• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

Joanna
10 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)
Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym. Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym.

Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.



Czy jako stały klient danego dostawcy usług multimedialnych jesteś traktowany(a) gorzej niż nowi?

Zdecydowałam się podzielić swoimi przemyśleniami, bo ostatnio - przy kolejnym przedłużaniu umowy na dostawę kablówki i internetu - coś we mnie pękło.

"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"



Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.

No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.



Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?



Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.

Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.

Złote góry za półdarmo dla nowych



Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.



Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Joanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Jest kilka złotych i działających zasad (45)

    1. Nie zawierasz umowy na dłużej niż rok
    2. Po tym roku nie zgadzasz się na warunki oferowane przez konsultanta
    4. Czekasz na telefon z działu utrzymania klienta, nie gadasz z działem sprzedaży
    5. O ile mieszkasz w rejonie działania innych operatorów, nie bój się zmian
    6. Korzystaj ze światłowodu a nie instalacji na koncentryku
    7. Nie zauważyłeś, że nie ma pkt 3

    • 305 33

    • Korzystaj ze światłowodu a nie instalacji na koncentryku (2)

      o ile masz takie możliwości, bo wielu ludzi nie ma nawet tego drugiego.

      • 0 2

      • (1)

        Od którego roku deweloper doprowadza światłowód do każdego mieszkania w bloku?

        • 1 0

        • Bl

          U siebie mam od 2017

          • 0 0

    • Play (dawna UPC).... (1)

      ... narzuca termin przedluzenia umow, są to dwa lata.

      • 3 2

      • Polsat cyfrowy tez

        Nie ma opcji na rok, do tego w punkcie obsługi bezczelnie kłamią. Niestety dałam się tak zrobic w punkcie w centrum Gdyni blisko hali. Za dodatkowy dekoder przenośny miało być 1 zł jednorazowo (i nie używać go) i dzieki temu przez cała umowę 10 zł taniej niż dotychczas. Taniej było przez 3 miesiące, potem cena jak wcześniej. Do tego przypadkiem wśród stosu papierów z zasadami użycia nie dostałam umowy głównej, a ponieważ mam daleko i jestem ograniczona ruchowo, nawet nie chce już wyjaśniać, płace tyle, co wcześniej i trudno. Na pewno jednak więcej nie skorzystam z ich usług.

        • 0 0

    • Ale Ty mądry jesteś

      1. Nie tylko nie zauważyłem ze nie ma punktu 3 ale nie zauważyłem wszystkich pozostałych punktów bo to nie ma żadnego znaczenia.
      2 Punkt 4 jest śmieszny jak nie przedłużysz umowy to ona przedłuż się automatycznie i do tego czasem na gorszych warunkach, więc możesz się nie doczekać na ten telefon.
      3. Punkt 6 to fantazje bo sieć w budynku często jest w gestii zarządcy budynku i nikt Ci światłowodu od głowicy w piwnicy np. na 10 piętro ciagnął nie będzie.

      • 2 0

    • A w czym jest lepszy światłowód? (13)

      • 10 12

      • Światłowody powodują raka oczu (1)

        laserami świecą po oczach gdy śpicie
        i programują by głosować na jedyną słuszną partię

        • 2 3

        • Czyli którą? Bo są dwie...

          • 3 1

      • Nie jest podatny na zakłócenia (10)

        Oferuje większe prędkości przesyłu, więc lepszy obraz i szybszy net

        • 23 11

        • Ale koncentryk RG11 może dać 10Gbps (2)

          Po co komu w mieszkaniu więcej?

          • 13 2

          • W jedna stronę tylko ;) (1)

            • 1 1

            • po co w drugą więcej niż 40 mbps?

              • 4 1

        • (3)

          I co, będziesz rozkuwał ścianę pod światłowód? A co, gdy mieszkasz w bloku?

          • 12 5

          • W większości bloków już masz światłowód pociągnięty w szachtach (2)

            Kwestia doprowadzenia przewodu do mieszkania. Zaden problem, ale histerycy boją się dziurki w ścianie.

            • 18 11

            • Coś ci się potwornie pomyliło

              • 7 2

            • Taaa? Od którego roku?

              • 8 3

        • To prawda ale wiekszosc ludzi tego nie potrzebuje. Np moje łącze na koncentryku spokojnie wytrzymuje obciazenia generowane przez jednoczesne 2 sesje teamsow, prace zdalna, youtube i jakis podcast. Wszystko w tym samym czasie. Nie wiem jakie mam predkosci bo zapomnialem i w sumie wszystko mi dziala jak nalezy wiec malo mnie to interesuje. Od kilkunastu lat place tyle samo, wiec w zasadzie place coraz mniej.

          • 18 1

        • ale jest on zakończony urządzeniem dostawcy...

          i korzystasz z sieci na jego zasadach.

          • 5 2

        • Niestety decydujący jest ostatni odcinek - i tutaj w blokach masz małe pole manewru.

          • 21 4

    • To działało kiedyś... (3)

      Teraz zdarza się że nie dzwonią z działu utrzymania... a nawet odmawiają podłączenia kablówki mimo że wcześniej było to możliwe i działało - 2 lata temu monter z UPC się obraził (obraził się gdy zapytałem gdzie mi się pakuje bez maseczki) więc autorytatywnie stwierdził że kabel w pionie słaby i do wymiany - UPC zamiast przysłać innego montera przysyła tego samego bo ma jakichś podwykonawców firmy-krzaki z takimi dziadami
      To raz
      Dwa to w marcu dzwonił do mnie konsultant z Vectry z propozycją przedłużenia umowy i zaoferował mi warunki przedłużenia umowy... jak dla nowych klientów - do tej pory się zastanawiam jak to możliwe
      Trzy to
      zamiast cyrografów można dziś szukać po prostu stale korzystnych ofert np. nju

      • 0 5

      • Jak za brak maseczki go zrugałes to nie dziwię się że wziął Cię za oszołoma i nie chciał nic robić

        • 5 0

      • Do mnie przysłali byłego blacharza.

        Czułem się jak u prawdziwego mechanika.

        • 5 0

      • Dobrze zrobił

        • 5 3

    • (4)

      Zauważyłem :/

      • 47 7

      • Zauważyłeś, a i tak dajesz się dymać na umowach (3)

        • 23 6

        • Ale nie tak grubo jak ty (1)

          • 12 5

          • Ale wyczekał z odpowiedzią

            • 0 1

        • To w tej wypowiedzi jest zawarty gdzieś tekst

          Że jak nie zauważysz że nie ma pkt 3 to płacisz drożej?
          Szaleju się najadłeś?

          • 22 1

    • W tych czasach to ty dzwonisz bo ci zależy żeby mieć dalej usługę

      A nie oni do ciebie xD
      Skończyło się.
      Kiedyś zamawiałem kilka razy rozmowę z konsultantem bo chciałem przedłużyć umowę i myślisz że ktoś zadzwonił?

      • 5 1

    • Chciałbym zobaczyć jak negocjujesz cenę internetu xD (1)

      by ci powiedzieli grzecznie żebyś wy**lał

      • 3 11

      • o ile cena internetu bedzie stała to jak sie nie odezwiesz to tak bedziesz miał, jak powalczysz to dołożą Ci chocby jakies pakiety TV, stremingi czy inne pierdoły...niby nic a zawsze coś

        • 1 0

    • zmyślasz

      • 0 1

    • Nie zgadzasz się na punkt 2, patrz punkt 3.

      • 1 0

    • W przypadku internetu dostawca ma praktycznie monopol (7)

      Więc oni mają to gdzieś czy sie ktoś zgodzi czy nie bo wiedzą że i tak do nich wróci, albo będzie wisiał na jakimś beznadziejnym łączu od "konkurencji"

      • 9 39

      • (6)

        Sam te bzdury wymyśliłeś?

        • 18 9

        • Co jest bzdurą? (5)

          Masz jednego głównego dostawcę na całą Polskę z najlepszą ofertą, reszta ofert jest beznadziejna- albo kiepski internet z limitami, albo o wieke droższy, albo nie obsługują twojej okolicy. Czego nie rozumiesz?

          • 10 33

          • Łoo dżizas, gdzie ty mieszkasz (4)

            Że masz tylko jedną sensowną ofertę

            • 30 6

            • W centrum lolku (3)

              Sensowna oferta jest jedna jedyna a jak chcesz cos od konkurencji, to żeby zrobili dziurę na kabel na wyremontowanej klatce, trzeba zebrać podpisy na zgodę wszystkich właścicieli mieszkań i dostarczyć plan wykonania od administracji. Chyba nie muszę dodawać że jest to mission impossible.

              • 25 16

              • To chyba centrum Kartuz (2)

                Jak mieszkasz w centrum czegoś porządniejszego, to nie masz tam wielkiej płyty. Masz albo nowe budownictwo (a tam szafty na sieci teleinformatyczne) albo starą kamienicę (a tam nieużywane kominy z czasów ogrzewania węglowego) z dostępem od podziemi, czyli tam, gdzie jest wejście instalacji do budynku. I teraz włącz myślenie.

                • 10 18

              • już widzę, jak firma specjalnie tylko dla ciebie robi wykop od studzienki na ulicy do piwnicy i rewizją ciągnie na twoje piętro :)

                większość kamienic korzysta z upc ze skrzynkami na korytarzach - tak samo jak większość bloków kiedyś miała wiązki kabli przyklejone do balkonów - bo się prowadziło z zewnątrz

                • 16 0

              • Tak tak, wyprowadź się w końcu od rodziców i spróbuj sam to załatwić

                Wtedy przestaniesz bełkotać. A oferty lepszej od monopolistów i tak nie znajdziesz. Ale co ty możesz wiedzieć o tym , jak u ciebie mama takie rzeczy załatwia, żebyś mógł tu śmierdzieć wirtualnie :(

                • 7 11

    • Brawo!

      Ludzie nie czytają umów a potem płacą i płaczą

      • 7 1

    • Nie, to ty źle ponumerowałeś punkty.

      • 17 2

    • Rozkujesz ścianę pod światłowód?

      • 6 11

  • To proste. Klienci dzielą się na ptaszki i krzaczki

    Ptaszkom trzeba dawać korzystne oferty, bo polecą gdzie indziej. Krzaczki zapuściły koronki i nigdzie nie zamierzają się ruszyć, nie warto im przedstawiać lepszych ofert, a poza tym ktoś musi pokryć koszt promocji dla nowych klientów.

    • 0 0

  • z nagłówka wynika, że chodzi o multi medię

    • 0 0

  • Premie są za Nowym

    • 0 0

  • Tak jest!!! (1)

    Potwierdzam i to razem z koleżanką z pracy. Obie korzystamy z usług Multimedia. Za każdym razem, gdy kończy się umowa trzeba się z nimi szarpać i grozić rezygnacją, aby zaoferowali akceptowalne warunki. Kompletnie nie szanują stałego, wieloletniego klienta. Powinni brać przykład np. z T-Mobile. To jest firma-szacun!

    • 0 0

    • Oni robią to samo, co inni...

      T-Mobile też nie szanuje stałych klientów. Koniec umowy na komórkę. Oferują droższą ofertę dla stałego klienta o minimum 5 zł niż jest obecnie. A żeby dostać rabaty trzeba podpisać umowę na kolejny abonament wytypowany w regulaminie promocji - absurd. Polecam przenosić numery do opcji na kartę do innej sieci lub subskrypcji - można mieć z tego tytułu więcej korzyści.

      • 0 0

  • Ggg

    Trzeba rozwiązać umowę i na zmiane Raz jeden członek rodziny raz drugi aby się pesel zmieniał

    • 1 0

  • Ludzie bo wy na wszystko się zgadzacie to mamy jak mamy

    • 0 0

  • UPC (4)

    Przecież nie trzeba co roku przedłużać umowy. Po okresie zobowiązania przechodzi się na umowę bezterminową i za telewizję płaci się 5 zł. więcej, zgodnie z regulaminem umowy zawartej wcześniej. Chyba że co roku liczysz na jeszcze tańszą ofertę.

    • 43 34

    • UPC i ten ich koncentryk jak światłowód HEHE

      • 1 0

    • Kto w dzisiejszych czasach ogląda tv? (2)

      • 17 29

      • Moj Tata.
        Nie jestes pepkiem swiata przykutym do netu.

        • 11 2

      • JA

        • 28 9

  • Najgorsza Energa która łamie umowy! (2)

    Zakrywając się pistarczą

    • 34 6

    • (1)

      W jakim sensie łamie umowy? Ja niczego takiego nie zaobserwowałem. Umowę mam standardową.

      • 0 2

      • Jaką standardową?

        G12W nagle nie jest 2 taryfowa.
        Max stawka przez 24h

        Rachunki x 2 w porównaniu z tym co było!

        Brawo PiS

        • 3 0

  • vectra najgorsza!!!

    Firma która kręci klientami do kwadratu.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane