- 1 Amerykański producent hełmów wojskowych otwiera zakład (98 opinii)
- 2 Wyższe odszkodowania z ZUS (6 opinii)
- 3 Fabryka na Wyspie Ostrów. Prace mają ruszyć w marcu (82 opinie)
- 4 Zobacz, jak się wynurza ORP Orzeł (102 opinie)
- 5 Co się stało z akcjami LPP? "To atak dezinformacyjny" (197 opinii)
- 6 Zobacz efektowne wodowanie superjachtu (47 opinii)
Czereśnie za 49 zł, pietruszka za 20 zł. Wiosenna drożyzna
Tegoroczny debiut czereśni na straganach z powodu ceny chyba zapamiętamy. Dziś trzeba zapłacić 49 zł za kilogram, ale jeszcze w ub. tygodniu cena sięgnęła nawet 65 zł. I powie ktoś, że cóż... bo to z Grecji czy Hiszpanii, ale banany też nie są nasze, a kosztują tylko 4,50 zł. W tym sezonie nie tylko ceny owoców straszą. Pietruszka za 20 zł za kilogram też nie spodobała się klientom.
W tym roku czereśnie szybko pojawiły się na straganach. Są to jednak owoce importowane z Grecji i Hiszpanii. W ubiegły piątek na hali targowej w Gdańsku cena za kilogram wahała się od 50 do nawet 65 zł. Wczoraj już było taniej. Cena spadła do 49 zł. Jednak to i tak wciąż bardzo dużo. Pytanie, w jakiej cenie będą owoce z naszych sadów. Od kilku lat cena czereśni jest raczej dwucyfrowa i chyba się to nie zmieni. Sadownicy już narzekają na pogodę, bo w niektórych rejonach kraju była susza, w innych było znów zbyt mokro, a niemal wszędzie długo występowały przymrozki. Do tego doszły jeszcze wyższe koszty pracy. Nie ma chętnych do pracy w sadach, trzeba więcej zapłacić za ich pracę, a to odbija się na cenie produktu. To nie wróży dobrze. Zapowiada się, że w sezonie te owoce również będą sporo kosztowały.
Bo susza, bo przymrozki
Debiut truskawek też słono kosztuje. Za kilogram trzeba zapłacić nawet 19 zł. I co ciekawe tańsze - nawet o 3 zł - są te importowane np. z Grecji czy Hiszpanii. Polskie truskawki to na razie te ze szklarni czy włókniny przyspieszającej dojrzewanie. Jednak w sezonie ceny też raczej będą wysokie, bo plantatorzy twierdzą, że późne przymrozki przyczyniły się do utraty sporej części upraw. Ich jakość też nie będzie najlepsza, więc większość trafi do przetwórstwa. Z innymi owocami nie jest lepiej. Za kilogram borówek amerykańskich trzeba zapłacić od 30 do 40 zł, za polskie maliny nawet 50 zł za kilogram, a za te z importu 40 zł, za morele 25 zł za kilogram a za kilogram arbuza od 4 do 5,50 zł. W tej sytuacji pozostają nam zeszłoroczne jabłka i... banany.
20 zł za kilogram pietruszki
Nie lepiej jest też z warzywami. Za młodą kapustę trzeba zapłacić 5 zł za kilogram, za kalafior 8 zł za sztukę, za ziemniaki 3,50 zł za kilogram, za kilogram buraków 3,50 zł, za fasolkę szparagową trzeba zapłacić od 35 do 38 zł, a za bób nawet 50 zł. Jednak tej wiosny najbardziej zaskoczyła klientów cena korzenia pietruszki. W sklepach nawet 20 zł za kilogram. Dlaczego? Jak twierdzą eksperci, wszystko przez suszę, która spowodowała, że pietruszka nieprawidłowo kiełkuje, a samo warzywo w późniejszym okresie słabo wzrasta. Pokłosiem zeszłorocznej suchej wiosny były nie tylko późniejsze niskie plony, ale i słabej jakości nasiona.
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-21 13:48
Opinia wyróżniona
Nie chce być złym prorokiem, ale do takich cen należy zacząć się przyzwyczajać. (17)
Chociaż może się mylę, nie należy się przyzwyczajać, bo bardzo prawdopodobne, że w przyszłości będą dużo wyższe. To jest właśnie to, o czym stale mówią klimatolodzy, chociaż nikt ich nie słucha: więcej CO2=gorętszy klimat=więcej pogodowych zjawisk ekstremalnych: susz, ulew (i powodzi), gradobić i (paradoksalnie) przymrozków=gorsze zbiory. Ale spoko, olewajmy dalej.
- 125 82
-
2019-05-22 17:53
Przerazajace
jest to, ze az tyle ludzi to neguje
- 0 0
-
2019-05-22 11:32
jakim d**ilem trzeba być...
żeby minusować ten post?
W głowie się nie mieści.... :(- 0 0
-
2019-05-22 08:18
Bzdura, jeszcze będą plantatorzy płakać jak to mało im płacą za plony. (1)
Czereśnie drogie bo ile może kosztować czereśnia w środku maja, przecież nasze czereśnie jeszcze parę dni temu miały kwiaty na drzewach... Ceny będą wyższe niż rok temu, ale nieznacznie , bo ceny zawsze z roku na rok idą do góry, więcej zarabiamy to też i więcej wydajemy, tak jest, było i będzie, ale bez przesady
- 2 3
-
2019-05-22 15:32
chyba wy więcej zarabiacie bo zwykli pracodawcy mówią o zwiększonych kosztach które rosną z roku na rok mimo zgoła odmiennych obietnic rządu PiS i że podwyżek plac nie będzie
- 2 2
-
2019-05-21 20:16
mozna byc az tak głupim zeby napisac takie bzdury? nawet nie komentuje bo to poniżej poziomu rozumu
- 0 1
-
2019-05-21 17:46
Proroku za dychę, do wyższych (nie tak ekstremalnych jak teraz) cen należy się przyzwyczaić z powodu inflacji (1)
Ogarnij, że to nie takie proste jak "więcej CO2=gorętszy klimat=..."
- 8 6
-
2019-05-22 17:34
Ale co ci nie pasi?
Prawo zachowania energii, prawo Stefana boltzmana?
Może pomiary radiacyjne z satelity, albo zależności paleohistoryczne?
Może modele klimatyczne są układane pod tezę?
Jakiś spisek naukowców trwający 200 lat?
W sumie Ziemia jest płaska, a Księżyc z sera, wystarczy dobrze pogooglać, ale w szkole ci tego nie powiedzą, w Science ani jednego artykułu na ten temat, spisek, panie.- 3 1
-
2019-05-21 16:12
Płacą Ci za pisanie takich głupot? (4)
CO2 to pikuś przy herbicydach, pestycydach, skażeniu wód gruntowych, skażeniu pierwiastkami promieniotwórczymi, przebiegunowaniu ziemi, burzach słonecznych, tysiącu ton zanieczyszczeń w atmosferze, plastiku w każdym miejscu na ziemi, wycinaniu lasów pod palmy olejowe... A Ty nadal jak w podstawówce będziesz powtarzać, że to wina CO2?
- 19 8
-
2019-05-22 00:26
Jakiś głupi jesteś?
To co wymieniłeś, to rzeczywiście poważne problemy (nie licząc przebiegunowania ziemi i burz słonecznych - widać nie bardzo rozumiesz na czym te zjawiska polegają), ale nawet nie w połowie tak poważne jak globalne ocieplenie, czyli realna i rychła droga do końca życia na ziemi takiego jakie znamy. Polecam zapoznać się z zeszłorocznym specjalnym raportem IPCC.
- 7 3
-
2019-05-21 16:56
yhm (2)
a wzrost CO2 w atmosferze to także szybszy wzrost roślin.. także ten..
- 8 4
-
2019-05-22 00:22
Aha, a więcej tlenu to się dzieci wiecej urodzi
I jeszcze mu głąby plusują...
- 2 2
-
2019-05-21 17:25
tak szybki, że aż nie wykiełkują z powodu suszy lub nie zaowocują z powodów przymrozków
- 7 4
-
2019-05-21 15:18
(4)
niech dalej płacą w skupie grosze to faktycznie rolnicy wolą zaorać niż wydać na pracowników i zbierać ... mam nadzieję że nie będzie tak jak z truskawkami i malinami w zeszłym roku 1zł//kg za truskawki, 2 zł za kilogram malin , cena skupowa nie pokrywała kosztów i owoce zgniły na krzakach... może ktoś by się wziął za ten łańcuszek szczęścia w
niech dalej płacą w skupie grosze to faktycznie rolnicy wolą zaorać niż wydać na pracowników i zbierać ... mam nadzieję że nie będzie tak jak z truskawkami i malinami w zeszłym roku 1zł//kg za truskawki, 2 zł za kilogram malin , cena skupowa nie pokrywała kosztów i owoce zgniły na krzakach... może ktoś by się wziął za ten łańcuszek szczęścia w postaci pośredników skoro w skupie 2 zł a w sprzedaży po 20 zł, tyle mamy swojego dobrego ale taniej sprowadzać nafaszerowane chemią ładnie wyglądając owoce i warzywa z południa - Ziemniaki z Turcji ??Egiptu ??Szkocji ? a polskich nie znajdziesz , albo nalepka "produkt polski " naklejona na prawdziwy kraj pochodzenia ? niech PiS skończy tylko pie..lić i coś z tym zrobi , w końcu jest u władzy i może ... no chyba że kolejny "morawiecki" zbija na tym swój majątek o czym dowiemy się w niedalekiej przyszłości
- 30 4
-
2019-05-21 17:37
Tak to jest jak się skupy sprywatyzowało w zagraniczne ręce to teraz trzeba się godzić
na absurdalny dyktat cenowy
- 11 0
-
2019-05-21 17:01
Gdzie masz stragan ?
Czy stragany?
- 1 2
-
2019-05-21 16:34
(1)
Oni czyli ci z sejmu wolą zajmować się głupotami.Oderwani od rzeczywistości zwyklego Polaka,nawet się cieszą że więcej ludzi nie doczeka emerytury bo nie stać nas na zwykłe warzywa,mamy żreć biały chleb i mąkę najgorszego sortu żeby szybciej umierać.A rządzącym to na rękę no bo przecież ZUS inaczej zbankrutuje
- 15 4
-
2019-05-22 08:14
dlatego nic nie robią z kolejkami do specjalistów - jest gorzej niż było bo limity mniejsze a czas oczekiwania dwa razy dłuższy niż był do tej pory
- 3 0
-
2019-05-21 11:57
Opinia wyróżniona
Jedzmy owoce i warzywa sezonowe, gdy przychodzi na nie właściwa pora. (21)
Nie rozumiem jak można cały rok się katować pomidorami i jabłkami bez smaku. Jakąś importowaną belgijską maliną, ziemniakami z Cypru... Mnóstwo jest tego na sklepowych, jak również halowych półkach. Truskawkę zjem za parę tygodni i nie będę sobie psuł smaku tym co teraz oferują.
Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku. Oczywiście też się natnę na jakieś pędzone w szklarniach sztuki, ale znacznie rzadziej.- 212 31
-
2019-05-22 11:33
Akurat jabłka mają fantastyczny smak cały rok. jakimś cudem ?
- 2 0
-
2019-05-22 06:50
(1)
Nie jadlam naszego dobrego pomidora ogorka od lat. Rzodkiewka to samo. Bez smaku
- 3 2
-
2019-05-22 08:03
Sobie posiej to zjesz dobre.
Bez złośliwości, też tak miałem zainwestowalem w małą szklarnie i warzywniak i sporo warzyw mam swoich w tym te które najbardziej są chrzczone przez producentów jak rzodkiewki czy pomidory. Pozdrawiam
- 11 0
-
2019-05-21 20:15
nec (2)
czy ktoś wie dlaczego ziemniaki są w środku czarne?
- 3 1
-
2019-05-22 23:24
bo dostały za dużo nawozów/oprysków
- 2 0
-
2019-05-22 19:45
Bo zostaly
Za bardzo zamrożone i gnija od środka
- 2 0
-
2019-05-21 15:29
(4)
Masz rację, ale z tym importem nie rozumiem. Skoro w innym kraju mają sezon na jakieś owoce i warzywa, to czemu nie mielibyśmy importować ich. Lepiej zjeść pomidora z kraju w którym jest sezon niż ze szklarni.
- 20 1
-
2019-05-22 17:18
Bo transport wymaga owoców niedojrzałych
Zarówno gatunki, jak i sposób dojrzewania są przystosowane do dalekich podróży i przechowywania, inaczej nic by na półki nie dotarło. Najlepszym sposobem jeść to co wyrosło w promieniu 50 km, kupować w dniu zbioru. Ciężka, czasami niemożliwe. Co z tego, że przemysłowe owoce są równiutkie, gładziutkie i pięknie wyglądają. Jeszcze śliczniejsze byłyby te z drewna pomalowane farbą olejną.
- 2 0
-
2019-05-21 16:58
Taki był mój zamysł pisząc posta. (2)
"Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku." Nie ograniczam się do naszego kraju ;)
Pomidora to lepiej zjeść z małej polskiej uprawy. Polecam przeczytać odkrycie naukowców (prawdziwych, nie takich z tabloidów), odnośnie selektywnej uprawy tych warzyw. W skrócie: z powodu wieloletniego wyboru odmian"Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku." Nie ograniczam się do naszego kraju ;)
Pomidora to lepiej zjeść z małej polskiej uprawy. Polecam przeczytać odkrycie naukowców (prawdziwych, nie takich z tabloidów), odnośnie selektywnej uprawy tych warzyw. W skrócie: z powodu wieloletniego wyboru odmian mających śliczny czerwony kolor, zanikł gen dający smak. Obejmuje to ponad 90% sprzedawanych pomidorów na świecie.
Wyjaśniła się moja zagwozdka, czemu pomidory nie smakują tak jak 30 lat temu. Tutaj akurat nie jest winą tylko całoroczna, naświetlana szklarnia, ale wybór producentów, którzy chcą kusić klienta jedynie wyglądem swoich warzyw.
Wspomniany gen to TomloxC (dla zainteresowanych dalszą, już stricte naukową lekturą.- 18 0
-
2019-05-22 17:25
acha
też sobie myślałem, że na stare lata tracę smak, albo żywiołowy zapał do pomidorów. I tak nie tykam ich poza sezonem, ale dawniej to te w sezonie (innych nie było) były lepsze.
To samo jest z mięsem. Nie tylko pojenie przed ubojem, nie tylko nastrzykiwanie, ale po prostu gatunki bydła są teraz takie z mniej smacznym mięsem. Liczy się trwałośćteż sobie myślałem, że na stare lata tracę smak, albo żywiołowy zapał do pomidorów. I tak nie tykam ich poza sezonem, ale dawniej to te w sezonie (innych nie było) były lepsze.
To samo jest z mięsem. Nie tylko pojenie przed ubojem, nie tylko nastrzykiwanie, ale po prostu gatunki bydła są teraz takie z mniej smacznym mięsem. Liczy się trwałość ( cięcie kosztów) i wygląd ( kupuje, wybiera się niestety oczami, a potem zawód dla smaku) Ewolucyjnie wykształcony sposób wyboru owocu za pomocą wzroku (węch u człowieka ma drugorzędną rolę) jest bezwzględnie wykorzystywany w marketingu (czyt. w nabieraniu klienta)- 4 1
-
2019-05-21 17:14
u nas zima
naturalnie dojzewa bigos...
- 11 1
-
2019-05-21 15:24
ta grecka truskawka (3)
tez jest sezonowa a do tego smaczna i słodka bo dojrzewała w słońcu a nie w deszczu
- 27 1
-
2019-05-22 17:13
one dojrzewają w dojrzewalni, nie na słońcu
Greckie truskawki najlepiej kupować i jeść w Grecji. Wiadomo, że na banany i pomarańcze u nas nie ma klomatu, ale akurat truskawki kaszubskie są najlepsze, tyle, że krótko, chyba, że na straganie przy drodze spytasz czy to kaszubskie, odpowiedż zawsze twierdząca. Tak więc truskawek i pomidorów od lat nie jadam poza sezonem i mam z nich przyjemność.
- 5 0
-
2019-05-21 15:30
(1)
Tak, zdziwiłam się, myślałam, że będą kwaśne - a one są bardzo słodkie!
- 7 1
-
2019-05-22 15:35
a wiesz czym to było podlewane - ja wiem bo widziałem ... jest taki preparat który dodaje się do wody do podlewania wraz z pestycydami i innymi "ubogacającymi " skład truskawki dodatkami , ten preparat powoduje opóźnienie pleśnienia truskawki tak by przetrwała transport ... on się nie rozkłada - ty go zjadasz - smacznego i słodkiego zycia... idzie rak nieborak
- 2 2
-
2019-05-21 12:22
(5)
A w zime jesz sezonowy śnieg. Żółty czy zwykły?
- 40 10
-
2019-05-21 17:00
ale kretyński wpis...
- 4 4
-
2019-05-21 12:57
Cytrusy? Już nie tylko na Batorym do nas przypływają. (3)
Co do śniegu, to co kto lubi...
- 20 0
-
2019-05-21 17:12
tak samo jak ziemniaki z Cypru...
- 3 0
-
2019-05-21 13:16
(1)
Najlepszy żółty
- 2 2
-
2019-05-21 14:46
To smacznego.
- 5 0
Wszystkie opinie
-
2019-05-21 11:31
poczekam, wytrzymam, kupie po realnej cenie (15)
- 348 6
-
2019-05-21 11:43
(12)
Dokładnie, ten motyw z fasolą za 40 ziemniakami za 3,50 powtarza się co roku. Za niecały miesiąc podejrzewam, że będą standardowo kosztować odpowiednio 7-8 i 1-1,20 za kilogram. No ale cóż, widocznie znajdują się amatorzy takich atrakcji i dzięki temu pośrednicy ciągle mogą grać w ...
- 51 1
-
2019-05-21 12:41
Dokładnie. Cały czas pitolą jak im źle i niedobrze. (11)
Albo klęska, albo klęska urodzaju itp.
- 39 1
-
2019-05-21 13:37
(6)
ale to nie rolnicy jęczą tylko handlowcy, pośrednicy
- 24 2
-
2019-05-22 06:21
Niemieckie firmy dyktują ceny (2)
- 6 2
-
2019-05-22 15:37
(1)
tak by niemcy te same produkty miały za połowę polskiej ceny - tak to prawda - tak postępuje Lidl a w niemieckim lidelu - większe opakowanie niższa cena i mniej wypełniaczy a ty polaku do lidela do lidela kup więcej pomóż helmutowi i jego islamskim nowym kolegom
- 7 2
-
2019-05-31 14:08
Brawo Ty
Dobree brawo Ty za ten komentarz
- 0 0
-
2019-05-22 06:22
Ale czego się spodziewacie w mieście PO ? (2)
- 8 14
-
2019-05-22 07:59
Po ile pietruszka w mieście pis (1)
- 11 4
-
2019-05-22 08:21
Ja za 4,5 kupowałem , ale nie w markecie miejskim , tylko sklepie wiejskim
...a to pewnie już bardziej pisowskie niż pełowskie ?
- 5 5
-
2019-05-21 15:22
(2)
rolnik za pietruszkę dostaje 50 groszy i jest w szoku po ile ją sprzedają w sklepach
- 29 0
-
2019-05-22 09:30
No ale on ją sprzedaje w lipcu i sierpniu (1)
A za 20zl jest w maju
Spoleczeństwo ułomków umysłowych- 7 2
-
2019-05-22 15:38
hmm ułomku - pierwsze zbiory pietruszki są na jesieni, chyba nigdy działki rodzice nie mieli
- 4 0
-
2019-05-22 06:20
Niech jeszcze poziomki z Nowej Zelandii wystawia po 270 złotych za kilogram
- 9 0
-
2019-05-21 19:30
Też poczekam
Na obiad będzie mięso z surówką bo ziemniaki drogie ;)
- 15 0
-
2019-05-22 07:51
Jestem za.. niech sami jedzą w tej cenie. Jak przez miesiąc będą iść w straty to ceny nagle się unormalizują
- 6 0
-
2019-05-21 11:38
(8)
Kto kupi za taką cene? Co roku ta sama gadka...albo susza albo za dużo deszczu. I tak to sobie tłumaczą.
- 360 12
-
2019-05-21 11:58
Ten, kto ma ochotę (3)
Kupiłem ostatnio garść truskawek za kosmiczną cenę, ale co z tego, skoro wyszło mnie to kilka zł, a sobie pojadłem?
- 9 28
-
2019-05-21 15:29
(2)
mi spleśniały po 2 godzinach
- 15 1
-
2019-05-22 08:23
(1)
Moje tak chemią nafaszerowane, że leża już trzeci tydzień i nie pleśnieją....
- 4 0
-
2019-05-22 15:39
bo to takie same truskawki jak za komuny były plastikowe owoce - i te i te to tylko ozdoba nie do jedzenia !
- 4 0
-
2019-05-21 13:03
albo jęczą,że "klęska urodzaju"! (1)
- 30 0
-
2019-05-22 15:43
ok 20 ton cukinii na polu - cena w skupie 20 groszy za kilogram co daje 4000 zł a poniesione koszta to 8 tysięcy + koszt zbioru w tym płaca pracowników sezonowych oraz koszt transportu...co byś zrobił ? zebranie tego z pola tylko powiększa stratę...
- 4 0
-
2019-05-21 20:15
mało to razy prawdziwi wytwórcy skarżyli (1)
się że ceny skupu są niskie
tu dochodzi do mocno zorganizowanej manipulacji
i niekonsekwencji tak psioczą na minione czasy że był tylko ocet, tylko że jakoś wówczas każdy mógł sobie kupić owoców i warzyw ile chciał, i to o wiele lepszej jakości- 11 2
-
2019-05-22 15:45
bo ceny w skupach są niskie - pośrednicy windują cene przekazując towar z hurtowni do hurtowni - każdy za frajer chce się nachapać a rząd ma to w zadzie opiniując sytuację na podsiewie powierzchownych obserwacji lub nawet nie, Kłamczyński zwali winę na rolników a tępy lud to łyknie i z głowy
- 5 0
-
2019-05-21 11:41
Poczekam... (14)
U sąsiada narwę sobie czereśni
za darmo... oczywiście pod jego nieobecność- 210 51
-
2019-05-21 12:05
i to się nazywa
kradzież
- 35 7
-
2019-05-21 12:12
to się nazywa "pachta" (5)
- 31 8
-
2019-05-21 13:37
(4)
szaber a nie pachta
- 18 11
-
2019-05-21 14:42
(3)
Pachta, tak to się również nazywa.
- 18 5
-
2019-05-21 16:24
(2)
Gimby nie znajo.
- 10 4
-
2019-05-21 17:14
(1)
nie gimby tylko inny rejon Polski
- 6 2
-
2019-05-21 18:48
Ja jestem stąd i byłem z kolegami i na szabrze
i na pachcie.
- 9 1
-
2019-05-21 12:27
widzisz siebie jako cwaniaka a jesteś tylko złodziejem
- 30 8
-
2019-05-21 13:23
(1)
Powodzenia życzę, mam nowego psa. Zdziwisz się w tym roku.
- 21 4
-
2019-05-23 07:14
Potrafi wejść na płot albo drzewo?
- 0 0
-
2019-05-21 14:43
Hahaha....gdzie to? Tez sie zjawie........
- 4 0
-
2019-05-21 14:46
Teraz beda ublezpieczapc drzewa z czereśniami przed kradzieżą........
Pisiory sie postarają zeby odebrać ,,pincet plus.,,...wezmą dla si ie 1000 plus.- 7 8
-
2019-05-21 16:42
Nogi ci z d*py porywam jak cię dopadne!!!!
- 5 4
-
2019-05-21 21:16
Co ty szpak jestes?
- 4 1
-
2019-05-21 11:42
kłamią... (2)
Tyko u nas jak zarobki wzrosną o 10% to cena końcowa wzrasta o 100%. i tak jest ze wszystkim...
- 235 6
-
2019-05-21 21:42
(1)
Prezes coś mówił że będzie jak w Szwecji ale widzę że przeskoczyli odrazu do Norwegii ;)
- 16 0
-
2019-05-23 10:20
Więcej socjalnych świadczeń A za rok czereśnie będą po 100 zł kg
- 5 0
-
2019-05-21 11:49
Będzie jeszcze gorzej (8)
jak kolejne lato znowu będzie taki skwar. A idioci cieszą się, że ładnie słonko świeci.
Autentyczny tekst sąsiadki : ale ja panie nie mam ogródka, to wolę żeby nie padało ...- 134 33
-
2019-05-21 13:31
i ma racje (1)
a idioci próbują ogródki hodować jak od lat są susze
- 6 32
-
2019-05-21 22:05
Ty widzę też
masz wyobraźnię karalucha. No trudno, z takimi też trzeba żyć
- 12 1
-
2019-05-21 17:36
Jaki skwar jak od 3 dni leje? (2)
- 9 14
-
2019-05-21 22:41
Dokładnie, skąd te minusy? Ludzie d**ile za oknem nie widzą jaka jest pogoda?
- 4 0
-
2019-05-22 23:04
Od trzech dni pada, a przypomnij sobie, ile tygodni nie padało. Poza tym pisał o lecie, nie teraźniejszości.
- 3 0
-
2019-05-21 18:05
Ale węgla mamy na sto lat a zmiany klimatu to lewackie bzdury.
Sami się wykończymy.- 21 3
-
2019-05-21 20:18
popatrz baranie w niebo to zobaczysz gdzie lezy przyczyna suszy i takich anomali.
- 1 3
-
2019-05-21 22:33
a jaki mają wpływ i**oto na pogodę? Jest słońce to się cieszą...
- 2 1
-
2019-05-21 11:52
(10)
Chcialbym zobaczyc miny Niemcow gdyby musieli robic 4-5 h na kg czeresni.
- 240 10
-
2019-05-21 12:53
(4)
A co myslisz ze u nich jest za darmo albo za 1e? Haha
- 7 43
-
2019-05-21 13:34
Nawet jesli jest po 10 to robisz na to godzine.
- 50 1
-
2019-05-21 18:14
(2)
W Austrii w tym roku kilo czereśni po 8 EUR, w Niemczech dwa lata temu były po 10-11 EUR. Godzinówka niemiecka to minimum 9.20 EUR
- 23 0
-
2019-05-21 19:24
9,20 brutto
.. ale to i tak niz zenujace minimum polskie
- 7 0
-
2019-05-23 07:40
godzinówka niemiecka 9,20 euro to było 10 lat temu.....
- 0 0
-
2019-05-21 13:47
A kto powiedzial, ze Polak pracuje 4-5h na 1kg czeresni ? (2)
Ja pracuje max 1h i to w gorszym dniu wiec jak masz za slabe zarobki to zmien prace
- 8 67
-
2019-05-22 23:06
(1)
Stara śpiewka cwaniaków co uwłaszczyli się majątku narodowym.
- 3 3
-
2019-05-23 08:32
No tak, bo jak ktoś lepiej zarabia to cwaniak, a uczciwy Polak to ten co nie pogodził się jeszcze z własnością prywatną i płacze nad "majątkiem narodowym".
- 1 0
-
2019-05-21 16:14
albo jakby mieli paliwo po 5,3Euro
- 27 0
-
2019-05-21 17:24
lol
nie porownuj Polski do Niemcow, tylko do Bangladeszu (chociaz nie wiem po ile u nich truskawki...)
- 17 2
-
2019-05-21 11:57
Opinia wyróżniona
Jedzmy owoce i warzywa sezonowe, gdy przychodzi na nie właściwa pora. (21)
Nie rozumiem jak można cały rok się katować pomidorami i jabłkami bez smaku. Jakąś importowaną belgijską maliną, ziemniakami z Cypru... Mnóstwo jest tego na sklepowych, jak również halowych półkach. Truskawkę zjem za parę tygodni i nie będę sobie psuł smaku tym co teraz oferują.
Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku. Oczywiście też się natnę na jakieś pędzone w szklarniach sztuki, ale znacznie rzadziej.- 212 31
-
2019-05-21 12:22
(5)
A w zime jesz sezonowy śnieg. Żółty czy zwykły?
- 40 10
-
2019-05-21 12:57
Cytrusy? Już nie tylko na Batorym do nas przypływają. (3)
Co do śniegu, to co kto lubi...
- 20 0
-
2019-05-21 13:16
(1)
Najlepszy żółty
- 2 2
-
2019-05-21 14:46
To smacznego.
- 5 0
-
2019-05-21 17:12
tak samo jak ziemniaki z Cypru...
- 3 0
-
2019-05-21 17:00
ale kretyński wpis...
