- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (58 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (96 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (78 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (227 opinii)
- 6 Bezpłatna pomoc w cyfryzacji (6 opinii)
Będzie remont Traktu Konnego. Gdańsk zamawia projekt
Do wiosny przyszłego roku ma powstać dokumentacja techniczna dla przebudowy Traktu Konnego . Jednak do remontu została wyznaczona tylko połowa wspomnianej ulicy. Sprawdzamy dlaczego.
Trakt Konny to dodatkowa jezdnia dla ruchu w stronę centrum Gdańska w ciągu al. Zwycięstwa. Jak powstała ta dodatkowa jezdnia? Zwiększony ruch pojazdów mechanicznych zmusił włodarzy miasta z początku lat 20 do przeprowadzenia rozległej modernizacji, która zakończyła się w 1926 r. Wydzielono wtedy torowisko, utwardzono dwie oddzielne jezdnie i utworzono dwie ścieżki rowerowe oraz włączono właśnie koński trakt do systemu komunikacyjnego.
Furmanki dawno zniknęły, a ich miejsce zajęły samochody. Z Traktu Konnego obecnie korzystają najczęściej kierowcy jadący w ul. 3 Maja od strony Wrzeszcza, a także mieszkańcy dzielnicy Aniołki. Obowiązuje tam prędkość maksymalna 50 km/h, czyli 20 km/h mniej niż na głównej jezdni.
DRMG ma zamiar wyłonić wykonawcę na początku jesieni. Do 22 września zainteresowane biura mogą składać oferty. O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, a 40 proc. okres rękojmi. Dokumentacja ma być gotowa wiosną przyszłego roku.
Do remontu przeznaczona jest tylko część traktu. Dlaczego?
Miasto wyznaczyło do przebudowy tylko 600-metrowy fragment wspomnianej drogi. Dlaczego nie zamówiono dokumentacji na całość?
- Odcinek, dla którego powstanie niebawem projekt, jest dużo łatwiejszy do realizacji. Przewiduje on poprawę nawierzchni jezdni i chodników. Natomiast fragment Traktu Konnego od strony Wrzeszcza wymaga prac przy przebudowie sieci podziemnych - tam zakres prac jest bardzo szeroki - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Opracowywanie dokumentacji dla całej wspomnianej ulicy zwiększyłoby koszty i wydłużyło prace z powodu uzgodnień z gestorami sieci. Niewykluczone, że miasto fragment Traktu Konnego bliżej Wrzeszcza wyremontuje wspólnie z Politechniką Gdańską.
Jeśli nie będzie niespodzianek, to remont między ul. Smoluchowskiego a Chodowieckiego ruszy w przyszłym roku.
Miejsca
Opinie (73) 2 zablokowane
-
2017-09-18 15:01
elpol
Co z ul.Niepołomnicka urzedasy zapomnieli jaka jest tam masakra deweloper rospie****ł ulice i jest ok brawo urzedasy
- 1 2
-
2017-09-18 14:03
nie można sie rozpędzić do 80 ...
- 1 0
-
2017-09-18 12:50
pas dla rowerów jak na Jana Pawła II
tam powinien być
dla mnie ogólnie bez różnicy, bo jak potrzebuję, to i tak tamtędy jadę na rowerze, ale byłoby wygodniej- 5 2
-
2017-09-18 06:26
(3)
To zamiast dwóch pasów po 600 m niech wyremontują jeden ale za to 1200 m, jak juz tak żydzą z remontem. Będzie się lepiej jechało na prawie całym odcinku.
- 8 23
-
2017-09-18 06:31
(1)
Zerwanie asfaltu na grubości hm może z 10cm i wwyrównanie obarczone jest przebudowa sieci itd. No to grubo.
Czyli remont za kolejne 15 lat.
Zamiast zerwać i wylać parę cm nowej nawierzchni żeby lepiej się jeździło, a na przebudowę niech sobie zbierają kolejne lata, to czekają niewidomo na co- 25 6
-
2017-09-18 11:21
po co robić tą samą robotę dwa razy
i dwa razy wydawać kasę ?
- 0 1
-
2017-09-18 11:11
naajpierw przeczytaj cały atykuł, a potem komentuj
- 3 0
-
2017-09-18 06:22
2 ścieżki rowerowe w 1926 roku ?? (6)
Czyżby wiedzieli już o przyszłej modzie w 2000 roku...
- 25 12
-
2017-09-18 07:02
Jakiej modzie? (2)
Rowery były w miastach normalnym środkiem transportu na długo zanim pojawiła się "moda" na samochody.
Droga rowerowa w latach dwudziestych to nic niezwykłego, pierwsze drogi rowerowe w Europie budowano masowo jeszcze w XIX wieku.
W latach dwudziestych rower był najpopularniejszym środkiem transportu, z udziałem przykraczającym 70% w niektórych europejskich miastach.
Warto, żeby ci, którzy krzyczą, że im rowery zabierają jezdnie i miejsca parkingowe pamiętali, kto był tu pierwszy.
