• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
26 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU.
  • Statek został zbudowany w 2006 r. w Korei Południowej.
  • Jednostka pływa pod portugalską banderą.
  • MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU.

Do terminalu BCT wpłynął jeden z najdłuższych kontenerowców w historii gdyńskiego portu. MSC Paris ma 334,07 m długości. Operacja wejścia nie była łatwa, ponieważ jest to prawie maksymalna długość statku, jaki może obecnie wpłynąć do portu i do tego był on prawie całkowicie załadowany.



MSC Paris ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. Nie jest najdłuższym z kontenerowców, jakie wpływały do gdyńskiego portu, ale ta wizyta jest wyjątkowa pod innym względem. W 2015 roku w porcie gościł MSC Asya, który ma 336,68 m długości. Jednak podczas wizyty w Gdyni był on załadowany tylko do połowy. Z kolei MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU i to czyni tę wizytę rekordową.

Statek tej długości i z takim ładunkiem to na dzień dzisiejszy duże wyzwanie jeżeli chodzi o możliwości manewrowe w porcie. Sytuacja zmieni się, gdy powstanie nowa obrotnica i gdy port zostanie pogłębiony. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Właśnie powstaje nowa. Podstawowym celem tej inwestycji jest właśnie zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych.

Czytaj też: Port Gdynia nie "gasi światła" tylko inwestuje miliard złotych

- Wejście takiej jednostki jak MSC Paris, z takim ładunkiem, to na dzień dzisiejszy maksimum naszych możliwości. Gdy inwestycje zapowiadane w Porcie Gdynia uda się wykonać, to będziemy mogli przyjmować jednostki do 380 m długości, z 14 tys. TEU - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT.
Z racji dużego ładunku statek pozostanie w Gdyni aż do soboty. Wyjście jednostki zapowiadane jest na godz. 15 (godzina może ulec zmianie).

W ub. roku w Porcie Gdynia przeładowano 21,2 mln ton różnych towarów, co stanowi rekord w historii portu. Jest to prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. Wzrost dotyczył też kontenerów. W sumie w 2017 roku przeładowano 710 698 TEU, rok wcześniej było tylko 642 195 TEU. W Porcie Gdynia funkcjonują dwa terminale kontenerowe - BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal.

Miejsca

Opinie (144) 3 zablokowane

  • Duży statek w BCT !!! Wow, brawo !!!

    Proponuję ustanowić dzień 26 kwietnia świętem BCT, wydać bankiet, przypiąć kilka medali zarządowi, wypłacić premie i rzecz jasna pochwalić się tym sukcesem w TV (może nawet prezes jakieś orędzie mógłby wygłosić).

    • 9 4

  • Zaladowany??? (2)

    Trzeba wyjasnic ze 8204 TEU to maksymalna ilosc kontenerow jaka moze przewiezc ten statek ale pustych i 20 stopowych, wiec skoro mial na pokladzie okolo 7500teu to ilosc pelnych byla niewielka. Podawajcie bardziej rzetelne info

    • 9 3

    • Statek przeładuje 7500 TEU w imporcie i eksporcie liczone łącznie (1)

      • 2 1

      • 7500 teu

        A ja chcialbym wiedziec ile w tej calej ilosci kontenerow jest z ladunkiem a ile pustych?

        • 0 0

  • (1)

    To ze wpłynoł ledwo ledwo na nabrzeże helskie to kapitanat portu był z******y jak i obsługa holowników ferpley.Zobaczymy jak będzie gorsza pogoda to wtedy żaden kapitan statku nie pozwoli wpłynąć.Druga rzecz to liczy się ile BCT przeładuję kontenerów bo od tego ma zapłacone a nie od tego ze taki wielki w skali Gdyni wpłynoł jak rajcują się Gdynianie.Armator MSC podał tak naprawdę kroplówkę BCT bo bez nich juz by zbankrutował.

    • 11 4

    • Bardzo trafnie to określiłeś - "kroplówka dla BCT" - jak to na OIOMie.

      A kiedy BCT wyjdzie z OIOMu? Jak tylko zwolni się miejsce w kostnicy.

      • 5 2

  • Przeładunki w pierwszym kwartale 2018 r (5)

    DCT Gdańsk: 471 575 TEU (+45,2%)

    BCT Gdynia: 91 669 TEU (+0,6%)
    GCT: Gdynia: 100 915 TEU (+33,4%)

    • 12 1

    • a może, po prostu, rynek urósł ? (1)

      Jednak nalezy pamiętać, że stać to znaczy sie cofać.

      "Gdynia coraz mniejsze udziały w rynku" - to nie jest powód do radości.

      • 8 0

      • Przecież właśnie o tym napisałem

        To tak ja by się cieszyć, że przez 10 lat pensja urosła nam o 100 zł kiedy inni zarabiają na tym samym stanowisku więcej o 900 zł

        • 4 0

    • Ale w BCT jaki mega wzrost - aż o 0,6% !!! (2)

      A konkurent z naprzeciwka wzrost o 33,4%. Coraz bardziej coś chyba w zarządzaniu szwankuje, bo tor wodny podejścia do obu nabrzeży przecież ten sam.

      • 9 0

      • Nie sam tor decyduje. (1)

        DCT jest portem zewnętrznym.
        BCT w porównaniu z nim jest pokretny i ciasny. No i ta obrotnica...

        • 0 4

        • GCT ma takie same warunki jak BCT

          • 3 0

  • Cuda w Gdyni

    Tam gdzie jest port będzie deweloperka, tam gdzie teren turystyczny - port.

    • 5 0

  • Więcej towarów z Chin

    • 1 1

  • Brawo gdynia (6)

    My w Gdańsku w DCT przyjmujemy takie i większe dwa razy w tygodniu trzymamy kciuki może za 20lat nas dogonicie

    • 6 12

    • Taaaa (5)

      To pochwal się ile zarabiasz i jak cię wyzyskuja hahha w bct zarabiają więcej niż ty murzynie

      • 2 6

      • Pod warunkiem, że brygadzistom równo i głęboko trzymasz palec w du..e białasie z miodem w uszach. (3)

        • 3 0

        • I do tego w BCT nie ma wyzysku, mobbingu, chorej rywalizacji dla zdobycia "buźki" na tablicy ... (2)

          wszyscy pracownicy są zadowoleni z wypłat, z pakietu socjalnego, są koleżeńscy, wiecznie szczęśliwi, zawsze wypoczęci, nie pozywają firmy do sądów, i z wzajemnością kochają prezesa.
          Nic dodać, nic ująć - BCT to kraina miodem i mlekiem płynąca.

          • 2 0

          • Napisz prawdę .Całe Wejcherowo i Puck Mrzezino w d*pe wchodzą brygadzistą łapuwy idą w postaci kasy konto .Jak chcesz zarobić na sts e to dobrze smarujesz to wtedy zarobisz.I bzdur nie opowiadaj ze lepsze zarobki niż w DCT.

            • 1 0

          • Czyli jak za komuny,byle uśmiech pracownika z gerberami w ręku

            • 2 0

      • Ta zatrudniony u konia.Ryra po 300 godzin.

        • 1 0

  • (1)

    Kosztem pracowników którzy zatrudnieni są za pośrednictwem agencji pracy.Ryraja po 12 godzin u Konia i potem 8 w GCT .

    • 6 1

    • Jeden wart drugiego

      • 1 1

  • Na oficjalnej stronie Gdyni kłamstwo, że to jeden z największych kontenerowców świata, a on się ledwo w pierwszej setce mieści

    Przeładunki w Porcie w Gdańsku w pierwszym kwartale zwiększyły się o 47,5 % do 10,9 mln ton. W Gdyni wzrost zaledwie o 3,8% do 4,7 mln ton

    • 6 0

  • Fizyka i Woda

    To Podstawowe Prawa Fizyki trzymają te 100.000. Ton na wodzie, a nie magia.! Kształt jednostki pływającej i środek pusty trzyma to na wodzie.!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane