• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest pod Baltic Hub zawieszony

Wioletta Kakowska-Mehring
3 listopada 2023, godz. 12:00 
Opinie (69)
aktualizacja: godz. 16:38 (6 listopada 2023)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Trwają rozmowy przedstawicieli Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z władzami Baltic Hub. Czy uda się powstrzymać akcję protestacyjną pod gdańskim terminalem kontenerowym zapowiadaną przez przewoźników na 8 listopada?




AKTUALIZACJA, 6 listopada: Okazuje się, że po spotkaniu jakie odbyło się w miniony piątek i po konsultacjach z członkami PSPD, zawieszono protest planowany na 8 listopada pod Baltic Hub.

- Zawieszamy protest przed Baltic Hub po rozmowach 3 listopada. Kolejna tura zaplanowana jest na 16 listopada i do tego czasu nic się nie wydarzy - informuje prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Tomasz Rejek.


Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkami w Baltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest, który planowany jest 8 listopada.

Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest

- Cały czas w Baltic Hub pracujemy nad poprawą sytuacji, dlatego m.in. od 1 listopada bramy są otwarte 24/7 bez dotychczasowej przerwy sobotnio-niedzielnej (w godz. 18-6). Od początku maja zatrudniliśmy i przeszkoliliśmy 160 nowych pracowników, dzięki czemu już w najbliższych dniach będziemy w stanie regularnie rozmieszczać przez całą dobę na całym nabrzeżu 10 ganków statkowych (STS), wspieranych przez zasoby drogowe i kolejowe. W porozumieniu z armatorami i operatorami kolejowymi przygotowaliśmy plan redukcji zaległości, który wdrożymy w ciągu najbliższych tygodni. Już teraz widzimy poprawę w niektórych parametrach działania terminalu, natomiast dostępne dane, dotyczące przeładunków i efektów naszych działań, pozwalają nam szacować, że poprawa będzie widoczna na przełomie listopada i grudnia - poinformowała nas Magdalena Jagła, koordynator ds. marketingu i komunikacji, Baltic Hub.
Terminale kontenerowe utknęły w korkach Terminale kontenerowe utknęły w korkach

Jednocześnie władze Baltic Hub podkreślają, że stanowczo sprzeciwiają się zapowiadanej blokadzie portu, która w ich ocenie nie pomoże, a wręcz utrudni pracę podmiotom, w imieniu których wypowiada się PSPD.

Jak się dowiedzieliśmy, obie strony mają się spotkać w piątek, 3 listopada. Z władzami Baltic Hub spotka się kilkuosobowa reprezentacja przewoźników i spedytorów. Jak informuje PSPD, ci ostatni są również zainteresowani rozwiązaniem problemów zasygnalizowanych przez firmy transportu drogowego.



Przypomnijmy: Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych poinformował kierownictwo spółki Baltic Hub o przygotowaniach do akcji protestacyjnej w związku z fatalną obsługą firm transportowych, która jest wynikiem strajku włoskiego pracowników terminalu. Zażądał szybkiego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia strajku włoskiego, zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom, a przede wszystkim przeprowadzenia zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy.

W odpowiedzi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub, zarzucił szefowi stowarzyszenia, że od czasu ostatniego spotkania w kwietniu 2023 r. nie skontaktowano się z nim w celu omówienia wątpliwości związanych z procesami realizowanymi na terenie terminalu. Zapowiedź protestu władze BH nazwały "zastraszaniem", ale zaprosiły przedstawicieli PSPD do dialogu i spotkania pod warunkiem "wycofania grożącej retoryki".



W reakcji na to oświadczenie szef stowarzyszenia podkreślił, że ostrzegawcze akcje protestacyjne prowadzone przez PSPD zawsze są zgłaszane i organizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, a zgodę na ich przeprowadzenie podpisuje prezydent miasta. Protest odbywa się w obecności policjantów, a ciężarówki poruszają się po drogach publicznych, więc nie może być mowy o blokadach terminalu.

- W każdym demokratycznym kraju taka forma protestu jest akceptowana w sytuacji, gdy jedna ze stron sporu nie przyjmuje do wiadomości konieczności rozwiązania wielokrotnie sygnalizowanych problemów - napisał Tomasz Rejek, prezes PSPD.

Miejsca

Opinie (69) 2 zablokowane

  • (9)

    Prezes PSPD jest jakimś dyletantem, strajk włoski większej bzdury niesłyszalem. Może lepiej niech przyjrzy się kierowca którzy nie potrafią podjechać pod suwnice, nie wspomnę o Asie który w zeszłym tygodniu wjechał z prawie 4 promilami! Jakos do nas Trucki nie stoją po 7/8h na wjazd jak to ma miejsce w Gdynii.

    • 38 45

    • (3)

      W Gdyni stoją ponieważ u Chińczyka nie ma miejsca na samym terminalu i to nie ma nic wspólnego z jakością obsługi. Dodatkowo nie ma patologii z awizowaniem i brakiem slotów na podjęcie czy złożenie i załoga obsługuje trucki na pełnych obrotach a nie z wielką łaską i fochami.

      • 19 4

      • (2)

        Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz, Gdynia i ich jakość usług jest żenująca. Operatorzy którzy robią łaskę, wyzwiska są na porządku dziennym. Jadąc do Gdynii można być pewnym że masz 10godz z głowy. W Baltic Hub idzie to zdecydowanie lepiej i sprawniej. Gdyby nie było handlu slolatami jeszcze było by sprawniej.

        • 6 16

        • Podpisz się "czopku" dyrektora BH.

          • 9 3

        • To jakiś przydu*as prezesa pisze,dobre

          • 7 0

    • Bo w Gdyni nie ma okienek czasowych.

      • 0 0

    • OK. Do Chińczyka stoisz wg ciebie 7-8 godz. ( bo faktycznie 5) (1)

      A do BH ile? Dostajesz zlecenie na kontener w poniedziałek ok 12. Okienka wolne są na środę rano. To "miszczu" ile godzin wychodzi? A tak na marginesie. Dlaczego do "chinola " trzeba tyle stać? Bo BH nie potrafi przyjąć pustych Maersków które zostały przekierowane z BH na 'chinola".

      • 10 1

      • To samo zamierzałem napisać. Bzdury wypisujesz gościu wyżej. BH nie ogarniał to przekierowali statki na chinola, stąd te kolejki.

        • 1 0

    • analfabeto

      "nie słyszałem", "kierowcom", "suwnicę", "Gdyni"

      • 3 0

    • Ciężarówki stoją w Gdyni tylko do GCT bo wy się nie wyrabiacie z robotą. Maersk przerzucił część przeładunkowe do Gdyni i Hamburga

      • 6 0

  • (4)

    W razie jakichkolwiek protestów policja powinna działać jak we Francji gdzie jest praworządność.

    • 13 15

    • zaraz jakiś przygłup z europarlamentu by wyszedł i powiedział, że tam jest wyższa kultura prawna

      i tradycja, co już miało miejsce w tym euro kołchozie dążącym z roku na rok do komunizmu...ehh szkoda, że czerwoni zatrzymali się na nas i nie dosięgnęli ich w przeszłości jak nas, to by trochę inaczej na tą patologię patrzyli.

      • 7 2

    • Francuski rząd przestrzega francuskiego prawa, to jest praworządność. (2)

      U nas byle kurdupel może sobie uzurpować prawo do wprowadzania zmian wymagających według prawa poparcia 2/3 Polaków.

      • 3 8

      • Kolejne powielanie nieprawdy, tęgi łeb kierwa z Waszafki ci płaci za to? (1)

        Poza tym jak odnosisz się np do konstytucji, to zapoznaj się w jakich warunkach i z jaka frekwencją ona była ustalana, bo było poniżej 45% uprawnionych do głosowania z czego popierało jej wprowadzenie w uwczesnej formie niecała połowa z tej wartości....

        • 2 2

        • Jak się nie ma argumentów, to bełkocze się coś o tęgich łbach.

          Kurdupel miał 67% głosów żeby przepchać swoje faszystowskie zagrywki?
          I jeszcze zdziwienie że ktokolwiek ten zamach stanu nazywa atakiem na praworządność.

          • 1 5

  • (3)

    A barany z forum tracicie na tym strajku? Sprawa jest do rozgryzienia nawet przez pięciolatka. Przewoźnicy skarżą się na warunki obsługi w terminalu. Terminal, tak jak na polskiego pracodawcę przystało tłumaczy się oczywistym "brakiem" ludzi do pracy. Marudzenie typowe dla prawie każdej branży. Prawda jest zgoła inna. Ludzie się zawsze znajdą, tylko nie za psi grosz..

    • 55 3

    • Napisz jakie są zarobki bo to ciekawe jest pewnie dla wielu (2)

      Tym bardziej, że zbyt wielu firm z takim sprzętem nie ma. Parę lat temu gdy kumpel próbował się dostać na operatora suwnicy kontenerowej to nie było opcji na to, bo tak długa była kolejka chętnych z kwitami i doświadczeniem nawet za granicami kraju. Inni którzy pracowali raczej nie narzekali, poza tym, że tak naprawdę ten terminal to cały czas w większym lub mniejszym stopniu plac budowy i tak będzie jeszcze przez kilkanaście lat. A za samą infrastrukturę dodatkową jak parkingi to chyba miasto powinno odpowiadać, skoro ciągnie kasę z podatków a za wiele nie robi w tym kierunku.

      • 8 2

      • "skoro ciągnie kasę z podatków" (1)

        Co można uciągnąć ze zwolnień podatkowych?
        Nie wiesz, jak powstało to miejsce?

        Miasto miało ochotę, ale obeszło się smakiem.

        • 0 1

        • Nie wiem też

          Opowiedz proszę

          • 1 0

  • Przewoznik (2)

    Niech sobie ie CI pseudo przewoźnicy-spedycje strajkują, wielcy przewoźnicy którzy za 3 zł wystawiają swoje ładunki na giełdę a jak mają za dużo kontenerow do zabrania to piszczą że okienka nie mogą wyklikac . Małe firmy sobie radzą

    • 23 14

    • Te z magnesem?

      • 0 1

    • taaaa

      Najwięksi z uwagi na sytuację zatrudniają ludzi specjalnie do klikania okienek na DCT - brzmi śmiesznie ale doszliśmy do tego stopnia patologi. Najgorzej mają Ci którzy jeżdzą sami dla siebie albo właśnie małe firmy bo zwyczajnie nie zawsze mają czas na przeklikiwanie bramy...

      • 0 0

  • Braki kadrowe (4)

    Mają braki kadrowe a mnie jak byłam nie zatrudnili nie wiadomo czemu....

    • 20 0

    • (1)

      Moja znajoma z polecenia i od miesiąca od złożenia cv nie dzwonili nawet...

      • 12 0

      • Pracuj w Malborku albo

        W Nowym Dworze .Będzie lepiej dla ciebie kaszub z Żukowa

        • 6 2

    • A coś mówili czemu Cię nie przyjęli?
      Kiedy składałaś cv tam ?

      • 2 0

    • Cos

      Też byłam, niby chcieli zatrudnić ale do dziś nie oddzwonili, z ludzi d**ili robią, jeszcze efaktycznie jakby płacili tam miliony a to psie pieniądze i siedzisz 7 dni w tyg po 24h. Żal.

      • 9 1

  • Niby mają braki kadrowe a ludzi nie zatrudniają

    • 17 1

  • (3)

    Generalnie od czasu gdy port przejęła polska spólka wraz z singapurczykami jest coraz gorzej. W ostatnim czasie takiego kibla przy odbiorze kontenerów to nie widział nikt.

    • 11 5

    • Generalnie przed przejęciem nie było takiego ruchu. (1)

      Ale spokojnie w przyszłym roku będzie czwarta suwnica na kolei i w planach jest budowa drugiej bocznicy, więc skończy się lament i będziecie musieli przesiąść się na plandeki.

      • 4 3

      • Koleją wszystkiego nie przewieziesz

        • 1 1

    • bo takiego ruchu

      to jeszcze nikt tam nie widział.

      • 2 0

  • Skandal (3)

    Oni nigdy nie widzą problemów które sami stwarzają. Jak to możliwe i dopuszczalne że ludzie po 5 godzin czekają na obsługę.

    • 18 17

    • Średni czas obsługi to 43 minuty łosiu (1)

      • 6 12

      • Chyba portówek.

        • 5 4

    • Nieudolnie zorganizowany terminal.

      TIRy nie powinny wjeżdżać do terminalu. Ma być kilka miejsc nad wodą do rozładunku ciężarówek. Kontenery do terminalu powinny wpływać na barkach, tak jak w ARA.

      • 1 4

  • zgodnie z prawem nagłówków kończących się znakiem zapytania - NIE

    • 0 2

  • Nie przyjmują bo zatrudniają samych pociotków i ludzi polecanych przez już pracujących tu ludzi ot cała historyja.

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży komunikacji elektronicznej w Polsce i Europie. Założona w 1988 r. firma VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja...

Najczęściej czytane