A swoją drogą temat niezwykle ciekawy i warty przybliżenia czytelnikom, polecam "history of cycling infrastructure" w Google na początek.- 29 5
-
2017-09-18 10:03
(1)
jak będę chciał robić dla koni infrastrukturę to mogę użyć tego argumentu żebyś pamiętał kto był tu pierwszy? rozumiem ze w wieku 7 lat taka argumentacja obowiązywała ws prawa wejścia na ślizgawkę ale chyba masz już trochę więcej lat?
- 2 7
-
2017-09-18 11:05
Podstawowa kwestia w miescie jest brak miejsca
Dla tak wielu osob, nie ma szans, aby kazdy mogl uzywac samochodow indywidualnych w standardzie 1/1.
- 5 2
-
2017-09-18 07:15
(2)
To kierowcy z jezdni wygonili rowerzystów, a nie odwrotnie, jak się wydaje Januszom.
- 17 7
-
2017-09-18 10:04
Po co dzielić ludzi takimi epitetami? Przekonuj wytrwale argumentami a nie obrażaj, bo to tylko jednoczy obrażanych.
- 1 2
-
2017-09-18 08:50
Slabszy zawsze przegrywa !!!
Tak bylo , jest i tak bedzie !!! Do tego dolozyc nalezy masowy czas uzytkowania rowerow i glupota bylo by wyznaczanie jednego pasa tylko dla rowerow wykorzystywanego 4 miesiace w roku .
- 3 11
-
2017-09-18 10:46
Chciałbym żeby w takim stanie w jakim jest teraz Trakt Konny była Wita Stwosza.
Rozumiem że kasy nie ma bo poszła na namalowanie białej linii i przejście dla pieszych obok podziemnego.
- 2 4
-
2017-09-18 10:40
Tworzono kiedyś wizję budowy nawierzchni tej drogi z betonu.
Czy temat umarł na etapie projektowania?- 1 3
-
2017-09-18 10:34
Czy będą progi spowalniające. Kierowcy strasznie tam pędzą.
- 2 7
-
2017-09-18 06:19
"Dlaczego nie zamówiono dokumentacji na całość?" (5)
Bo trzeba kolejne muzeum zbudować. Bo trzeba prywatnemu inwestorowi zafundować makietę miasta za 3 miliony złotych itd. Ważny też jest np. napis Gdańsk z dykty pokrytej kortenem, a nie jakieś remonty.
- 64 26
-
2017-09-18 06:34
Ile można by takich traktów wyremontować za 200-300mln, które ma być zmarnowane na Muzeum Gdańska (3)
Niech prezydent zrobi referendum w sprawie Muzeum - wtedy się okaże czy mieszkańcy tego właśnie chcą.
- 28 9
-
2017-09-18 10:01
(2)
Już Ci robi Twój prezydent pisowskie referendum ws konstytucji to sobie idź i referenduj
- 5 14
-
2017-09-18 10:26
Chodziło mi o prezydenta Gdańska
A z PIS mam tyle wspólnego co z PO. Nie jestem fanem żadnej partii tylko mam swoje poglądy na konkretne sprawy. Jednak widać, że polaryzacja społeczeństwa pozwala tylko na przypisanie 2 kategorii. Smutne to.
- 11 4
-
2017-09-18 10:07
Jeśli ktoś chce ruszać (słusznie czy nie ) cokolwiek w konstytucji, to referendum to PODSTAWA. Nawet jeśli jesteś przeciwko ruszaniu konstytucji to bojkotowanie referendum i nie pójście na nie to zaprzeczanie samemu sobie.
Konstytucja powinna być zmieniona choćby dla samego zapisu odnośnie referendów.- 7 6
-
2017-09-18 07:41
do tego trzeba wesprzeć agorę kilkuset tysiącami PLN
urządzać imprezy typu dzień księgowego żeby utrzymać w ryzach wiernych poddanych wyborców i wiele takich innych śmiesznych wydatków, które władza wydaje na potrzeby swoje a nie nas pod(ddanych)atników.
- 8 8
-
2017-09-18 08:25
Wazna zmiana na Trakcie konskim - Droga dwu-kierunkowa (1)
Czas najwyzszy madrze przeanalizowac ukladowi ruchu na odcinku Politechnika- Brama Oliwska. Ruch na tym odcinku jest tamowany przez koniecznosc skretu do Uniwersytetu Meducznego (zarowno z jednej jak i z drugiej strony). Rozwiazanie - to wprowadzic ruch dwukierunkowy na Trakcie - z wjazdem 'pod aktualny prad', od strony ronda - Brama Olowska. Rondo, to nowoczesne i bezkolizyjne rozwiazanie, a dzieki temu, ruch na Al Zwiciestwa na calym odcinku - od Politechniki do Uniwesytetu Medycznego bylby bardziej plynny. Wlasnie teraz, kiedy planowany jest remont - to wlasciwy moment zeby przeanalizowac i wprowadzic zmiany - a nie po prostu poprawic nawierzchnie, pomalowac nowe pasy i za konserwowac ukald ktory powstal w zupelnie innej rzezczywistosci ruchu samochodowego w Gdansku.
- 3 12
-
2017-09-18 09:04
Ruch na rondzie kierowany światłami - nie ma bezkolizyjnych zjazdów. W godz szczytu Trakt konny obciążony - zabierzesz pas i korek masz do Wrzeszcza.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.