• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery oferty na terminal zbożowy w Gdyni. Kto i ile zaoferował?

Wioletta Kakowska-Mehring
20 września 2023, godz. 15:45 
Opinie (25)
Kiedy nowy dzierżawca przejmie terminal? Mówi się, że do końca tego roku, ostatecznie do kwietnia 2024 roku. Kiedy nowy dzierżawca przejmie terminal? Mówi się, że do końca tego roku, ostatecznie do kwietnia 2024 roku.

Do Portu Gdynia wpłynęły cztery ostateczne oferty na dzierżawę Terminalu Zbożowego. Kąsek jest łakomy, bo w skład majątku wchodzi świeżo remontowane nabrzeże, a i przeładunki zboża w najbliższych latach zapowiadają się obiecująco. Kto i ile zaoferował?



W październiku ub. roku ogłoszono przetarg na dzierżawę do 2053 r. Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu IndyjskimMapkanabrzeżu NorweskimMapka oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności. Wstępnie oferty można było składać do 1 grudnia 2022 r, ale termin przesunięto do 31 stycznia tego roku. Wówczas wpłynęły wstępne oferty od czterech konsorcjów. Dziś upłynął termin składania ofert ostatecznych. Złożyły je te same podmioty, co oferty wstępne w styczniu.

Ostateczne ofertę złożyły:

OT Port Gdynia
  • oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 104 121,43 zł
  • oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,49 zł

Konsorcjum gdyńskich firm Speed, Astar i NTA oraz Tridente z Warszawy
  • oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 125 000,00zł
  • oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,00 zł

Mondry razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych.
  • oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 030 538,72 zł
  • oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,51 zł

Szczecin Bulk Terminal złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera.
  • oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 236 646,44 zł
  • oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,25 zł




- Należy przy tym zaznaczyć, że opublikowane informacje, tj. czynsz stały i stawka czynszu zmiennego, stanowią jedynie część branych pod uwagę kryteriów. Pozostałe kryteria zawarte są w opisie planowanej działalności i będą one podlegały ocenie komisji na zasadzie porównania ofert parami. Na ostateczny werdykt przyjdzie więc jeszcze poczekać, ponieważ opisy są dość rozbudowane i muszą zostać ocenione niezależnie przez członków komisji przetargowej - poinformował Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Część infrastruktury Terminalu Zbożowego właśnie przechodzi gruntowną przebudowę. Nabrzeża Indyjskie na długości ok. 540 m jest poszerzane o 6 m. Obszar objęty inwestycją zostanie pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża większym masowcom. Przebudowa obejmuje wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz tzw. kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostaną wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki zostaną przeniesione.



Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego. Od 1 lipca ub. roku spółka Mondry z Gdańska została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Firma ta kontynuuje przeładunki zboża, realizuje je podczas przebudowy nabrzeża. Ona także wraz z partnerami złożyła ofertę w toczącym się przetargu.

Miejsca

Opinie (25) 3 zablokowane

  • J

    Jak kto dał najwięcej oczywiście że mój kolega

    • 9 5

  • Ciekawa historia (2)

    Może jakiś artykuł jak zniknął Dalmor i krótka historia co się stało z terenem po Dalmorze.

    • 32 1

    • znana i opisana sprawa...

      "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju"

      Podpis złożony ostatniego dnia urzędowania.
      To jeden z epizodów, ale bardzo barwny i znamienny...

      • 6 0

    • Lewandowski, Balcerowicz idź spytaj ich

      • 0 1

  • Błąd w tytule artykułu

    Cztery oferty na (brak słowa: "terminal") zbożowy w Gdyni. Kto i ile zaoferował?

    • 11 2

  • 100 srok za ogon (1)

    A jak skończy się bum na zboże to wtedy co na Albańskim, znów mała stocznia czy może korty tenisowe?

    • 3 4

    • A co można robić na dedykowany do przeładunku produktów agro terminalu? Kozy paść?

      • 2 0

  • To dziwne, że kryteria są opisowe.... (1)

    Jakie są minima przeładunkowe?

    • 4 0

    • Brawo Gdynia

      • 1 0

  • Jakiś wskaźnik inflacyjny został uwzględniony, czy te stawki mają obowiązywać przez 20 lat? (2)

    • 6 2

    • A jak myślisz?

      • 1 0

    • Nie, dopiero ty w swojej nieprzebranej mądrości, skapnąłeś się jako jedyny :)

      • 3 0

  • Ale cyrk - poco zmpg to podaje (1)

    • 2 0

    • Jawny jest

      • 1 0

  • przeładunek zboża to hałas i pyły (2)

    przecież można robić te przeładunki w Niemczech a na naszych nabrzeżach postawić nieuciążliwe apartamenty na wynajem krótkoterminowy

    • 4 5

    • A może tak młoteczkiem ding ding w łepek.

      • 0 0

    • Natręctwa dają się wyleczyć.

      • 0 0

  • Brawo Port Gdynia! Nareszcie rozwój!! (6)

    Gigantyczne inwestycje i nareszcie rozwój Portu Gdynia! Widać pokoleniową zmianę i że nareszcie nowy Zarząd nie ucieka przed inwestycjami, nie to co stary słynący z brylowania na okładkach i odbierania kupionych wyróżnień, za czasów PO-PSL wyprzedali i sprywatyzowali wszystko co się dało i gdyby dziś nadal działał w Porcie prezes "sknerus" z nadania PeŁo to nadal by straszył prowizoryczny, tymczasowy kurnik zwany terminalem promowym przy estakadzie Kwiatkowskiego.

    • 15 31

    • I pyyyyyk przelew na 5 groszy już leci z nowogrodzkiej dla trolla (1)

      • 11 3

      • Dla ciebie kopiejki

        I pyyyk 5 kopiejek z kremla leci dla ruskiego trolla

        • 2 6

    • Trochę faktów i trydnych pytań (2)

      Nowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim powstał dokładnie wedle pomysłu i projektu owego "Prezesa - sknerusa" za wypracowane między innymi przez niego dla Portu pieniądze oraz ze środków Unii Europejskiej.
      Skoro w Gdyni jest tak fantastycznie i gigantycznie, to dlaczego nie powstała jeszcze Droga Czerwona do Portu?
      Kto blokuje tą inwestycję, która już dawno powinna być zrealizowana przez GDDKiA, czyli przez Skarb Państwa.
      Dlaczego Estakada Kwiatkowskiego nadal jest na utrzymaniu wszystkich Gdynian, nie zaś GDDKiA?
      Dlaczego zmieniono decyzję o lokalizacji Portu Offshorowego i zabrano Gdyni przeznaczone na niego pieniądze?
      Dlaczego terminal offshorowy za zabrane Gdyni pieniądze ma być budowany na Baltic Hub w Gdańsku?
      Dlaczego blokowana jest realizacja Portu Zewnętrznego w Gdyni?
      Czy taki jest interes Gdyńskich Dockersów?
      Jak Zarząd Portu pilnuje gdyńskich interesów w Warszawie?

      • 4 2

      • Nikt z portu takich gupot by nie napisał. (1)

        Nigdy nie było piniędzy na terminal offshorowy w Gdyni. Każdy w porcie wie że żadna barka nie postawi nóg na dnie bo wbije się 6 do 10 m w dno. Nie ma w porcie placu na roczny zapas wież wiatrowych.

        • 1 1

        • terminal offshore

          A wiesz że rząd Pinokio przyjął specjalną uchwałę ( 2 lata temu ) o budowie portu instalacyjnego offshore w porcie Gdynia??? wraz ze wskazaniem źródła finansowania.
          Prezes Meller i jego zarząd "jechali" na tym wiele lat ( jeden z tych członków jeszcze się ostał ). Nie pisz zatem bzdur że każdy w porcie wie że ten pomysł to bzdet.

          • 0 0

    • Port Gdynia

      Proszę wyspecyfikować inwestycje zaplanowane od początku i zrealizowane przez "pokoleniową zmianę".
      Przed odpowiedzią proszę zweryfikować swoje dane.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane