkowskiego.
- 15 29
-
2023-09-21 10:46
I pyyyyyk przelew na 5 groszy już leci z nowogrodzkiej dla trolla (1)
- 11 3
-
2023-09-21 12:53
Dla ciebie kopiejki
I pyyyk 5 kopiejek z kremla leci dla ruskiego trolla
- 2 6
-
2023-09-21 17:48
Trochę faktów i trydnych pytań (2)
Nowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim powstał dokładnie wedle pomysłu i projektu owego "Prezesa - sknerusa" za wypracowane między innymi przez niego dla Portu pieniądze oraz ze środków Unii Europejskiej.
Skoro w Gdyni jest tak fantastycznie i gigantycznie, to dlaczego nie powstała jeszcze Droga Czerwona do Portu?
Kto blokuje tąNowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim powstał dokładnie wedle pomysłu i projektu owego "Prezesa - sknerusa" za wypracowane między innymi przez niego dla Portu pieniądze oraz ze środków Unii Europejskiej.
Skoro w Gdyni jest tak fantastycznie i gigantycznie, to dlaczego nie powstała jeszcze Droga Czerwona do Portu?
Kto blokuje tą inwestycję, która już dawno powinna być zrealizowana przez GDDKiA, czyli przez Skarb Państwa.
Dlaczego Estakada Kwiatkowskiego nadal jest na utrzymaniu wszystkich Gdynian, nie zaś GDDKiA?
Dlaczego zmieniono decyzję o lokalizacji Portu Offshorowego i zabrano Gdyni przeznaczone na niego pieniądze?
Dlaczego terminal offshorowy za zabrane Gdyni pieniądze ma być budowany na Baltic Hub w Gdańsku?
Dlaczego blokowana jest realizacja Portu Zewnętrznego w Gdyni?
Czy taki jest interes Gdyńskich Dockersów?
Jak Zarząd Portu pilnuje gdyńskich interesów w Warszawie?- 4 2
-
2023-09-21 22:16
Nikt z portu takich gupot by nie napisał. (1)
Nigdy nie było piniędzy na terminal offshorowy w Gdyni. Każdy w porcie wie że żadna barka nie postawi nóg na dnie bo wbije się 6 do 10 m w dno. Nie ma w porcie placu na roczny zapas wież wiatrowych.
- 1 1
-
2023-09-22 11:37
terminal offshore
A wiesz że rząd Pinokio przyjął specjalną uchwałę ( 2 lata temu ) o budowie portu instalacyjnego offshore w porcie Gdynia??? wraz ze wskazaniem źródła finansowania.
Prezes Meller i jego zarząd "jechali" na tym wiele lat ( jeden z tych członków jeszcze się ostał ). Nie pisz zatem bzdur że każdy w porcie wie że ten pomysł to bzdet.- 0 0
-
2023-09-22 11:40
Port Gdynia
Proszę wyspecyfikować inwestycje zaplanowane od początku i zrealizowane przez "pokoleniową zmianę".
Przed odpowiedzią proszę zweryfikować swoje dane.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.