• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baltic Hub. Aż 5 mln kontenerów w dwa lata

VIK
28 września 2023, godz. 11:00 
Opinie (145)

W Baltic Hub przeładowano 20-milionowy kontener TEU, czyli tzw. 20-stopowy. Tyle przeładowano w gdańskim terminalu od początku jego powstania. Ogromny skok odnotowano jednak w ciągu dwóch ostatnich lat, bo zaledwie w kwietniu 2021 r. świętowano 15 mln TEU.



Od momentu inauguracji w 2007 r. Baltic Hub obsłużył ponad 20 mln TEU. W środę 27 września załoga gdańskiego terminalu przeładowała 20-milionowy kontener, będący własnością duńskiego armatora Maersk.

- To kolejny krok milowy w rozwoju Baltic Hub i ogromny sukces na arenie międzynarodowej. Cieszymy się z osiągniętego wyniku i pragniemy podziękować naszym klientom, którzy niezmiennie wybierają nasze usługi. Każdy z tych 20 mln obsłużonych kontenerów jest symbolem zaufania, jakim nas obdarzyli. Nie możemy też zapomnieć o wkładzie naszych pracowników. Składamy serdeczne wyrazy uznania i wdzięczności wszystkim, którzy przyczynili się do tego osiągnięcia - poinformował Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

Jak podkreślają władze Baltic Hub, aby lepiej zrozumieć skalę tego osiągnięcia, wystarczy spojrzeć na liczby - 20 mln kontenerów stworzyłoby drogę o długości ok. 120 000 km, co w skali porównawczej stanowi trzy okrążenia Ziemi wokół równika.

W kwietniu 2021 r. Baltic Hub świętował przeładowanie 15 mln TEU, tyle udało się przeładować w 14 lat. Kolejne 5 mln przyniosły więc ostatnie dwa lata. To pokazuje, jak szybko rosły przeładunki w ostatnim czasie.

Transport olbrzymiej suwnicy. BCT się przeprowadza Transport olbrzymiej suwnicy. BCT się przeprowadza

- Dynamiczny rozwój terminala to efekt stałych inwestycji firmy w infrastrukturę oraz nowoczesny sprzęt. Nadążając za rosnącym popytem i mając na uwadze plany rozwoju, Baltic Hub kontynuuje realizację ambitnych programów inwestycyjnych. Jednym z kluczowych projektów jest rozbudowa terminala T3, obejmująca budowę nowego, głębokowodnego nabrzeża do obsługi kontenerowców oceanicznych. W ramach inwestycji powstanie także plac manewrowo-składowy o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Po zakończeniu prac Baltic Hub zwiększy swoje moce przeładunkowe do 4,5 mln TEU rocznie - czytamy w komunikacie.


Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.
VIK

Miejsca

Opinie (145) 5 zablokowanych

  • (6)

    Pięknie,Hamburg i Brema daleko w tyle.Ale zazdroszczą sukcesu Polski.

    • 12 15

    • Możesz mi powiedzieć po co nam ten port skoro jest w Hamburgu??? (1)

      • 8 5

      • Po co nam pajace jak ty gdy są w Rosji?

        • 5 4

    • Znawca branży się znalazł.

      • 1 2

    • Ale i tak za Radomiem

      • 1 4

    • Rotterdam i Antwerpia zazdroszczą

      TVP

      • 5 2

    • Dlaczego kłamiesz?

      • 0 1

  • Nowy Port

    A kiedy Nowa Wyzwolenia?

    • 3 3

  • Super, że polski rząd odkupił port od Australijczyków (4)

    Super, warto było.

    • 14 15

    • Odkupił port? (1)

      Doczytałeś jaki jest akcjonariat?

      • 8 5

      • z zera do 30%

        to chyba jest jakaś forma wykupienia?

        • 4 2

    • I padła logistyka

      • 1 1

    • I stocznię od Ruskich, ktòrą wcześniej sam im sprzedał

      • 1 1

  • (6)

    Niech no tylko Gdynia się rozbuduje ze swoim terminalem. Gdańsk zostanie daleko w tyle.

    • 8 37

    • (3)

      Gdynia nawet po budowie terminala zewnętrznego będzie mniejsza od Baltic Hub Gdańsk

      • 14 2

      • (2)

        Ale operatorów sprzętu ma bardziej wyrobionych, szybszych i bardziej doświadczonych niż Gdańsk

        • 3 11

        • Gdynia się zwija póki co, rośnie tylko Gdańsk

          • 2 6

        • Ukraińców i trochę ludzi z Wejherowa i bolszewa

          • 1 0

    • Bo w Gdyni sprzedali Chińczykom

      • 1 1

    • Gdynia jest tylko na papierze brak inwestora

      A kto tam będzie pracował???

      • 0 0

  • Kiedy sprzedaż portów ruskim lub arabom? (2)

    Sympatyk Pismajtka

    • 9 7

    • Idz na konsultacje do radka to sie dowiesz, nie zapomnij dolarów. (1)

      • 2 3

      • Wy preferujecie nadal ruble...

        • 3 2

  • (3)

    kiedy budowa Portu Centralnego w Gdańsku? To pewnie będzie zdolność przeładunkowa plus 5 mln TEU, razem z Baltic Hub razem koło 10 mln TEU w Gdańsku

    • 10 5

    • nie bedzie zadnego

      portu centralnego, to tylko pisowska propaganda tak jak w Gdyni portu zewnetrznego- to samo

      • 2 9

    • Zapewne w bardzo dalekiej przyszłości (1)

      Póki co koncepcja została mocno odłożona. Ponadto będzie pewnie znacznie przekształcona i czort wie czy powstanie także na terenie PC jakiekolwiek nabrzeże dla kontenerów. Póki co raczej będzie to rozbudowa "portu północnego", tak aby badać ile można na spokojnie zrobić. Bo nie ma kasy, a nie inwestora, który by się rzucił na tak duży projekt.

      • 1 0

      • jest kasa i są inwestorzy więc nie trafiłeś

        od 2 lat badania trwają środowiskowe

        • 5 0

  • Słabe moce przerobwe (9)

    Tak sie rozwijają że zwijają statek oceaniczny stał max 4 dni a teraz potrafi stać 6 dni i nie jest to spowodowane ilością kontenerów na statku tylko słabymi mocami przerobowymi

    • 29 8

    • (6)

      Dokładnie tak jak piszesz tempo przeładunków kiepsciutkie. Nadrabiają tylko ilością ciągników i suwnic płacowych.

      • 7 4

      • Imv (5)

        Imv jeździ max 30 km nie da się więcej

        • 1 1

        • (4)

          Niektórzy nawet tyle nie jadą może myslą, że jeżdżą karawanem i są na pogrzebie. Ruchy suwnic placowych to już totalny klops. Wydaje ci pudło z np 1'1 a dźwiga je góry pod samą kabinę i wtedy opuszcza na naczepę. Masakra. Wyłączyć tym operatorom antysleje i się pozabijają.

          • 3 7

          • jaka płaca ,taka praca ,tak było ,jest i będzie

            • 5 3

          • Pod samą kabinę (1)

            Suwnica ciągnie pod samą kabinę bo zostały rok temu zainstalowane nowe oprogramowania aby operator nie stracił kontenera. To nowe standardy obecnego właściciela PSA

            • 11 1

            • Operatorek

              No właśnie a truckuerzy tylko potrafią siać farmazon, tak samo jak awaria i mechanicy są od strony silnika a ten cyka fotki że operator śpi, bo co ma robić skoro musi siedzieć i czekać aż naprawią

              • 8 0

          • Taki mądry

            Gdybyś był w temacie to byś wiedział,że to tacy mądrzy z samej góry postanowili zamontować na suwnicach systemy antykolizyjne i operator musi ciągnąć każde pudło po same "jaja"

            • 6 0

    • Skąd możesz to wiedzieć?

      Nawet nie masz pojęcia jak wzrosła ilość kontenerów do wyładunku o załadunku

      • 2 1

    • Jest to nieprawda :)

      • 1 1

  • A jak tam przekop mierzei? (10)

    Kontenerowce już pływają jak na wizualizacji TVP Info czy dalej tylko 5 żaglówek na dobę?

    • 8 10

    • (5)

      A zagraniczny miał węglowy sprzedany,czy dalej leży na hałdach i pyli na Nową Letnicę?

      • 1 5

      • O właśnie właśnie, dzięki za przypomnienie. Ale to również jest pytanie do PiSu bo to oni importują ten syf.

        • 3 4

      • Resortowe dzieci dzielnie spaliły resztki na łopacie. (3)

        To ku pamięci tym wszystkim którzy zamarzli w zimę przez PiS. Cała prawda całą dobe - platforma gwarantem bezpieczeństwa, Donald Tusk mąż stanu nie da zamarznąć żadnemu Polakowi, prędzej przyniesie węgiel na swoich plecach.

        • 6 3

        • Resortowy to jest np. 0 i Terlecki...

          • 4 3

        • Panie! Mało tego. (1)

          Premier Donald Tusk ma dobre kontakty z polskimi górnikami, już przed 2015 dużo z nimi rozmawiał o podwyżkach. To były dobre rozmowy i z pewnością dziś mielibyśmy dobry polski węgiel.

          • 7 0

          • Panie! Mało tego! Premier Jarozbaw ma dobre kontakty z polskimi górnikami,

            Nie możemy w ramach gospodarki rynkowej utrzymywać kopalni, które przynoszą stałe straty w Radomiu prezes PiS Jarosław Kaczyński. Ocenił też, że przyszłe inwestycje w nowe kopalnie stoją pod znakiem zapytania

            • 1 3

    • Spytaj władze PO które z portu w Elblągu zrobiły parking. (2)

      • 4 4

      • Albo pis zont ktory ma tor wodny do portu... na kajaki

        • 3 4

      • Władze peło i prezydent Elbląga chciały z tymi nabrzeżami zrobić to samo co Gdańsk i Gdynia

        czyli projekt deweloperka +

        • 4 3

    • 5 to było w sezonie.

      • 3 2

  • PO co nam port w Gdańsku (3)

    jak mamy w Hamburgu ?

    • 12 5

    • Po co nam port w Gdańsku jak mamy w Radomiu

      Blizej do Suezu

      Suski

      • 3 5

    • Po co nam Donald Kaczora jum mamy (1)

      • 2 0

      • Donald przyjacielem Anżeja i partii....

        Czekamy na "Ford Trump"

        Chociaż wizerunkowo słabo wypada

        • 0 1

  • Po to właśnie przysłali rudego, jest zbyt dobrze. (7)

    • 13 7

    • Gdzie jest dobrze? W kieszeniach pispartyjnych (6)

      • 5 7

      • Przeczytaj artykuł, kolejny z wielu podobnych. (5)

        Totalny nawet pod artykułem z którego wynika, że jest dobrze napisze że jest źle. :D Już na siłę próbujecie zakrzywiać rzeczywistość i to zabawne.

        • 6 1

        • Za Tuska portów nawet nie było (1)

          TVP

          • 4 8

          • Były ale nierentowne....jak wszystko.

            • 4 6

        • Dobrze jest dobrze.... tylko ta opozycja nam psuje biznes wizowy i donosi

          • 4 3

        • Jest bardzo dobrze

          Iwona Moradziecka

          • 3 3

        • Przeczytaj artykuł, kolejny z wielu podobnych

          Skrajnie toksyczne odpady największego producenta trotylu w NATO trafiają do Wisły. Powodują nowotwory, anemię, wpływają na rozwój płodów i zmieniają kod genetyczny. Ten proceder ułatwili spółce lokalni urzędnicy rządowych agend z Bydgoszczy, polski rząd oraz wpływowy polityk PiS.

          A sorry... to chyba nie ten...

          • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane