- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Centralny i Zewnętrzny. Trójmiejskie porty promują swoje inwestycje
Trójmiejskie porty szukają partnerów zagranicznych. Port Gdańsk otworzył swoje biuro handlowe w Szanghaju, a Port Gdynia będzie szukał inwestorów przez sieć biur Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Port Gdańsk zdecydował się otworzyć pierwsze biuro w Szanghaju - to nie tylko największe miasto w Chinach, lecz także światowy lider wśród portów morskich. Biuro handlowe Portu Gdańsk powstało przy współpracy z PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu).
Czytaj też: Port Centralny w fazie projektu
- Współpraca między Chinami a Portem Gdańsk to już tradycja. Trwa nieprzerwanie od ponad 15 lat. Stałość relacji, także handlowych, to istotny czynnik w kulturze chińskiej. Nasze nowe biuro przypieczętowuje wzajemne zaufanie, a to z pewnością ułatwi nam pierwszy kontakt z nowymi kontrahentami - twierdzi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Promocja Portu Centralnego
Biuro otwarte zostało 3 listopada. Jego zadaniem jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji. Tych w Porcie Gdańsk nie brakuje. Największą z nich jest Port Centralny, którego projekt już teraz wzbudza ogromne zainteresowanie m.in. ze strony chińskiej.
- Port Gdańsk to dla Azji morska brama do rynków Europy, zwłaszcza Centralnej i Wschodniej. Bezpośrednie, stałe połączenia oceaniczne połączone są z konkurencyjnością. Port w Gdańsku to jeden z najtańszych korytarzy transportowych z Azji do Europy w skali globu - dodaje Łukasz Greinke.
Jako jedyny port bałtycki Gdańsk posiada stałe połączenia żeglugowe z portami w Chinach (Szanghaj, Ningbo, Yantian, Xiamen). Port Gdańsk również jako jedyny na Bałtyku jest w stanie przyjmować największe na świecie transoceaniczne kontenerowce OOCL. Z tych możliwości już teraz korzystają chińscy giganci rynku, m.in. China Merchants, Cosco, China Communications Construction Company, ZMPC czy Steel Searcher.
Biura PAIH z ofertą Portu Gdynia
Działania na rzecz pozyskania inwestorów dla Portu Zewnętrznego zintensyfikował też Port Gdynia. Pod koniec października Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu o promocji oferty inwestycyjnej Portu w biurach Agencji.
Czytaj też: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni
- Dzięki realizowanym przez PAIH programom ekspansji na rynki perspektywiczne mamy sporą szansę na znalezienie odpowiedniego inwestora dla kluczowego z punktu widzenia rozwoju Portu Gdynia projektu, jakim jest Port Zewnętrzny - mówi Adam Meller, prezes ZMPG.
- Korzystając z wiedzy i kompetencji Zagranicznych Biur Handlowych PAIH, mamy do dyspozycji ponad 50 takich placówek. Dzięki nawiązanej współpracy szybciej dotrzemy do potencjalnych inwestorów zainteresowanych naszymi projektami - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Zagraniczne Biura Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu to sieć przedstawicielstw, których zadaniem jest wspieranie eksportu oraz inwestycji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, jak również przyciąganie inwestorów do Polski. Docelowo powstać ma 70 Biur w krajach o największym potencjale rozwojowym dla polskich firm. Biura charakteryzują się elastyczną strukturą dopasowaną do potrzeb i wyzwań na danym rynku oraz szerokim wachlarzem usług świadczonych na miejscu.
Miejsca
Opinie (51) 3 zablokowane
-
2018-11-05 16:03
A po co te porty konkurują?
Mają tego samego właściciela, nie można stworzyć zespołu portowego i podzielić tak funkcje, żeby wszystkim to się opłacało?
- 7 2
-
2018-11-05 15:34
ekipa PISiorow wynocha
czas na was
- 7 3
-
2018-11-05 13:18
Czy dzięki temu powstanie most łączący Centrum z Oksywiem? (2)
- 5 6
-
2018-11-05 15:07
Jeśli handel rozwinie sie do tego poziomu
Że nie będziemy wiedzieć co z pieniędzmi zrobić, to dlaczego nie?
- 3 0
-
2018-11-05 13:21
Kilka mostow. Dwa do Gdyni i jeden na Hel.
- 6 1
-
2018-11-05 12:17
(3)
powinni zacząć od dróg, ale w pl wszystko odwrotnie, a potem że korki
jak można projektować, planować nie mając dobrego dojazdu- 20 4
-
2018-11-05 13:10
pozwolisz, że zapytam, gdzie były drogi i tory w Gdańsku, gdy rozpoczynano DCT (2002-2004)? (2)
Chyba nie wierzysz, że dżin wyczarował to w jedną noc?
Można się spierać, co jest pierwsze, kura czy jajo?
Ale lepiej spierać się jak to zrobić aby się opłacało...- 4 4
-
2018-11-05 13:25
(1)
Przecież on pisze że w Polsce, a nie w Gdańsku hahahaha
- 2 2
-
2018-11-05 14:02
po pierwsze, pisze o podejściu do przedsięwzięcia
Po drugie, drogi w Pl sie buduje w przeciwieństwie do portów.
Po trzecie, czy Gdańsk nie jest w Polsce?
Po czwarte, jesli będziesz czekał aż wszystko na około sie rozwinie i ustabilizuje, to kto inny zdejmie "wisienkę" z tortu...
Akurat Gdańsk jest dobrym przykładem, że przedsięwzięcie może się udać i daje sie skoordynować zadania rozwojowe. I to w kosmicznym (jak na nasze uwarunkowania) dystansie czasowym, jakim jest 14 lat.
Ale niewielka w tym zasługa administracji...- 4 0
-
2018-11-05 12:13
Dalszy rozwój portu w Gdańsku i owszem ale Gdynia niestety mocno przespała swoje szanse. (4)
Więc nie zawracajmy sobie głowy tymi gdyńskimi - mydlanymi - wizjami.
I tyle w temacie.- 27 17
-
2018-11-05 13:04
dokładnie takie opinie gdyńskich "sfer gospodarczych" spowodowały
Że DCT powstało w Gdańsku. Które nie jest zasługą portu w Gdańsku.
- 7 3
-
2018-11-05 12:21
porównaj sobie potencjały portów na wschodzie i zachodzie Europy (2)
Jest z kim konkurować i na kim sie wzorować. Ale nikt nam tego nie da.
A że się trzeba spocić? No cóż, może lepiej w ogóle nie wtawać z wyra, bo to grozi zmęczeniem?- 3 3
-
2018-11-05 12:32
A ty porównaj sobie mój wpis i swoją odpowiedź - coś ci chyba nie poszło. (1)
Ale oczywiście nie mam nic przeciwko temu, żebyś się pocił kiedy tylko chcesz.
- 5 5
-
2018-11-05 13:02
wschodzie i zachodzie
my jesteśmy na środku.
Ale szklanka zawsze jest w połowie pusta lub pełna, zależy co, kto chce widzieć.
Również możesz sobie leżeć gdziekolwiek i jakkolwiek.
Na swój rachunek.
Więc wstrzymaj się ze swymi "światłymi" uwagami na temat czyjejś aktywności. Nawet jeśli jest to tak sufitowa działalność jak promocja portu w Gdyni.
Bo to tylko cmokanie sofisty...- 3 0
-
2018-11-05 11:28
port (1)
uważam że bez nowych dróg nawet nie ma co myśleć o rozbudowie gdyńskiego portu ( Droga czerwona, rozbudowa węzłów, poszerzenie Estakady Kwiatkowskiego )
- 30 3
-
2018-11-05 11:40
gdzie były drogi na wschodzie Gdańska, gdy rozpoczynano budowę DCT?
Estakada powinna być wyłączona z ciężkiego ruchu a rozwiązanie konfliktów sieci komunikacyjnej w Gdyni, to oczywistość.
Która to "oczywistość" nie powinna warunkować rozwoju portu, bo takie przedsięwzięcia nie dają efektów w trzy tygodnie. No i, nie da się ukryć, łatwe nie są i mogą zakłócić błogi spokój i samozadowolenie administracji.- 8 2
-
2018-11-05 11:17
hura hura
jutro jade na placowke do chin ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,po mnie jedzie franek , zapisy u kadfrowej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.