• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Banki wsparły Remontowa Shipbuilding

VIK
24 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Trzeci z serii okręt typu Kormoran II o imieniu Mewa ma trafić do służby w listopadzie tego roku. Kolejne trzy zostaną dostarczone w latach 2026-2027. Trzeci z serii okręt typu Kormoran II o imieniu Mewa ma trafić do służby w listopadzie tego roku. Kolejne trzy zostaną dostarczone w latach 2026-2027.

Banki - PKO Bank Polski i mBank - podpisały ze stocznią Remontowa Shipbuilding umowę finansowania odnawialnych linii na gwarancje i akredytywy o łącznej wartości 150 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na budowę kolejnych trzech niszczycieli min Kormoran II dla Marynarki Wojennej RP.



- Dzięki uzyskanym gwarancjom bankowym jesteśmy w stanie realizować nowe zamówienia zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Finansowanie projektu jest niezbędnym warunkiem dla sprawnej realizacji kontraktów od momentu ich podpisania, aż do przekazania w pełni wyposażonych jednostek. Cieszymy się, iż możemy liczyć na wsparcie i zrozumienie ze strony polskich banków - powiedział Jacek Flasiński, członek zarządu ds. Finansowych w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Dwa już służą, jeden jeszcze jest w tzw. fazie prób zdawczo-odbiorczych, a już niedługo rusza budowa trzech kolejnych z serii. Niszczyciele min typu Kormoran II stały się specjalnością Remontowa Shipbuilding. Umowę na budowę kolejnych okrętów podpisano 26 czerwca tego roku. W skład konsorcjum, na którego czele stoi gdańska stocznia wchodzą: PGZ Stocznia Wojenna oraz Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej.

Konsorcjum banków tworzą mBank oraz PKO Bank Polski z udziałem po 50 proc. Banki zapewnią linie gwarancyjne potrzebne do obsługi kontraktów z dostawcami i podwykonawcami.

- Rozwiązanie, które konsorcjum zaproponowało stoczni Remontowa Shipbuilding, jest przykładem indywidualnego podejścia do potrzeb klienta w zakresie limitów na gwarancje i akredytywy. Przemysł stoczniowy jest ważnym elementem polskiej gospodarki. Dzięki doświadczeniu i realizacji zamówienia jednostek typu Kormoran II Remontowa Shipbuilding ugruntowuje swoje strategiczne znaczenie dostawcy na rzecz MON - mówi Ilona Wołyniec, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów w PKO Banku Polskim.
Remontowa Shipbuilding aktywnie uczestniczy w Programie Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych. Budowa niszczycieli min typu Kormoran to nie jedyny udział. Od 2021 r. stocznia jest członkiem konsorcjum powołanego do budowy fregat pod kryptonimem Miecznik. Wcześniej Stocznia zbudowała flotę holowników na Marynarki Wojennej.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (77)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane