- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (83 opinie)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (263 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (54 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (227 opinii)
- 5 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (250 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia - kontrola UOKiK (32 opinie)
C.Hartwig Gdynia ma nowego właściciela
Niemiecka firma logistyczna Rhenus Beteiligungen International, stojąca na czele globalnej Grupy Rhenus, sfinalizowała zakup gdyńskiej spółki logistycznej. C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą - dodana zostanie do niej jedynie nazwa nowego właściciela.
Sprzedaż C.Hartwig Gdynia jest efektem zmian w strategii biznesowej szczecińskiej firmy OT Logistics, dotychczasowego większościowego udziałowca gdyńskiej spółki. Przypomnijmy, że szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją w 2013 r. kupiła 37,5 proc. akcji spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. W ten sposób stała się posiadaczem kontrolnego pakietu C.Hartwig Gdynia. Teraz ten pakiet trafił do spółki Rhenus Beteiligungen International.
C.Hartwig Gdynia SA jest operatorem logistycznym, działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Ponadto wykonuje funkcję agencji celnej w zakresie licencjonowanej działalności, a także wynajem powierzchni biurowych. Spółka jest obecna na rynku od 1858 r. Specjalizuje się jednak w spedycji morskiej tzw. pełnokontenerowej. Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy.
Teraz zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki dostępowi do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA (w spedycji morskiej pełnokontenerowej i drobnicowej oraz lotniczej), Wielkiej Brytanii (w spedycji morskiej pełnokontenerowej oraz transporcie drogowym) oraz importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin (w spedycji morskiej, kolejowej i lotniczej).
- Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie mieliśmy w naszym portfolio - mówi Przemysław Stawski, wiceprezes zarządu C.Hartwig Gdynia.
Obecność w Grupie Rhenus pozwoli spółce z Gdyni mocniej rozwijać również usługi spedycji lotniczej oraz drobnicowej, w tym świadczone w transporcie kolejowym z Chin. Firma planuje też otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej, a także nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów klientów C.Hartwig Gdynia.
C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą - dodana zostanie do niej jedynie nazwa nowego właściciela. Ta decyzja - według władz spółki - podyktowana jest silną świadomością marki i ugruntowaną na rynku pozycją spółki - jednej z najdłużej działających firm spedycyjnych w kraju.
Miejsca
Opinie (62) 9 zablokowanych
-
2021-11-08 06:20
i kolejna ...
.... Polska firma zginęła. Wyprzedaż (czytaj rozdawnictwo) Polskiego Majątku jest już Zastraszające.... Z Polski robi się republika bambusowa z tanimi robolami ( za michę ryżu ) ! ludzie !
- 0 0
-
2021-11-06 22:19
wszystko Niemcy wykupio
- 1 0
-
2021-11-06 20:40
Bardzo że kupił Niemiec wreszcie mich Tu....będzie miał pracę w rodzimej dumnie nie ZKM Gdańsk z pisowkim prezesem brawo oby więcej firm z po było
- 0 1
-
2021-11-06 11:57
(1)
Kawałek po kawałku niemcy wykupują co lepsze firmy w całej europie. Bez jednego wystrzału z karabinu opanowywują Europę. UE i jej decyzje pod ich dyktando. Ktoś zapyta po co była ta pandemia? Odpowiedź w artykule. Po to aby duże firmy mogły wykupić te małe wykończone przez d**ilne decyzje polityków w EU i Polsce. Mam nadzieje ze pomysł z opuszczeniem UE przez Polske dojdzie do skutku bo nie jest to nam do niczego potrzebne.
- 4 2
-
2021-11-06 20:30
Chyba cos tu nie pasuje
Przecież C.Hartwig to duża firma.., tylko coraz mniej może od kilku lat. Zmiana właścicieli nie pomogła, ja dotąd.
- 0 0
-
2021-11-06 12:53
Coś mi na zdjęciu nie pasuje, stonoga i kontener 40 a nie 2x20? To chyba tylko do zdjęcia i do tego jeszcze w ciągu dnia. W ciągu dnia to oni śpią, żeby wieczorem załadować 2x25 ton i w drogę
- 4 4
-
2021-11-04 16:24
PiS to antypolska partia? (5)
Dali sprzedać polska firmę Nimcom? PiS to oszusci dużo gadaja i dużo zarabiaja na nas.
- 23 40
-
2021-11-06 12:51
Cała opozycja jest tak walnięta czy ty sam? Stawiam ze cała
- 0 0
-
2021-11-05 13:49
(1)
Nie wiesz co i o czym piszesz. Jesteś trollem nie mającym o niczym pojęcia. Ośmieszasz się. Najpierw dowiec się czegokolwiek na temat twoich bazgrół a potem opiniuj. Jeśli masz coś jeszcze oprócz siana w głowie.
- 0 0
-
2021-11-06 12:01
Jak już chcesz udawac erudytę to naucz sie pisać po polsku. Nie pisze sie dowiec tylko dowiedz.
- 0 0
-
2021-11-05 11:22
masz cos z mozgiem?
- 1 0
-
2021-11-04 16:48
weź pigułkę, albo doucz się ignorancie
"OT Logistics S.A. polska spółka akcyjna, zajmująca się transportem, spedycją i logistyką. Największy w Polsce i jeden z największych w Europie przewoźników zajmujących się żeglugą śródlądową. Od 2013 roku spółka jest notowana na GPW w Warszawie"
- 5 1
-
2021-11-06 11:26
Zostawiono nazwę C. Hartwig Gdynia
bo polscy klienci ją znają...Jak ta współpraca się skończy, okaże się. Niedługo ta nazwa zniknie zapewne. Bo właściciel większości kupi całość. Niestety C. Hartwig Gdynia to już tylko nazwa. Liczy się kapitał i właściciel...
- 1 0
-
2021-11-05 21:47
podniecacid si tym,jak żyją i sobie rządzą pany. ja tymczasem czekam na mojego misia, połaskoczemy się tu i tam i przytulimy.
łukasz wyłaź już z tej łazienki!
Marek- 0 1
-
2021-11-05 21:44
ruskie i caru putinu skupują to, co zostalo w tym nędzniku i czego PiS nie zniszczył
teraz25% po fuzki orlenu i lotosu kupili ruskie...
- 0 4
-
2021-11-05 17:54
Jesteście chorzy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.