- 1 Zobacz jak powstaje potężna hala (69 opinii)
- 2 Rekordzista z Pomorza ma prawie 76 mln zł długu (27 opinii)
- 3 Mercor pracuje dla Tesla Gigafactory (106 opinii)
- 4 Zamrożone ceny energii dla firm (38 opinii)
- 5 Konserwator opóźnia sprzedaż pustostanu (156 opinii)
- 6 Morski terminal CO2 powstanie w Gdańsku (34 opinie)
Baltic Hub. Aż 5 mln kontenerów w dwa lata
W Baltic Hub przeładowano 20-milionowy kontener TEU, czyli tzw. 20-stopowy. Tyle przeładowano w gdańskim terminalu od początku jego powstania. Ogromny skok odnotowano jednak w ciągu dwóch ostatnich lat, bo zaledwie w kwietniu 2021 r. świętowano 15 mln TEU.
Od momentu inauguracji w 2007 r. Baltic Hub obsłużył ponad 20 mln TEU. W środę 27 września załoga gdańskiego terminalu przeładowała 20-milionowy kontener, będący własnością duńskiego armatora Maersk.
- To kolejny krok milowy w rozwoju Baltic Hub i ogromny sukces na arenie międzynarodowej. Cieszymy się z osiągniętego wyniku i pragniemy podziękować naszym klientom, którzy niezmiennie wybierają nasze usługi. Każdy z tych 20 mln obsłużonych kontenerów jest symbolem zaufania, jakim nas obdarzyli. Nie możemy też zapomnieć o wkładzie naszych pracowników. Składamy serdeczne wyrazy uznania i wdzięczności wszystkim, którzy przyczynili się do tego osiągnięcia - poinformował Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.

Jak podkreślają władze Baltic Hub, aby lepiej zrozumieć skalę tego osiągnięcia, wystarczy spojrzeć na liczby - 20 mln kontenerów stworzyłoby drogę o długości ok. 120 000 km, co w skali porównawczej stanowi trzy okrążenia Ziemi wokół równika.
W kwietniu 2021 r. Baltic Hub świętował przeładowanie 15 mln TEU, tyle udało się przeładować w 14 lat. Kolejne 5 mln przyniosły więc ostatnie dwa lata. To pokazuje, jak szybko rosły przeładunki w ostatnim czasie.

- Dynamiczny rozwój terminala to efekt stałych inwestycji firmy w infrastrukturę oraz nowoczesny sprzęt. Nadążając za rosnącym popytem i mając na uwadze plany rozwoju, Baltic Hub kontynuuje realizację ambitnych programów inwestycyjnych. Jednym z kluczowych projektów jest rozbudowa terminala T3, obejmująca budowę nowego, głębokowodnego nabrzeża do obsługi kontenerowców oceanicznych. W ramach inwestycji powstanie także plac manewrowo-składowy o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Po zakończeniu prac Baltic Hub zwiększy swoje moce przeładunkowe do 4,5 mln TEU rocznie - czytamy w komunikacie.
Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-29 10:15
Mlodszy Planista (7)
Widziałem wiele ofert pracy w BalticHub jedna na młodszego planiste mnie zainteresowała ktoś może powiedzieć coś więcej jak wygląda praca ?jakie zarobki? może znajdzie sie tu ktoś kto tam pracuje
- 0 1
-
2023-09-29 12:29
Młodszy planista (6)
Nie warto, lepiej sprawdź możliwość zatrudnienia na sprzęcie. Praca w miarę luźna, bez stresu i większego wysiłku umysłowego, tylko plecy dostają mocno w kość. Masz względny spokój, bo nikt nie stoi Tobie nad głową. Niedługo płaca operatora a specjalisty w Ops się wyrówna a w przyszłości pewnie przewyższy.
- 1 8
-
2023-09-29 13:27
(5)
Jaka praca bez stresu chyba nigdy nie siedziałeś w kabinie suwnicy. Gdzie masz luz na sprzęcie? Pytam poważnie. Chwila nieuwagi i można zrzucić kontener na ciężarówkę albo jak ktoś przez przypadek nie odblokuje kontenera to podnieć cały zestaw.
- 3 1
-
2023-09-30 08:01
(4)
Faktycznie bardzo stresująca i wymagająca ciągłego skupienia... prowadząc auto czy inny pojazd mechaniczny, nawet rower też trzeba być skupionym bo chwila nieuwagi i można komuś krzywdę zrobić.
- 2 1
-
2023-09-30 10:39
(3)
Widać po twoim wpisie, że nie masz pojęcia o pracy w porcie. Jednej zmiany byś nie dał rady wytrzymać. Dzbanie
- 1 0
-
2023-09-30 12:59
(2)
Po Twoim wpisie wnioskuję że jesteś suwnicowym który uważa się za nie wiadomo jak ważnego i unikalnego. Skupienie i umiejętności to przydają się na suwnicach nabrzezowych albo dźwigach np. Przy rozladunku towarów masowych, a nie na suwnicy ktora ma kilkanaście systemów wspomagających, kamer, gps itp. Jazdy i obsługi można nauczyć się w bardzo
Po Twoim wpisie wnioskuję że jesteś suwnicowym który uważa się za nie wiadomo jak ważnego i unikalnego. Skupienie i umiejętności to przydają się na suwnicach nabrzezowych albo dźwigach np. Przy rozladunku towarów masowych, a nie na suwnicy ktora ma kilkanaście systemów wspomagających, kamer, gps itp. Jazdy i obsługi można nauczyć się w bardzo krótkim czasie, wiadomo do wprawy i umiejętności dochodzi się z czasem, są lepsi i gorsi. Ale to tak jak z jazda autem, niektórzy jeżdżą lepiej niektórzy gorzej...
- 0 4
-
2023-09-30 19:28
(1)
Mam wysoką samoocenę w przeciwieństwie do ciebie. Tak uważam siebie za specjalistę w swoim fachu. Czy jestem unikalny sam sobie odpowiedz. Operatorów suwnic Rtg, Sts jest w Polsce łącznie około tysiąca. A w twoim wykonywanym zawodzie ile set tysięcy ?
- 2 1
-
2023-10-01 11:11
Twoja samoocena jest tak wysoka że aż musisz innych od dzbanów wyzywać... Jest was tylu bo poprostu nie ma zapotrzebowania na więcej i to jest odpowiedź na Twoją unikalność i niezwykłość. Jak będą powiększały się terminale kontenerowe to będzie was więcej, no albo zastąpią większość z was automaty.
- 0 1
-
2023-09-28 22:34
Były pracownik
Zwolniłem się 4 lata temu , to była najlepsza decyzja w moim życiu , pracy jest w brut za 5000 netto .
- 18 5
-
2023-09-28 20:57
Trzeba stanąć. Nie staniesz nie dostaniesz. (2)
Zarząd nie ma szacunku do pracowników baltic hub. Za to jest pogarda. Straszą nas wysyłając wiadomości, że nie dopuszczalne jest branie urlopów, na żądanie, zwolnień lekarskich. Że niby armator Maersk odejdzie bo już przerzucił część pustych kontenerów do Gdyni. A czyja to wina. Zarząd źle zarządza, nie ma ludzi do pracy a to jest spowodowane tylko i wyłącznie niskimi pensjami. Chcemy więcej pieniędzy
- 48 8
-
2023-09-28 21:45
(1)
Moszyk już daje łapki w dół
- 3 0
-
2023-09-29 06:47
Moszyk to na imv powinien w weekendy zasuwać dla dobra firmy.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.