• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Był stary magazyn, jest nowoczesny biurowiec

Wioletta Kakowska-Mehring
14 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Modernizacja obiektu kosztowała 23 mln zł. Modernizacja obiektu kosztowała 23 mln zł.

Zakończono modernizację sześciopoziomowego obiektu w gdyńskim porcie, znanego jako budynek "Posti". W odnowionym obiekcie swoją siedzibę będzie miała m.in. Szkoła Morska, mieszcząca się wcześniej na terenie Dalmoru oraz Polska Zjednoczona Korporacja Bałtycka, która należy do francuskiej grupy CMA CGM. To już kolejny obiekt tego typu. Zarząd portu konsekwentnie inwestuje w przestrzenie magazynowo-biurowe.


Tak wyglądał obiekt przed modernizacją. Tak wyglądał obiekt przed modernizacją.
Wczoraj odbyła się uroczystość otwarcia obiektu. Wczoraj odbyła się uroczystość otwarcia obiektu.

Czy w Trójmieście brakuje nowych przestrzeni magazynowo-biurowych?


Prawie 9 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni użytkowej wybudowanej za ponad 23 mln zł brutto wzbogaca ofertę gospodarczą gdyńskiego portu. Przebudowę realizował Mostostal Warszawa. Prace modernizacyjne, po których stary magazyn przy ul. Polskiej 13A zobacz na mapie Gdynistał się nowoczesnym biurowcem, trwały nieco ponad półtora roku. Prawie 80 proc. powierzchni biurowej zostało już wynajęte. Parter i pierwsze piętro zajmie Szkoła Morska. Pozostałe pomieszczenia biurowe przeznaczone zostały pod wynajem firmom głównie branży transportowo-spedycyjnej. Budynek wybudowany został w 1959 roku. Przed przebudową i zmianą sposobu użytkowania funkcjonował jako biurowo-magazynowy, będąc siedzibą Przedsiębiorstwa Handlowo-Wytwórczego Posti, firmy handlującej herbatą.

Jest to już drugi, po oddanym do użytku w czerwcu 2008 roku nowym budynku przy ul. Janka Wiśniewskiego 31 zobacz na mapie Gdyni, nowoczesny obiekt tego typu, wzbogacający ofertę Zarządu Morskiego Portu Gdynia w zakresie nowoczesnych przestrzeni biurowych. Nowe biurowce to nie wszystko. Port buduje także magazyny. Najwięcej tego typu obiektów powstaje w sąsiedztwie terminali kontenerowych, czyli tam, gdzie tworzy się centrum logistyczne.

W 2010 roku postawiono magazyn wysokiego składowania przy ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdyni o pow. użytkowej ok. 8 tys. m kw. Jest to obiekt dedykowany dla dwóch użytkowników, z możliwością obsługi przy 5 stanowiskach przeładunkowych dla każdego oraz wykorzystania ramp zapewniających zjazd sprzętem do załadunku towarów na poziom zewnętrznego placu manewrowego. Z obiektu korzysta Morska Agencja Gdynia i spółka Terramar.

Na początku roku ruszyła budowa magazynu wysokiego składowania w sąsiedztwie dwóch terminali kontenerowych: BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego oraz GCT - Gdynia Container Terminal. Inwestorem jest również ZMPG, wykonawcą firma Przembud z Gdańska. Obiekt o kubaturze 243 266 m sześc., powierzchni użytkowej 18 840 m kw. oraz powierzchni zabudowy 17 513 m kw. powstanie przy ul. J. Wiśniewskiego 27. zobacz na mapie Gdyni Jednak bezpośredni dojazd do obiektu zapewniony będzie też od strony ul. Kontenerowej, a w przyszłości także ze strony ul. Logistycznej. Magazyn będzie kosztował 32 mln zł.

Z kolei na początku kwietnia gdyński port rozpoczął budowę magazynu zbożowego. Wykona go Mostostal Warszawa, a wydzierżawi MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia. Całkowity koszt budowy to 25,8 mln zł brutto. Magazyn usytuowany będzie na zapleczu Nabrzeża Śląskiego zobacz na mapie Gdyni. Będzie to czterokomorowy magazyn składowania śruty i zbóż. Ma być oddany do użytku do 30 czerwca 2014 r.

Miejsca

Opinie (36) 1 zablokowana

  • Kolejna reklamówka na zlecenie Zarządu Portu Gdynia

    Wspominijcie tylko o tym ze po drugiej stronie ulicy przeładowują koks i biomase (nab Polskie) i elewacja tego budynku bedzie czarna , albo kosztowna ze wzgledu na częste mycie.
    Wszystko tam zabrudzone czarnym pyłem...

    • 24 14

  • Biurowiec jak na księżycu (4)

    w otoczeniu hałd węgla, torowisk i śmietników. Super reprezentacyjne miejsce.
    Swoją drogą czy ktoś w tym porcie myśli o ekologi, kiedyś była czarna burta
    teraz jest czarny port.

    • 19 13

    • (1)

      Czy ktoś myśli o ekologii? Tak, wszyscy tu uważamy że to stek bzdur i kolejny sposób na zarobek dla ludzi którzy nic użytecznego nie robią ale chętnie wezmą kasę od dużych firm.

      • 12 4

      • tak jest! stop przeładunkom węgla!

        stop przeladunkom zboża. sadźmy stokrotki. na grobach bezrobotnych.

        • 6 1

    • czyli idealne miejsce dla firm portowych i spedycyjnych.

      • 7 1

    • To gdzie są te hałdy i śmietniki? W otoczeniu budynków ich nie widać. Przyjrzyj się przynajmniej zdjęciom, zanim napiszesz bzdurę.
      No tak, pewnie zauważyłeś ten piasek pod chodnik obok budynku...

      • 4 2

  • Port sprzedał wszystko spółki eksploatacje w obce ręce (7)

    to może teraz sprzeda jeszcze nasze morze

    • 15 13

    • Zarząd Portu Gdynia sprzedal dochodowe terminale (1)

      i buduje teraz biurowce

      • 19 5

      • Przeczytaj ustawę

        do sprzedaży terminali zobowiązuje ustawa. I wszystkie Zarządy portów w Polsce muszą to uczynić.

        • 4 0

    • a Kto to ten Port? (3)

      może i mnie coś sprzeda

      • 5 4

      • Nie masz szans bo Port sprzedaje tylko obcym (2)

        • 5 7

        • "rzeczoznawca" od obcości? (1)

          : )))

          • 4 2

          • rzeczoznawca od cudzości bo zazwyczaj łatwo i tanio sprzedaje się majątek państwowy

            na który tak naprawdę pracowało kilka pokoleń ludzi

            • 5 3

    • no i dobrze (...)

      • 4 5

  • moje trzy grosze (1)

    Był przemysł morski......... Są niewykorzystane powierzchnie biurowe i puste apartamenty...
    Jak będzie trzeba odnowic przemysł stoczniowy to nie będzie terenów nad zatoką.

    • 13 5

    • spróbuj wynająć biuro w okolicach BCT, GCT to ci się rozświetli w móżdżku

      • 3 1

  • super sprawa

    oby takich wicej, a Port stanie się wizytówką

    • 7 12

  • (2)

    Jednym słowem Polska będzie zarabiać na przekładaniu papierów, przemysł do tego jest całkiem zbyteczny.

    • 15 5

    • (1)

      wolę się zaciąć papierem niż fedrować na przodku

      • 2 2

      • nie bądż taki mądry wykształciuchu. Ledwo skończyłeś studia na trójach i teraz filozofujesz.

        • 0 1

  • posti... hehe goniło się tam lody z magazynów lakpolu :-) te czasy już nie wrócą, pozdrowienia dla ekipy z chłodniczaka!

    • 5 0

  • i czym się chwalą? (3)

    szkoła , tylko że absolwenci polskich szkół morskich nie mają pracy na naszych statkach z tego powodu iż Polska ich nie posiada, więc po co komu ta szkoła potrzebna? Oczywiście znów zagranicznym armatorom którzy będą mieli wysoko wyspecjalizowaną kadrę za friko. Natomiast następny biurowiec jest potrzebny do zwiększania biurokracji, która pożera ogromne pieniądze zagarnięte spółkom, przez MPH. Niedawno temu miało to miejsce w BTDG, gdzie dyrekcja zabrała ludziom 900000 tyś zł na dywidendy , pozbawiając tym samym pracowników trzynastek i premii. MUSZĄ BYĆ Z SIEBIE BARDZO DUMNI...

    • 6 10

    • (1)

      900 milionów na dywidendę? sporo ;-) ale chyba chodziło CI jednak o 900 tys.

      dywidenda toi jest wypłata z zysku spółki; akcjonariusze zapłacili pracownikom za pracę, dywidenda stanowi wynagrodzenie dla akcjonariuszy za zaangażowanie kapitału

      • 7 4

      • "GOŚCIOWI" się zdaje, że właściciel powinien płacić mu nie tylko wynagrodzenie, ale oddawać mu jeszcze swój zysk z kapitału, jaki ma włożony w firmę. :)

        • 8 1

    • (...)

      skoro ludzie placa zeby sie w tej szkole uczyc to jest potrzebna, to szkola prywatna !
      zostaja po niej oficerami z bardzo wysokimi zarobkami, ktore przywoza i wydaja w Polsce
      inna sprawa ze SDK akademii morskiej jest lepsze i tansze niz naskret :)

      • 2 0

  • Następny biurowiec?? (1)

    Powstało kolejne miejsce do tworzenia papierów o nazwie: procedura, raport, wniosek, zestawienie itp. Tak walczymy z biurokracją?? Niedługo nam lasów zabraknie na te wszystkie "biura"

    • 3 6

    • nie rozumiesz znaczenia słów

      których używasz...

      • 4 0

  • Za 23 mln złotych mogli zbudować nowy biurowiec :)

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży komunikacji elektronicznej w Polsce i Europie. Założona w 1988 r. firma VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja...

Najczęściej czytane