- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (80 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (52 opinie)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (262 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (227 opinii)
- 5 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (249 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia - kontrola UOKiK (30 opinii)
CTL Logistics szykuje się do przejęcia Lotos Kolej
Kolejny chętny na przejęcie kolejowej spółki Grupy Lotos. Jak się nieoficjalnie dowiedziało Trojmiasto.pl, ofertę na zakup spółki Lotos Kolej szykuje CTL Logistics. To międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu. Wcześniej zainteresowanie przejęciem spółki kolejowej gdańskiego Lotosu wyraziła spółka PKP Cargo.
Lotos Kolej jest przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos.
Jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za połączeniem kapitału CTL i Lotos Kolej jest bez wątpienia wieloletnie doświadczenie we współpracy, wzajemna znajomość zarówno struktury, jak i stosowanych praktyk biznesowych oraz podobne dążenie do budowania pozycji na rynku międzynarodowym.
Grupa CTL i Lotos mają 10-letnią historię współpracy. Od 1998 roku CTL świadczył dla spółki usługi spedycyjne, potem także operatorskie. Przewoźnik zaangażował się też w dzierżawę firmie Lotos swojego taboru, przyczyniając się do rozwoju jej działalności w obszarze przewozów dedykowanych obsłudze wewnętrznej spółki Lotos. CTL współpracował m.in. z należącymi obecnie do Grupy: Rafinerią Czechowice Dziedzice, Rafinerią Jasło, Rafinerią Glimar oraz Rafinerią Gdańsk SA.
W 2012 roku CTL uruchomiło pociąg Baltic Express z gdańskiego DCT do terminalu w Sławkowie. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu.
Jeżeli Lotos Kolej nie jest zainteresowany fuzją z PKP Cargo, Grupa CTL pod względem skali działalności i specjalizacji jest następnym w kolejce potencjalnym partnerem do rozmów. Prezes zarządu Grupy CTL nie chce jednak otwarcie zdradzić, czy spółka, jak i jej większościowy właściciel, fundusz Bridgepoint, chcieliby przejąć Lotos Kolej.
- Na pewno CTL i Lotos mają wiele wspólnego. Nie tylko 10-letnią historię współpracy, ale i doświadczenie w branży chemicznej. Potrafię wyobrazić sobie działalność CTL-Lotos z maksymalnym wykorzystaniem przewag: Lotos na północy kraju, a CTL na kierunku Wschód-Zachód - mówi Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics. - Myślę jednak, że docelowo obu stronom zależałoby w szczególności na inwestowaniu w rozwój oraz ekspansję i dynamikę funkcjonowania na rynku europejskim. Takie możliwości Grupie Lotos daje raczej prywatny kooperant, dla którego hasłami-kluczami w kształtowaniu polityki firmy są optymalizacja, rozwój, elastyczność i specjalizacja. Decyzja jednak, z kim rozmawiać o przyszłej współpracy, należy do Grupy Lotos.
To nie jedyny związek CTL Logistics z Trójmiastem. W 2012 roku CTL uruchomiło specjalny pociąg Baltic Express z gdańskiego Deepwater Container Terminal do terminalu w Sławkowie. Dedykowany on jest armatorowi Maersk. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.
Grupa CTL jest jednym z największych prywatnych przewoźników w Polsce. Jej udziały w rynku sięgają 6,6 proc. Grupa CTL posiada 30 bocznic, 5 tys. wagonów, 203 lokomotywy i 138 km własnych torów. Obecnie w skład Grupy wchodzi 19 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz poza jej granicami. 75 proc. akcji spółki należy do brytyjskiego funduszu Bridgepoint, natomiast 25 proc. do byłego prezesa CTL, Jarosława Pawluka .
Miejsca
Opinie (60) 2 zablokowane
-
2013-02-07 08:01
No to zaczynamy (2)
od Lotos Kolej, potem inne i tak spółeczka po spóleczce opindolim wszystko.
- 23 1
-
2013-02-07 08:50
"polskość to nienormalność" czyli rządzi "partia cudzoziemska" (1)
- 4 2
-
2013-02-07 09:01
Re:
A Ty co z tą "polskością nienormalnością"? Płyta Ci się zacięła? ;)
- 5 5
-
2013-02-07 07:54
a w tych ichnich Logisticach itp. Kolejarze noszą czapki z Polskim
Orzełkiem ?
Kiedyś " wam " te złodziejskie łapy uschną.- 20 3
-
2013-02-07 07:52
Ekonomiczne Samograje sprzedają, by potem być w nich dyrektorami...
Wpierw je doinvestując , kupując nowe ciuchcie itp.
Klika klika pogania w każdej z nich zdrajca siedzi na zdrajcy.- 17 1
-
2013-02-07 07:37
CTL a wykolejenia pociągów.
Czy to przypadkiem nie pociągi CTLu wykolejały się we Wrzeszczu? Inni przewoźnicy też jeździli tamtym torem i nic się nie działo a CTLe wykolejały się. Mam prawo podejrzewać, że nie dbają o swój tabor czyli oszczędności ważniejsze są dla nich ważniejsze niż bezpieczeństwo.
Dodatkowo widzę tu kolejne usiłowanie okradzenia Polaków. Czas wyjść na ulice....- 23 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.