- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (139 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (53 opinie)
Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia
Do terminalu BCT wpłynął jeden z najdłuższych kontenerowców w historii gdyńskiego portu. MSC Paris ma 334,07 m długości. Operacja wejścia nie była łatwa, ponieważ jest to prawie maksymalna długość statku, jaki może obecnie wpłynąć do portu i do tego był on prawie całkowicie załadowany.
MSC Paris ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. Nie jest najdłuższym z kontenerowców, jakie wpływały do gdyńskiego portu, ale ta wizyta jest wyjątkowa pod innym względem. W 2015 roku w porcie gościł MSC Asya, który ma 336,68 m długości. Jednak podczas wizyty w Gdyni był on załadowany tylko do połowy. Z kolei MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU i to czyni tę wizytę rekordową.
Statek tej długości i z takim ładunkiem to na dzień dzisiejszy duże wyzwanie jeżeli chodzi o możliwości manewrowe w porcie. Sytuacja zmieni się, gdy powstanie nowa obrotnica i gdy port zostanie pogłębiony. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Właśnie powstaje nowa. Podstawowym celem tej inwestycji jest właśnie zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych.
Czytaj też: Port Gdynia nie "gasi światła" tylko inwestuje miliard złotych
- Wejście takiej jednostki jak MSC Paris, z takim ładunkiem, to na dzień dzisiejszy maksimum naszych możliwości. Gdy inwestycje zapowiadane w Porcie Gdynia uda się wykonać, to będziemy mogli przyjmować jednostki do 380 m długości, z 14 tys. TEU - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT.
Z racji dużego ładunku statek pozostanie w Gdyni aż do soboty. Wyjście jednostki zapowiadane jest na godz. 15 (godzina może ulec zmianie).
W ub. roku w Porcie Gdynia przeładowano 21,2 mln ton różnych towarów, co stanowi rekord w historii portu. Jest to prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. Wzrost dotyczył też kontenerów. W sumie w 2017 roku przeładowano 710 698 TEU, rok wcześniej było tylko 642 195 TEU. W Porcie Gdynia funkcjonują dwa terminale kontenerowe - BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal.
Miejsca
Opinie (144) 3 zablokowane
-
2018-04-26 11:43
(7)
Gdynia to nie port. Gdynia to porcik w dzisiejszych czasach.
Az wstyd sie przyznac do takich rekordow.- 51 50
-
2018-04-26 13:39
(3)
10 lat temu plywalem na statkach tej wielkosci. Co sie zmienilo przez 10 lat w porcie Gdynia?!
- 13 4
-
2018-04-26 15:20
Oba terminale kontenerowe po rozbudowie, nowe suwnice i nowe bocznice kolejowe. (1)
Odstaw rum, bo chyba wzrok wypala...
- 6 6
-
2018-04-27 18:54
I co dała bocznica w GCT? Większe korki wagonów oczekujących. Bo teraz 2 bocznice są robione na 1 RST więc dało to tylko tyle że więcej wagonów sobie stoi na terminalu.
Jaki inny terminal w Polsce robi 1 mały skład nawet całą dobę? Wystarczy naprawić sprzęt i zamówić 2 osoby więcej na zmianę- 7 0
-
2018-04-26 14:10
Z roku na rok traci udziały w rynku
- 9 5
-
2018-04-26 12:19
To co powiesz o porcie w Elblągu? (2)
oczywiście po zrealizowaniu strategicznej, ważnej i baaardzo potrzebnej inwestycji w przekop mierzeji.
- 11 8
-
2018-04-26 13:32
(1)
nie rozumiem o co chodzi? kto porównuje Elbląg do trójmiasta? przekop będzie inwestycją w turystykę... co to ma wspólnego z kontenerami?
- 8 10
-
2018-04-26 14:11
daj sie ruskiemu trolowi wyszalec :)
- 3 5
-
2018-04-26 19:21
Brawo gdynia (6)
My w Gdańsku w DCT przyjmujemy takie i większe dwa razy w tygodniu trzymamy kciuki może za 20lat nas dogonicie
- 6 12
-
2018-04-26 19:42
Taaaa (5)
To pochwal się ile zarabiasz i jak cię wyzyskuja hahha w bct zarabiają więcej niż ty murzynie
- 2 6
-
2018-04-26 22:00
Pod warunkiem, że brygadzistom równo i głęboko trzymasz palec w du..e białasie z miodem w uszach. (3)
- 3 0
-
2018-04-26 22:09
I do tego w BCT nie ma wyzysku, mobbingu, chorej rywalizacji dla zdobycia "buźki" na tablicy ... (2)
wszyscy pracownicy są zadowoleni z wypłat, z pakietu socjalnego, są koleżeńscy, wiecznie szczęśliwi, zawsze wypoczęci, nie pozywają firmy do sądów, i z wzajemnością kochają prezesa.
Nic dodać, nic ująć - BCT to kraina miodem i mlekiem płynąca.- 2 0
-
2018-04-27 16:09
Czyli jak za komuny,byle uśmiech pracownika z gerberami w ręku
- 2 0
-
2018-04-27 11:02
Napisz prawdę .Całe Wejcherowo i Puck Mrzezino w d*pe wchodzą brygadzistą łapuwy idą w postaci kasy konto .Jak chcesz zarobić na sts e to dobrze smarujesz to wtedy zarobisz.I bzdur nie opowiadaj ze lepsze zarobki niż w DCT.
- 1 0
-
2018-04-27 10:57
Ta zatrudniony u konia.Ryra po 300 godzin.
- 1 0
-
2018-04-27 08:41
(1)
Swietnie, ze port w Gdyni sie rozbudowuje. Jak widac w branzy morskiej jest dobra koniunktura i ogromny potencjal dla rozwoju. Mam nadzieje, ze wzrost przeladunkow oraz inwestycje czynione w porcie pociagna rowniez inwestycje w infrastrukture taka jak rozbudowa drog wokol portu lub poprawa transportu kolejowego. Powinno sie tym zajac nasze panstwo z budzetu centralnego, bo to przeciez swietny interes, ktory napewno sie zwroci. To, ze DCT ma lokalna konkurencje uwazam za bardzo zdrowe i korzystne dla obu portow. Podobaja mi sie rowniez plany budowy portu zewnetrznego.
- 5 2
-
2018-04-27 12:48
Jakbyś chociaż na kilka dni wytrzeźwiał, to już byś nie był taki zadowolony.
Zwłaszcza jakbyś ogarnął ten kosmiczny (jednocześnie komiczny) plan budowy portu zewnętrznego !!! To wizja na równi z wizją budowy elektrowni atomowej w Żarnowcu - potrzebna jest naprawdę duża wiara (bo w pismie jest napisane "błogosławieni co nie widzieli a uwierzyli").
- 2 4
-
2018-04-27 09:27
Gdzie statek ma brzegi ? (1)
?
- 2 1
-
2018-04-27 11:42
Zazwyczaj w planie - żeby do nich zawinąć.
- 1 0
-
2018-04-27 10:59
plemiona w ataku
dalej się ludzie gryźcie w komentarzach w stylu port w Gdańsku kontra port w Gdyni, który to jest lepszy itd, walka plemion trwa, dopóki nie zaczniemy się wzajemnie szanować i widzieć wspólne dobro w każdym, nawet małym sukcesie jakiegoś polskiego miasta lub polskiej firmy, to w tym kraju nic się nie zmieni. A tak na marginesie - port w Hamburgu się cieszy z tych naszych wojenek.
- 7 1
-
2018-04-26 12:28
(13)
Wow, ale kolos... Do Gdańska co tydzień wpływają statki o ładowności trzy razy większej jak ten kapeć i nikt tak się nie "spuszcza"...
- 45 49
-
2018-04-27 10:37
Trzy razy x
Cos ci sie w obliczeniach pomieszało.
- 1 0
-
2018-04-27 08:27
Skończmy z napuszczaniem się nawzajem Gdyni i Gdańska. Zamknijmy oba porty i zróbmy jeden centralny poza Trójmiastem. Dobrą lokalizacją jest Bolszewo. Wiem co mówię bo mój szwagier pracuje w porcie w Bolszewie i mówi, ze są najwięksi w Polsce a może i Europie.
- 11 0
-
2018-04-26 14:34
Przesadziłeś. (6)
Największe - to m.in.:
Maersk Mc-Kinney Møller - 18 000 TEU.
Tymczasem rekordowy w Gdyni MSC Paris - 8 000 TEU.
Czyli "tylko" ponad 2 razy większe i zawijają znacznie częściej :)- 2 9
-
2018-04-26 14:54
(2)
Masz bardzo stare dane. Wspomniany przez Ciebie kontenerowiec był kiedyś największy na świecie ale teraz są jeszcze większe i też pływają do Gdańska
- 9 0
-
2018-04-26 15:11
(1)
To podziel się nazwą tych jeszcze większych statków
- 1 4
-
2018-04-26 19:21
Popatrz na inne komentarze. Są tam wymienione nazwy
- 3 0
-
2018-04-26 15:27
OOCL Hong Kong (1)
21 413 TEU
- 7 0
-
2018-04-26 15:29
Jest prawie
22 000 TEU
- 7 3
-
2018-04-26 14:52
Jak nie jesteś w temacie to nie wypowiadaj się. Do Gdańska zawijają statki armatora OOCL np. OOCL Hong Kong, które mają prawie 22.000 TEU
- 11 0
-
2018-04-26 15:36
Ale co nas tutaj Gdańsk obchodzi? (1)
W artykule mowa o Gdyni. Jak na istniejące warunki nawigacyjne w gdyńskim porcie, jest to duża jednostka. Po rozbudowie obrotnicy będą mogły wpływać jeszcze większe i na tym koniec możliwości portu wewnętrznego w Gdyni. Gdańsk ma korzystniejsze położenie geograficzne, dzięki czemu powstał Port Północny. Bardzo dobrze, że z tego położenia korzystają i mogą przyjmować największe kontenerowce świata.
- 15 1
-
2018-04-26 15:55
szkoda tylko ze Gdansk to dziura ktorą za 50 lat zaleje morze
- 3 10
-
2018-04-26 13:08
gdzie tam co tydzień.... co sekundę po 2! (1)
- 8 13
-
2018-04-26 13:16
Dużo większe niż ten rekordowy w Gdyni są minimum 2x w tygodniu
- 16 3
-
2018-04-27 06:11
Fizyka i Woda
To Podstawowe Prawa Fizyki trzymają te 100.000. Ton na wodzie, a nie magia.! Kształt jednostki pływającej i środek pusty trzyma to na wodzie.!
- 2 0
-
2018-04-26 15:37
Przeładunki w pierwszym kwartale 2018 r (5)
DCT Gdańsk: 471 575 TEU (+45,2%)
BCT Gdynia: 91 669 TEU (+0,6%)
GCT: Gdynia: 100 915 TEU (+33,4%)- 12 1
-
2018-04-26 18:01
Ale w BCT jaki mega wzrost - aż o 0,6% !!! (2)
A konkurent z naprzeciwka wzrost o 33,4%. Coraz bardziej coś chyba w zarządzaniu szwankuje, bo tor wodny podejścia do obu nabrzeży przecież ten sam.
- 9 0
-
2018-04-26 23:10
Nie sam tor decyduje. (1)
DCT jest portem zewnętrznym.
BCT w porównaniu z nim jest pokretny i ciasny. No i ta obrotnica...- 0 4
-
2018-04-27 00:20
GCT ma takie same warunki jak BCT
- 3 0
-
2018-04-26 16:35
a może, po prostu, rynek urósł ? (1)
Jednak nalezy pamiętać, że stać to znaczy sie cofać.
"Gdynia coraz mniejsze udziały w rynku" - to nie jest powód do radości.- 8 0
-
2018-04-26 16:39
Przecież właśnie o tym napisałem
To tak ja by się cieszyć, że przez 10 lat pensja urosła nam o 100 zł kiedy inni zarabiają na tym samym stanowisku więcej o 900 zł
- 4 0
-
2018-04-26 23:41
Na oficjalnej stronie Gdyni kłamstwo, że to jeden z największych kontenerowców świata, a on się ledwo w pierwszej setce mieści
Przeładunki w Porcie w Gdańsku w pierwszym kwartale zwiększyły się o 47,5 % do 10,9 mln ton. W Gdyni wzrost zaledwie o 3,8% do 4,7 mln ton
- 6 0
-
2018-04-26 19:51
(1)
Kosztem pracowników którzy zatrudnieni są za pośrednictwem agencji pracy.Ryraja po 12 godzin u Konia i potem 8 w GCT .
- 6 1
-
2018-04-26 21:50
Jeden wart drugiego
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.