• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biuro Tramp z Gdyni zawiesiło działalność

Patryk Szczerba
7 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wszyscy poszkodowani w wyniku zawieszenia działalności przez biuro powinni zgłosić się do Urzędu Marszałkowskiego. Wszyscy poszkodowani w wyniku zawieszenia działalności przez biuro powinni zgłosić się do Urzędu Marszałkowskiego.

Ponad 320 osób może być poszkodowanych w wyniku zawieszenia działalności biura podróży Tramp zobacz na mapie Gdyni z Gdyni. Firma złożyła oświadczenie o niewypłacalności do Marszałka Województwa Pomorskiego.



Jaki sposób podróżowania jest dla Ciebie najlepszy?

Właściciel biura poinformował klientów o zawieszeniu działalności w specjalnym komunikacie umieszczonym na stronie internetowej biura.

- Przez 15 lat prowadziłem Biuro Turystyczne Tramp, starając się ze wszystkich sił zbudować profesjonalne biuro podróży, które będzie wychodziło naprzeciw potrzebom klientów. Choć otoczony przez świetny zespół ludzi, nie udało mi się niestety. Szczerze przepraszam wszystkich Państwa, biorę całą odpowiedzialność na siebie - pisze w oświadczeniu.

Teraz rozpocznie się procedura związana ze zwrotem wpłat wniesionych przez klientów. Gwarancja ubezpieczeniowa opiewa na łączną kwotę o wysokości 502 117,97 złotych. Pierwsi poszkodowani już zgłaszają się do Urzędu Marszałkowskiego z zamiarem uzyskania odszkodowań. Na razie nie wiadomo, czy wystarczy pieniędzy, by pokryć wszystkie poniesione przez nich koszty.

- Czekamy na klientów, którzy mieli podpisane umowy z biurem podróży i dopiero po zgłoszeniu się wszystkich poszkodowanych, będziemy wiedzieli, czy gwarancja ubezpieczeniowa wystarczy, by pokryć wszystkie zobowiązania. Od razu uspokajam, że wypłaty odszkodowań i ich wysokość nie będą zależały od terminu zgłoszenia - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Wszystko wyjaśni się, gdy zostanie podliczona suma wpłat od klientów. Jeśli gwarancje bankowe pokryją ją np. w 90 proc. to taka kwota procentowa, bez względu na wysokość wpłat, będzie wypłacona każdemu poszkodowanemu. Procedury mogą potrwać nawet do kwietnia 2014 roku. Dopiero po ich zakończeniu rozpoczną się wypłaty.

Pocieszeniem dla poszkodowanych może być fakt, że w tym momencie wśród klientów biura nie ma turystów przebywających na wyjeździe. W związku z tym pieniądze z gwarancji ubezpieczeniowych zostaną przekazane w całości na pokrycie zaliczek i wpłat na przyszłe wycieczki.

Poszkodowani mogą uzyskać informacje w Urzędzie Marszałkowskim pod numerem telefonu: 58 326 83 55 lub pisząc na adres: dt@pomorskie.eu.

Miejsca

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

  • no tak,no i pojechali sobie do Egiptu lub Maroka (7)

    • 32 82

    • już wrócili, nie pojechali

      • 5 1

    • nie potrzebne tu ironizowanie (2)

      na temat Egiptu. Tramp oranizował głównie wyjazdy na narty i obozy dla dzieci. Bardzo porządne biuro i naprawdę szkoda, że nie ma na rynku miejsca dla takich firm.

      • 60 2

      • (1)

        Jak się sprzedaje poniżej kosztów to nieuniknione...

        • 6 4

        • Niestety w tym roku troche przesadzili z cenami wyjazdów na narty.

          • 5 2

    • Egiptu?

      Oni organizowali narty jełopie!!!Zanim się wypowiesz na jakiś temat może warto się zastanowić!

      • 26 1

    • ***

      tam akurat nie wysyłali klientów

      • 2 0

    • najpierw trzeba poznać specyfikę tego biura ! to nie były wycieczki do ciepłych krajów dla leniuchów tylko profesjonalnie zorganizowana turystyka aktywna - zimą narty a latem rowery . Wyjątkowe biuro z pomysłem na zdrowe i miłe spędzenie urlopu . Bardzo mi przykro że przegrali z kryzysem , ale zakończyli działalność z klasą jakiej innym biurom zabrakło .

      • 6 1

  • (7)

    No cóż i wymarzony Egipt zamieni się na wczasy pod gruszą na działce ha, ha

    • 24 95

    • (3)

      Biuro Tramp organizowało głównie wyjazdy na narty!

      • 24 0

      • Tak organizowalo. (2)

        W zeszlym roku dwa dni przed wyjazdem stwierdzili ze niestety tam gdzie chcemy jechac nie bedzie szkolki dla dzieci i ze zmieniaja nam miejsce. A jak powiedzialem ze jest nas 4 rodziny to nie dali rady i oddali kase. To akurat dobrze. Ale wytlumacz dziecku ze wymarzone narty pojechaly wpi... U. Wiec dobrze im tak

        • 7 33

        • Mogli ci nie oddawać

          A dzieci im prędzej zrozumieją, ze nie zawsze może być wiosna, tym lepiej dla nich

          • 23 3

        • won na działki, o ile masz

          snobie jeden, się. w d*pah się przewraca normalnie. zaczął by lepiej pensje w terminie wypłacać pracownikom i nie głodowe !

          • 3 3

    • F... (1)

      Jeśli w ogóle się wypowiadasz, to rób to "ze zrozumieniem", debilu. Tramp organizował wyjazdy na narty, nie do Egiptu. Jestem poszkodowanym, więc twoje ha, ha, buraku, jest nie na miejscu

      • 11 1

      • no to zamiast na nartach pojeździsz sobie d*pą po nieheblowanej desce. Pojedziesz sobie na narty do Wieżycy, może spotkasz w lesie jakiegoś kuzyna jelenia. Nie martw się łosiu

        • 3 15

    • ***

      następny jełopek:) jak już piszesz to pisz z głową

      • 6 0

  • Te wszystkie upadlosci powoduja, ze wycieczki trzeba kupowac tylko w mega duzych biurach (25)

    nawet jezeli wycieczka kosztuje o 20% wiecej np TUI, Neckermann i ew kilka polskich biur.

    • 46 56

    • (3)

      dokladnie tak jak piszesz, osobiscie korzystam z Rainbow
      i mam nadzieje ze nie padna...

      • 10 7

      • ta (1)

        Tak a Orbis czy Sky Club był mały?

        • 24 3

        • dlatego wlasnie mam nadzieje heh...

          • 5 2

      • wycieczek nie nalezy kupowac w duzych biurach tylko w biurach zagranicznych, np niemieckich angielskich patrz ż etam jakoś nie ma problemów tak jak u nas

        • 1 0

    • (2)

      Nie wyobrażam sobie wyjazdu z jakimkolwiek biurem podróży. Odpoczynek w wielkim hotelu "apartamentowcu", wśród tysięcy turystów z różnym poziomem kultury... Pozwalam sobie na wyjazd raz w roku na tydzień i za bardzo cenię sobie ten czas by go tak zmarnować.

      • 19 9

      • Widocznie... (1)

        ...niewłaściwe wycieczki wybierałeś. Albo liczyłeś, że za 1500zł w Egipcie będziesz pławił się jak król. No cóż, następnym razem 5x dłużej się zastanowisz zanim wybierzesz ten, a nie inny hotel lub tą a nie inną lokalizację.

        • 2 1

        • A może ma rację?

          Robię to samo co on i to z tych samych powodów. Pieniądze nie mają z tym nic wspólnego, a samo wrzucenie przez Ciebie kwestii finansowej bardzo źle umiejscawia Twoje spojrzenie na indywidualizm turystyczny. Masówki już się przejadły i kiedyś to zrozumiesz.

          • 1 0

    • Nie ma reguły (1)

      A Triada to co?

      • 12 1

      • Za darmo

        Triada oddawała imprezy za darmo, więc padła. Nie można opierać sprzedaży na lastach, bo poporostu nie ma zysku. SkyClub kto wie ten wie, a nieświadomi będą pisać glupoty ;)
        Nie ma gwarancji ani u dużego TO, ani u mniejszego, ani u narodowego przewoźnika (patrz LOT) ani w low coscie, ani u prywatnego hotelarza.
        Ludzie zrozumcie, każda działalność to ryzyko i coś może po prostu nie pójść...

        • 6 4

    • (1)

      Niekoniecznie zakupienie wycieczki w dużym biurze podróży jest bezpieczne zobacz co stało sie z Triadą i Sky a z tego c słychać Tui też ma ogromne długi

      • 5 2

      • ale tam wycieczki były tanie jak w biedronce

        więc się wyłożyli skoro mieli mniejsze marże

        duże biuro i wycieczki droższe o 20% w tych samych miejscach są gwarancją jakiejś pewności

        • 4 4

    • (5)

      ta polecam TUI poland, w jednym roku 9 mln pln strat, w ostatnim roku chyba 5 mln strat

      • 5 1

      • (2)

        skyclub mial zyski....

        • 1 1

        • (1)

          Nie Sky nie miał zysków, bo przejął zobowiązania Triady, która była zadłużona

          • 2 2

          • wlasciwie to sky club upadlosci nie oglosil
            i sie sadza czy odpowiadaja za zobowiazania triady

            • 3 0

      • a to akurat są opowieści wyssane z palca ;) prawa konkurencji ;)

        • 1 3

      • TUI Poland to też porażka

        W ubiegłym roku byłam z nimi czwarty i ostatni raz. Oferują kiepski standard za wysoką cenę. Jedyna gwarancja z ich strony to chyba powrót;)

        • 0 0

    • tui hahaha biuro ze strata. na wegrzech juz dawno temu sie zwineli

      • 4 0

    • (2)

      Taniej wyjdzie kupić tą samą wycieczkę w dużym biurze podróży w Niemczech, a nie w Polsce. Nie wierzysz? Sprawdź sam.

      • 3 1

      • To co piszesz o Neckermann.de jest prawdą.

        Natomiast, co do Neckermann.pl, to nie ma specjalnie dobrej prasy. Orbis też budził zaufanie, może nawet większe. Dwa lata temu byłem z Neckermannem w Hiszpanii i było super, a po jakimś czasie zauważyłem duże rysy na wizerunku. To wzbudziło we mnie daleko idącą ostrożność i zmianę podejścia do wycieczek grupowych na rzecz indywidualnych.

        • 1 0

      • głupoty opowiadasz

        znajdź w biurze z Niemiec wycieczke z wylotem z Gdańska, z Tajlandii też można kupić tanie wycieczki na Sri Lancę i co z tego

        • 0 0

    • TUI najwiekszy cwaniak

      Niestety wycieczki kupowane w TUI w Polsce sponsorują przede wszyskim niemieckich emerytów 2 tygodniowe wczasy dla 4 osób w Polsce kupowane około 27000 w niemczech około 5 tysięcy taniej. Pomimo tego że opłaty lotniskowe oraz pozostałe koszty podróży droższe jak w Polsce

      • 4 0

    • ale kretynie to jest spółka polska i nie ma nic w spólnego zich odpowiednikami zagranicą

      • 2 1

    • Małe biuro - mały kłopot, Duże biuro - duży klopot; jak 320 - 441.000

      • 2 0

    • Chyba zartujesz sobie

      Chyba w zyciu nie analizowales stanu finansow biur podrozy w Polsce. Nie ma praktycznie zadnych roznic miedzy duzymi, a malymi biurami (do 1 mln zl obrotu rocznie). O mikrobiurach podrozy nie mowie, bo to oczywiste.

      Jesli nie wierzysz, sciagnij sobie sprawozdania finansowe i policz srednie sektorowe i sprawdz.

      • 0 0

  • ale fajnie (2)

    :)))

    • 13 58

    • co się dziwić, media mają haj$ za uwalenie biur podróży aby skazać polaków na pozostanie w kraju w celu zostawienia pieniędzy "tu" a nie za granicą, dlatego rozgłaśniają upadające biura co im nieźle wychodzi, taki tępy kraj a taki cwany, niesamowite

      • 4 2

    • Aj waj, co za geszeft !

      • 1 0

  • Doceńcie (18)

    Doceńcie to, że Właściciel wyszedł do ludzi, powiedział co i jak. Mało kto ma jaja w dzisiejszych czasach i faktycznie potrafi wziąć odpowiedzialność za porażkę. BRAWO

    • 372 15

    • (4)

      Nie wiem jak trzeba mieć narobione w głowie żeby gadać takie rzeczy . Czas oczekiwania na zwrot pieniędzy to 365 dni czekania na podania przez urząd marszałkowski a kolejny rok na wypłatę przez ubezpieczyciela . Oczywiście jak to w naszej pięknej krainie może to być 10 % albo 20 % wartości wyjazdu zależy od ilości poszkodowanych i kwoty na jaką biuro jest ubezpieczone.

      • 12 24

      • pewnie tutaj będzie dużo więcej (3)

        To małe biuro. W artykule jest napisane, że poszkodowanych jest ok. 320 osób, w stosunku do sumy ubezpieczenia to wychodzi średnio 1500 zł na łebka, w większości to są pewnie zaliczki popłacone za mniejszą kwotę, mając to na uwadze to tak pewnie z 70%-80% może zostać zwrócone, więc nie tak źle...

        • 7 1

        • biuro, które organizowało głównie wyjazdy dla dzieci i młodzieży

          sporo propozycji mieli w Polsce, ale organizowali także obozy językowe poza granicami
          te 1500 to koszt wyjazdu w kraju

          • 5 3

        • NIEPRAWDA (1)

          są osoby które miały jutro wyjechać i wpłaciły całe kwoty wyjazdu.. około 6 tys. zł.

          • 9 1

          • PRAWDA

            Dlatego jest napisane, że w wiekszości przypadków to zaliczki a nie we wszystkich. Dodatkowo ktoś nie napisał, że zostanie zwrócone 100% tylko właśnie 70%-80% uwzględniając właśnie fakt, że część osób pewnie zapłaciła całość.

            • 1 0

    • (6)

      No właśnie. Miałem wyjechać jutro. Wpłaciłem całość. Dostanę - być może - 1500 zł. Co mam doceniać??? To, że właściciel pokrył koszty pobytu i powrotu poprzedników za moje m.in. pieniądze??? Zastanów się zanim coś napiszesz/

      • 10 4

      • NIEPRAWDA

        dokladnie, czujemy sie oszukani... !! ZA CO MAMY MU PODZIEKOWAC ?

        • 7 0

      • tez miałam jechać jutro, może należy być wdzięcznym, że jutro na parkingu z bagażami nie zostaliśmy poinformowani sorry nie jedziecie???podejrzewam,że o bankructwie wiedzieli już dużo wcześniej...

        • 8 3

      • dokładnie (1)

        też juz spakowana na wyjazd a to taki szok !!!!!

        • 4 2

        • ta...ani wyjazdu ani kasy...brak mi słów!!!

          • 5 3

      • a to peszek :)

        do ciechocinka na wczasy, podatki płacić! albo na działkę.

        • 0 2

      • To cieszcie się, ze właściciel nie ogłosił bankructwa pojutrze. To jednak jest przyzwoitość, ze zrobił to kiedy nie maił klientów na wycieczkach. Lepiej nie wyjechać niż być wyrzuconym z hotelu dzień po przyjeździe.

        • 7 1

    • Nie ma czego doceniać (2)

      To raczej nie właściciel biura, a jego ludzie, bądź ktoś od PR. Do ostatniego dnia działalności przyjmował pieniądze/zaliczki dobrze wiedząc jaka jest sytuacja firmy. O upadłości nie decyduje się z dnia na dzień. Moim zdaniem oszukał klientów, którzy jeździli z tym biurem regularnie od paru lat na wakacje.

      • 8 2

      • NIEPRAWDA

        dokladnie, glownie jezdzili z nim stali klienci, ktorych teraz PERFIDNIE oszukano !!

        • 2 3

      • a do kiedy miał przyjmować?

        jeżeli skończyłby przyjmować 3 miesiące wcześniej to 3 miesiące wcześniej musiałby ogłosić upadłość i też wszyscy by gadali, że do ostatniego dnia przyjmował wpłaty. Niestety tak ta branża wygląda.

        • 4 0

    • re

      dziekuje za takie jaja ja jutro miałam jechac z nimi na narty więc co mi po słowach przepraszam?????

      • 4 2

    • buahahahhaha (1)

      co to za słodkie pierdzenie ? pracowałeś w tym biurze ? nie? to zamknij buźke.

