• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hektary betonu. Co powstaje przy Estakadzie Kwiatkowskiego?

Wioletta Kakowska-Mehring
13 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Nowe place przeznaczone są terminalom kontenerowym i inwestycjom związanym z budową farm wiatrowych na morzu.


Place "zalane betonem" w mieście ostatnio budzą niepokój, ale nie na terenach portowych. Tam takie przestrzenie magazynowo - składowe są bardzo ważnym elementem infrastruktury. Taka powstaje właśnie w Gdyni tuż przy Estakadzie KwiatkowskiegoMapka w sąsiedztwie terminalu promowego i terminali kontenerowych.



To co powstaje tuż przy Estakadzie Kwiatkowskiego, to część większej inwestycji pod nazwą "Budowa placów manewrowo-składowych na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia"  przy ulicy LogistycznejMapka. Celem projektu jest zagospodarowanie niewykorzystanych dotychczas efektywnie  terenów  Portu Zachodniego o powierzchni około 23,0  hektarów poprzez  wybudowanie nowoczesnej infrastruktury portowej, w tym  placów składowych o nośności  20T/m kw , infrastruktury elektroenergetycznej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej, telekomunikacyjnej, czy zbiornika retencyjnego wód deszczowych  o powierzchni około 2300 m kw. Co ciekawe, w ramach zadania przewidziano też... wykonanie  nasadzeń zieleni w postaci drzew i krzewów na powierzchni około 6700 m kw.

Na powstających właśnie placach składowane będą głównie kontenery. Jeden z placów przeznaczona będzie do składowania elementów morskich farm wiatrowych, jako wsparcie tymczasowego portu instalacyjnego. Zresztą na zapleczu Portu Gdynia składowane są już komponenty lądowych farm wiatrowych.

Tak wyglądał plac przy Estakadzie Kwiatkowskiego przed rozpoczęciem prac budowlanych. Tak wyglądał plac przy Estakadzie Kwiatkowskiego przed rozpoczęciem prac budowlanych.

- Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Dzięki prowadzonym inwestycjom będziemy odpowiednim partnerem logistycznym dla kontrahentów zarówno z Polski jak i z zagranicy. Zwiększone możliwości przeładunkowe to szansa ale również wyzwanie, dlatego niezbędnym jest stworzenie dogodnych warunków do dalszego rozwoju. Cieszymy się dobrą współpracą z wykonawcą prac oraz dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych najemców - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Budowa placu górnego nr 1 o powierzchni około 9 hektarów  umożliwi  składowanie 8 tysięcy kontenerów 20 -stopowych i 432 sztuk kontenerów chłodniczych, a na placu dolnym  nr 2 o powierzchni około 8,5 hektara  będzie można składować 7 tysięcy kontenerów 20 -stopowych. Planowane jest również wybudowanie drogi dojazdowej  w ramach tego zadania inwestycyjnego łączącej ulicę Logistyczną z Terminalem Intermodalnym, którego rozpoczęcie budowy ma nastąpić w przyszłym roku.

- Oba place mają być gotowe w lipcu przyszłego roku, ale jest szansa, że będą gotowe szybciej. Generalny wykonawca wyprzedza umowny  harmonogram realizacji  robót i już w lipcu tego roku uzyskał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie placu nr 1 o powierzchni około 3 hektarów, który planujemy oddać do eksploatacji  w październiku tego roku. Ponadto wykonawca robót deklaruje gotowość oddania do użytkowania kolejnych 3 hektarów  placu nr 1 w terminie do końca bieżącego roku - mówi Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Portu Gdynia.

Miejsca

Opinie (84) 8 zablokowanych

  • Kwiatkowskiego w remoncie a po niej najcięższe samochody na budowę Pogórza. Daje tej ulicy rok i znowu będzie pofalowaną. Boczne ulice dziurawe jak ser szwajcarskimi to środek lata.
    Wstyd za Gdynię.

    • 128 4

  • Piekne miejsce. Zmiesci sie duzo delfinków palet donicbi plam farby

    • 11 1

  • Dowoz do portu elementow farm wiatrowych

    Ciekawe którędy będą do portu dowożone turbiny i inne elementy wiatraków. Ktoś kto podjął decyzję o lokalizacji portu instalacyjnego w Gdyni chyba nie wiedzial co robi.

    • 15 2

  • Przeniósł

    Przeniósł lotnisko z Kosakowa. W życiu tak bywa że jak chcesz coś się dowiedzieć to dla każdego ucha inne wytłumaczenie i tak jest też w Spółdzielniach mieszkaniowych.

    • 11 0

  • (1)

    Gdzie jest rozwój komunikacji, jeśli inwestycje to też drogi dojazdowe. Niech rządzący trochę pomyślą o mieszkańcach tego miasta.

    • 19 1

    • Pomyślą,

      zakupią dużo białej farby i zrobią więcej dróg jednokierunkowych. Jazda po mieście będzie jeszcze bardziej przypominać poruszanie się szczurów w labiryncie.

      • 0 0

  • Olaboga, zabetonujo fszystko

    • 6 1

  • Jak zwykle

    Jak nie wypali z kontenerami czy składowaniem wiatraków bo się nie da dojechać, to zawsze będzie można postawić parę donnic z palmami i zrobić betonowe wypoczynkowe las Palmas jako centrum spotkań mieszkańców, bo w tym władze są świetne jak pokazują dotychczasowe osiągnięcia typu skwer Kościuszki czy parking przy plaży.....a w najgorszym razie można przecież zrobić parking dla rowerów, bo w Gdyni tylko taki rodzaj przemieszczania jest promowany....wygodne bo dla rowerów nie trzeba remontować coraz bardziej dziurawych ulic, wystarczy maznąć farbą ścieżkę byle gdzie, zamknąć świętojańską czy inną główną arterię i innowacja jest jak ta lala, jest się czym w mediach pochwalić, nie wiem czemu nikt nie docenia innowacyjności dworu szczura, przecież oni chcą dla nas dobrze...

    • 25 1

  • jakby luksusowe osiedle I

    k z "apartamentami inwestycyjnymi"? :)

    • 6 0

  • Powinno się to zaorać

    I posadzić buraki z Nowogrodzkiej

    • 4 7

  • Cóż za piękne zdjęcie

    Zdjęcie dołączone do artykułu najlepiej opisuje Gdynię. Syfex, ciasnota, smród z kominów i beton. Brawo. Pokazać Warszawce te foty bo głupole myślą że Gdynia to Orłowo i Redłowo oraz plaża w centrum.

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane