• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa miesiące utrudnień w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy. Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy.

Zwężony jedyny dojazd z centrum Gdyni do ul. Morskiej, parking zamieniony w kontrapas dla autobusów, rowerzyści wyrzuceni na chodnik i wiele innych zmian czeka uczestników ruchu od wtorkowego poranka. Część z nich już wprowadzono, a będzie jeszcze trudniej. Na dobre rusza przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Zwracasz uwagę na zmiany oznakowania w okresie remontów?

Pierwsze zmiany zaczęły się pod koniec poprzedniego tygodnia, gdy niespodziewanie dla wszystkich na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni pojawiła się Straż Miejska i zaczęła upominać kierowców za parkowanie w miejscu, w którym do tej pory można było zostawiać samochód.

Czytaj więcej: Kierowcy zaskoczeni zmianami w Gdyni.

Największe zmiany - i z pewnością towarzyszące im korki - zobaczymy jednak we wtorek rano. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięte zostaną bowiem dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku ul. 10 Lutego. Jezdnia w kierunku ul. Morskiej będzie natomiast dwukierunkowa - po jednym pasie w każdą stronę. Po ok. miesiącu i zmianie geometrii drogi oraz wykonaniu nowej nawierzchni, zamknięta zostanie druga jezdnia ulicy Podjazd. Według warunków określonych w przetargu, wykonawca ma dwa miesiące na całkowite udrożnienie drogi, będącej jedynym połączeniem ul. Morskiej z centrum miasta.

  • Nie wszyscy kierowcy zauważyli zmiany w oznakowaniu.
  • Część korekt będzie zaskoczeniem dla kierowców.
  • Kontrapas dla autobusów umożliwi łatwiejszy wyjazd ze Śródmieścia.
  • Przypominamy, że przekroczenie podwójnej linii ciągłej to mandat w kwocie 200 zł i 5 punktów karnych.
Na tym utrudnienia się jednak nie skończą. Zawężona będzie też ul. Dworcowa, a ruch po niej odbywać się będzie tylko w kierunku ul. Starowiejskiej. Nie będzie można z niej wjechać w ul. Podjazd, więc z pewnością zakorkuje się ul. 3 Maja, a także Janka Wiśniewskiego. Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja zostanie czasowo zlikwidowany, a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody.

Aby w korkach nie stały autobusy, na ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni powstały już dwa buspasy, a na ul. Władysława IV nawet autobusowy kontrapas na odcinku od ul. Wójta Radtkego do 10 Lutego. Wiąże się to z ograniczeniami w parkowaniu, których - jak dotąd - niemal nikt nie przestrzega. Urzędnicy twierdzą, że możliwe jest też stworzenie dodatkowych przystanków i niewielkie korekty w tymczasowej organizacji ruchu.

Zobacz zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

Co zmieni inwestycja?

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie.
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Inwestycję wykonuje firma MTM, która za prace trwające 45 tygodni zainkasuje nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (249) ponad 10 zablokowanych

  • Tak się kręci lody w Gdyni

    We wrześniu 2016 r. MTM miało podpisać umowę na budowę tego skrzyżowania za 16 mln zł i czas robót wynosił 36 tyg., teraz mamy 20 mln i 45 tygodni.

    • 13 2

  • beda korki

    Przy tylu swiatlach w tym miejscu to beda korki

    • 5 1

  • Nie zgadzam sie na ograniczanie obywatelskich praw cyklistów .
    Może jakiś protest ze zniczami ?
    Ma być tak jak było !
    Precz z inwestorem - dyktatorem !

    • 4 2

  • W radyjo Gdańsk rano nówili, że "remont ma potrwać 45 tygodni" - słownie czterdzieści pięć. To chyba trzeba sie wyprowadzić ze (1)

    śródmiescia?

    • 5 2

    • zrób rondo dla trojlebusów geniuszu!

      • 1 0

  • Czemu nie rondo? (1)

    Jak patrzę na o skrzyżowanie to wydaje mi się że znacznie lepiej byłoby zrobić tu duże , dwupasmowe rondo zamiast świateł - miejsca by starczyła na pewno a ruch byłby płynniejszy

    • 4 1

    • zrób rondo dla trojlebusów geniuszu!

      • 1 0

  • Dwa miesiące... dwa miesiąe.. jak to ładnie brzmi

    a cały remont - 45 tygodni :) LoL!

    • 2 0

  • Zmiany? Korki? Utrudnienia?

    Ja myślę, że jak mają być utrudnienia, zmiany i korki, to już lepiej nie robić tego remontu i utrzymać status quo....

    • 1 0

  • ?

    Widzieliście ile tam świateł????? Jakaś masakra będzie.C o to ma być za skrzyżowanie??? Niepojęte i skomplikowane, dla przyjezdnych to jakaś łamigłówka, jak żle staną na światłach to do widzenia za tydzień, może się znajdą.

    • 4 0

  • Jak za krola Cwieczka.

    Najlepiej z Gdyni zrobic deptak, aby nikt, nawet osoby niepelnosprawne nie mialy wjazdu do centrum, niepowazna inwestycja.
    Powazna inwestycja to tunel pod basenem portowym na Oksywie i tunel pod komunikacja SKM w Chylonii.
    Nick

    • 5 0

  • Duze ladne samochody

    A jak beda poruszaly sie osoby majace duze samochody, np. Cadillac? To szpecace samochody?
    Nick

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane