• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa oceaniczne giganty w Baltic Hub

Robert Kiewlicz
14 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (86)

Dwa gigantyczne statki oceaniczne obsługiwane jednocześnie w Baltic Hub.

Dwa gigantyczne statki oceaniczne, dwóch różnych linii żeglugowych - MSC i OOCL zacumowały przy nabrzeżach Baltic Hub (dawniej DCT). Pomimo że terminal kontenerowy regularnie obsługuje największe kontenerowce, była to wyjątkowa sytuacja. Ostatnio do podobnego spotkania doszło w 2019 r.





Przy T1 obsługiwany był statek MSC Jade, który może zabrać na swój pokład ponad 19 tys. TEU, a przy T2 - OOCL United Kingdom o pojemności ponad 21 tys. TEU. Każda z jednostek ma prawie 400 m długości i 60 m szerokości.

Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku



Pod koniec 2022 r. oficjalnie rozpoczęto budowę kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku. Projektowany obszar całkowitego zalądowienia Terminala T3 to ponad 36 hektarów, do którego należy użyć ponad 4,5 mln m sześc. materiału. O tyle powiększy się terytorium Polski.



Ponad 36 hektary nowego lądu



Aktualnie zaawansowanie robót refulacyjnych sięga ok. 20 proc. Obszar refulacji podzielony jest na dwa sektory - północny i południowy, które wykonawca wyplenia refulatem. W sektorze południowym poziom refulacji przewyższa poziom morza, co można dostrzec z plaży.

W najbliższych dniach rozpocznie się pogrążanie elementów konstrukcji nabrzeża głównego, które wykonane jest z pali o średnicy 1,42 m i długości od 35 do 40 m, a przestrzenie pomiędzy palami zostaną wypełnione grodzą o długości 24 m każda.

Miejsca

Opinie (86) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jaki wpływ na klimat ma taki statek? Jaki zostawia ślad węglowy? Czy musi wpływac do Polski? (22)

    Przecież mogliby go obsłużyć w Hamburgu. Po co nam to wszystko?

    • 8 102

    • Te statki mają niższy ślad węglowy niż twój głupi komentarz.

      • 45 1

    • Albo obsłużyć w Berlinie (7)

      • 8 1

      • Jak już, to w CPK przez Horałe. (6)

        • 6 6

        • trzaskowski mówił, że cpk jest niepotrzebne. Jest lotnisko w Niemczech (4)

          • 5 5

          • Pinokio mówił że prom i milion aut elektrycznych jest potrzebne, a nie ma.

            • 5 4

          • Wiemy że dla pis PCK jest potrzebny (2)

            Można okradać i np. finansować kampanię wyborczą

            • 4 6

            • PCK zostanie wybudowane przez PiS lub PO (1)

              Ale do czasu wyborów trzeba karmić ...owce.

              • 1 1

              • PCK od dawna istnieje

                Polski Czerwony Krzyż

                Doooh

                • 1 1

        • On na razie obsługuje wypłaty.

          Takie dojne pispole

          • 2 1

    • Średniowiecze

      Z takim podejściem to dalej byśmy w zagrodach siedzieli i czekali aż yeti wyjdzie z groty. Obudz się Panie, te ślady węglowe to tylko polityka blokowania niewygodnych inwestycji.

      • 11 0

    • Ślad węglowy.... Głupich nie sieją

      • 7 0

    • Po co nam porty i lotnisko jeżeli wszystko jest w Niemczech??? (4)

      • 5 8

      • Po co nam Polskie auta gdy są w Niemczech (1)

        • 5 3

        • Rząd lubi to

          • 2 2

      • Clowny też są w Niemczech a ty jednak tu

        • 8 1

      • Dlaczego Polska ma Niemieckie czołgi

        • 4 2

    • Jakby wieźć te kontenery z Chin samochodami

      byłoby lepiej?

      • 1 0

    • Jezu ludzie jak wy się nabieracie na wpisy PISowskich trolli (2)

      Przecież to widać z kilometra jaka jest intencja autora

      Po co karmicie trolle (ja tym wpisem też, ale przynajmniej zwracam uwagę na problem)

      • 2 6

      • No i odezwał sie pokemoński troll (1)

        Jesteście warci siebie, caly POPIS

        • 6 1

        • Konfederasta? Czy zawiedziony sympatyk jarka?

          • 1 1

    • Dlatego, że 1000, 5000 czy nawet 10000 kontenerów

      w opcji dostawy kolejowej albo drogowej z Hamburga do Polski,
      nosiłoby kilkakrotnie wyższy ślad węglowy.

      • 4 1

    • W zasyfiałej Polsce ogrzewanej węglem

      Nie robi on żadnej różnicy!

      • 1 1

  • Oby jak najwięcej!

    • 34 2

  • Opinia wyróżniona

    No i cieszy - a czy coś wiadomo na temat portu zewnętrznego w Gdyni? (6)

    Czy pomysł upadł czy jednak powstanie?

    I czy tam wtedy jest planowany port kontenerowy czy tylko masowy?

    • 30 7

    • planowany był terminal kontenerowy (3)

      Jednak skala inwestycji potrzebna w Gdyni stawia pod znakiem zapytania to przedsięwzięcie.
      Tym wątpliwościom ochoczo potakują "gdyńskie kręgi gospodarcze" żywotnie zainteresowane przejęciem terenów gdyńskiego Portu Zewnętrznego pod... zabudowę mieszkaniową.

      Państwo dostało (kupiło sobie) łapówkę w postaci udziałów w BH (DCT) i w ten sposób wytworzyło kolejną grupę lobbystów typu "pies ogrodnika" broniących swojej premii.

      Na razie cieszy modernizacja infrastruktury gdyńskiego portu i dostosowanie go do większych jednostek.
      Znaną wszystkim pięta achillesową jest bliskie sąsiedztwo miasta, które usiłuje "naciekać" na strefę przemysłową i brak porządnych i dostosowanych do współczesności rozwiązań komunikacji drogowej. Prowadzona z rozmachem modernizacja sieci kolejowej nie zmienia w żaden sposób możliwości komunikacyjnych, chociaż uzasadnienie dla tak skomplikowanej i rozległej infrastruktury zanikło jakieś prawie 80 lat temu. Otoczenie komunikacyjne portu Gdynia przetrwało w stanie nienaruszonym od jego powstania a czasy "nieco" się zmieniły... Jednak każdy z interesariuszy tego drogowo-kolejowego "węzła gordyjskiego" usiłuje realizować wyłącznie swoje interesy, przy okazji skubiąc współcierpiących...

      • 6 0

      • pierwszy raz czytam, że ktoś ma plany budowy mieszkań na morzu (2)

        chyba nieco popłynałeś

        • 3 9

        • pierwszy raz czytam, aby ktoś nie wiedział

          Że nabrzeża od Mola Południowego do Francuskiego to Port Zewnętrzny.
          Czyli port na terenie "zalądowionym" a nie wokół wykopanego kanału, jak pozostała (wewnętrzna) część portu.

          Planowana rozbudowa o nabrzeże kontenerowe to rozbudowa właśnie tej części portu.
          Mieszkania "na morzu" stoją już obecnie, bo zabudowano nabrzeże rybackie oraz pas wzdłuż ulicy Waszyngtona. Na linii tej ulicy (mniej więcej) była pierwotna linia brzegowa.

          Biorąc pod uwagę, że do terenów miejskich zaliczono sporą część obszaru Zatoki Gdańskiej i byli już tacy, którzy chcieli w Gdyni budować podwodny hotel, nie sądzę abym był zaskoczony różnymi "pomysłami" afiliowanych przy magistracie "kręgów gospodarczych". Szczególnie gdy da się w nie wpompować społeczne pieniądze.

          • 8 0

        • budownie "mieszkań na morzu" nie jest niczym dziwnym

          Na całym świecie jest to metoda rewitalizacji terenów przemysłowych, które powstawały na brzegu morza.
          Gdy wyczerpały swe możliwości i a działalność gospodarcza została przeniesiona na bardziej odpowiedni teren, takie tereny są cennym nabytkiem dla organizmów cierpiących na brak terenów. Nie trzeba daleko szukać, taka działalność prowadzona jest w każdym większym, nadmorskim mieście Skandynawii. Niedawno jeden z duńskich portów ogłosił rozbudowę swojego czwartego nabrzeża o 100% powierzchni. Pierwsze, pamiętające początki 20 wieku, jest zabudowywane na mieszkania i biura.

          Ale pieniądz z handlu płynie bez przerwy, bo nikt tam nie zarzyna "złotej kury"...
          W pobliżu Petersburga, w Bronka powstał kolejny terminal, którego udziałowcem jest... Hamburg.
          Więc "dasie" i "opłacasie"...

          • 5 0

    • prezydent wybudował lotnisko. Nie wystarczy? (1)

      • 9 1

      • zdecydowanie wystarczy...

        i to od wielu lat...

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (21)

    W ten sposób Europa eksportuje pracę i buduje bogactwo Chin, a importuje bezrobocie. A potem lament i zdziwienie że klasa srednia zanika a wybory wygrywają tzw. populiści.

    Tak dalej.

    • 54 72

    • Opinia wyróżniona

      ruch towarów jest w różne strony (9)

      ChRL też kupuje. Poza tym poza Chinami świat też istnieje.

      Ty chcesz izolacjonizmu, braku towarów, drogich produktów i żadnej konkurencji... niech zgadnę foliarz z konfy?

      • 47 34

      • (5)

        A ty widzę jesteś fanem zamordyzmu, kradzieży praw własności intelektualnej, zasuwania za miskę ryżu i robienia dobrze wielkim korporacjom. Ucz dzieci chińskiego bo to będzie ich drugi język.

        • 13 6

        • Czy to nie Saudi sprzedano Lotos (3)

          Fajny kraj, pisowskie wartości.
          W sumie te Chińskie też

          • 10 8

          • Tak sprzedano, 30% udziałów, a wiesz że nie posiadamy 100% udziałów w Orlenie (1)

            • 4 2

            • Nie po w TVP nie podajo

              • 7 3

          • Wartosciami sie nie najesz, to jest ideologia dla szarej masy. Liczy sie tylko business

            to rozumieja w EU przede wszystkim Niemcy - najwiekszy partner gospodarczy Ruskich i Chin w europie.

            • 0 0

        • masz problemy to idź do specjalisty

          ja nie jestem psychiatrą

          • 8 0

      • Uczciwa konkurencja (1)

        Tylko ze Chiny to bardzo nie uczciwy zawodnik trują nie tylko siebie swym praco i energochłonnym przemysłem do tego darują i stosują dumping cenowy a kiedy ostatecznie zniszczą konkurencję na miejscu ceny lecą do góry.

        • 6 1

        • Mmm, tylko że zachód in na to pozwolił

          A ludzie chcą płacić jak najmniej!
          Kiedyś telefon był Fiński, Szwedzki, Niemiecki.
          Sprzęt grający też Europejski. Itd.

          Chciwość ludzi, spółek, firm itd nie zna granic

          • 11 1

      • a wiesz co idzie z polski do chin ? nasze lasy rabowane przez pis, tak, to gospodarka rabunkowa. Zapraszam do lasó i do portów to zobaczysz skalę. Góry drzew przyciętych aby weszły do ładowni statków. Ale dla rodzinymch producentów czasem drzewa brakuje.

        • 5 1

    • większej bzdury nie słyszałem (1)

      plus powierzchowne myślenie

      • 18 8

      • bo jesteś chinolubnym trolem

        • 6 8

    • Europa równiez potrzebuje komunikacji i wymiany towarowej

      Problem nie jest w porcie i infrastrukturze a we wdrażanych zasadach wymiany towarowej.
      Jeśli doktrynalnie przenosi się działalność gospodarczą w regiony "tańsze", nic dziwnego że ktoś na tym traci.
      Jednak czerpiącego korzyści z przeniesienia to nie obchodzi.
      Do momentu, gdy nie będzie komu kupować sprowadzanych towarów. W tym zakresie również "gorszy pieniądz wypiera lepszy" i sprowadza się coraz gorsze ale coraz tańsze towary...
      Już obecnie większość dochodów wydajemy na obligatoryjne i abonamentowe koszty utrzymania a nie na zakupy (również chińskich) towarów...

      Chciwości droga donikąd...

      • 8 0

    • No tak, bo polskie firmy powinny kupować droższe, lokalne produkty (4)

      Jak myślisz, co wybiorą ludzie w sklepach? Tańszy o 30% produkt sprowadzany z zachodu, wyprodukowany z chińskich surowców, czy znacznie droższy bo "w całosci polski"? Gdyby polskie firmy miały polegać tylko na lokalnym rynku to już by nie było polskich firm.

      • 5 2

      • Polacy nie lubią chińskich telefonów i Niemieckich aut (3)

        TVP

        • 8 7

        • Niemcy lubią rosyjskie paliwo (2)

          ARD

          • 7 3

          • objadek też

            • 10 4

          • To tak jak Polski rząd!

            Niemieckie auta na ruskie paliwo

            Tak patryjotycznie

            • 9 1

    • Ale jak zamyka fabryki na zachodzie i przenosi do PL to jest dobrze? (1)

      • 6 0

      • nie, nie jest. tylko chiny są dykaturą i krajem zamordystycznym.

        • 6 0

    • dokładnie tak jest

      dlatego chiny maja duzo kaasy i kupują co chcą , nawet tych co poniże j opisują że chiny nie są złe. Są złe, niszczą gospodarki innych krajów poprzez przekupionych politykó i troli na forach. Poza tym wykupili poł afryki.

      • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    Dobrze, że polski rząd zainwestował w DCT (8)

    Nie wszystko musi być sprzedane za grosze obcokrajowcom.

    • 15 12

    • obawiam się, że to nie polski rząd (6)

      • 6 4

      • Polskojęzyczny

        Czerwony i nie skromny jednak

        • 2 4

      • ***** *** (1)

        Polski rząd wolał sfinansować niepotrzebny przekop mierzei wiślanej a teraz chcą marnować pieniądze na niepotrzebny według ludzi i ekspertów CPK.

        • 6 5

        • Słodka kasa dla swoich

          • 3 2

      • polski rząd odkupił dct od Australijczyków (1)

        • 2 0

        • Polski nierząd nabył 30% udziałów, więc jeszcze nie psuje tego biznesu.

          • 0 3

      • Obawiam się, że się mylisz :)

        Polski Fundusz Rozwoju ma 30% udziałów.
        Pozostali udziałowcy to: operator portowy z Singapuru PSA - 40% i australijski fundusz inwestycyjny IFM - 30%.

        • 5 0

    • Lotos to wyjątek pewnie

      No i stocznia którą pis sprzedał ruskim i odkupił

      • 1 3

  • A dlaczego nie w Elblągu lub Radomiu? (8)

    • 19 9

    • Nie tylko z czerwonymi Chinami się handluje

      pomimo napięć na linii Warszawa Mińsk z Polski przyjechały na Białoruś towary warte ponad 7,3 mld zł, a w niektórych kategoriach po wybuchu wojny wartość eksportu była nawet wyższa niż rok wcześniej.

      • 2 1

    • w Radomiu budują chyba te okręty podwodne, nie ma miejsca (3)

      • 2 5

      • A no tak.

        • 4 4

      • A nie składają helikopterów Macierenko (1)

        I ołtarze mobilne?

        • 3 4

        • chyba bojowe

          • 2 4

    • Niemiec przeniósł dowództwo Marynarki do Warszawy (2)

      • 4 4

      • Macieruski!

        MON chce umieścić siedzibę stoczni w Radomiu.

        Pewnie Misiewicz pomysł zapodał?

        • 2 4

      • Müller coś przenosił?

        • 0 3

  • baltic hub: Brak statków przy kei

    • 1 6

  • Brawo dla Baltic HUB. To duże wyzwanie obsłużyć jednocześnie dwa oceaniki. T3 wychodzi z wody :-)

    • 8 3

  • I koniec plazy na Stogach

    • 2 14

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane