• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biznes, który zaczął się od... sprzeczki

Robert Kiewlicz
9 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda.

Trójmiejscy programiści stworzyli jedyną na świecie porównywarką ubrań, w której cena nie odgrywa roli. Liczy się sugestia innych w czym będziemy prezentować się najkorzystniej. Spółka Lookmash została zawiązana w lipcu 2011 i jest właścicielem porównywarki ubrań i widgetu dla sklepów internetowych, który robi furorę na europejskim rynku e-commerce.


Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Postanowił więc stworzyć aplikację, która rozwiązałaby kłopoty w przymierzalni. Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Postanowił więc stworzyć aplikację, która rozwiązałaby kłopoty w przymierzalni.

Pomysł na biznes powstał w 2011 roku, a zapoczątkowała go... sprzeczka. Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Nie mogąc rozwiązać problemu, zadecydował, że najlepiej byłoby zapytać o radę kogoś innego, ale nie było to wtedy możliwe.

Po przeszukaniu internetu okazało się, że nie znalazł żadnej strony lub aplikacji, która rozwiązałaby problem w przymierzalni czy przyspieszyła proces podejmowania decyzji co włożyć przed wyjściem z domu. Zebrał zespół i postanowił, że sam stworzy proste narzędzie, które porównuje zdjęcia tak, że inni mogą wybrać najlepszy zestaw ubrań.

Pomysł szybko zainteresował inwestorów. W pierwszej połowie 2011 SpeedUp Venture Capital Group zainwestował w Lookmash 125 tys. euro. Spółka poszukuje jednak wciąż kolejnych źródeł inwestycji. W najbliższej przyszłości Lookmash chce skoncentrować się na wprowadzeniu swojego serwisu na rynki środkowo i wschodnioeuropejskie. Twórcy Lookmash wdrożyli już swój produkt w kilkunastu sklepach modowych i docelowo zamierzają go wprowadzić do innych sektorów e-commerce. Z platformy Lookmash miesięcznie korzysta obecnie już ponad pół miliona unikalnych użytkowników.

Co w największym stopniu wpływa na wartość startupu?


Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Co odróżnia Lookmash od innych serwisów z porównywarkami? Jest to widget, dzięki któremu sklepy internetowe po zainstalowaniu wtyczki udostępniają możliwość porównania ubrania z innymi przed dokonaniem zakupu.

- Biorąc pod uwagę ilość dotychczasowych pobrań aplikacji stanowi ona użyteczne narzędzie, alternatywne wobec najpopularniejszych dotąd MMSów - twierdzi Łukasz Brzeziński. - Zaskakujący jest fakt, iż, mimo że żyjemy w erze smartfonów, Facebooka oraz szerokiego dostępu do internetu, to w podejmowaniu decyzji liczy się głównie MMS. Klienci sklepów przesyłają zdjęcia z przymierzalni z pytaniem, co powinni kupić. Uważamy, że nasza aplikacja na smartfony ma szansę zdetronizować MMSy.

Darmowa aplikacja dostępna jest na rożne rodzaje telefonów. Umożliwia korzystanie z funkcji porad stylistycznych, powiadomień znajomych i doradzania innym. Działa bardzo prosto. Do dyspozycji mamy dwa pola porównawcze. Najpierw wybieramy jedną rzecz, robimy zdjęcie i zamieszczamy w pierwszym polu aplikacji. Podobnie robimy z drugą rzeczą, umieszczając ją w drugim polu aplikacji i czekamy na głosy użytkowników Lookmash z całego świata.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Zrównoważony rozwój i poprawa konkurencyjności rybołówstwa - otwarcie nowego portu rybackiego w Kużnicy ; Czy Europa "dwóch prędkości"szybko i wolniej zmierza do załamania gospodarki - rozmowa z prof. Dariuszem Filarem ; Z tarczą czy na tarczy- pierwsze efekty pomorskiej misji gospodarczej w Stanach Zjednoczonych.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15.

Miejsca

Opinie (46)

  • przyklasnąć

    Zgadzam się z rss. Liczy się pomysł, przedsiębiorczość, a tego twórcom Lookmash nie zabrakło. Na pewno nie jest dla wszystkich, bo przecież trudno wszystkim dogodzić. Ci, którzy interesują się nowinkami technicznymi i lubią korzystać z takich rozwiązań, pomysł przypadnie do gustu. I o to chodzi. Twórcom gratuluję, że wymyślili coś, czego nie było i życzę, by się dobrze rozwijało.

    • 2 0

  • ciekawy pomysł

    Przede wszystkim cieszę się, że pomysł zrodził się w Trójmieście i zalicza się do tych polskich marek, które odnoszą sukces za granicą. Cieszę się, że są w Polsce ludzie, którzy mają pomysł na pokonanie kryzysu i biorą sprawy w swoje ręce. Życzę całej ekipie powodzenia.

    • 4 0

  • Jak czytam te wszystkie posty to po prostu potwierdza się fakt, że nasz naród to banda ludzi, którzy jak nie skrytykują i nie pomarudzą to dnia nie przeżyją.
    Pomysł jest świetny, skoro wszyscy potrafią si tak świetnie ubierać jak nie którzy sądzą to czemu na ulicach pełno osób, które ewidentcie potrzebują porady. Nie każdy jest taki boski i nie ma kogoś kto powie :" słuchaj stary może nie koniecznie w tych ciuchach Ci do twarzy" i nie trzeba być celebrytą, żeby o to dbać. Ale jeśli większość naszego społeczeństwa nie dba chociażby o higinę osobistą to co dopiero mówić o ubiorze. A umówymy się, żeby dobrze wyglądać nie potrzebna jakaś wielka kasa. A wycieczki dot. prywatnie twórcy są żenujące pokazują totalny brak argumentów. Zresztą poczytajcie sobie więcej projekcie i o tym jak projekt jest postrzegany przez branżę ecommerce czyli specjalistów w tej dziedzinie. Ja ślędzę rozwój projektu od kilku miesięcy i zdecydowanie dla tych wyśmiewających i wątpiących w sens i powodzenie projektu powiem, że mylą się i to bardzo i to tylko kwestia czasu aż się o tym przekonają Aczkolwiek nie sądzę, że również publicznie przyznają się do tego, że się pomylili.

    • 6 0

  • Bez sensu (4)

    Czytam opinie i oczom nie wierze. To, że gość znalazł sposób na biznes, wykorzystując ludzką głupotę i próżność świadczy o jego pomysłowości. Założę się, że sam nie korzysta z tego wynalazku, wie za to jak zarobić na baranach:)

    • 17 3

    • (2)

      ale ta aplikacja jest darmowa, więc zarobek jakiś lichy... :)

      • 0 0

      • za darmo tylko wpi***** (1)

        Google też jest "darmowy" :)

        • 1 0

        • na "wp..." też trzeba "zapracować" :)

          • 0 0

    • ??????????????????????????????????????????????

      jak nie korzysta ,skoro był jego pierwszym klientem..

      • 3 1

  • pomysł na biznes komercyjny nawet dobry.. (6)

    ale idea dla pustaków i ludzi poddanych totalnemu praniu mózgów..w tzw. ubieraniu chodzi o to aby czuc się tak jak ci jest wygodnie, a nie jak to sie komuś podoba...problem tipsiarsko-lemingowy..ale jak komuś brakuje umiejetności myślenia indywidualnego niech sie rozkoszuje..

    • 19 2

    • (4)

      Dużo inteligentnych osób nie potrafi się porządnie ubrać, albo nie ma głowy to takich rzeczy albo się nie chce, więc nie mów, że to aplikacja tylko dla "pustaków".

      • 5 4

      • ręce opadaja.. (3)

        niezgodo-jesli ktoś jest inteligentny,to dla tego kogoś takie problemy jak to czy sie komuś podoba jego ubiór nie maja żadnego znaczenia..

        • 4 1

        • zgadza się a jednak jakis inwestorów znalazł - szkoda że na takie trywialne pomysły inwestorzy zwykle są na pstryknięcie ....

          • 1 0

        • (1)

          Chodzi mi bardziej o to, że są ludzie niegłupi którzy nie potrafią się ubierać, a by chcieli dobrze wyglądać.
          Nie każdy potrafi pisać wiersze, zajmować się fizyką kwantową, a do tego skakać na spadochronie;)
          No poza Polakami którzy znają się na wszystkim i wszystko potrafią;)

          • 2 4

          • niezgoda- odejdź od klawiatury..please..

            • 0 1

    • No przecież logiczne, że na takich ludziach robi się najlepszy biznes :) Ja nie widzę w tym nic złego.

      • 0 0

  • Ciekawe... (2)

    ... ale zamiast szukać w necie porady wybrałby coś co mu się podoba a nie społeczności, w końcu to on będzie chodził w tych rzeczach. Ślepa pogoń za modą.

    • 34 1

    • Ale przecież to on wybiera rzeczy, które mu się podobają. Z dwóch wybranych przez siebie rzeczy społeczność wybiera tę ciekawszą (wg nich).

      • 0 1

    • Obecnie to ma się podobać społeczności a nie osobie noszącej bo potem wrzuca na fejsa a publiczność ma być zachwycona i lajkować

      • 6 0

  • jak sie klocil w czym lepiej wyglada z zona

    to pewnie gey. niech chodzi z przyjaceilem na zakupy i przestanie oszukiwac sam siebie.

    • 0 5

  • mogl sie rozwiesc

    i po problemie

    • 5 3

  • Potrzebuję też (1)

    wirtualnego doradcy czy podczas śniadania mam zjeść chleb z serem czy dżemem.
    Mam też cała masę nowych pomysłów!
    Społeczeństwo się odmóżdża :( To jest straszne...

    • 9 0

    • Na dżem położyć ser i musztardę. Popijać kawą z herbatą i mlekiem.
      Opłatę za doradztwo proszę przelać do kasy miasta.

      • 1 0

  • niepotrzebne mi to ....ale (5)

    ..galerianki sa w siódmym niebie

    • 75 5

    • i jeszcze jedno (4)

      ten pomysł ma krytyczną wadę!!
      Kiedy dostanę odpowiedz w czym lepiej wyglądam?!?! Bo chyba nie jutro jak dziś, teraz, jestem na zakupach.. A jutro to bedzie futro i brak rozmiaru.

      • 16 3

      • W ciągu paru minut (3)

        Bo ludzie są online i głosują od razu.

        • 3 0

        • nie sadze (2)

          tak masz racje ludzie nie maja co robic innego tylko siedza 24/7 i oceniają zdjęcia w czasie rzeczywistym. Gratuluje

          • 7 1

          • (1)

            skoro aplikacja jest popularna i się opłaca, to znaczy, że niestety tacy ludzie na świecie są.

            • 2 0

            • Nie wierz we wszystko co przeczytasz.
              Sprawdziłem te dane aplikacje ściągnęło 1000 osób.
              Bardzo mało ludzi tego używa, strona działa wolno często pokazują się te same produkty. Artykuł jest mocno naciągany napisany pewnie przez kolegę dla kolegi!

              • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane