- 1 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (263 opinie)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (85 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (57 opinii)
- 4 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (35 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (229 opinii)
- 6 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (251 opinii)
C.Hartwig Gdynia ma nowego właściciela
Niemiecka firma logistyczna Rhenus Beteiligungen International, stojąca na czele globalnej Grupy Rhenus, sfinalizowała zakup gdyńskiej spółki logistycznej. C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą - dodana zostanie do niej jedynie nazwa nowego właściciela.
Sprzedaż C.Hartwig Gdynia jest efektem zmian w strategii biznesowej szczecińskiej firmy OT Logistics, dotychczasowego większościowego udziałowca gdyńskiej spółki. Przypomnijmy, że szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją w 2013 r. kupiła 37,5 proc. akcji spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. W ten sposób stała się posiadaczem kontrolnego pakietu C.Hartwig Gdynia. Teraz ten pakiet trafił do spółki Rhenus Beteiligungen International.
C.Hartwig Gdynia SA jest operatorem logistycznym, działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Ponadto wykonuje funkcję agencji celnej w zakresie licencjonowanej działalności, a także wynajem powierzchni biurowych. Spółka jest obecna na rynku od 1858 r. Specjalizuje się jednak w spedycji morskiej tzw. pełnokontenerowej. Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy.
Teraz zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki dostępowi do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA (w spedycji morskiej pełnokontenerowej i drobnicowej oraz lotniczej), Wielkiej Brytanii (w spedycji morskiej pełnokontenerowej oraz transporcie drogowym) oraz importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin (w spedycji morskiej, kolejowej i lotniczej).
- Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie mieliśmy w naszym portfolio - mówi Przemysław Stawski, wiceprezes zarządu C.Hartwig Gdynia.
Obecność w Grupie Rhenus pozwoli spółce z Gdyni mocniej rozwijać również usługi spedycji lotniczej oraz drobnicowej, w tym świadczone w transporcie kolejowym z Chin. Firma planuje też otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej, a także nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów klientów C.Hartwig Gdynia.
C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą - dodana zostanie do niej jedynie nazwa nowego właściciela. Ta decyzja - według władz spółki - podyktowana jest silną świadomością marki i ugruntowaną na rynku pozycją spółki - jednej z najdłużej działających firm spedycyjnych w kraju.
Miejsca
Opinie (62) 9 zablokowanych
-
2021-11-04 16:40
A jednak zal. To tak jakby matke wygonic na zarobek pod latarnie.
- 13 1
-
2021-11-04 16:52
(1)
A teraz Poalczki nie dyskutować tylko zapie... lac na nowego Pana
- 45 15
-
2021-11-04 18:20
Dumni Polacy
Wolą być na bezrobociu i na stojąco z godnością pobierać zapomogi i jałmużny**
- 5 2
-
2021-11-04 17:19
Znowu niemcy...
... a to się rudy agent cieszy
- 22 13
-
2021-11-04 18:14
gorszego badziewia niż rhenus to nie widziałem jak żyje
zgubili paczke, potem szukali, potem kłamali że inne firma jednak będzie wiozła przesyłke, potem stwierdzili ze paczka zaginęła, potem ze jest ale pojechała gdzie indziej ale nie wiedzą gdzie. no cyrk. przez telefon jakiś bezczelny kmiot jeszcze się smiał i stwierdził że i tak go to nic nie obchodzi. omijac to badziewie szerokim łukiem
- 44 10
-
2021-11-04 18:16
Wstyd i hańba dla sprzedającego polską firmę Niemcom!
Założona w 1858 roku przez Carla Hartwiga, mieszkańca Poznania. Po zakończeniu I wojny światowej firma została bez właściciela (ostatni właściciel przeniósł się do Berlina). Władze polskie wszczęły z nim pertraktacje zakończone nabyciem całego przedsiębiorstwa. W 1919 roku otwarto oddziały w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Łodzi i Gdańsku.W następnym roku rozpoczęły pracę oddziały w Bydgoszczy, Katowicach, Lwowie i Zbąszyniu. Jako ostatnie powołano do życia w 1926 roku oddziały w Gdyni i Wilnie. Historia firmy i jej oddziałów, w tym oddziału gdyńskiego jest długa i pokazująca różne ich koleje, wraz z przejściowym zaniechaniem działalności oddziału w Gdyni wskutek światowego kryzysu. Stwierdzono że to był błąd i Oddział w Gdyni wznowił działalność w 1936 roku. W 1939 roku, wraz z wkroczeniem wojsk niemieckich, Oddział w Gdyni został przejęty przez niemiecką spółkę spedycyjną, która działała przez cały okres okupacji niemieckiej.
I dlatego właśnie sprzedaż C.Hartwig Gdynia Niemcom to wstyd i hańba!- 22 6
-
2021-11-04 18:58
Co na to Polscy partyioci?
- 6 1
-
2021-11-04 21:26
I CO ???
także za pisu sprzedają polskie firmy Niemcom a tak krzyczeli na PO
- 6 8
-
2021-11-04 21:52
Bo OT nie ma kasy
- 6 0
-
2021-11-04 23:22
Rhenus, solidna niemiecka jakość. Polecam.
Im więcej niemieckich firm na polskim rynku tym lepiej. Nikt nie jest tak dobry jak niemiecki specjalista.
Helmut z Zaspy- 18 51
-
2021-11-05 08:49
miałem "przyjemność" współpracować z Hartwigiem (1)
może nowy właściciel przewietrzy głowy paru mat...łom
- 4 2
-
2021-11-05 12:21
odważ się podpisać własnym nazwiskiem
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.