- 4 4
-
2019-05-21 15:24
ta grecka truskawka (3)
tez jest sezonowa a do tego smaczna i słodka bo dojrzewała w słońcu a nie w deszczu
- 27 1
-
2019-05-21 15:30
(1)
Tak, zdziwiłam się, myślałam, że będą kwaśne - a one są bardzo słodkie!
- 7 1
-
2019-05-22 15:35
a wiesz czym to było podlewane - ja wiem bo widziałem ... jest taki preparat który dodaje się do wody do podlewania wraz z pestycydami i innymi "ubogacającymi " skład truskawki dodatkami , ten preparat powoduje opóźnienie pleśnienia truskawki tak by przetrwała transport ... on się nie rozkłada - ty go zjadasz - smacznego i słodkiego zycia... idzie rak nieborak
- 2 2
-
2019-05-22 17:13
one dojrzewają w dojrzewalni, nie na słońcu
Greckie truskawki najlepiej kupować i jeść w Grecji. Wiadomo, że na banany i pomarańcze u nas nie ma klomatu, ale akurat truskawki kaszubskie są najlepsze, tyle, że krótko, chyba, że na straganie przy drodze spytasz czy to kaszubskie, odpowiedż zawsze twierdząca. Tak więc truskawek i pomidorów od lat nie jadam poza sezonem i mam z nich przyjemność.
- 5 0
-
2019-05-21 15:29
(4)
Masz rację, ale z tym importem nie rozumiem. Skoro w innym kraju mają sezon na jakieś owoce i warzywa, to czemu nie mielibyśmy importować ich. Lepiej zjeść pomidora z kraju w którym jest sezon niż ze szklarni.
- 20 1
-
2019-05-21 16:58
Taki był mój zamysł pisząc posta. (2)
"Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku." Nie ograniczam się do naszego kraju ;)
Pomidora to lepiej zjeść z małej polskiej uprawy. Polecam przeczytać odkrycie naukowców (prawdziwych, nie takich z tabloidów), odnośnie selektywnej uprawy tych warzyw. W skrócie: z powodu wieloletniego wyboru odmian mających śliczny czerwony kolor, zanikł gen dający smak. Obejmuje to ponad 90% sprzedawanych pomidorów na świecie.
Wyjaśniła się moja zagwozdka, czemu pomidory nie smakują tak jak 30 lat temu. Tutaj akurat nie jest winą tylko całoroczna, naświetlana szklarnia, ale wybór producentów, którzy chcą kusić klienta jedynie wyglądem swoich warzyw.
Wspomniany gen to TomloxC (dla zainteresowanych dalszą, już stricte naukową lekturą.- 18 0
-
2019-05-21 17:14
u nas zima
naturalnie dojzewa bigos...
- 11 1
-
2019-05-22 17:25
acha
też sobie myślałem, że na stare lata tracę smak, albo żywiołowy zapał do pomidorów. I tak nie tykam ich poza sezonem, ale dawniej to te w sezonie (innych nie było) były lepsze.
To samo jest z mięsem. Nie tylko pojenie przed ubojem, nie tylko nastrzykiwanie, ale po prostu gatunki bydła są teraz takie z mniej smacznym mięsem. Liczy się trwałość ( cięcie kosztów) i wygląd ( kupuje, wybiera się niestety oczami, a potem zawód dla smaku) Ewolucyjnie wykształcony sposób wyboru owocu za pomocą wzroku (węch u człowieka ma drugorzędną rolę) jest bezwzględnie wykorzystywany w marketingu (czyt. w nabieraniu klienta)- 4 1
-
2019-05-22 17:18
Bo transport wymaga owoców niedojrzałych
Zarówno gatunki, jak i sposób dojrzewania są przystosowane do dalekich podróży i przechowywania, inaczej nic by na półki nie dotarło. Najlepszym sposobem jeść to co wyrosło w promieniu 50 km, kupować w dniu zbioru. Ciężka, czasami niemożliwe. Co z tego, że przemysłowe owoce są równiutkie, gładziutkie i pięknie wyglądają. Jeszcze śliczniejsze byłyby te z drewna pomalowane farbą olejną.
- 2 0
-
2019-05-21 20:15
nec (2)
czy ktoś wie dlaczego ziemniaki są w środku czarne?
- 3 1
-
2019-05-22 19:45
Bo zostaly
Za bardzo zamrożone i gnija od środka
- 2 0
-
2019-05-22 23:24
bo dostały za dużo nawozów/oprysków
- 2 0
-
2019-05-22 06:50
(1)
Nie jadlam naszego dobrego pomidora ogorka od lat. Rzodkiewka to samo. Bez smaku
- 3 2
-
2019-05-22 08:03
Sobie posiej to zjesz dobre.
Bez złośliwości, też tak miałem zainwestowalem w małą szklarnie i warzywniak i sporo warzyw mam swoich w tym te które najbardziej są chrzczone przez producentów jak rzodkiewki czy pomidory. Pozdrawiam
- 11 0
-
2019-05-22 11:33
Akurat jabłka mają fantastyczny smak cały rok. jakimś cudem ?
- 2 0
-
2019-05-21 12:20
(25)
A wiecie, co jest śmieszne? W Portugalii czereśnie teraz kosztują 4 euro
- 167 3
-
2019-05-21 12:31
(14)
bo tam rosną, jak widzisz tu sa hiszpańskie ale transport ego owocu kosztuje dużo bo czereśnie po trzech dniach sa już tylko papką
- 21 6
-
2019-05-21 12:48
(13)
I Twój komentarz jest właśnie clue całego problemu, na które nikt nie zwraca uwagi. Są warzywa i owoce, które można przechować przez całą zimę. To ziemniaki, marchew, cebula, jabłka i parę innych. Dzięki temu mamy do nich dostęp cały rok i są zawsze tanie. Są też warzywa i owoce o niskiej trwałości i sprowadzanie ich poza sezonem owocuje (nomen omen) wysokimi cenami. I nie ma co robić afery. Przyjdzie lato, to będą tańsze.
- 27 4
-
2019-05-21 13:38
Przy czym nie dotyczy ta zasada pietruszki (4)
- 14 3
-
2019-05-21 14:20
(3)
cena pietruszki i ziemniaków poszła w górę bo kończą się zapasy - jak zaczyna brakowac towaru to ceny rosną - normalne
- 15 1
-
2019-05-21 15:25
(2)
gimnazjalista z ministerstwa rolnictwa powiedział wczoraj że to przez złe nasiona
- 10 3
-
2019-05-21 17:15
(1)
ziemniaki z nasion? rolnik pierwsza klasa
- 12 0
-
2019-05-21 17:17
szuka zony....
- 5 1
-
2019-05-21 13:39
i proste ale weź to wytłumacz ludziom, jest maj, polskie czereśnie będą w czerwcu i wtedy sobie płać 12/14 zł za kg, teraz jest to towar luksusowy - nie stać Cię nie jęcz, nie płacz, zjedz lepiej jabłko albo pomarańczę z Izraela
- 22 1
-
2019-05-21 14:18
(5)
Czyli udać tym tropem właściciel straganu osobiście poleciał po kilka kilogramów, które sam ręcznie zrywał.
Wcale nie jest prawdą, że transport i przechowywanie. Kupował ktoś teraz jabłka? Czy dalej są w miarę soczyste? Czy widział ktoś winogrono po 50 ziko? Czy arbuzy są na wagę złota? Chodzi o zwykła manipulację - chcesz wcześniej, to zapłać.- 17 1
-
2019-05-21 14:31
(4)
nie zrozumiałeś nic a nic, arbuzów w ogóle nie ma, pewnie ktoś by się pokusił ściągnąć za gigantyczną cenę, tak samo jak ściągnął czereśnie za kilkanaście euro za kg, ja kilka czereśni kupiłem, zjadłem, są pyszne i tyle, poczekam na nasze ale po roku oczekiwania musieliśmy sobie je kupić
- 4 9
-
2019-05-21 15:27
(3)
te czereśnie są II gatunku i są prawie za 1 euro - pryskane 7 razy jak unia każe - na południu takiego syfu nie jedzą więc trują tępaków z Europy środkowej z resztą tak samo jak Ślicznie wyglądającymi truskaweczkami gdzie analiza chemiczna składu wykryła wszystkie możliwe chemikalia
- 10 2
-
2019-05-21 17:16
co za brednie a sprawdziłem arbuzy są 3 zł za kg, czy to dużo?
- 7 0
-
2019-05-22 10:19
(1)
Nikt nie nakazuje rolnikom stosowania oprysków - jak można takie bzdury pisać?
- 2 1
-
2019-05-22 15:48
nakazuje unia i to nawet ile razy - inaczej nie ma dopłat a wówczas produkcja jest nie rentowna
- 1 2
-
2019-05-21 18:53
Lubię polskie owoce dostępne cały rok: ziemniaki,
brukiew, rzepę, cebulę.
- 4 1
-
2019-05-21 13:25
w Barcelonie w sklepie supermercat w piątek kosztowały 2,99 euro (7)
cena w Polsce jest bardzo zniechęcająca
- 18 0
-
2019-05-21 13:40
(6)
bo czereśnie owocują teraz pod Barceloną a ie pod Gdanskiem, czaisz różnicę? pomyśl, transport, logistyka, chłodnie, marże, import
- 21 8
-
2019-05-21 14:11
(5)
A co z truskawkami(obecnie cenowo importowane i lokalne podobnie)? Czy borówkami (hiszpańskie w biedrze 20 zł/kg)? Które też są sprowadzane i wcale nie kosztują majątku? Tu nawet w sezonie i przy lokalnych owocach nie jest tanio, bo zawsze się znajdzie tłumaczenie.
- 11 3
-
2019-05-21 14:33
(4)
jakie ty masz lokalne truskawki w maju? spod folii? pewnie stąd ta cena - te folie sa dogrzewane i za wiele owoców tam nie ma (nie pokryjesz folią 20 ha) - zapewne dlatego cena jest podobna do truskawki hiszpańskiej czyli około 5 euro za kg
- 3 8
-
2019-05-21 15:32
(2)
Truskawki greckie, bardzo smaczne, są na Zielonym Rynku po 11-13zł za kilogram.
- 3 3
-
2019-05-21 19:28
Sorry, ale nie trafiłem jeszcze nigdy na "bardzo smaczne" truskawki z importu.
Owszem, czasem nawet da się to zjeść, ale szału nie ma.- 7 1
-
2019-05-22 08:27
zobacz jak one rosną i ile chemii jest w nie wlane - w życiu więcej nie kupisz , po pracy w holenderskich szklarniach nigdy nie kupię tych warzyw , rośnie to to na żwirku , nawet nie w ziemi , a w żwirku są rurki którymi z wielkiego baniaka leci mieszanka pestycydów , nawozów wymieszane z wodą tak by roślinki nie chorowały , nie pleśniały , dłużej wytrzymały po zerwaniu itd itp a mu to wszystko zjadamy -bleeee
- 3 0
-
2019-05-21 17:17
minusują ludzie co pojęcia o niczym nie mają, oj mieszczuchy, mordy w kubeł i płacić 20 zł za pietruszkę
- 2 2
-
2019-05-21 17:19
Rozwiazanie (1)
Taniej bedzie poleciec to Portugalii i tam sie nazrec
- 17 0
-
2019-05-22 09:19
to fakt - Prawda taka że powoli budżet Portugalii opiera się głównie na zyskach przynoszonych przez Biedronki w Polsce, poczytajcie o sytuacji Portugalii
- 3 1
-
2019-05-21 12:43
małosolne w żabce (17)
prawie 30zł!
- 86 4
-
2019-05-21 12:45
te powdyżki się nam (7)
poprostu należą
- 90 8
-
2019-05-22 10:06
Każdy, kto głosuje z pis, głosuje za drożyzną (4)
- 18 5
-
2019-05-22 20:12
(3)
ty glupi tak sam z siebie czy z domu?
- 4 8
-
2019-05-22 20:57
(2)
Ale on ma rację. Widziałeś ile podwyżek było od początku roku czy mama kupuje i się nie orientujesz?
- 7 0
-
2019-05-22 23:12
(1)
A orientujesz się trochę w ekonomii czy tylko pornhub u Ciebie istnieje?
- 1 2
-
2019-05-23 11:47
uuu nawkładali ci pierdół że sam sobie wszystko już wytłumaczyłeś - grzeczny obywatel - takich partia lubi
- 1 0
-
2019-05-22 21:33
Trzynasta emerytura.. (1)
500+ od lipca dla pierwszego dziecka...
Papier w portfelu zaczyna świerzbić
Polecam książkę o hiperinflacji w Niemczech "Kiedy pieniądz umiera"
Wtedy większość miała wrażenie że wszystko drożeje, a mało kto zdawał sobie sprawę, że waluta stawała się śmieciowa w tempie logarytmicznym :)- 5 0
-
2019-05-23 11:48
co doprowadziło do wojny
- 1 0
-
2019-05-21 14:01
Strach pomyśleć (1)
Ile za dużosolne!
- 30 0
-
2019-05-21 14:48
Proste, doliczasz kilo soli i masz cenę.
- 10 0
-
2019-05-21 14:47
(1)
Jeszcze troche a zabiorą działki, zeby nie miec nic taniej. Kontrabanda.
- 14 0
-
2019-05-22 09:15
czas zaorać trawę i zasadzić pietruszkę
- 2 0
-
2019-05-22 07:07
Malosolne (2)
A nie łaska zrobić samemu
- 3 1
-
2019-05-22 07:11
Czy ja napisałem że nie wolno? (1)
Piszę o cenie. O tym jest artykuł
- 4 0
-
2019-05-22 09:16
bo są ręcznie robione a to zawsze kosztuje :),
- 1 0
-
2019-05-22 11:49
U Rydzyka..
nigdy nic nie kupię!!!!
- 3 0
-
2019-05-22 22:31
W Żabce? Przecież to nie sklep do takich zakupów...
W Żabce tylko towary pierwszej potrzeby w przypadku gdy wszystko dookoła zamknięte. Na co dzień Żabka dla mnie nie istnieje.
Bardzo dobre, znakomite wręcz małosolne, które uwwwwwielbiammm, kosztują w warzywniaku w dużym mieście.... YYyyy, no nie wiem, wstyd przyznać, nie patrzyłem, ale było to kilkanaście zł za kilogram. A bardzo dobre krajowe pomidory malinowe już nieco poniżej 10 zł/kg.- 1 0
-
2019-05-21 12:57
Pfyyyy.... (10)
Już od 2 lat nie kupuję w Polsce a tylko sprowadzam dosłownie wszystko kurierem bo po pierwsze: Jakość jest nie wyobrażalnie lepsza a po drugie cena jest mniejsza jak w rodzimych sklepach
Schab: 6,30 1kg
Masło: 18 1kg
Pierś drobiowa: 8,30 1kg
Czekolada mleczna: 11,20 1kg
Marchew 1,20 1kg
Pomidor 2,33 1kg
Ogórek 4 1kg
Kalafior: 3,30 1kg
itd ...Itd....
Za 600 zł mam na 3 miesiące full wypas.
Jeśli jakość towarów w Polskich sklepach się nie poprawi to ani grosza nie wydam.- 11 34
-
2019-05-21 13:26
halo halo (4)
to napisz adres tego sklepu
- 9 0
-
2019-05-21 13:35
Pfyyyy.... (2)
Zagadaj z dostawcą Twojego okolicznego sklepu to poda Ci regionalnych wytwórców żywności i będziesz miał taniej o pośredników a później zobacz w necie ceny żywności na rynkach zagranicznych i zrób tak samo.
- 2 6
-
2019-05-21 19:51
Taa
Bajki opowiadasz.
- 2 0
-
2019-05-21 19:54
To zapytaj sie w Lidlu
Skad maja towar i dqdza Ci namiary
- 1 0
-
2019-05-21 13:46
Niczego ci nie poda bo to takie bicie piany aby napisac byle co i "zablysnac"
- 6 1
-
2019-05-21 14:24
(1)
serio jesz piers za 8.3?! Ja za eko kurczaka płacę u producenta 29zł/kg (w całości oczywiście) a że odbieram osobiście to widzę jak to wszystko jest hodowane. Kurczaka za 8zł bym kijem nie dotknął.
Trzeba sobie uzmysłowić że porządne jedzenie zawsze było jest i będzie drogie. Jeśli chce się jeść produkty od małych producentów, rosnących w świetle promieni słonecznych na świeżym powietrzu bez glifosatu to trzeba zapłacić.- 10 2
-
2019-05-22 09:07
Ludzi chceili jeść mięso codziennie to rynek wyszedł naprzeciw oczekiwaniom tylko jakim kosztem. Lepiej zjeść mniej lepszej jakości no i mięsa nie trzeba codziennie jesc, co drugi dzień spokojnie wystarczy.
- 2 0
-
2019-05-21 14:34
(1)
schab i piers kurczaka idzie ci kurierem? :D
- 6 1
-
2019-05-21 18:59
Tak jakby. Świnka ciągnie wóz z kurczakami.
Przewodnikiem jest pies husky. Odpinam świnię, zdejmuję kurczaki z wozu. Przypinka psa do wozu i powrót do dostawcy to pestka. Resztę szczegółów oszczedzę.
- 2 0
-
2019-05-21 14:48
Ok ale skad? Tez tak zrobie......
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.