      • 1 4

      • No właśnie.

        Gość z Amber Gold i Józef Bąk też wyszli do ludzi.

        • 3 4

  • W gruncie rzeczy, szefostwo firmy zachowało się (5)

    bardzo przyzwoicie, bo w końcu nie zostawili nikogo za granicą z kłopotami, a wpłacający powinni odzyskać swoje pieniądze poprzez fundusz. Jak widać, to ciężka branża.

    • 155 12

    • ? (1)

      No wiesz, zależy jak na to spojrzeć. Ja wpłaciłem i nie pojechałem (miałem jechać jutro). Coś mi się zdaje, że z mojej kasy opłacono tych, którzy... nie muszą się martwić o powrót.... Przykre

      • 7 0

      • "Pocieszeniem dla poszkodowanych może być fakt, że w tym momencie wśród klientów biura nie ma turystów przebywających na

        Chyba lepiej dowiedzieć się że firma ogłasza bankructwo przed, a nie na miejscu i później opłacać koszty podróży do kraju z własnej /albo z marszałkowskiej(czyt. do zwrotu)/ kiesy.

        • 2 2

    • (2)

      Czekali na dogodny moment. Wyszli na "dobrych", ponieważ nie musieli martwić się klientami pozostawionymi za granicą, ale też czekali do ostatniego dnia, by ogłosić upadłość, aby pozyskać jak największą sumę pieniędzy od klientów, którzy swoje wyjazdy mieli zaplanowane na 8 i 15 marca. Wstyd.

      • 6 1

      • (1)

        a Tych osob jest bardzo dużo, dowiedzieć się dzien przed o tym, ze jednak wyjazd nie wypalil, pieniądze, poswiecony urlop, teraz nerwy i stres .. pytanie tylko za co, za to ze przez kilka lat sie jezdziło z nimi, wplacalo w terminie pieniadze, a tak z dnia na dzien bez zadnych podejrzen dowiadujemy sie o zawieszeniu dzialanosci? Przykro ale gdy Tramp kiedykolwiek odwiesi swoja dzialanosc to na pewno straci tych stałych klientów,

        • 2 0

        • a skąd te stres i nerwy? najwyżej w czasie urlopu się nie wyjedzie i będzie się siedziało w domu, można pójść się przejść do lasu, po plaży wzdłuż wybrzeża (kilkunasto kilometrowy spacer to też jest fajna sprawa). Nie traci się pieniędzy, które były przeznaczone na lekarstwa, wyżywienie, czynsz i inne opłaty? Wiec po co się stresować? Trzeba tylko zgłosić swoje roszczenia i czekać, nie ma w tym wielkiej filozofii.

          • 4 3

  • jaki zwiazek z upadkiem biura ma na (9)

    zamieszczonym zdjeciu Fokker ???

    • 29 3

    • może to Tu-154M ???

      kto sie zna ?

      • 2 7

    • To samolot

      właściciela biura. :-)

      • 4 4

    • Fundamentalny :)

      • 6 0

    • Chodzi o to by poszkodowani zgłaszali się do urzędu marszałkowskiego MIG-iem

      • 8 1

    • to nie Fokker (4)

      tylko Bombardier.

      3miasto.pl powinno sobie zdawać sprawę z tego, że to zdjęcie sugeruje złą kondycję finansową zupełnie innej firmy.

      To się nadaje na sprawę.

      • 9 1

      • do przewozu (2)

        bomb ?

        • 1 0

        • tak jest, Luftwaffe nimi lata. (1)

          • 1 0

          • oooooo, juz nie ma

            zdjecia z samolocikiem

            • 2 0

      • powinni w tej samej sprawie przeprowadzic interwejcje i dac ja do odpowiedniego dzialu...jak tereny zoo:)

        • 0 0

  • Czemu mnie to nie dziwi (1)

    tylko na to czekałem, i tak długo się udawało.

    • 12 15

    • nigdy nie widziałem tak klienta

      a co najmiej 3-4 razy dziennie tam przechodzę.

      • 2 0

  • Donald T.usk czy T.rump? Którego wina?

    • 10 24

  • Kuzyn akurat poleciał do Kambodży za pracą sezonową...

    • 17 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane