• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

CTL Logistics szykuje się do przejęcia Lotos Kolej

Robert Kiewlicz
7 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Grupa CTL Logistics oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa CTL Logistics oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce.

Kolejny chętny na przejęcie kolejowej spółki Grupy Lotos. Jak się nieoficjalnie dowiedziało Trojmiasto.pl, ofertę na zakup spółki Lotos Kolej szykuje CTL Logistics. To międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu. Wcześniej zainteresowanie przejęciem spółki kolejowej gdańskiego Lotosu wyraziła spółka PKP Cargo.


Lotos Kolej jest przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos.


Jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za połączeniem kapitału CTL i Lotos Kolej jest bez wątpienia wieloletnie doświadczenie we współpracy, wzajemna znajomość zarówno struktury, jak i stosowanych praktyk biznesowych oraz podobne dążenie do budowania pozycji na rynku międzynarodowym.

Grupa CTL i Lotos mają 10-letnią historię współpracy. Od 1998 roku CTL świadczył dla spółki usługi spedycyjne, potem także operatorskie. Przewoźnik zaangażował się też w dzierżawę firmie Lotos swojego taboru, przyczyniając się do rozwoju jej działalności w obszarze przewozów dedykowanych obsłudze wewnętrznej spółki Lotos. CTL współpracował m.in. z należącymi obecnie do Grupy: Rafinerią Czechowice Dziedzice, Rafinerią Jasło, Rafinerią Glimar oraz Rafinerią Gdańsk SA.

W 2012 roku CTL uruchomiło pociąg Baltic Express z gdańskiego DCT do terminalu w Sławkowie. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu.


Jeżeli Lotos Kolej nie jest zainteresowany fuzją z PKP Cargo, Grupa CTL pod względem skali działalności i specjalizacji jest następnym w kolejce potencjalnym partnerem do rozmów. Prezes zarządu Grupy CTL nie chce jednak otwarcie zdradzić, czy spółka, jak i jej większościowy właściciel, fundusz Bridgepoint, chcieliby przejąć Lotos Kolej.

- Na pewno CTL i Lotos mają wiele wspólnego. Nie tylko 10-letnią historię współpracy, ale i doświadczenie w branży chemicznej. Potrafię wyobrazić sobie działalność CTL-Lotos z maksymalnym wykorzystaniem przewag: Lotos na północy kraju, a CTL na kierunku Wschód-Zachód - mówi Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics. - Myślę jednak, że docelowo obu stronom zależałoby w szczególności na inwestowaniu w rozwój oraz ekspansję i dynamikę funkcjonowania na rynku europejskim. Takie możliwości Grupie Lotos daje raczej prywatny kooperant, dla którego hasłami-kluczami w kształtowaniu polityki firmy są optymalizacja, rozwój, elastyczność i specjalizacja. Decyzja jednak, z kim rozmawiać o przyszłej współpracy, należy do Grupy Lotos.

To nie jedyny związek CTL Logistics z Trójmiastem. W 2012 roku CTL uruchomiło specjalny pociąg Baltic Express z gdańskiego Deepwater Container Terminal do terminalu w Sławkowie. Dedykowany on jest armatorowi Maersk. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.

Grupa CTL jest jednym z największych prywatnych przewoźników w Polsce. Jej udziały w rynku sięgają 6,6 proc. Grupa CTL posiada 30 bocznic, 5 tys. wagonów, 203 lokomotywy i 138 km własnych torów. Obecnie w skład Grupy wchodzi 19 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz poza jej granicami. 75 proc. akcji spółki należy do brytyjskiego funduszu Bridgepoint, natomiast 25 proc. do byłego prezesa CTL, Jarosława Pawluka .

Miejsca

Opinie (60) 2 zablokowane

  • "Kompleksową obsługę"...proszę... (2)

    CTL specjalizuje się tylko w przewozach najmniej skomplikowanych, zajmujących najmniej ludzkich zasobów za to najbardziej korzystnych.
    Co się dziwić...jeśli smoluch robi za manewrowego, rewidenta i odprawiacza zarazem?
    Niech mi ktoś powie - czy ktoś widział na oczy skład CTLu złożony z więcej niż jednego typu wagonów? Nie. Zawsze albo węglarki albo platformy - bo tak najłatwiej.
    Zatem jeśli firma nie wysyła tysięcy ton ładunku dziennie - nie ma szans zostać klientem CTLu...
    Zupełnie jakbym prowadził sklep, gdzie na wejściu klient miałby deklarować ile chce u mnie wydać a ja decydować czy go raczę obsłużyć czy nie - bo za niskie progi.

    • 26 3

    • (1)

      Nazywasz kogoś smoluchem,a ty kim jesteś?Widać po wypowiedzi że jeszcze ci słoma z butów wystaje a obrażasz innych.Pracownikom CTL-u nie dorastasz nawet do pięt.

      • 0 0

      • zgadza sie .... tylko ze manewrowy PKP CARGO zarobi 1600-2000. a w CTL z papierami rewidenta ok.4000

        • 0 0

  • Prezes Olechnowicz

    zapewnił iż Lotos Kolej jest nie na sprzedaż !!!
    Ma natomiast nadzieje że będzie odwrotnie i to Lotos Kolej zacznie przejmować mniejszych przewoźników ....

    • 2 0

  • CZY mi się zdaje

    czy artykuły o potencjalnych przejeciach przez Cargo czy Ctl pisze ten sam autor??

    21

    • 0 0

  • Znowu CTL

    22 LUTEGO znów CTL wykoleił wagony w Gdynii i zablokował Port

    • 1 0

  • kupa w Brzegu Dolnym

    A kto zrobił wielką kupę w Brzegu Dolnym w 18 godz. służby,oczywiście nie kto inny tylko CTL.

    • 2 0

  • Przyszłość

    I pod CTL trzeba będzie jeździć powyżej 12h, a pod DB dorabiać na innym etacie bo to nędzarze najniższe zarobki w kraju to jest niemiecka marka:)

    • 4 0

  • CTL ??? (1)

    CTLem powinien zajac sie UTK a nie kupowac innych przewoźników. Sprawdźcie jak wykonują przeglady PK na srodku stacji bez rzadnego kanału bez sprawdzenia podwozia , ani pantografów . Zatrudniaja tylko pracowników którzy są jednocześnie maszynistami , ustawiaczami rewidentami . ten człowiek sam sobie wykonuje prube hamulca , sam odstawia wagony lokomotywą ( kilka dni temu Inowrocław Rąbinek) Gdzie bezpieczeństwo ??? . Lotos od nich wynajmował przez krótki okres raptem 4 ( cztery stare 60 cio letnie elektrowozy) 182-005, 182-007, 182-037,182-101. Wszystcy chca przejac Lotos z tej przyczyny iz on ma najnowocześniejszy tabor w Polsce , i Intratne kontrakty , nic wiecej nikogo nie interesuje. Pozostaje pytanie : CZY PRACOWNICY LOTOS KOLEJ KTORZY TA FIRME ZBUDOWALI OD PODSTAW CHCA ABY KTOS INNY TERAZ ICH ZAGARNĄŁ ???

    • 6 1

    • ...

      weź sobie słownik ortograficzny do ręki analfabeto !!!!

      • 0 1

  • a gdzie przepisy

    • 1 0

  • a gdzie przepisy//

    • 1 0

  • Niech mi ktoś powie dlaczego sprzedaje się firmę która rozkwita i ma się coraz lepiej. (16)

    Czy w tym kraju ktoś myśli?
    Czy to następny wałek?

    • 53 4

    • Bo Lotos jest od produkcji paliw, a nie transportu (5)

      sam jesteś wałek

      • 8 18

      • (1)

        fakt . lepiej zapłacić komuś za transport niż wozić to swoim

        • 17 1

        • Przecież Lotos Kolej to nie swoje

          dla rafinerii to inna spółka, której płaci się za transport.

          • 1 1

      • (1)

        Bo zbliża się koniec leasingu lokomotyw i najprawdopodobniej będą one zakupione na stałe. A jak tak się stanie to będzie potrzebny warsztat do bierzącego utrzymania taboru, którego lotos kolej nie ma.

        • 4 7

        • A właśnie że ma , serwiś utrzymuje tylko lokomotywy gwarancyjne , potem Lotos sam utrzymuje a gwarantuje Ci ze ma bardzo dobry warsztat

          • 3 0

      • Sprzedaj samochód.

        Zacznij jeździć taksówką.

        • 14 0

    • Bo ma wartość ,upadajacą firmę sprzedaje sie za bezcen albo się nią syndyk zajmuje

      • 0 0

    • Skoro dla popaprańców "polskość to nienormalność" to my Polacy mamy problem (6)

      • 5 5

      • to nie tak (4)

        nie tak jak myslisz. Po 2004 roku, czyli po roku Wielkiej Migracji Polaków Do Innych Zielonych Landów w naszym pieknym kraju kandydowała do Sejmu, a wiec takze i na stołki do rządu banda cwiercinteligentów, która jeszcze nie zdązyła się nachapac. I ta własnie banda cwiercinteligentów TAKZE dzisiaj przoduje w rzadzie z takimi decyzjami jak ta.
        Ale sam problem nachapania się poprzez sprzyjające decyzje nie jest tak istotny jak fakt, ze są to imbecyle, które mają mozliwosc decydowania o nas, narodzie i jego przyszlosci i poprzez swoje nieprzemyslane decyzje doprowadzą do tego, że za jakąs dekadę w tym kraju nie bedzie nic polskiego, bo wszystko bedzie w rękach niemieckiej i zydowskiej tłuszczy.
        Obecna technika zuobozania spoleczenstwa polega na tym, żeby Polak nie mial o czym decydowac w przyszlosci a takze na tym aby nas jako narod maksymalnie zadłuzyc w swiatowym banku. To że nas jeszcze nie wytępiono jak niemalze za okupacji niemieckiej w okresie II wojny swiatowej wynika tylko i wyłącznie z tego, że na tej ex-polskiej ziemi ma zostac banda mało spostrzegawczych stworzeń potrafiąca trzymac i machac łopatą, czyli krótko mówiąc będą tu potrzebni niewolnicy, którzy bez prawa negocjacji będą pracowac na zmęczone narody niemieckie i pazerne żydowskie.

        Tak w ogolnym zarysie wygląda wizja Zjednoczonej Europy ala Vincent & Tłusk.

        • 10 6

        • Po migracji Polaków w 2004r

          To mi się zawsze podoba. A trzeba nazwać rzeczy po imieniu po migracji ludzi, którzy nie radzili sobie w życiu. Nie bez powodu na zachodzie do naszej emigracji przyczepiono taką, a nie inną łatkę. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że na zachodzie zrobił karierę i teraz ma wysokie stanowisko. Problem w tym, że większość emigrantów wykonuje najmniej płatne prace w danym kraju za mniej niż inni.

          Można powiedzieć, ale tu nikt mi pracy nie chciał dać za tyle ile chciałem. Ok trzeba było założyć firmę i być własnym pracodawcom. Ale większość z was teraz wielkich Polaków na emigracji wolało iść na łatwiznę. Pracujecie dla innego Państwa :
          Wielka Brytania - która nas zdradziła na początku wojny nie ruszając z pomocą, potem w trakcie wojny dogadując się z Ruskimi dla własnego dobra, noi po wojnie, gdy nas zostawili na pożarcie ruskom, a teraz walczy aby odebrać nam dodatkowe pieniądze w UE.
          Niemcy : Myślę, że pisać, nie trzeba.

          Mówisz, że w 2004 kandydowali inni niż wcześniej, jeżeli tak twierdzisz to znaczy, że nie masz o niczym pojęcia. Kandydowali i kandydują cały czas ci sami. Mówię tu o głównych posłach, bo ci z dołu to ciągle się zmieniają i nic nie znaczą. Jak przejrzysz sobie partie to zobaczysz, że na czele każdej partii są ludzie, którzy są w posłami w większości od początków nowej Polski.

          • 2 2

        • to ma sens (2)

          niemieccy emeryci są najlepiej opłacanymi emerytami w Europie, wszystkie panstwa wokol klepią biedę albo zaczynaja zaciągac pasa, ale nie Niemcy. Ich spoleczesntwo tez sie starzeje, wiec Angela Merkel robi wszystko by znaleźc nową siłę roboczą dla swojego ludu. Gdzie najprosciej? A chocby w głupiej Polsce. Premier polskiego rządu bezmyslnie wpatrzony w niemiecką przywodczynię zrobi wszystko co ona zarząda, sztukmistrz z Londynu dla swoich mocodawców też. A kiedy wepchniemy Polskę w poułapkę Uni Monetarnej to juz nikt nam nie podskoczy. Wszyscy inni z duzo silniejszymi gospodarkami uciekają i bronia się kopiąc i gryząc od unii monetarnej, a Polacy jak te barany idą na rzeź.
          Niemiecki naród na tym zyska, bo do koryta unijnego w głownej mierze zarządzanego przez niemieckich mocodawców trafią pieniądze, polski premier zostanie poklepany po plecach a w nagrode trafi do Brukseli na najblizsza dekadę, by tam madrzyc sie, sztukmistrz z Londynu wróci do Londynu i tak poklepią go jego mocodawcy z banku swiatowego za IV rozbiór Polski bez jednego wystrzalu.
          Tylko na jedno pytanie nie potrafię znaleźc odpowiedz: Czy Polacy na tym cos zyskają?

          • 6 2

          • oczywiście (1)

            możliwość noclegów na świezym powietrzu. taki outdoor. jak czyta się te posty to trzeba zadać pytanie. a gdzie są ci popierający decyzje nierządu. niech się przedstawią bo nie widać ich na forum

            • 5 0

            • nie mają nic do powiedzenia sensownego

              bo powtarzane zasłyszane frazesy o winie PIS nie pasuja do tej układanki z rozbiorem Polski

              • 5 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • firme ktora nie ma sie dobrze nie sprzeda sie lub sprzeda za grosze a poza tym trzeba pare miliardow rzucic na LOT aby na jakis czas postawic ja na nogi

      • 5 0

    • Prywatyzacja LOTOSU rozpoczęta

      Prywatyzacja LOTOSU rozpoczęta

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane