• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Alchemii rowerem i SKM-ką

8 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • "Kompleks biurowy Alchemia zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet".
  • Kompleks biurowy Alchemii położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej.

Według badań* przeprowadzonych przez pracownię PBS aż 40 proc. pracowników kompleksu Alchemia w Gdańsku dojeżdża do pracy Szybką Koleją Miejską, a korzystających z roweru jest niewiele mniej niż z samochodu: 21 proc. do 23 proc. To zdecydowanie najlepszy wynik na tle innych gdańskich centrów biurowych. Deweloper Alchemii, firma Torus, od lat konsekwentnie stawia na rozwój infrastruktury i edukację, co przynosi efekty.



- Od wielu lat wspieramy i promujemy korzystanie z innych niż samochód środków komunikacji, jednak podstawą jest zawsze odpowiedni i przemyślany rozwój infrastruktury, co jako deweloper zawsze bierzemy pod uwagę w trakcie realizacji inwestycji - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.

Kolejką i rowerem



Wyniki badań przeprowadzonych przez PBS wskazują, że w przypadku pracowników firm mających swoje siedziby w Alchemii wiodącym środkiem transportu w dojazdach do pracy jest Szybka Kolej Miejska (40 proc.). Jest to najwyższy wynik ze wszystkich badanych parków biurowych.

Czym do pracy dojeżdżają pracownicy Alchemii. Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź. Czym do pracy dojeżdżają pracownicy Alchemii. Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź.
- Te 40 procent to z pewnością zasługa świetnej lokalizacji Alchemii, ale też dużej inwestycji, którą zrealizowaliśmy kilka lat temu, finansując z własnych środków budowę nowego tunelu z peronu SKM prowadzącego wprost na teren Alchemii, co jeszcze bardziej podniosło komfort podróżujących koleją - komentuje prezes Gajewski. - Wartość tej inwestycji wyniosła 2,8 mln zł, uzgodnienia trwały kilka lat, ale, jak widać, opłaciło się.
W przypadku Alchemii bardzo duży udział ma również rower (21 proc.), który niewiele przegrywa z samochodem (23 proc.). To również najlepszy wynik wśród gdańskich parków biurowych.

U rowerzystów z Alchemii znowu widać efekt bogatej infrastruktury, która pozytywnie stymuluje ludzi. W kompleksie jest obecnie nieco ponad 1 tys. miejsc postojowych dla rowerów. Jest to liczba porównywalna z miejscami parkingowymi dla samochodów, których jest blisko 1,1 tys. Docelowo, po oddaniu do użytku budynku Neon, miejsc do zaparkowania roweru będzie ponad 1,4 tys., nie licząc pobliskich punktów uruchomionego niedawno miejskiego systemu Mevo. Rowerzyści mają do dyspozycji również szatnie z prysznicami w każdym z budynków.

- Wynik Alchemii na tle konkurencji zasługuje na uznanie i należy docenić działania dewelopera, takie jak wybudowanie dedykowanego tunelu czy akcje zachęcające do dojazdu rowerem do pracy - mówi dr inż. Aleksander Orłowski, ekspert Smart City, Politechnika Gdańska. - W samym badaniu nie ma jednak informacji, skąd docierają pracownicy oraz np. gdzie wybierają się po pracy, co utrudnia szczegółową analizę i pozwala wyciągać wnioski jedynie o charakterze ogólnym. Widać także dużą różnicę wieku osób badanych, co również może mieć znaczenie dla wyników.

Rowerowe love



23 kwietnia na terenie Alchemii odbyła się kolejna edycja akcji Rowerowe love. Do dyspozycji pracowników kompleksu przez cały dzień był serwis rowerowy, którego oferta obejmowała szeroki zakres czynności: sprawdzenie, regulację, konserwację i pakiet informacji, jak dbać o dwa kółka. Serwis dostępny był w dwóch miejscach i skorzystało z niego ponad 130 osób. Akcja tradycyjnie połączona była z kampanią edukacyjną dotyczącą zdrowotnych korzyści wynikających z jazdy na rowerze, jak również informowania o infrastrukturze rowerowej Alchemii.

  • Kolejna edycja akcji Rowerowe love dla pracowników Alchemii.
  • Do dyspozycji pracowników kompleksu przez cały dzień był serwis rowerowy
  • Serwis dostępny był w dwóch miejscach i skorzystało z niego ponad 130 osób.
- O tym, czy nasze miasto będzie przyjazne, będzie smart, decydujemy my wszyscy, na poziomie decyzji urzędników, także inwestycji i działań deweloperów czy w końcu wyborów samych mieszkańców-pracowników, którzy mogą i powinni zmieniać swoje przyzwyczajenia. Tylko całościowe spojrzenie ma szanse na zapewnienie nam wszystkim bardziej przyjaznego miasta do życia - podsumowuje dr inż. Aleksander Orłowski.
* Badanie satysfakcji z pracy w centrach biznesowych w Gdańsku; badanie ilościowe, próba n=850 (300 pracowników Alchemii, 300 pracowników Olivia Business Centre, 150 pracowników Garnizonu, 100 pracowników Arkońska Business Park); termin realizacji: 06.08 - 10.08.2018 r.; metoda: MOBI (wywiady w formie elektronicznej, realizowane za pomocą tabletów); wykonawca: PBS Sp. z o.o.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Inwestycje

Miejsca

  • Torus Gdańsk, al. Grunwaldzka 413
  • PBS Sopot, Junaków 2

Opinie (90) 4 zablokowane

  • Raczej nie dlatego, że lubią (5)

    • 3 1

    • może lubio (3)

      a może lubio, chyba żeś pan jest janowidz ?

      • 0 1

      • Lubienie wchodzi w grę, gdy nie ma przymusu.

        Jako doświadczony korposzczur wiem, że to konieczność.

        • 2 0

      • róznie to bywa (1)

        jedni lubią, jedni nie lubią. Pozdrawiam

        • 1 0

        • chyba lubio

          chyba lubio, naucz sie po polskiemu....

          • 0 0

    • ja lubie

      ja jezdzem na hulajnodze bo lubie bardzo, chcialbym se na roweze pojechac, ale nie umie pedlaowac :(

      • 0 0

  • A ciekawe czym jak nie samochodem mają dojeżdżać do Alchemi mieszkańcy Południa Gdańska?!

    • 4 3

  • Badanie to bzdura. Pracownicy Alchemii po prostu nie mają wyjścia (4)

    Pod biurowcami Alchemii po prostu nie ma miejsc parkingowych, ani nigdzie w pobliżu. I pracownicy nie mają wyjścia bo nie mogą nigdzie zaparkować. Developer zabudował wszystko biurowcami mając w d...pie miejsca postojowe. Pozostaje więc jedynie transport publiczny. Innej możliwości nie ma.

    • 25 7

    • Czy na angażu pracodawca potwierdził zapewnienie ci parkingu?!

      Czy nie można poruszać się środkami transportu publicznego, lub na własnych nogach? Nie odpowiadają co warunki zatrudnienia, zwolnij się. Nie ma obowiązku pracy. Będziesz miał wiecej czasu na p...dzenie w stołek.

      • 8 2

    • przecież to świetnie!!

      • 7 3

    • I słusznie.

      • 7 2

    • I bardzo dobrze.

      Przynajmniej samochody nie korkują dróg i nie zasyfiają powietrza w okolicy.

      • 10 5

  • Mam tu w robocie gościa, który 2100 metrów samochodem dojeżdża. (7)

    Myśli, że zarazi się HIVem jak pojedzie rowerem.

    • 34 4

    • no elo, tu gościu od HIVa

      znam Cie, tylko jednej osobie o tym mówiłem. jutro w robocie masz przechlapane..

      • 2 0

    • nie każdy chce śmierdziec potem w pracy przez cały dzień- i nie oszukujmy się, nie bierzecię prysznica przed pracą

      • 2 8

    • Angielska Grobla / Łąkowa (1)

      też tutaj mamy taką ogarnięta w LPP, co zamiast przejść się w ładną pogodę 15 minut, to jedzie autem 10 i zastawia Łąkową, gdzie w nocy 5 aut na krzyż, a w ciągu dnia zawalone wszystko

      i raczej nie rozwozi dzieci swoim dwuosobowym autem

      • 12 1

      • I tobie to przeszkadza, boli cie to?

        • 1 11

    • Jakby nie patrzec to 2km. Warto odpalic silnik.

      • 4 4

    • na tyle nie warto wsiadać na rower - wystarczy na piechotę (5-10 minut?) (1)

      • 8 4

      • 2km w 10 min na piechotę?

        • 7 2

  • Okoliczne uliczki (2)

    są pozastawiane samochodami z alchemii. Mieszkam na Arkonskiej. Mieszkancy nie maja jak zaparkowac przy swoich domach, bo sloiki zastawiaja nasze chodniki. Jakos trudno mi uwierzyc w skmke I rower

    • 25 1

    • OBC

      To raczej ludzie z OBC

      • 3 0

    • Nie umiesz wypchnac takiego sloika?

      • 1 3

  • Brawo Alchemia i pracownicy! (3)

    Tak trzymać!

    • 40 10

    • Lipa (2)

      Pewnie zamiast pracować, przynajmniej godzinę odpoczywają.

      • 0 5

      • Odwrotnie.

        Zamiast kawy i powolnego rozruchu są od razu na pełnych obrotach.
        Wydajność znacznie wyższa.

        • 4 1

      • Sciagaja kalesony przepocone.

        • 1 5

  • Kiedy przystanki SKM przestana straszyc

    I ich okolica bedzie przyjazna mieszkancom ?
    Kiedy rowerzysci nie beda musieli w drodze z Gdyni do Gdanska przekraczacbtak czesto glownej arterii ?

    • 7 1

  • To jest to! (6)

    transport publiczny, rowery, hulajnogi i co kto jeszcze wymyśli muszą być podstawą każdej nowoczesnej metropolii. Samochód musi być ostatecznością.

    • 78 10

    • Popieram

      Popieram

      • 0 0

    • warto zauważyć, że to pasuje do tzw. "odwróconej piramidy transportowej" przedstawionej (3)

      w opracowaniu Biura Rozwoju Gdańska (Studium Uwarunkowań i Kierunków....). NIestety jak na razie widać, że w Gdańsku przywiązuje się większą wagę do tworzenia 'makabrył' czyli tzw. kubaturowych parkingów podziemnych lub wielopiętrowych naziemnych w pobliżu centrum miasta. 1100 miejsc do parkowania rowerów zajmuje tylko tyle miejsca, ile 110 miejsc do parkowania samochodów. Gdyby tworzyć piętrowe parkingi dla rowerów, powszechnie stosowane w Holandii i miastach wielu innych krajów, Alchemia i miasto zaoszczędziłoby jeszce bardziej na wydatkach na infrastrukturę. Dlaczego tunel pod stacją Gdańsk Przymorze Uniwersytet nie został zbudowany wystarczająco szeroko, by służył również rowerzystom? Ja się tylko pytam....

      • 12 9

      • bo nikt nie wierzył w rozwoj transportu rowerowego (2)

        a warto popatrzeć na Kopenhagę ... tam transport jest rowerowy, bo szybszy, bo światła są ustawiona pod rowery jadące 20km/h, czyli normalnym ruch , bo rowery maja swoje pasy, takie same jak samochody, Polska to zaścianek, gdzie każdy przyjezdny , co nagle zarabia dużo więcej niż w swoim "elblągu", musi mieć samochód do jeżdżenia po bułki. Gdańsk/Sopot/Gdynia powinien, pomimo różnic poziomów (wysokość n.p.m.) pomiędzy dzielnicami iść w stronę marginalizowania ruchu samochodowego codziennego poprzez podnoszenie cen parkowania w centrum poza dzielnicami noclegowymi a skupić się na rozwoju MEVO i parkingów rowerowych, w połączeniu ze zwiększeniem ilości miejsca na rowery w SKM. Ludzi w trójmieście przybywa a nie każdy ma moc na 50km dziennie na trasie Gdańsk-Gdynia. Poza tym nie zawsze jest pogoda na takie dystanse.

        • 11 3

        • Podnoszenie cen? No matol..ceny powinny leciec w dol, wraz z wzrostem wynagrodzen, zeby mozna bylo miec jeszcze wiecej, niz sie ma.

          • 0 3

        • Tourist

          Nie potwierdzam.

          • 1 3

    • Jak dzieci, rower, hulajnoga. Bo niczym innym jezdzic nie potrafia, korpo pajacyki..

      • 0 11

  • ??? (3)

    Jak nie ma gdzie tam parkować albo już jak znajdzie się miejsce to wszystko płatne, 1/3 pensji poszłaby na sam parking, to wcale się nie dziwie, że pracownicy woleli przesiąść się na komunikację miejsca i rowery! To się nazywa sukces? Żałosne to jest

    • 38 40

    • Tak, sukces, wszystko zgodnie z założeniami. (1)

      W założeniach nie było zapewnienia każdemu miejsca parkingowego, Sebiksie wyklęty.

      • 13 2

      • A blad, korpo mamejo.

        • 1 4

    • alchemik

      i to jest prawda, za dużo biurowców w tym miejscu..

      • 7 7

  • I tak jest tam za duzo miejsc parkingowychm

    Marnotrawstwo miejsca.Miejsca postojowe powinny byc tylko dla prezesow i wyzszego personelu.Zwykli pracownicy powinni dojezdzac komunikacja miejska.Chyba za duzo im placimy,ze stac ich jeszcze na auta i paliwo.

    • 17 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane