• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hektary betonu. Co powstaje przy Estakadzie Kwiatkowskiego?

Wioletta Kakowska-Mehring
13 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Nowe place przeznaczone są terminalom kontenerowym i inwestycjom związanym z budową farm wiatrowych na morzu.


Place "zalane betonem" w mieście ostatnio budzą niepokój, ale nie na terenach portowych. Tam takie przestrzenie magazynowo - składowe są bardzo ważnym elementem infrastruktury. Taka powstaje właśnie w Gdyni tuż przy Estakadzie KwiatkowskiegoMapka w sąsiedztwie terminalu promowego i terminali kontenerowych.



To co powstaje tuż przy Estakadzie Kwiatkowskiego, to część większej inwestycji pod nazwą "Budowa placów manewrowo-składowych na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia"  przy ulicy LogistycznejMapka. Celem projektu jest zagospodarowanie niewykorzystanych dotychczas efektywnie  terenów  Portu Zachodniego o powierzchni około 23,0  hektarów poprzez  wybudowanie nowoczesnej infrastruktury portowej, w tym  placów składowych o nośności  20T/m kw , infrastruktury elektroenergetycznej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej, telekomunikacyjnej, czy zbiornika retencyjnego wód deszczowych  o powierzchni około 2300 m kw. Co ciekawe, w ramach zadania przewidziano też... wykonanie  nasadzeń zieleni w postaci drzew i krzewów na powierzchni około 6700 m kw.

Na powstających właśnie placach składowane będą głównie kontenery. Jeden z placów przeznaczona będzie do składowania elementów morskich farm wiatrowych, jako wsparcie tymczasowego portu instalacyjnego. Zresztą na zapleczu Portu Gdynia składowane są już komponenty lądowych farm wiatrowych.

Tak wyglądał plac przy Estakadzie Kwiatkowskiego przed rozpoczęciem prac budowlanych. Tak wyglądał plac przy Estakadzie Kwiatkowskiego przed rozpoczęciem prac budowlanych.

- Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Dzięki prowadzonym inwestycjom będziemy odpowiednim partnerem logistycznym dla kontrahentów zarówno z Polski jak i z zagranicy. Zwiększone możliwości przeładunkowe to szansa ale również wyzwanie, dlatego niezbędnym jest stworzenie dogodnych warunków do dalszego rozwoju. Cieszymy się dobrą współpracą z wykonawcą prac oraz dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych najemców - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Budowa placu górnego nr 1 o powierzchni około 9 hektarów  umożliwi  składowanie 8 tysięcy kontenerów 20 -stopowych i 432 sztuk kontenerów chłodniczych, a na placu dolnym  nr 2 o powierzchni około 8,5 hektara  będzie można składować 7 tysięcy kontenerów 20 -stopowych. Planowane jest również wybudowanie drogi dojazdowej  w ramach tego zadania inwestycyjnego łączącej ulicę Logistyczną z Terminalem Intermodalnym, którego rozpoczęcie budowy ma nastąpić w przyszłym roku.

- Oba place mają być gotowe w lipcu przyszłego roku, ale jest szansa, że będą gotowe szybciej. Generalny wykonawca wyprzedza umowny  harmonogram realizacji  robót i już w lipcu tego roku uzyskał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie placu nr 1 o powierzchni około 3 hektarów, który planujemy oddać do eksploatacji  w październiku tego roku. Ponadto wykonawca robót deklaruje gotowość oddania do użytkowania kolejnych 3 hektarów  placu nr 1 w terminie do końca bieżącego roku - mówi Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Portu Gdynia.

Miejsca

Opinie (84) 8 zablokowanych

  • Płac

    Po co to robić, przecież w Niemczech jest taki.

    • 6 0

  • Zarządzanie (1)

    Wiedzę że większość Gdynian, narzeka na Szczurka, ale co wybory to biegnie jego wybrać.
    Stan ulic w Gdyni, przypomina mi Rosję z lat 1990r.
    70 lat po wojnie, nawet nie ma tunelu łączącego między Hutniczą a Chylońską, kroki sięgają kilku kilometrów.
    Brak parkingów podziemnych lub piętrowych w centrum.
    Ceny parkometrów, to jest strzał w kolano dla restauracji i sklepów w centrum.
    Jedynie to zarabia Riviera, parking za darmo.

    • 13 2

    • To stare babcie go wybierają, które się cieszą że dostaną ławeczkę pod domem i które nie mają pojęcia o infrastrukturze czy innych urbanistycznych problemach miasta. Wybiera też młodzież która się cieszę że skateparku a nie dorośli , zmotoryzowani ludzie. Trzeba przemyśleć zanim się wytknie kto na kogo glosuje

      • 3 0

  • Uliczka

    Nie zapominajcie o zniszczonej starej ulicy obok estakady.

    • 10 0

  • A co z Drogą Czerwoną? (2)

    Czy wiadomo coś kiedy ruszą jej budowa?

    • 8 0

    • Tak wiadomo

      Za 100 lat, na rocznicę 200 lat istnienia obskórnej wsiowatej Gdyni.

      • 4 0

    • Na Świętego Dygdy

      co to go nie ma nigdy.

      • 2 0

  • Zniszczone ulice (1)

    Ulica Arciszewskich koło Cmentarza na Oksywiu- 30 lat nic się nie zmieniło dziura na dziurze . Każdego dnia jest coraz gorzej. Bardzo ważna sprawa- brak ścieżki rowerowej do Portu Wojennego Gdynia.
    Kolejna sprawa ulica Zielona od Pułkownika Dąbka do Ronda w bardzo fatalnym stanie. Mam pytanie co robią ludzie odpowiedzialni za utrzymanie dróg w Gdyni. Moim zdanie jest to katastrofa'

    • 8 0

    • Człowieku do kogo ta mowa

      Morska najważniejsza ulica obskórnej Gdyni, od Grabówka do centrum to dziury i wyboje. na przeciwnym pasie pozapalane studzienki. Szczurza władza nawet tego nie potrafi wyremontować, ale zamiast tego stawia pomniczek za kilkaset tysięcy zł na skwerze. Zastanów się czy tu rządzą zdrowi psychicznie ludzie.

      • 3 1

  • A kiedy zaczną się prace na Witominie przy obwodnicy, przebijanie tunelu pod torami wzdłuż Puckiej?

    • 4 0

  • (1)

    Przestałem być bezkrytyczny wobec prez Szczuraka i zarządu miasta ale to inna para kaloszy , jednak mam wrażenie że komentujący tutaj albo nie czytają ze zrozumieniem albo albo mają deficyt inteligencji. O czym autor tutaj pisze? Otóż pisze o terenach przemysłowych będących własnością Portu Gdynia a nie o przestrzeni wspólnej miejskiej i czepianie się "miasta" mieszając wątki jest słabe ,więc proponuję o precyzję co nie wyklucza tematu by p Szczurek już odszedł był.

    • 1 3

    • A ten Port Gdynia to drogi dojazdowe sam sobie poszerzy

      czy do Urzędu Miasta z żądaniem dofinansowań przyjdzie? Coś mi mówi że ta prywatna firma zaraz zacznie publiczną kasę ssać na swoje potrzeby.

      • 1 0

  • Może też hektary drzew posadzi Port w okolicy!

    • 1 0

  • Zapomniano o drogach!

    A gdzie drogi? bo te sa juz niewydolne! Obudzcie się drogi drogi drogi !!!

    • 1 0

  • a co z dojazdem??

    a co z dojazdem do portu drodzy rządzący Gdynią???
    Tam jest nie tylko droga krajowa ale też taka jak ulica Kwiatkowskiego która od 4 lat jest zablkowana

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane