• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektromobilność w Gdańsku - wypowiedz się

26 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdańsk stawia na ekologiczne pojazdy. W zeszłym roku miasto testowało elektrycznego busa bez kierowcy, który woził pasażerów do zoo.  Gdańsk stawia na ekologiczne pojazdy. W zeszłym roku miasto testowało elektrycznego busa bez kierowcy, który woził pasażerów do zoo.

Ruszają konsultacje społeczne na temat projektu strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035. Gdańszczanki i gdańszczanie mogą przekazywać uwagi podczas dwóch spotkań online, za pomocą ankiety oraz e-mailowo i listownie od 27 maja do 16 czerwca.



Celem konsultacji społecznych jest sprawdzenie, jakie potrzeby związane z elekromobilnością mają mieszkanki i mieszańcy Gdańska, oraz zebranie opinii na temat projektu "Strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035". 

- Zapraszamy mieszkanki i mieszkańców Gdańska do wyrażenia swojego zdania na temat elektromobilności - zachęca do czynnego udziału w konsultacjach społecznych Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju. - Gdańsk jest miastem wzorcowym, jeżeli chodzi o transport rowerowy. Teraz naszym priorytetem jest zwiększenie potencjału elektromobilności oraz zachęcenie mieszkańców do korzystania z jej rozwiązań.
Temat elektromobilności coraz częściej pojawia się w mediach i w codziennych rozmowach. Samorządy inwestują nie tylko w zeroemisyjną flotę pojazdów komunikacji miejskiej, ale również w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe obowiązki w zakresie wspierania rozwoju elektromobilności nakłada na nie Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 11 stycznia 2018 r.

Pod Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz w innych punktach miasta można naładować elektryczny samochód. Pod Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz w innych punktach miasta można naładować elektryczny samochód.
Celem rozwoju elektromobilności w Gdańsku jest poprawa czystości powietrza oraz zmiana przyzwyczajeń transportowych mieszkańców. Ma to długofalowo wpłynąć na zdrowie mieszkańców, jakość ich życia i atrakcyjność turystyczną miasta.

Konsultacje społeczne zaplanowane są na przełom maja i czerwca. W ramach dialogu mieszkańcy mogą wziąć udział w dwóch spotkaniach online, które odbędą się 27 maja oraz 3 czerwca. Inną opcją przekazania uwag jest ankieta online oraz formularz uwag, który udostępniony zostanie na stronie gdansk.pl.

Główne założenia "Strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035" udostępnione są w Biuletynie Informacji Publicznej UM Gdańsk.

Dodatkowe informacje na temat projektu oraz konsultacji można uzyskać pod nr tel. 58 526 80 86 oraz pod adresem elektromobilnosc@gdansk.gda.pl.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (68) 1 zablokowana

  • Pod Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz w innych punktach miasta można naładować elektryczny samochód. .. (1)

    Serio - szkoda, że to miejsce jest zajęte wiecznie przez urzędasa, jak w prywatnym folwarku.....

    • 0 2

    • zajęte, bo tam ciurka kilka kW.

      Ale słupek z prądem jeeeeeest!!!!!111jeden jeden

      • 0 0

  • Elektromobilnosc to autobusy elektryczne tak potrzebujemy ich i bus pasów jak najwięcej.!!

    Całe trójmiasto powinno wymienić te trujące spalinami diesle na takie bez emisji spalin i to jak najszybciej!! A potem jak w innych miastach krajów zachodnich czy skandynawskich wprowadzić opłaty za wjazd do miasta trujących spalinami szrotów prywatnych . I je eliminować z miasta.

    • 2 1

  • Elektromobilność to rak (1)

    Jest kolejnym gwoździem do trumny dla środowiska naturalnego. Energia która trafia do silnika musi zostać przetworzona przez kilkadziesiąt urządzeń po drodze (od sprawności turbiny w elektrowni, stacje trafo, przewody, znowu stacja trafo, ładowarka, przetworniki napięcia, akumulatory) i w ogólnym rozrachunku energia z tony węgla, tylko w ok 10% napędza koła waszej elektrycznej, "ekologicznej" mydelniczki. Myślenie chłopka ze wsi: "skoro dymek z rury nie leci to znaczy że jest eko", a chmura smogu kilkadziesiąt razy większa wylatuje z komina na drugim końcu kraju. Do tego elektryczno-plastikowy złom zacznie ukladać się na hałdach, a zużyte ogniwa litowo-jonowe pozakopywane w losowych miejscach i zostawiane w lasach będą plagą. Powodzonka.

    • 3 2

    • Jesteś ze wsi i własnie to potwierdziłeś.To marna prowokacji ciemniaku ty trujesz spalinami co dziennie.

      • 0 4

  • takich farmazonów dawno nie słyszałem.... (1)

    hihihihihi prąd w 100% z węgla jaka ekologia?????? bo nie rozumiem albo głupi jestem. można mówić o ekologii jak ładujemy auto ze źródeł odnawialnych a nie z węgla. Czy nasi Włodarze myślą ze mieszkańcy naszego kochanego miasta są aż tak mało inteligentni.... jestem obrażony. Już Jeremy Clarkson obliczył że naładowanie auta elektrycznego prądem z węgla produkuje tyle zanieczyszczeń co normalna eksploatacja auta 1,8 benzynowego 120Koni....

    • 6 2

    • Gimbus widzisz tylko czubek własnego nosa nic wiecej tak pojazdy na prad sa ekologiczne bo nie truja spalinami

      i to gimbusie wystarczy.

      • 0 0

  • Taaa... poczekajcie, poczekajcie, jak zła Ramułta te silniki wam wzrokiem zmrozi

    • 1 1

  • W strasznych mieszkaniach mieszkają straszni mieszczanie

    i wszystko widzą oddzielnie. Bardziej przyjazny dla środowiska społecznego i naturalnego miasta jest system stawiający na prawdziwie i niewątpliwie ekologiczne sposoby poruszania się czyli: komfort pieszych, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych. Samochody z napędem elektrycznym są tak samo terenochłonne jak zwykłe samochody. Niekontrolowany rozwój motoryzacji indywidualnej, brak zdecydowanego postawienia na rozwój transportu szynowego (wymiana taboru SKM i rozbudowa linii kolei aglomeracyjnej do dzielnic Gdańska Południe, Gdyni Zachód i Gdyni Północ, wzrost częstotliwości połączeń do taktu nie rzadszego niż 5 minut w godzinach szczytu) spowoduje dalsze rozlewanie się miasta i wydłużenie codziennych dojazdów do pracy i szkoły w czasie i w przestrzeni. Słaby rozwój infrastruktury rowerowej na górnym tarasie miasta i brak wzmianki o tym, że rowery wspomagane elektrycznie (nie takie jak osławione MEVO) to też element elektromobilności mocno podważa wiarygodność tego programu. Jest szansa na zmianę, warto ją wykorzystać biorąc udział w konsultacjach. Jak na razie to nie wróży najlepiej. Czy ankieta jest już dostępna na stronie internetowej miasta?

    • 1 3

  • Tylko hajs i lobby

    Bardzo fajnie , ale nich nikt nie posze że to eco. Bo to wielka ściema-tylko ludzie głupi

    • 4 2

  • niezbyt rozumiem po co te konsultacje (1)

    kazdy chciałby miec mozliwość, skoro jej nie ma to co tu konsultować

    a jesli by była, to także po co konsultacje? by przerobić kasę?

    zrobiś sensowny plan, zaoferować odpowiednie serwisy - do tego nie potrzeba konsultacji

    • 7 3

    • Zrobią i tak co chcą. Pic na wodę, fotomontaż.

      • 3 1

  • Pozoranctwo (2)

    Czyli auto na prad. Prad z akumulatorow. Zyyotnosc aku max 7 lat. Skad jest ten prad? Z elektrowni weglowych! Moi mili w polsce i w niemczech i innych krajach buduje sie weglowe, wiec to zadne elektryczne auto tylko zwykly syficiel! Po kilku latach zostaja elementy nieprzetwazalne. Francja wygasa atomowe, nie piszcie o eko bo juz nie ma gdzie wysylac odpadow do afryki!
    Eko to bedzie jak przejdziemy na elektrownie wodne. Przydomowe wiatraki. Jak wprowadzimy auto wodorowe. Elektryki to sciema bez wartosci.

    • 5 3

    • Wiec amebo umysłowa łatwo sie przekonasz jakie bzdury wypisuyjesz.Weż w usta rure wydechową swojego szrota (1)

      którym po miescie trujesz spalinami i odpal na kilka sekund szybko się nauczysz jaka jest róznica. Wszystko co nie truje spalinami wmieście jest amebo ekologiczne.

      • 0 4

      • Pisz kulturalnie i po polsku

        • 3 1

  • (2)

    Jaka elektromobilność ? W Gdańsku nie potrafią zamontować automatów biletowych w pojazdach a chcecie elektryki na trasach ? Tu się myśli na wczoraj a nie na jutro . Gdyby kilka lat temu kupiono automaty biletowe do pojazdów t o dziś nie byłoby problemu z zakupem biletu w np autobusie. A tak : kartka z nspisem Kierowca nie sprzedaje .

    • 16 4

    • Automaty biletowe to raczej myślenie na wczoraj (1)

      A szczególnie te z płatnością gotówkową. Obecnie każdy może kupić sobie bilet w smartfonie więc te automaty to jakiś przeżytek. Do tego zajmują miejsce w pojeździe.

      • 3 5

      • Zaroponowałem młodzieńcowi ok 20 lat zakup biletu w aplikacji to patrzył na mnie jak na i**otę. A automaty oczywiście z płatnością kartą. A jeden pasażer powiedział : o może ja k...wa nie mam karty ?

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane