- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (214 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (251 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (229 opinii)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (201 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (26 opinii)
Dyrektorzy z Lotos Kolej stracili prokury
30 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Redukcja zatrudnienia w Lotos Kolej. Orlen nie komentuje
Siedmiu dyrektorów poszczególnych działów spółki Lotos Kolej z dnia na dzień straciło prokury. Oznacza to, że nie mogą podejmować kluczowych decyzji związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Sprawami dotyczącymi handlu, zaopatrzenia, finansów, taboru czy zarządzania tysiącem pracowników w całym kraju zajmuje się wyłącznie dwuosobowy zarząd. - Wydłuża to każdą procedurę o kilkanaście dni - alarmują związkowcy.
Prokury, czyli pełnomocnictwa do podejmowania samodzielnych decyzji, cofnięto dyrektorom pod koniec ubiegłego tygodnia. Z naszych informacji wynika, że stało się to nagle i bez podania przyczyny. Decyzję podjął nowy wiceprezes spółki Lotos Kolej - Paweł Makurat. Prezesem spółki jest Henryk Gruca.
Skąd taka nagła decyzja?
Lotos Kolej podlega bezpośrednio pod kompetencje wiceprezesa Grupy Lotos, Przemysława Marchlewicza. Na nasze pytania dotyczące decyzji cofnięcia prokur wszystkim dyrektorom, spółka Lotos SA, która jest właścicielem Lotos Kolej, nie odpowiedziała. Dowiedzieliśmy się jedynie, że Grupa Lotos nie będzie komentowała tej sprawy, a wszystkie decyzje zostały wydane z zachowaniem przepisów prawa.
- Prawdopodobnie w dużej części jest to związane z zawirowaniami na szczeblu zarządu Grupy Kapitałowej - twierdzi Grzegorz Szade, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Inżynierów i Techników Grupy Lotos.
Czy tak poważne decyzje nie spowodują zamieszania w spółce i w konsekwencji nie wpłyną bezpośrednio na jej wyniki finansowe?
- Uważam, że dla prowadzenia bieżących spraw i przedstawiania formalnych stanowisk w imieniu firmy, celowe jest przekazywanie szerokich uprawnień fachowemu personelowi. Tylko przypadki popełnienia konkretnych błędów - i w efekcie ich skutki - usprawiedliwiać mogą tego typu działania i ograniczać się powinny do osób popełniających uchybienia. Ze swojej praktyki wiem, że konieczność akceptowania podejmowanych działań każdorazowo wydłuża procedurę o kilkanaście dni - dodaje Szade.
Lotos Kolej - 120 pociągów dziennie
Lotos Kolej jest jednym z największych towarowych przewoźników kolejowych w Polsce. Spółka od 2012 roku jest wiceliderem na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. Jej podstawowym zadaniem jest kompleksowa obsługa kolejowa spółek wchodzących w skład Grupy Lotos oraz wykonywanie usług transportowych i taborowych dla klientów zewnętrznych. Spółka uruchamia codziennie ponad 120 pociągów towarowych na obszarze całej Polski i w ruchu międzygranicznym. Zatrudnia blisko 1000 osób w swoich oddziałach zlokalizowanych w Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Zduńskiej Woli, Jaśle i Wrocławiu.
Lotos Kolej jest jednym z największych towarowych przewoźników kolejowych w Polsce. Spółka od 2012 roku jest wiceliderem na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. Jej podstawowym zadaniem jest kompleksowa obsługa kolejowa spółek wchodzących w skład Grupy Lotos oraz wykonywanie usług transportowych i taborowych dla klientów zewnętrznych. Spółka uruchamia codziennie ponad 120 pociągów towarowych na obszarze całej Polski i w ruchu międzygranicznym. Zatrudnia blisko 1000 osób w swoich oddziałach zlokalizowanych w Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Zduńskiej Woli, Jaśle i Wrocławiu.