• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

C.Hartwig Gdynia ma nowego właściciela

VIK
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat C. Hartwig Gdynia z serwisem do Nowego Jorku
C.Hartwig Gdynia SA jest operatorem logistycznym, działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. C.Hartwig Gdynia SA jest operatorem logistycznym, działającym na rynku krajowym i międzynarodowym.

Niemiecka firma logistyczna Rhenus Beteiligungen International, stojąca na czele globalnej Grupy Rhenus, sfinalizowała zakup gdyńskiej spółki logistycznej. C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą - dodana zostanie do niej jedynie nazwa nowego właściciela.



Sprzedaż C.Hartwig Gdynia jest efektem zmian w strategii biznesowej szczecińskiej firmy OT Logistics, dotychczasowego większościowego udziałowca gdyńskiej spółki. Przypomnijmy, że szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją w 2013 r. kupiła 37,5 proc. akcji spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. W ten sposób stała się posiadaczem kontrolnego pakietu C.Hartwig Gdynia. Teraz ten pakiet trafił do spółki Rhenus Beteiligungen International.

C.Hartwig Gdynia SA jest operatorem logistycznym, działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Ponadto wykonuje funkcję agencji celnej w zakresie licencjonowanej działalności, a także wynajem powierzchni biurowych. Spółka jest obecna na rynku od 1858 r. Specjalizuje się jednak w spedycji morskiej tzw. pełnokontenerowej. Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy.

Teraz zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki dostępowi do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA (w spedycji morskiej pełnokontenerowej i drobnicowej oraz lotniczej), Wielkiej Brytanii (w spedycji morskiej pełnokontenerowej oraz transporcie drogowym) oraz importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin (w spedycji morskiej, kolejowej i lotniczej).


- Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie mieliśmy w naszym portfolio - mówi Przemysław Stawski, wiceprezes zarządu C.Hartwig Gdynia.
Obecność w Grupie Rhenus pozwoli spółce z Gdyni mocniej rozwijać również usługi spedycji lotniczej oraz drobnicowej, w tym świadczone w transporcie kolejowym z Chin. Firma planuje też otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej, a także nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów klientów C.Hartwig Gdynia.

C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą - dodana zostanie do niej jedynie nazwa nowego właściciela. Ta decyzja - według władz spółki - podyktowana jest silną świadomością marki i ugruntowaną na rynku pozycją spółki - jednej z najdłużej działających firm spedycyjnych w kraju.
VIK

Miejsca

Opinie (62) 9 zablokowanych

  • Piękna holenderka

    Na zdjęciu no i V8 Scanio najlepszo :-)

    • 5 1

  • Odchodzacy Prezes zdazyl juz wyciagnac 50 mln z C.Hartwig ?

    • 3 2

  • Znowu wypociny osób, które nie maja pojęcia o czym piszą i o co chodzi

    • 3 1

  • Najlepiej niech niemcą sprzedadzą całą gdynie

    • 2 0

  • Jesteście chorzy

    • 0 0

  • ruskie i caru putinu skupują to, co zostalo w tym nędzniku i czego PiS nie zniszczył

    teraz25% po fuzki orlenu i lotosu kupili ruskie...

    • 0 4

  • podniecacid si tym,jak żyją i sobie rządzą pany. ja tymczasem czekam na mojego misia, połaskoczemy się tu i tam i przytulimy.

    łukasz wyłaź już z tej łazienki!

    Marek

    • 0 1

  • Zostawiono nazwę C. Hartwig Gdynia

    bo polscy klienci ją znają...Jak ta współpraca się skończy, okaże się. Niedługo ta nazwa zniknie zapewne. Bo właściciel większości kupi całość. Niestety C. Hartwig Gdynia to już tylko nazwa. Liczy się kapitał i właściciel...

    • 1 0

  • (1)

    Kawałek po kawałku niemcy wykupują co lepsze firmy w całej europie. Bez jednego wystrzału z karabinu opanowywują Europę. UE i jej decyzje pod ich dyktando. Ktoś zapyta po co była ta pandemia? Odpowiedź w artykule. Po to aby duże firmy mogły wykupić te małe wykończone przez d**ilne decyzje polityków w EU i Polsce. Mam nadzieje ze pomysł z opuszczeniem UE przez Polske dojdzie do skutku bo nie jest to nam do niczego potrzebne.

    • 4 2

    • Chyba cos tu nie pasuje

      Przecież C.Hartwig to duża firma.., tylko coraz mniej może od kilku lat. Zmiana właścicieli nie pomogła, ja dotąd.

      • 0 0

  • Coś mi na zdjęciu nie pasuje, stonoga i kontener 40 a nie 2x20? To chyba tylko do zdjęcia i do tego jeszcze w ciągu dnia. W ciągu dnia to oni śpią, żeby wieczorem załadować 2x25 ton i w drogę

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane