• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Colian Logistic otwiera biuro. Branża logistyczna rośnie w Trójmieście

Wioletta Kakowska-Mehring
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Spółka Colian Logistic ma kilka oddziałów w Polsce, teraz otwiera biuro serwisowe w Gdańsku w kompleksie Alchemia. Spółka Colian Logistic ma kilka oddziałów w Polsce, teraz otwiera biuro serwisowe w Gdańsku w kompleksie Alchemia.

Spółka Colian Logistic, jeden z czołowych operatorów logistycznych na polskim rynku, stworzy biuro serwisowe w Gdańsku. Branża logistyczna coraz mocniej wchodzi na trójmiejski rynek. Tylko w tym roku kilka firm podjęło decyzje o otwarciu biura, powiększeniu powierzchni biurowej czy magazynowej.



Spółka Colian Logistic (część Colian Holding) jest obecna na rynku usług logistycznych od 2009 r. Ma kilka oddziałów w Polsce, teraz otwiera biuro serwisowe w Gdańsku w budynku Neon wchodzącym w skład kompleksu Alchemia. Za jej funkcjonowanie odpowiedzialnych jest ponad 200 specjalistów, którzy codziennie zarządzają 60 tys. m kw. powierzchni magazynowej i flotą samochodów ciężarowych. Colian Logistic oferuje kompleksową usługę, na którą składa się zarówno transport, magazynowanie, obsługa klienta, co-packing, jak i agencja celna.

- Firma Colian Logistic zdecydowała się na otworzenie biura w Gdańsku ze względu na kluczową z punktu widzenia logistyki lokalizację. W ostatnich latach branża logistyczna w Trójmieście dynamicznie się rozwija, a to przyciąga na Pomorze kolejne firmy. Jednocześnie nasz klient wybrał elastyczne rozwiązanie w postaci biura serwisowanego z możliwością powiększenia powierzchni w przyszłości. O wyborze budynku Alchemia Neon zadecydował też standard wykończenia i dogodne dla pracowników położenie - mówi Kaja Karbowska-Nowak z Newmark Polska, firmy doradczej w dziedzinie najmu.
Morska Agencja Gdynia powiększyła powierzchnię magazynową w Panattoni Tricity East. Morska Agencja Gdynia powiększyła powierzchnię magazynową w Panattoni Tricity East.

W ub. roku Morska Agencja Gdynia, specjalizująca się w logistyce oraz transporcie drogowym, kolejowym i morskim, zdecydowała się powiększyć powierzchnię magazynową w parku Panattoni Tricity EastMapka o kolejne 7100 m kw. Spółka posiada już magazyny w Panattoni Park Tricity East I i Panattoni Park Tricity East II, ale podpisanie kontraktu z nowym klientem skutkowało koniecznością zabezpieczenia kolejnej powierzchni. Tym razem w znajdującej się w Panattoni Park Tricity East IIIMapka.

W biurowcach przy ul. Łużyckiej w Gdyni ulokowało się już kilkanaście firm związanych z logistyką i gospodarką morską. W biurowcach przy ul. Łużyckiej w Gdyni ulokowało się już kilkanaście firm związanych z logistyką i gospodarką morską.

Z kolei DB Schenker, ważny gracz na rynku logistyki i frachtu oceanicznego, powiększył biuro w Gdyni. Firma przeniosła się do nowoczesnej powierzchni zlokalizowanej w Tensor Office Park w budynku X (ul. Łużycka 8Mapka). Dla firmy ważne były ergonomiczne warunki pracy i aspekty środowiskowe budynku.

Gospodarka morska w Trójmieście



Na prawdziwą centralę branży logistyki morskiej wyrosły właśnie biurowce przy ul. Łużyckiej Mapkaw Gdyni.

- Warto podkreślić, że to kolejny, obok m.in. Wartsila Polska, Salt Ship Design Poland, Ulstein Poland Ltd czy V.Ships PL, najemca związany z branżą morską, z którym współpracujemy w ramach naszych projektów biurowych. Oprócz obiektu Łużycka Plus zaliczają się do nich zlokalizowane po sąsiedzku kompleksy: Łużycka Office Park i ukończony w październiku ub. roku 3T Office Park, największy z realizowanych w ostatnich latach biurowców w Gdyni - mówi Sergiusz Gniadecki, prezes zarządu SGPM Property Management, asset managera kompleksu Łużycka Plus.

Miejsca

Opinie (55) 7 zablokowanych

  • Trzeba tak robić

    żeby zarobić, ale się nie narobić.

    • 2 0

  • odradzam pracy w korpo (4)

    dańsk obecnie nie jest przyjzaznym miejscem do życia, życie społeczne zamarło po lockdawnach, ludzie mają smutek na twarzach, odradzam wiazania się z tym miejscem, korzystania z gastronomi, wynajmu mieszkania czy też jego kupna. Przed covidem miałem jeszcze jakieś nadzieje, wiązałem z tym miejscem przyszłość. Teraz już nie, i wiem że włądze rządzące tym miastem oraz polityka globalna spowoduje że życie w takich dużych miastach jak Gdańsk to będzie terror. Zanieczyszczenia, zepsucie młodzieży, wytatuowani policjanci. co druga dziewczyna na ulicy ma tatuaże, wprowdzanie gender i lgbt w przedszkolach, namawianie dzieci na zmiane płci, przymus szczepień dzieci. Życie młodych ludzi w Gdańsku obecnie to niezdrowa żywność, samotność, single mieszkający w klitkach w bloku, masa imigrantów z azji i afryki, płace w firmach oscylujące w okolicach opłat za wynajem mieszkania, oraz konsumpcje podstawowych produktów korporacji typu niezdrowa żywność. Dotyczy to również kobiet, które niszczą swoje ciało przez tatuaże, kolczyki w różnych miejscach, farbowanie włosów, trwałe makeupy, ubiór. Podsumowując obecny model życia w Gdańśku na dłuższą mete jest nisczący, pozostaje jedynie turystyka, jak ktoś chce przyjechać pospacerować po plaży, bo starówke odradzam ze względu na dość sporą ilość reklam i wydarzeń politycznych. Lepiej żyć skromnie w małej miejscowości, bez migrantów, ciągłych rotacji ludności, i powszechnej demoralizacji, oraz postarać sie o zdrową żywność. Odradzam również uczelnie wyższe w Gdańśku, bo teraz to się bardzo zmieniło, politechnika Gdańska to miejsce w którym kobieta będąca doktorem posiada tatuaże, a poziom studiów zszedł już do tego jaki jest na prowincjonalnych uniwersytetach albo nawet gorzej, bo tutaj młodzeż jest bardziej zepsuta. Odradzam z całego serca.

    • 7 12

    • A ty masz tatuaż? (1)

      Bo ja polecam

      • 3 3

      • Nie muszę się dowartościowywać bazgraniem na ciele, lubię siebie takim jakim jestem :)

        • 3 3

    • Gdańsk nie jest

      dużym miastem ma mniej niż 500 tysięcy. Ilu w Gdańsku widujesz emigrantów z Afryki? Ja głównie widzę ze wschodu.

      • 1 0

    • To się wyprowadź skoro jest ci tak zle. Gdańsk tez odetchnie z ulga.

      • 3 0

  • Jak korpo dostanie rachunek za prąd

    to zaraz wyśle wszystkich na zdalniaka albo wywali do hindusa.

    • 3 0

  • Dawno temu nie w Ameryce / subiektywna opinia (2)

    Od paru a nawet kilku lat w branży nie jestem, ale istotnego gracza na 100% miałbym w pamięci, a widzę coś takiego jest tu kreowanego chyba.
    Na ichniejszej stronie widzę nazywanie zaplecza 2000 pracowników firmą rodzinną i nawet na siłę nie będę czytał dalej.
    Od razu mam wspomnienia z innymi takimi firmami rodzinnymi, które sztucznie tworzyły korpo-otoczkę wokół swojego bytu zawodowego/gospodarczego w sytuacji gdzie nawet nie powinno się sugerować, że mogą być korporacją a gdzie nią faktycznie być. Ale mniemanie i ego jak zawsze "above", wszak KPI po coś stworzyli hłehłe
    Zapewne ktoś wytknie mi afront w wypowiedzi bez znajomości firmy, ale to wyuczony odruch w przypadku polskich gwiazd świata branży TSL.
    Nie będę antyreklamy firmom podanym z nazwy robił, by całkowicie nie wyjść na tego złego, ale historia zna przypadki, gdzie 1z2 prezesów jednych z pierwszych firm w OBC nówki oponki na zimę do nówki bemki ser. 7 za kilkadziesiąt tys. pln kupował, ale studentom na stażu złamanego grosza nie rzucił za pracę a nawet choćby za dojazd do niej; oczywiście ci studenci o oponach nie wiedzieli, ale w księgowości panie już miały temat do dyskusji; albo to jak z bytu sekretarki można spedycją się zająć i być tuzą w branży ze specjalizacją w spożywce; podprowadzanie klientów by założyć własną działaność i na JDG ponad 100 osób zatrudniać też historia zna. Dużo na prawdę dużo patologicznych praktyk dalekich od profesjonalizmu. Nazwę to subiektywnie - polskie uwarunkowania trudnej branży; a dochodzi do tego polityka, bo ta w TSL też jest i nie chodzi o rząd i opozycję, a swój dla swego, stąd niemiecki kapitał będzie obsługiwał niemieckie zakłady na przykład. Dla mnie jest to zrozumiałe, bo tu mowa o branży wypchanej mega wrażliwymi danymi i z 1dnej tylko mrn'ki doświadczony sporo info uzyska, a zawsze to może być kolejny puzzel do większej układanki. Zresztą branża jest hermetyczna, a wtajemniczeni w temacie i tak wiedzą ocb.

    • 6 2

    • cd. (1)

      Do czego zmierzam.
      Na 99% lepiej pracownik będzie miał w spedycji zagranicznej niż rodzimej i jednego życzę przyszłym pracownikom branży TSL.
      Życzę mianowicie abyście potrafili w tym bagnie zachować własną godność i nie musieli o nią walczyć. By była ona naturalnie wpisana w Wasz zawodowy byt, bo to branża, gdzie człowiek może się zeszmacić, albo w pracy albo po niej że stresu.

      Ps1.
      U zagranicznych też nie bywa zawsze fajnie/ mija 3lata na umowie na czas określony? Aha no to powiedzmy tydzień "jesteś' bezrobotny a po tygodniu ponowna umowa na czas określony. Też to historia zna.

      Ps2. Choć w spedycji czułem się jak ryba w wodzie, to poza nią mogę poczuć w sobie psychiczny komfort.

      Ps3.
      Serdecznie pozdrawiam wszystkich operacyjnych od tzw. czarnej roboty; bo to oni ten wózek pchają tak na prawdę a laury na Kaczce zbierają inni; nawet jeśli pracują w zabetonowym umysłowo PKP to moja serdeczność też im się należy.

      Ps4. Zdrowia dla wszelkiej maści terminalowców, a zwłaszcza tych z naszych okienek na świat ->BCT/GCT i DCT

      Ps5. Tak jak nie powinno się wkurzać czy irytować kucharza, czy kelnera przed posiłkiem, tak z dobrego serca odradzam denerwowanie swojego spedytora czy przewoźnika. Każda ze stron na tym zyskuję, ale klient najbardziej :)

      • 4 1

      • cd.

        O jednym bym zapomniał hłe hłe

        Jest ps6.

        Życzę osobistego poznania pana prof. dr hab. Janusza Neider'a jako nieodłącznego elementu teoretycznego w naszym TSL (niekoniecznie na UG iksd) poza tylko przeczytaniem "kolejnego odgrzewanego kotleta" od niego. Do muzeum czy gdzieś po skansenach nie trzeba chodzić na prelekcje,tak mocne wywiera wrażenie na odbiorcy.
        Ja oczywiście miałem tą przyjemność; inaczej nie byłoby ps6.

        • 2 0

  • Branża logistyczna to:

    1. Kierowcy na minimalnych krajowych, reszta pod stołem (chyba z 80% ich tak jeździ).
    2. Busiarze wyczerpani, robią w tych puszkach po 1000 kilometrów dziennie.
    3. Eksploatacja i wyzysk Ukraińców pracujących na magazynach.
    No ale ważne że jest kasiora na funcy biura.

    • 3 3

  • praking

    parking na ulicach w poblizu /

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane