- 1 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (71 opinii)
- 2 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (70 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (141 opinii)
- 4 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (62 opinie)
- 5 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
- 6 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (35 opinii)
Zamieszanie z elektrownią jądrową. Dlaczego politycy podważają lokalizację w Choczewie?
Premier zapowiedział audyt, a pani wojewoda zasugerowała nawet zmianę lokalizacji i technologii. Czy jest jeszcze czas na "przeniesienie" elektrowni jądrowej z Choczewa do Żarnowca? Z punktu widzenia województwa pomorskiego obie lokalizacje są korzystne. Problem w tym, że w tej sprawie uruchomiono już konkretne projekty, ale przede wszystkim wydano pieniądze. To nie byłaby zmiana "za pięć dwunasta", tylko decyzja o dużych konsekwencjach "pięć po".
- Zaskakująca deklaracja wojewody pomorskiej
- Wojewoda: Nie zapadła decyzja o zmianie lokalizacji elektrowni jądrowej na Pomorzu
- Premier zapowiedział audyt w sprawie lokalizacji elektrowni
- Decyzja lokalizacyjna dla Choczewa już prawomocna i niepodważalna. Ale można wystąpić o nową
- Straszymy Amerykanów, żeby wyłożyli pieniądze?
Zaskakująca deklaracja wojewody pomorskiej
Na spotkaniu w Chojnicach nowa wojewoda pomorska Beata Rutkiewicz zabrała głos ws. elektrowni jądrowej i według dziennikarzy "Dziennika Bałtyckiego" miała podważyć decyzję środowiskową dotyczącą budowy elektrowni jądrowej, ale również wybraną technologię od konsorcjum firm Westinghouse i Bechtel.
- Ta decyzja środowiskowa dla lokalizacji w Lubiatowie została wydana, ale cały czas rozważamy, czy słusznie. Są też różne głosy na temat wybranej technologii. Najbliższe miesiące będą decydujące - powiedziała Beata Rutkiewicz.
Przypomnijmy, że według aktualnych decyzji pierwsza w Polsce elektrownia jądrowa, o mocy do 3750 Mw, ma powstać obszarze gminy Choczewo - tzw. lokalizacja Lubiatowo-Kopalino.
Z kolei wicemarszałek pomorski Leszek Bonna, również obecny na tym spotkaniu, dodał, że decyzja środowiskowa dla Choczewa za bardzo wpływa na środowisko naturalne. Jak zauważył, tam jest szeroka piaszczysta plaża i kompleksy leśne. Według wicemarszałka część tego dziedzictwa będzie wykluczona z użytkowania przez turystów i mieszkańców ze względu na oddziaływanie tej inwestycji.
Przypomnijmy, że jeszcze w listopadzie ubiegłego roku marszałek pomorski Mieczysław Struk mówił, w kontekście lokalizacji elektrowni w Choczewie, że "rolą władz samorządowych jest dbanie o interesy mieszkańców".
- Ta rola zobowiązuje nas do aktywności oraz zadawania pytań, nawet niewygodnych i czasem trudnych. Wśród takich pytań warto wskazać na kwestię wpływu przyszłej elektrowni na zasoby środowiska, głównie morza, które są jednym z filarów pomorskiej gospodarki - podkreślał.
Czy elektrownia atomowa na Pomorzu jest zagrożona?
Wojewoda: Nie zapadła decyzja o zmianie lokalizacji elektrowni jądrowej na Pomorzu
Po alarmującej publikacji "Dziennika Bałtyckiego" na stronie urzędu wojewódzkiego szybko ukazało się oświadczenie.
- W związku z nieprawdziwymi informacjami, pojawiającymi się w przestrzeni publicznej dotyczącymi zmiany lokalizacji elektrowni jądrowej, wojewoda pomorska - Beata Rutkiewicz informuje, że nieprawdą jest twierdzenie, że zapadła decyzja o zmianie lokalizacji elektrowni jądrowej na Pomorzu. Podczas spotkania 17.01.2024 r. w Chojnicach wojewoda pomorska wskazała, że w związku z dużą liczbą uwag oraz rozmów, które prowadziła, zasadne jest powtórne przyjrzenie się i przeanalizowanie wydanej decyzji środowiskowej dla lokalizacji elektrowni w Lubiatowie. Ostateczne decyzje co do lokalizacji elektrowni jądrowej na Pomorzu zostaną podjęte przez Rząd RP w stosownym czasie, po dokonaniu szczegółowych analiz. O podjętych decyzjach będziemy Państwa informować bez zbędnej zwłoki - czytamy w oświadczeniu.
W czwartek rano swoje oświadczenie wystosował także wicemarszałek Leszek Bonna.
- W odpowiedzi na artykuły, które pojawiły się po wczorajszej konferencji prasowej w Chojnicach, oświadczam, że samorząd województwa od lat konsekwentnie akceptuje plany budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu, szanując w tym względzie kompetencje i odpowiedzialność władz centralnych. Nasza aktywność skupia się na tym, by proces przygotowania i budowy elektrowni był realizowany w najwyższych standardach. O wątpliwościach dotyczących wpływu wybranej lokalizacji informowaliśmy w zeszłym roku Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w ramach oceny oddziaływania na środowisko. Mamy nadzieję, że wszystkie wątpliwości zostaną wyjaśnione w trakcie powtórnej oceny, która zgodnie z decyzją GDOŚ odbędzie się przed wydaniem pozwolenia na budowę dla elektrowni. Obecnie skupiamy się w kontaktach ze stroną rządową na potrzebie zapewnienia mieszkańcom i samorządom Pomorza odpowiedniego programu osłonowego.
Premier zapowiedział audyt w sprawie lokalizacji elektrowni
Przypomnijmy, że kilka dni temu także premier Donald Tusk poinformował, że trwa audyt, który ma sprawdzić, czy wybrana lokalizacja dla pierwszej elektrowni jądrowej jest optymalna. Jak stwierdził premier, jeśli chcemy efektywnie odchodzić od węgla i od brudnej energii, to wiadomo, że same odnawialne źródła nie wystarczą. Według premiera energetyka jądrowa jest koniecznością.
- Na pewno będzie trwać jeszcze przez chwilę gorąca dyskusja, czy lokalizacja jest najszczęśliwsza, ale tu głos muszą mieć fachowcy. Jeśli okaże się, że nie ma innej możliwości i to jest optymalna lokalizacja, okolice Choczewa, to będziemy kontynuować inwestycję. Na razie robimy szybki audyt i sprawdzamy, czy na pewno ta lokalizacja jest optymalna - powiedział premier na konferencji prasowej.
Decyzja lokalizacyjna dla Choczewa już prawomocna i niepodważalna. Ale można wystąpić o nową
Premier powiedział o audycie, choć Polskie Elektrownie Jądrowe poinformowały kilka dni wcześniej, że decyzja związana z lokalizacją pierwszej polskiej elektrowni jądrowej uzyskała status ostatecznej.
- Minister rozwoju i technologii wydał postanowienie stwierdzające niedopuszczalność odwołania od decyzji o ustaleniu lokalizacji dla pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej. Potwierdza to, że decyzja lokalizacyjna, czyli jedna z najważniejszych zgód administracyjnych, koniecznych do rozpoczęcia budowy elektrowni jądrowej w lokalizacji "Lubiatowo-Kopalino", jest już ostateczna. Postanowienie kończy etap rozpatrywania sprawy przez organy administracji publicznej - podała PEJ w oświadczeniu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz nowego mieszkania? Sprawdź oferty z rynku wtórnego
Oznacza to, że Ministerstwo Rozwoju i Technologii - już nowego rządu - zakończyło na początku roku procedurę odwoławczą. Według ekspertów w tej sytuacji zmiana lokalizacji na obecnym gruncie prawnym jest praktycznie niemożliwa.
Przypomnijmy, że pod koniec września 2023 r. spółka PEJ podpisała z amerykańskim konsorcjum Westinghouse-Bechtel umowę na zaprojektowanie pierwszej polskiej elektrowni jądrowej na Pomorzu.
Co w nowej sytuacji z tą umową? Niestety zmiana decyzji lokalizacyjnej, a tym bardziej wyboru projektanta, czyli tak naprawdę wybór technologii, może wpłynąć na wydłużenie czasu powstania elektrowni.
Tak zwana lokalizacja Żarnowiec była badana razem z tzw. lokalizacją Lubiatowo-Kopalino, w gminie Choczewo, bo obie były od lat na tzw. krótkiej liście. Zresztą właśnie dzięki tym badaniom skorygowano jedną z lokalizacji. Miejsce budowy przeniesiono z Lubiatowa bliżej morza, czyli w stronę Stilo. Choć to gmina Choczewo, lokalizację nazwano Lubiatowo-Kopalino.
I o tej właśnie lokalizacji władze spółki Polskie Elektrownie Jądrowe, która realizuje tę inwestycję, informowały już w 2021 r., że "spełnia wszystkie wymagania środowiskowe stawiane tego typu obiektom i jest bezpieczna dla mieszkańców". Choć już wówczas pojawiały się głosy, że szkoda lasów i plaż, które są na tym obszarze, to nikt wówczas nie zabrał zdecydowanego głosu w sprawie zmiany.
- Na początku procesu wyboru lokalizacji rozpatrywano aż 92 potencjalne miejsca. Analizy uwzględniły m.in. takie czynniki, jak właściwości terenu, dostępność wody chłodzącej, położenie względem terenów objętych formami ochrony przyrody, w tym obszarów Natura 2000, oraz obecne i możliwe do rozbudowy elementy infrastruktury, jak na przykład sieci energetyczne, drogowe czy kolejowe. Wyniki analiz potwierdziły sprzyjające warunki do wybudowania elektrowni jądrowej w województwie pomorskim - czytamy w komunikacie PEJ z 2021 r.
Według tamtych badań Choczewo miało przewagę z uwagi na bezpośredni dostęp do wody morskiej potrzebnej do chłodzenia reaktora. Gdyby wybrano Żarnowiec odległy od linii brzegowej o ok. 9 km, to trzeba by zbudować kanał łączący z morzem.
Z punktu widzenia województwa pomorskiego obie lokalizacje były korzystne, ale czy nie jest już za późno na takie zmiany?
Prace projektowe od września 2023 r. prowadzi amerykańskie konsorcjum Westinghouse-Bechtel. Pod lokalizację w Choczewie swoje inwestycje rozpoczęły już Polskie Sieci Elektroenergetyczne budujące sieć elektroenergetyczną, a także PKP Polskie Linie Kolejowe budujące połączenie kolejowe oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z projektem drogowym. Z kolei spółka Polskie Elektrownie Jądrowe i Urząd Morski w Gdyni podpisały umowę na budowę konstrukcji morskiej do rozładunku przy planowanej elektrowni jądrowej na Pomorzu, czyli pirsu o długości 1 tys. m, który umożliwi sprawny transport i rozładunek wielkogabarytowych elementów budowanej elektrowni jądrowej. W tej sprawie uruchomiono już konkretne projekty, ale też wydano pieniądze.
Zgodnie z harmonogramem Programu Polskiej Energetyki Jądrowej pierwszy blok tej elektrowni miałby ruszyć w 2033 r. Czy w tej sytuacji ten termin jest możliwy?
- Zmiana lokalizacji elektrowni jądrowej - nawet na pobliską - to strata kilku lat i milionów złotych. Już teraz wiemy, że elektrowni jądrowej nie będzie w 2033 roku. Walczymy o 2035. Kolejne przesunięcia to katastrofa. Ano dlatego, że po roku 2033 zaczyna się w Polsce luka wytwórcza, której pogłębieniem jest już zaplanowane wygaszenie Elektrowni Bełchatów. Jeśli nie uzupełnimy tej luki nowymi mocami - zwłaszcza stabilnym atomem - to możemy pożegnać się z zagranicznymi inwestycjami. Nikt nie zbuduje fabryki w kraju, który nie jest w stanie doposażyć swojej gospodarki w dostatecznie dużo dostatecznie taniej energii - przekonuje Jakub Wiech, ekspert ds. energetyki.
Straszymy Amerykanów, żeby wyłożyli pieniądze?
Z kolei jak donosi portal branżowy wnp, informacja o możliwej zmianie lokalizacji może być elementem negocjacji z amerykańskim konsorcjum Westinghouse i Bechtel. Informacja ta ma pochodzić ze źródeł zbliżonych do rządu. Amerykanie mają umowę na projekt, ale nie na realizację. Według informacji portalu, rząd chce wywrzeć presję na Amerykanach, by oprócz swojego know-how zaangażowali w budowę także finanse, czego na razie nie chcą zrobić.
Miejsca
Opinie (512) ponad 20 zablokowanych
-
2024-01-18 08:31
Opinia wyróżniona
skandal (69)
na zlosc PiSowi Donald bombarduje bezpieczenstwo energetyczne Polski i Polakow. nowa lokalizacj to nie jest ot tak po prostu wskazanie palcem miejsca na mapie. trzeba uzyskac chociazby decyzje srodowiskowe a sama taka dokumentacja to kilka lat w plecy. a potem jeszcze projekt budowlany w nowej lokalizacji. jezeli za 4 lata znowu zmieni sie wladza to co wtedy? znowu zmiana lokalizacji? no absurd
KO+Lewica+holownia dzialaja obecnie w interesie rosji i niemiec.- 682 173
-
2024-01-19 13:01
tak jest wszyscy przeciwko nam działają w interesie wroga, bo bez wroga nie da się rządzić. Dokładnie! Sprzedaliśmy częśc lotosu rosjanom - nie ważne, inni działają w ich interesie, to nie my. Wykupujemy media na schemat rosyjski - to inni są prorosyjscy, na pewno nie my, wielomiliardowe konrakty z handlarzem broni, który potem ginie jak za starych
tak jest wszyscy przeciwko nam działają w interesie wroga, bo bez wroga nie da się rządzić. Dokładnie! Sprzedaliśmy częśc lotosu rosjanom - nie ważne, inni działają w ich interesie, to nie my. Wykupujemy media na schemat rosyjski - to inni są prorosyjscy, na pewno nie my, wielomiliardowe konrakty z handlarzem broni, który potem ginie jak za starych dobrych czasów KGB/FSB - nie ważne to na pewno Tusk jest prorosyjski. Nie wybraliśmy Żarnowca na lokalizacje bo nie dało się działeczek wykupić więc wykupiliśmy połowę gminy przed obwieszczeniem decyzji o lokalizacji nowej elektrowni - patrzcie co znowu ten Tusk wyprawia my jesteśmy święci.
Hipokryzja aż wycieka z tego komentarza.- 0 1
-
2024-01-18 20:30
(1)
To nie absurd tylko krecia robota naszych wrogow. Jeśli ktoś doprowadzi do tego, ze elektrownia nie powstanie to wywiad powinien sprawdzić kogo ten ktos zna, skad ma pieniadze, gdzie bywa, z kim się widuje.
- 10 0
-
2024-01-18 22:26
To wyborcy tuska
Myśleli 15.10, że Tusk zrobi EJ. Ale jaja!!!
- 11 0
-
2024-01-18 19:02
G... wiesz, a jeszcze mniej rozumiesz.
- 0 5
-
2024-01-18 16:39
Pańcia Trąbka (1)
- 3 0
-
2024-01-18 22:48
wydała z siebie mądrość
- 1 1
-
2024-01-18 15:20
Czytaj ze zrozumieniem. (1)
Audyt to nie zmiana lokalizacji. I to wszystko w trybie gdybającym. Chyba, że kiepsko znasz język polski.
- 2 16
-
2024-01-18 22:48
Czyli co? Zmiana koloru elewacji?
Nie kazdy obywatel tego kraju jest takim gamoniem jak wyborcy rudego
- 8 0
-
2024-01-18 14:48
Das ist skandal! Nie moge ..... :))), 100 dni.....,kasa za KPO ..... nie że sami nic nie zrobią to i już rozpoczęto spjer.... :))))
- 15 0
-
2024-01-18 14:23
tusk to niemeicki szkodnik (1)
gra na osłabienie naszego kraju
- 29 3
-
2024-01-19 07:49
Dobrze nazwał go Kaczyński.
- 4 1
-
2024-01-18 13:52
a kogo to obchodzi
na złość mamie odmrożę sobie uszy ! Dziecinada !
- 12 0
-
2024-01-18 12:42
Oczekujemy dymisji osób blokujących budowę
- 25 2
-
2024-01-18 12:34
ani kroku wstecz Panie Premierze (3)
doskonała decyzja kto zna te okolice wie , ze to jeden z niewielu dzikich terenów jakie pozostały nad polskim morzem nieocenione środowiskowo a Żarnowiec jest bardziej naturalną lokalizacją pomijam to , ze wartosc działeczek złodzieja Osrajtka mocno spadnie
- 3 34
-
2024-01-18 15:10
(2)
Dzikie tereny??? Człowieku byłeś tam kiedykolwiek? Szczególnie latem? Przez sam środek lasu droga z kostki betonowej a ty chrzanisz jakieś głodne kawałki o dzikich terenach.
- 19 2
-
2024-01-18 21:52
(1)
droga dojazdowa z plaży... zrobiona specjalnie przez braci aby jechać koło restauracji tego wiekszego brata.
a poza tym zgadzam sie ,ze chore jest zabierać ludzion takie tereny- 0 7
-
2024-01-18 22:13
mniejszy brat dodowdził nadlesnictwem w choczewie . wiekszy załatwił trochę kasy, trochę znienawidzona unia( tablice jeszcze stoją ) i zrobili drogę... a przy okazji mniejszy wiekszemu pomógł kupić pare ładnych terenów w okolicy.. min do wykorzystania przy budowie EA
- 2 0
-
2024-01-18 11:13
To na zamówienie Berlina
- 31 2
-
2024-01-18 11:08
W tej sprawie decyzję rządu nie są polityczne, tylko dotyczące gospodarki. (1)
Koniec z politykowaniem. Jeżeli decyzją nowego rządu dojdzie do zmiany zatwierdzonej już lokalizacji budowy elektrowni atomowej, to
znajdzie się odpowiedni paragraf Kodeksu Karnego.- 20 2
-
2024-01-18 22:27
W peowskim sądzie
Już to widzę
- 8 0
-
2024-01-18 10:58
Ta elektrownia jest przejawem takiej polskiej gigantomanii
PO co nam atom, skoro mamy niemieckie wiatraki. Fur Deutschland!
- 38 4
-
2024-01-18 10:34
Raczej tak jak życzą sobie Niemcy
Przecież to było wiadome że jak on znowu zostanie premierem to żadnej nowej elektrowni nie będzie, tak samo jak nie będzie cpk ani żadnej sensownej alternatywy. Będzie tak żeby było jak najbardziej w interesie Niemiec, zresztą już to przecież przerabialiśmy
- 47 4
-
2024-01-18 10:22
I igrzyska dla inteligentnych inaczej w tvn, bo Kurski zarobił milion oj to rozwalmy elektrownie wyrówna sie
Jak można być tak ograniczonym umysłowo. CPK do likwidacji, żeglowność Odry - na prośbę Niemców park narodowy, brak terminala w Świnoujściu, ale będzie ustawa o mowie nienawiści czyli cenzura i walka z niewygodnymi dla lewicowej agendy faktami.
- 47 6
-
2024-01-18 10:23
Zgadza sie wyraznie widac ze wszelkie ich działania maja zablokowac budowe atomówki w Polsce bo unsa maja byc tylko
niewydajne stare wiatraki kupowane od Niemców !! A prad bedziemy importowac przesyłem od Niemców kilka razy drozej niepoto niemcy wpakowali w kampanie miliony Powców i przez lata dały oplacane milionami stanowisko Donaldowi i jego kolesiom by teraz mieli tracic na tym .
- 41 6
-
2024-01-18 10:19
Głosowaliście na komunistów to teraz nie będziecie mieć elektrowni (6)
Pękam ze śmiechu jak to wszystko słyszę dookoła, teraz codziennie Kaczor Donald będzie wszystko kasować to co zostało wprowadzone przez wcześniejszych komunistów pod pretekstem spłacania zadłużenia. Ludzie czy wy nie macie rozumu te telewizory i radia pozjadały wam mózgi.
- 45 8
-
2024-01-18 13:49
(5)
na komunistów mówisz? hmm w pisie i trybunale od komunistów aż sie roi ale oni są swoi to mogą być
- 3 20
-
2024-01-18 15:34
Nie kłam. (1)
- 0 0
-
2024-01-18 16:07
Nie kłam.
- 0 0
-
2024-01-18 14:18
długo myślałeś nad tą wypowiedzią? (2)
- 11 2
-
2024-01-18 15:12
(1)
Dłużej niż ty jesteś w stanie myśleć w ogóle.
- 1 8
-
2024-01-18 15:34
u... profesor... pardon
- 3 0
-
2024-01-18 10:19
to samo z COPem. już kombinują
- 17 2
-
2024-01-18 10:15
Chłopie, chciałbyś budować na torfie (11)
sponsorując amerykańskiego bankruta?
- 9 53
-
2024-01-18 15:13
(2)
Gdzie ty tam torf masz??
- 13 2
-
2024-01-19 19:03
Piach sam piach pod spodem!!!
- 0 0
-
2024-01-18 15:33
jedna pani od kur mu mowiła, ze syn mówił ze tam torf
i dlatego prusaki tam nie budowały atomówki
- 12 2
-
2024-01-18 12:43
Wiadomo ze sowiecka technologia z Zarnowca jest przodująca w swiecie (5)
- 8 5
-
2024-01-18 19:13
poczytaj trochę (1)
I dowiedz się więcej o technologii która miała być użyta w elektrowni w Żarnowcu, a potem zamilcz.
- 6 2
-
2024-01-18 22:46
nie w spirycie tylko w wodzie z ogórców?
- 1 0
-
2024-01-18 12:47
Niestety obecnie przodująca (2)
- 3 6
-
2024-01-18 15:12
Buahahaha :D
- 2 0
-
2024-01-18 14:18
pręty paliwowe z kartofli zanurzone w spirycie?
- 8 2
-
2024-01-18 12:32
jasne, elektrownię atomową trzeba budować w górach np. w zakopanem
- 19 3
-
2024-01-18 10:18
Zgadza się
Niemcy osuszyli ten teren niewiele ponad 100 lat temu. Koszt podsypu to kolejne parę miliardów.
- 7 21
-
2024-01-18 09:09
Na 100 procent
Zniszczą ten projekt
- 69 11
-
2024-01-18 08:42
Rudemu wcale nie chodzi o nowa lokalizacje,ale o niezbudowanie EA. On doskonale wie ,ze to tak wlasnie nalezy robic ,aby nie narazic sie na oburzenie opinii publicznej.Niby chce ,ale sprawdzi czy w tym miejscu.To potrwa kilka lat badanie tego problemu,a za kilka lat juz nawet w Polsce zadnej wladzy nie bedzie wladnej podjac te decyzje .I o to chodzi.Tu ma byc skansen z påolskimi Irokezami brzuchatymi.
- 88 17
-
2024-01-18 08:36
A działka Obajtka takie decyzje już uzyskała? (22)
Nawet CPK do dzisiaj nie zakupił gruntów, a od czterech lat ma zarząd z milionowymi apanażami. Wszelkie inwestycje Prawych i ZPRawiedliwych opierały się na budowaniu "Misiów" które im droższe.. koniaczek?
- 54 115
-
2024-01-18 19:23
Szczęśliwej Polski już czas! (1)
Dopiero mamy nowy rząd,dajmy mu kredyt zaufania!
- 2 19
-
2024-01-18 22:45
to o ile zwiększyli deficyt? 20 mld? ładny kredyt zaufania
- 7 1
-
2024-01-18 12:25
Nie masz pojęcia o CPK
A mógłbyś mieć, bo w sieci jest przytłaczająca wręcz ilość informacji.
Jeśli jednak wystarczy ci "CPK nie zakupił gruntów", to szkoda nawet próbować z tobą rozmawiać - i tak to nic nie da.- 30 1
-
2024-01-18 11:43
nie wykupisz bez decyzji lokalizacyjnej
- 1 1
-
2024-01-18 09:52
co ma CPK do tego? puknij się
- 29 3
-
2024-01-18 09:11
Uwaga atom (2)
Na złość obajtkowi. Rządzenie małpami będzie latwe
- 69 11
-
2024-01-18 10:47
Takie (1)
Zadanie roodego, szkodzić, utrudniać, destabilizować, gute Arbeit!
- 42 5
-
2024-01-18 16:10
zadanie kulawego dewelopera i jego mafii - rozwalić Polskę byle tylko Balbina mógł rządzić
- 1 13
-
2024-01-18 08:41
fantastycznie - czyli aby obojętek nie mógł zarobić (5)
utopimy projekt od którego zależy bezpieczeństwo energetyczne kraju.
Kim ty człowieku jesteś? Płaca ci za to czy sam wymyślasz takie nonsensy?- 93 19
-
2024-01-18 15:15
całujcie nogi obajtkowi bo inczej stałbys przy pustyn dystrybutorze... (4)
nie macie zadnych dowodów na Obajtka bo ich po prostu nie ma!!! uczciwy gość ale uwalił ruską ropę to PO będzie mścić się jak na Lechu Kaczyńskim...
- 27 8
-
2024-01-18 16:09
(2)
a jakieś lekarstwo na fanatyzm jest? Sądząc po tobie to raczej nie ma, stan beznadziejny (uwalił ruską ropę? chyba troche oleju mógł załatwić do twojej głowy chociażby naiwny misjonarzu dojnej zmiany)
- 3 14
-
2024-01-19 14:47
To nie fanatyzm tylko sprzedajny trol który komentuje za pisowska kase
- 0 1
-
2024-01-19 03:00
Dobrze, że tobie załatwił ten olej.
- 0 0
-
2024-01-18 16:07
Nie podzielam Twojego fetyszu stóp
- 3 14
-
2024-01-18 08:42
Guzik mnie Obajtek obchodzi. W obecnej sytuacji przenoszenie lokalizacji inwestycji jest szkodzeniem interesowi Polski.
- 95 14
-
2024-01-18 08:39
(6)
nie czaisz ze nawet jezeli poszla machloja z dzialkami obajtka to jest to afera na miliony co przy inwestycji jaka jest elektrownia (dziesiatki miliardow zlotych) i patrzac na to ze nam juz dzisiaj nie mamy pradu to jest to dzialanie skrajnie populistyczne i szkodliwe.
jezeli sa jakies zastrzerzenia wobec dzialek obajtka to niech wyslanie czaisz ze nawet jezeli poszla machloja z dzialkami obajtka to jest to afera na miliony co przy inwestycji jaka jest elektrownia (dziesiatki miliardow zlotych) i patrzac na to ze nam juz dzisiaj nie mamy pradu to jest to dzialanie skrajnie populistyczne i szkodliwe.
jezeli sa jakies zastrzerzenia wobec dzialek obajtka to niech wysla sprawe do sadu i ukaraja obajtkow za korupcje ale inwestycja juz musi isc.
poza tym decyzje srodowiskowe to dokumenty na ktore zgadza sie nie tylko Polska ale i Unia Europejska wiec to nie jest jakis tam swistek tylko dokumenty poparte dziesiatkami analiz.- 108 21
-
2024-01-19 12:49
to jest najgłupszy komentarz jaki dzisiaj przeczytałem
- 0 0
-
2024-01-18 10:21
Czyli twoim tokiem rozumowania (4)
patrząc na pierwszy akapit twojej wypowiedzi, masz tok rozumowania na zasadzie - jedni mogą robić machloje na miliardy, a jak drudzy chcą też zrobić machloje to już nie wolno. Ciekawy tok rozumowania xD
- 8 61
-
2024-01-18 11:48
bzdury, wyraźnie napisał że jak była machloja to ukarać (3)
ale nadrzędnego celu nie może przesłonić jakaś tam mała machlojka tym bardziej że mozna ją rozwiązać sądownie.
- 51 1
-
2024-01-18 20:22
donek nie zapomniał o "moście energetycznym" do królewca i elektrowni atomowej w królewcu... a wy POkemony już zapomnieliście? (2)
d onald - najbardziej "antyrosyjski polityk w uni" :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
kiedy w końcu POkemony dojdzie do waszych pustych czerepów to że rudy wyręcza się hołownią i sienkiewiczem żeby realizować swój plan demolki państwa i znowu odbudować ruskie wpływy w polsce bo to jest niemiecki okup dla ruskich?!
dziękuję ci d onaldzie - władymir- 24 4
-
2024-01-19 07:42
i znów nie wziąłeś tabletek?
- 0 2
-
2024-01-18 21:33
Taki sam schemat jak uwalenie tarczy antyrakietowej!
10 lat opoznienia jezeli damy rudemu jeszcze rok...
- 17 2
-
2024-01-18 11:13
Opinia wyróżniona
Co naukowcy na to? (21)
Tomasz Rożek z NaukaToLubię :"Zmiana lokalizacji planowanej elektrowni jądrowe w praktyce oznacza wstrzymanie projektu jądrowego w Polsce.
Do opóźnień już istniejących (sięgających kilku lat) trzeba dodać przynajmniej kilka lat kolejnych. W tej historii pomijam fakt utraty wielu milionów złotych, które zostały wydane na praceTomasz Rożek z NaukaToLubię :"Zmiana lokalizacji planowanej elektrowni jądrowe w praktyce oznacza wstrzymanie projektu jądrowego w Polsce.
Do opóźnień już istniejących (sięgających kilku lat) trzeba dodać przynajmniej kilka lat kolejnych. W tej historii pomijam fakt utraty wielu milionów złotych, które zostały wydane na prace przygotowawcze/certyfikaty/badania oraz utratę twarzy przed tymi, z którymi mamy już podpisane wiążące umowy. Dodam, że za około 10 lat zamknięty zostanie Bełchatów, który dostarcza nam 20 proc. energii elektrycznej. Skąd ją weźmiemy?
To nie są rzeczy, którymi ktokolwiek powinien grać. Stawka jest za duża Panie i Panowie posłowie / ministrowie / wojewodowie!- 270 12
-
2024-01-18 15:42
Przypomnę że Pan Rożek jest członkiem mafii szczypawkowej. (1)
A atom to splątanie kwantowe i, co za tym idzie, kontrola umysłów.
Lepiej zostać przy OZE i awaryjnie węglu.- 1 18
-
2024-01-19 09:54
ROTFL
- 2 0
-
2024-01-18 14:34
w tvn muwili, że elektrownia nie jest nam potrzebna (2)
atom stop!
- 19 2
-
2024-01-18 20:05
(1)
A na tvp potwierdzili slova z tvn wiec to juz musi byc prawda. W koncu dwa niezalezne media mowia tak samo
- 12 0
-
2024-01-18 22:20
I sądy z Justicia potwierdzają .
To napewno prawda.
- 8 0
-
2024-01-18 14:30
(2)
Przypomnę ze nie kto inny jak rożek piał w intrenecie o wyższości samochodów elektrycznych nad spalinowymi - co jest wierutną bzdurą
- 0 17
-
2024-01-18 20:01
Wiesz, że gdzieś dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele.
- 9 0
-
2024-01-18 14:48
nie o wyższości, a o mitach z nimi związanych, które nie są poparte naukowymi dowodami
- 16 0
-
2024-01-18 14:32
czyli budujemy kolejną elektrownie przez następne 50 lat - to będzie razem 100 lat - piękny wiek:)
- 12 0
-
2024-01-18 13:57
Nie będzie w Polsce (1)
Ani atomu ani CPK po to przysłali swojego człowieka aby o to zadbał.
- 43 0
-
2024-01-18 23:48
Czyj interes będzie realizowany poznamy po:
CPK,
Terminal kontenerowy w Świnoujściu,
Uregulowanie żeglugi na Odrze, by transportować towary m.in. z Czech do portu,
Via Carpatia,
Podejście do elektrowni i kopalni itd.- 14 0
-
2024-01-18 13:47
A pan Tomasz Rożek to kto? Ekspert? (9)
Nie mam własnego zdania na temat słuszności którejkolwiek z lokalizacji - nie znam się - jestem z innej branży. W czasie covidu od ekspertów roiły sie wszystkie portale, a zdecydowana wiekszość, jak sie okazalo to byli dyletanci albo opłaceni pajace. To wtedy słowo ekspert stało się obraźliwe.
- 5 46
-
2024-01-19 09:50
Jak sie nie znasz, to sie nie wypowiadaj, tylko czytaj tych, ktorzy sie znaja. Ja akurat mam wielu takich w moim realnym otoczeniu. Tak sie sklada, ze sie zgadzaja z Rozkiem. Lokalizacja nie jest tajna i nikt jej w ostatnich latach nie podwazal. Nie ma w niej nic watpliwego. A jesli ktos ja podwaza teraz - w najlepszym razie jest ruskim agentem.
- 3 0
-
2024-01-18 17:34
Jedynym właściwym ekspertem do oceny tego projektu jest Donald Tusk (1)
No i oczywiście jeszcze Roman Giertych.
- 28 1
-
2024-01-18 22:49
zamiast elektrowni stadnina
- 9 0
-
2024-01-18 13:50
Tomasz Rożek (5)
Internet nie boli, proszę sobie śmiało sprawdzić, kim jest jest.
- 28 3
-
2024-01-18 16:41
Zawód "popularyzator nauki" - faktycznie ekspert od energetyki jadrowej :)))) Żenada (4)
- 2 28
-
2024-01-18 20:00
(3)
Dr fizyki. W odróżnieniu od ciebie, "znafco".
- 23 2
-
2024-01-19 12:53
(1)
z całym szacunkiem dla doktorantów z fizyki ale to są decyzje czysto polityczne więc doktorat tutaj nic nie daje. Dodatkowo z tego co kojarze to panu Rożkowi nie przeszkadzał program w pisowskiej szczujni więc to tak jakbyś mi mówił że Ogórek się z tym zgadza.
- 0 1
-
2024-01-19 14:31
Z całym szacunkiem dla pańskiej ignorancji w zakresie nadawania stopni naukowych, doktorant nie jest doktorem. To po pierwsze. Po drugie, decyzje nie są tutaj czysto polityczne, jak pan sugeruje. No chyba, że chodzi o obecną ekipę rządzącą, to zgoda. Po trzecie, jakie ma znaczenie dla lokalizacji ej fakt, że rzeczony doktor, nie doktorant,
Z całym szacunkiem dla pańskiej ignorancji w zakresie nadawania stopni naukowych, doktorant nie jest doktorem. To po pierwsze. Po drugie, decyzje nie są tutaj czysto polityczne, jak pan sugeruje. No chyba, że chodzi o obecną ekipę rządzącą, to zgoda. Po trzecie, jakie ma znaczenie dla lokalizacji ej fakt, że rzeczony doktor, nie doktorant, prowadził program popularno-naukowy w tvp? Czy gdyby go miał w anty pisowskiej szczujni, byłby dla pana bardziej wiarygodny? Pańska wypowiedź to czysta tautologia i nic więcej.
- 1 0
-
2024-01-19 12:53
lepszy bylby z energetyki. od fizyki nam w sprawie inwestycji juz nie sa potrzebni
- 1 1
-
2024-01-18 09:14
Opinia wyróżniona
Dziwna? Taka sama jest z CPK - opłaca się Polsce a nie opłaca Niemcom (32)
dla tego trzeba maksymalnie odkładać w czasie realizację tej inwestycji. Jeśli rząd Hołowni i Tuska przeniesie lokalizację elektrowni atomowej, wbije ostatni gwóźdź do swojej politycznej trumny.
- 538 83
-
2024-01-19 14:59
Cpk nie opłaca się Niemcom? A lotnisko i port w Amsterdamie lub w Antwerpii im się opłaca? Wszak Belgowie czy Holendrzy mają je większe
- 0 0
-
2024-01-18 18:43
(1)
CPK opłaca się Chinom, a nie Polsce. Należy mieć nadzieję, że dowiemy się kto wziął w łapę za forsowanie tego projektu.
- 0 24
-
2024-01-18 19:56
jawohl, natürlich...
- 16 0
-
2024-01-18 14:16
CPK sie Polsce opłaca? Naprawdę??? (2)
- 2 22
-
2024-01-18 22:39
W Polsce tak
W Niemczech to katastrofa ,cargo zmieni operatora.
- 9 0
-
2024-01-18 15:35
Tak. Gdyby się nie opłacało to inwestorzy nie podpisaliby umowy pod koniec 2023
- 27 1
-
2024-01-18 12:48
CPK opłaca się Polsce? ciekawe, w tvpis tak mówili? bo konkretów żadnych na ten temat nie ma (6)
jaki jest niby zysk dla Polski że Kowalski poleci z Baranowa a nie z Okęcia? i nie piszcie mi o jakimś cargo bo żadne lotnisko nie ogarnie więcej ładunku niż jeden pociąg tygodniowo, lepiej dobre tory budować
- 2 36
-
2024-01-18 17:53
Oczywiście że tak (1)
Taki przekop za 2 miliardy już się w zasadzie zwrócił po tym, jak przepłynęło 20 kajaków 4 motorówki i 30 żaglówek . A nie, zaraz
- 2 20
-
2024-01-18 22:31
Przekop by się bardzo opłacił.
Niestety władze z Elbląga zablokowali projekt i nie chcieli kasy ,poczytaj trochę,władze z PO z Elbląga działały przeciw mieszkańcom.
- 10 2
-
2024-01-18 13:36
(1)
Analizować to Ty sobie możesz co ma w majtkach a nie zasadność budowy lotniska. Pociągiem będziesz wozić towary z Azji mistrzu? Oczywiście, są statki, ale najszybszy transport jest samolotem. O to toczy się bój. Transport Cargo i wojskowy. Pasażerski to tylko dodatek. Gdyby nie to, to Niemcy by tak się o CPK nie obawiali.
- 25 0
-
2024-01-19 15:08
Cud że nie boją się Amsterdamu z ogromnym portem morskim który znacznie więcej towarów przeładował niż Hamburg. Frankfurt ma się bać CPK?
- 1 1
-
2024-01-18 13:23
Cargo cargo kmiotku (1)
Cała Polska robi mniejszy przeładunek lotniczy niż samo lotnisko w Lipsku, kasa nam ucieka a fanatycy ryzego klaskaja uszami.
A ten twój pociąg pojedzie na inny kontynent? Czy ty może myślisz że chodzi o towar który trzeba rozwieźć tylko po Polsce, hahaha- 28 2
-
2024-01-19 15:05
Ta jasne bo nagle wszyscy przewoźnicy rzucą się na CPK i porzucą inne kraje. Kto konkretnie będzie korzystał z CPK? Co się stanie z innymi lotniskami np z Okęciem? Czy szybka kolej zminimalizuje rolę innych lotnisk?
- 0 4
-
2024-01-18 12:15
ludzie i tak na nich będą głosować bo jakiś sprzedajny autorytet im powie ***** *** (2)
- 25 3
-
2024-01-18 12:19
Słychać wycie? Znakomicie. (1)
- 3 30
-
2024-01-18 12:55
wycie to będzie jak będą wyłączenia prądu czasowe czy nagłe blackouty
jeśli rząd uwali projekty energetyczne to nam to będzie grozić
- 35 0
-
2024-01-18 11:33
(1)
co te pis(ss)y ciągle o tych NIemcach. Sami pewnie jeżdżą wypiedziernymi oplami po Hermanie i kupują chemię 'z NIemczech' ;))
- 9 43
-
2024-01-18 11:44
Czekaliśmy na twój wartościowy komentarz.
- 32 3
-
2024-01-18 10:36
Ciekawe kiedy baltic pipe będzie miał odnogę do Berlina (3)
- 34 1
-
2024-01-18 18:37
Ośmieszasz się pan (i tych 18-tu, co dali łapę w górę) (2)
To my (z Danią) przyłączyliśmy się do rury z Norwegii do Niemiec.
Czyli do Europipe II - jego trasa biegnie z zakładów gazowych w Kaarstoe w Norwegii do Dornum w Niemczech i ma 658 km długości.
Dino- 1 13
-
2024-01-18 22:27
U fachowiec ? (1)
Tyle lat Polska kładła rury po co jak już były ?wystarczyło się połączyć hehe na jakim ty świecie żyjesz ?
- 3 2
-
2024-01-19 08:39
Dzieciaku, sprawdź sobie w wyszukiwarce co to jest Europipe II
My kładliśmy rury wyłącznie na Bałtyku (Baltic Pipe) do Danii.
Tak dla przypomnienia, Dania nie ma swojego gazu, to jest gaz Norweski.
Jak myślisz skąd on się wziął w Danii?
To teraz odrób lekcję i sprawdź sobie, co to jest Europipe II- 2 0
-
2024-01-18 10:24
CPK przynosił by gigantyczne zyski Polsce i byłby ogromna konkurecja cargo dla Niemców to strata miliardów dla nich (4)
- 72 10
-
2024-01-19 15:00
Na razie większą konkurencje dla Niemiec stanowi Holandia i Belgia
- 0 0
-
2024-01-18 11:05
Tak jak lotnisko w Radomiu ta same ekipa budowała (2)
- 12 45
-
2024-01-18 22:24
Dziecko o czym ty piszesz ?
Co ma lotnisko w Radomiu do ogromnych zysków z CPK ?
- 13 2
-
2024-01-18 11:46
Na analityka to to się nie nadajesz.
- 30 1
-
2024-01-18 09:23
otóż to (4)
wszlekie "wątplikowści" są spowodowane niezadowoleniem niemców. ludzie nie myślą przy urnach. gratuluję tym wszysktim, którzy myśleli, że tusk będzie działał dla dobra Polski
- 103 23
-
2024-01-18 09:25
(3)
czy ci niemcy są z wami w pomieszczeniu?
- 25 66
-
2024-01-18 12:10
Klasyczny wpis Iewicowca bez argumentów. (2)
Próba ośmieszenie oponenta.
- 45 10
-
2024-01-18 12:42
Oponenta nie trzeba ośmieszać (1)
Jeżeli skutecznie robi to sam
- 10 32
-
2024-01-18 16:55
na razie to jest
samozaoranie lewaka
- 28 5
Wszystkie opinie
-
2024-01-18 08:29
Ojej, to Daniel z Pcimia jednak nie zarobi na "przypadkowo" kupionej działce? (10)
- 43 131
-
2024-01-18 08:35
skoro działki sie wywłaszca (6)
a wycenę przygotowuje rzeczoznawca to jaka jest różnica czy właścicielem kawałka łaki jest jakiś obajtek czy anonimowy henryk formela?
- 26 16
-
2024-01-18 08:40
Tak sobie wmawiaj. W osiem lat pokazali jak się wyciąga miliardy złotych polskiego podatnika. (5)
Wszelkie możliwe stołki w Spółkach Skarbu Państwa obsadzone swoimi paryjniakami, a dla swoich współmałżonków, rodziców, dzieci, kolesi, kucharek, kierowców.. potworzyli spółki, spółeczki, szemrane fundacje, stowarzyszenia, instytuty.. żeby prosiaczki też mogły wyżerać z koryta.
- 22 33
-
2024-01-18 08:44
i to jest powód by rezygnować z budowy atomu? (1)
serio?
bo nie wierzę ze chodzi tu o jakieś dziłaki. Sorry ale władza się takimi rzeczami nie przejmuje,. Żadna.- 34 12
-
2024-01-19 13:04
a kto powiedział o rezygnacji z atomu? Ja czytałem o ponownej weryfikacji wyboru lokalizacji.
- 0 0
-
2024-01-18 09:08
(1)
w 2 miesiace Donald wyciagnal na swoja kancelarie +500 milionow zl i obecnie jego kancelaria to 2mld zl. miliony ktore ukradl obajtek przez te lata to jest nic w porownaniu do tego zlodziejstwa ktore zrobil donaldinio w 2 miesiace
- 25 17
-
2024-01-18 17:55
Skąd wy ten bełkot bierzecie, geniusze ?
Z republiki?
- 3 5
-
2024-01-18 09:37
Piszesz o rządach Tuska ?
- 11 0
-
2024-01-18 08:38
Nie ma szans na przeniesienie inwestycji, działki wokół Choczewa dawnio wykupione przez swoich.
- 7 4
-
2024-01-18 09:36
Rzucasz głównem z nadzieją że się przyklei?
- 8 3
-
2024-01-19 12:54
Walnij się w ten głupi łeb
- 0 0
-
2024-01-18 08:31
Opinia wyróżniona
skandal (69)
na zlosc PiSowi Donald bombarduje bezpieczenstwo energetyczne Polski i Polakow. nowa lokalizacj to nie jest ot tak po prostu wskazanie palcem miejsca na mapie. trzeba uzyskac chociazby decyzje srodowiskowe a sama taka dokumentacja to kilka lat w plecy. a potem jeszcze projekt budowlany w nowej lokalizacji. jezeli za 4 lata znowu zmieni sie wladza to co wtedy? znowu zmiana lokalizacji? no absurd
KO+Lewica+holownia dzialaja obecnie w interesie rosji i niemiec.- 682 173
-
2024-01-18 08:36
A działka Obajtka takie decyzje już uzyskała? (22)
Nawet CPK do dzisiaj nie zakupił gruntów, a od czterech lat ma zarząd z milionowymi apanażami. Wszelkie inwestycje Prawych i ZPRawiedliwych opierały się na budowaniu "Misiów" które im droższe.. koniaczek?
- 54 115
-
2024-01-18 08:39
(6)
nie czaisz ze nawet jezeli poszla machloja z dzialkami obajtka to jest to afera na miliony co przy inwestycji jaka jest elektrownia (dziesiatki miliardow zlotych) i patrzac na to ze nam juz dzisiaj nie mamy pradu to jest to dzialanie skrajnie populistyczne i szkodliwe.
jezeli sa jakies zastrzerzenia wobec dzialek obajtka to niech wysla sprawe do sadu i ukaraja obajtkow za korupcje ale inwestycja juz musi isc.
poza tym decyzje srodowiskowe to dokumenty na ktore zgadza sie nie tylko Polska ale i Unia Europejska wiec to nie jest jakis tam swistek tylko dokumenty poparte dziesiatkami analiz.- 108 21
-
2024-01-18 10:21
Czyli twoim tokiem rozumowania (4)
patrząc na pierwszy akapit twojej wypowiedzi, masz tok rozumowania na zasadzie - jedni mogą robić machloje na miliardy, a jak drudzy chcą też zrobić machloje to już nie wolno. Ciekawy tok rozumowania xD
- 8 61
-
2024-01-18 11:48
bzdury, wyraźnie napisał że jak była machloja to ukarać (3)
ale nadrzędnego celu nie może przesłonić jakaś tam mała machlojka tym bardziej że mozna ją rozwiązać sądownie.
- 51 1
-
2024-01-18 20:22
donek nie zapomniał o "moście energetycznym" do królewca i elektrowni atomowej w królewcu... a wy POkemony już zapomnieliście? (2)
d onald - najbardziej "antyrosyjski polityk w uni" :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
kiedy w końcu POkemony dojdzie do waszych pustych czerepów to że rudy wyręcza się hołownią i sienkiewiczem żeby realizować swój plan demolki państwa i znowu odbudować ruskie wpływy w polsce bo to jest niemiecki okup dla ruskich?!
dziękuję ci d onaldzie - władymir- 24 4
-
2024-01-18 21:33
Taki sam schemat jak uwalenie tarczy antyrakietowej!
10 lat opoznienia jezeli damy rudemu jeszcze rok...
- 17 2
-
2024-01-19 07:42
i znów nie wziąłeś tabletek?
- 0 2
-
2024-01-19 12:49
to jest najgłupszy komentarz jaki dzisiaj przeczytałem
- 0 0
-
2024-01-18 08:41
fantastycznie - czyli aby obojętek nie mógł zarobić (5)
utopimy projekt od którego zależy bezpieczeństwo energetyczne kraju.
Kim ty człowieku jesteś? Płaca ci za to czy sam wymyślasz takie nonsensy?- 93 19
-
2024-01-18 15:15
całujcie nogi obajtkowi bo inczej stałbys przy pustyn dystrybutorze... (4)
nie macie zadnych dowodów na Obajtka bo ich po prostu nie ma!!! uczciwy gość ale uwalił ruską ropę to PO będzie mścić się jak na Lechu Kaczyńskim...
- 27 8
-
2024-01-18 16:07
Nie podzielam Twojego fetyszu stóp
- 3 14
-
2024-01-18 16:09
(2)
a jakieś lekarstwo na fanatyzm jest? Sądząc po tobie to raczej nie ma, stan beznadziejny (uwalił ruską ropę? chyba troche oleju mógł załatwić do twojej głowy chociażby naiwny misjonarzu dojnej zmiany)
- 3 14
-
2024-01-19 03:00
Dobrze, że tobie załatwił ten olej.
- 0 0
-
2024-01-19 14:47
To nie fanatyzm tylko sprzedajny trol który komentuje za pisowska kase
- 0 1
-
2024-01-18 08:42
Guzik mnie Obajtek obchodzi. W obecnej sytuacji przenoszenie lokalizacji inwestycji jest szkodzeniem interesowi Polski.
- 95 14
-
2024-01-18 09:11
Uwaga atom (2)
Na złość obajtkowi. Rządzenie małpami będzie latwe
- 69 11
-
2024-01-18 10:47
Takie (1)
Zadanie roodego, szkodzić, utrudniać, destabilizować, gute Arbeit!
- 42 5
-
2024-01-18 16:10
zadanie kulawego dewelopera i jego mafii - rozwalić Polskę byle tylko Balbina mógł rządzić
- 1 13
-
2024-01-18 09:52
co ma CPK do tego? puknij się
- 29 3
-
2024-01-18 11:43
nie wykupisz bez decyzji lokalizacyjnej
- 1 1
-
2024-01-18 12:25
Nie masz pojęcia o CPK
A mógłbyś mieć, bo w sieci jest przytłaczająca wręcz ilość informacji.
Jeśli jednak wystarczy ci "CPK nie zakupił gruntów", to szkoda nawet próbować z tobą rozmawiać - i tak to nic nie da.- 30 1
-
2024-01-18 19:23
Szczęśliwej Polski już czas! (1)
Dopiero mamy nowy rząd,dajmy mu kredyt zaufania!
- 2 19
-
2024-01-18 22:45
to o ile zwiększyli deficyt? 20 mld? ładny kredyt zaufania
- 7 1
-
2024-01-18 08:42
Rudemu wcale nie chodzi o nowa lokalizacje,ale o niezbudowanie EA. On doskonale wie ,ze to tak wlasnie nalezy robic ,aby nie narazic sie na oburzenie opinii publicznej.Niby chce ,ale sprawdzi czy w tym miejscu.To potrwa kilka lat badanie tego problemu,a za kilka lat juz nawet w Polsce zadnej wladzy nie bedzie wladnej podjac te decyzje .I o to chodzi.Tu ma byc skansen z påolskimi Irokezami brzuchatymi.
- 88 17
-
2024-01-18 09:09
Na 100 procent
Zniszczą ten projekt
- 69 11
-
2024-01-18 10:15
Chłopie, chciałbyś budować na torfie (11)
sponsorując amerykańskiego bankruta?
- 9 53
-
2024-01-18 10:18
Zgadza się
Niemcy osuszyli ten teren niewiele ponad 100 lat temu. Koszt podsypu to kolejne parę miliardów.
- 7 21
-
2024-01-18 12:32
jasne, elektrownię atomową trzeba budować w górach np. w zakopanem
- 19 3
-
2024-01-18 12:43
Wiadomo ze sowiecka technologia z Zarnowca jest przodująca w swiecie (5)
- 8 5
-
2024-01-18 12:47
Niestety obecnie przodująca (2)
- 3 6
-
2024-01-18 14:18
pręty paliwowe z kartofli zanurzone w spirycie?
- 8 2
-
2024-01-18 15:12
Buahahaha :D
- 2 0
-
2024-01-18 19:13
poczytaj trochę (1)
I dowiedz się więcej o technologii która miała być użyta w elektrowni w Żarnowcu, a potem zamilcz.
- 6 2
-
2024-01-18 22:46
nie w spirycie tylko w wodzie z ogórców?
- 1 0
-
2024-01-18 15:13
(2)
Gdzie ty tam torf masz??
- 13 2
-
2024-01-18 15:33
jedna pani od kur mu mowiła, ze syn mówił ze tam torf
i dlatego prusaki tam nie budowały atomówki
- 12 2
-
2024-01-19 19:03
Piach sam piach pod spodem!!!
- 0 0
-
2024-01-18 10:19
to samo z COPem. już kombinują
- 17 2
-
2024-01-18 10:19
Głosowaliście na komunistów to teraz nie będziecie mieć elektrowni (6)
Pękam ze śmiechu jak to wszystko słyszę dookoła, teraz codziennie Kaczor Donald będzie wszystko kasować to co zostało wprowadzone przez wcześniejszych komunistów pod pretekstem spłacania zadłużenia. Ludzie czy wy nie macie rozumu te telewizory i radia pozjadały wam mózgi.
- 45 8
-
2024-01-18 13:49
(5)
na komunistów mówisz? hmm w pisie i trybunale od komunistów aż sie roi ale oni są swoi to mogą być
- 3 20
-
2024-01-18 14:18
długo myślałeś nad tą wypowiedzią? (2)
- 11 2
-
2024-01-18 15:12
(1)
Dłużej niż ty jesteś w stanie myśleć w ogóle.
- 1 8
-
2024-01-18 15:34
u... profesor... pardon
- 3 0
-
2024-01-18 15:34
Nie kłam. (1)
- 0 0
-
2024-01-18 16:07
Nie kłam.
- 0 0
-
2024-01-18 10:22
I igrzyska dla inteligentnych inaczej w tvn, bo Kurski zarobił milion oj to rozwalmy elektrownie wyrówna sie
Jak można być tak ograniczonym umysłowo. CPK do likwidacji, żeglowność Odry - na prośbę Niemców park narodowy, brak terminala w Świnoujściu, ale będzie ustawa o mowie nienawiści czyli cenzura i walka z niewygodnymi dla lewicowej agendy faktami.
- 47 6
-
2024-01-18 10:23
Zgadza sie wyraznie widac ze wszelkie ich działania maja zablokowac budowe atomówki w Polsce bo unsa maja byc tylko
niewydajne stare wiatraki kupowane od Niemców !! A prad bedziemy importowac przesyłem od Niemców kilka razy drozej niepoto niemcy wpakowali w kampanie miliony Powców i przez lata dały oplacane milionami stanowisko Donaldowi i jego kolesiom by teraz mieli tracic na tym .
- 41 6
-
2024-01-18 10:34
Raczej tak jak życzą sobie Niemcy
Przecież to było wiadome że jak on znowu zostanie premierem to żadnej nowej elektrowni nie będzie, tak samo jak nie będzie cpk ani żadnej sensownej alternatywy. Będzie tak żeby było jak najbardziej w interesie Niemiec, zresztą już to przecież przerabialiśmy
- 47 4
-
2024-01-18 10:58
Ta elektrownia jest przejawem takiej polskiej gigantomanii
PO co nam atom, skoro mamy niemieckie wiatraki. Fur Deutschland!
- 38 4
-
2024-01-18 11:08
W tej sprawie decyzję rządu nie są polityczne, tylko dotyczące gospodarki. (1)
Koniec z politykowaniem. Jeżeli decyzją nowego rządu dojdzie do zmiany zatwierdzonej już lokalizacji budowy elektrowni atomowej, to
znajdzie się odpowiedni paragraf Kodeksu Karnego.- 20 2
-
2024-01-18 22:27
W peowskim sądzie
Już to widzę
- 8 0
-
2024-01-18 11:13
To na zamówienie Berlina
- 31 2
-
2024-01-18 12:34
ani kroku wstecz Panie Premierze (3)
doskonała decyzja kto zna te okolice wie , ze to jeden z niewielu dzikich terenów jakie pozostały nad polskim morzem nieocenione środowiskowo a Żarnowiec jest bardziej naturalną lokalizacją pomijam to , ze wartosc działeczek złodzieja Osrajtka mocno spadnie
- 3 34
-
2024-01-18 15:10
(2)
Dzikie tereny??? Człowieku byłeś tam kiedykolwiek? Szczególnie latem? Przez sam środek lasu droga z kostki betonowej a ty chrzanisz jakieś głodne kawałki o dzikich terenach.
- 19 2
-
2024-01-18 21:52
(1)
droga dojazdowa z plaży... zrobiona specjalnie przez braci aby jechać koło restauracji tego wiekszego brata.
a poza tym zgadzam sie ,ze chore jest zabierać ludzion takie tereny- 0 7
-
2024-01-18 22:13
mniejszy brat dodowdził nadlesnictwem w choczewie . wiekszy załatwił trochę kasy, trochę znienawidzona unia( tablice jeszcze stoją ) i zrobili drogę... a przy okazji mniejszy wiekszemu pomógł kupić pare ładnych terenów w okolicy.. min do wykorzystania przy budowie EA
- 2 0
-
2024-01-18 12:42
Oczekujemy dymisji osób blokujących budowę
- 25 2
-
2024-01-18 13:52
a kogo to obchodzi
na złość mamie odmrożę sobie uszy ! Dziecinada !
- 12 0
-
2024-01-18 14:23
tusk to niemeicki szkodnik (1)
gra na osłabienie naszego kraju
- 29 3
-
2024-01-19 07:49
Dobrze nazwał go Kaczyński.
- 4 1
-
2024-01-18 14:48
Das ist skandal! Nie moge ..... :))), 100 dni.....,kasa za KPO ..... nie że sami nic nie zrobią to i już rozpoczęto spjer.... :))))
- 15 0
-
2024-01-18 15:20
Czytaj ze zrozumieniem. (1)
Audyt to nie zmiana lokalizacji. I to wszystko w trybie gdybającym. Chyba, że kiepsko znasz język polski.
- 2 16
-
2024-01-18 22:48
Czyli co? Zmiana koloru elewacji?
Nie kazdy obywatel tego kraju jest takim gamoniem jak wyborcy rudego
- 8 0
-
2024-01-18 16:39
Pańcia Trąbka (1)
- 3 0
-
2024-01-18 22:48
wydała z siebie mądrość
- 1 1
-
2024-01-18 19:02
G... wiesz, a jeszcze mniej rozumiesz.
- 0 5
-
2024-01-18 20:30
(1)
To nie absurd tylko krecia robota naszych wrogow. Jeśli ktoś doprowadzi do tego, ze elektrownia nie powstanie to wywiad powinien sprawdzić kogo ten ktos zna, skad ma pieniadze, gdzie bywa, z kim się widuje.
- 10 0
-
2024-01-18 22:26
To wyborcy tuska
Myśleli 15.10, że Tusk zrobi EJ. Ale jaja!!!
- 11 0
-
2024-01-19 13:01
tak jest wszyscy przeciwko nam działają w interesie wroga, bo bez wroga nie da się rządzić. Dokładnie! Sprzedaliśmy częśc lotosu rosjanom - nie ważne, inni działają w ich interesie, to nie my. Wykupujemy media na schemat rosyjski - to inni są prorosyjscy, na pewno nie my, wielomiliardowe konrakty z handlarzem broni, który potem ginie jak za starych dobrych czasów KGB/FSB - nie ważne to na pewno Tusk jest prorosyjski. Nie wybraliśmy Żarnowca na lokalizacje bo nie dało się działeczek wykupić więc wykupiliśmy połowę gminy przed obwieszczeniem decyzji o lokalizacji nowej elektrowni - patrzcie co znowu ten Tusk wyprawia my jesteśmy święci.
Hipokryzja aż wycieka z tego komentarza.- 0 1
-
2024-01-18 08:33
(5)
To jest bardzo proste.
Postawmy obie. Nic się nie stanie jak trzy lata później ruszy druga elektrownia.- 88 23
-
2024-01-18 08:43
obawiam się ze to moze chodzić o to (2)
by nie powstała żadna.
- 35 9
-
2024-01-18 08:58
To spisek! (1)
- 6 9
-
2024-01-18 09:13
sPiSki wszędzie, wszędzie sPiSki
- 7 8
-
2024-01-18 10:35
Nie ma sensu że względu na wyprowadzenie mocy
- 0 0
-
2024-01-19 07:01
Stanie się bo ta elektrownia nigdy nie powstanie Tusk torpeduje inwestycje na polecenie Berlina ma być w Polsce bieda i bezrobocie po to go Niemcy tutaj wyslali
- 4 0
-
2024-01-18 08:33
to jest po prostu sabotaż (13)
opóźnienie projektu o kilka lat a być może odłożenie do nigdy.
Skandal.- 189 26
-
2024-01-18 08:37
(11)
pamietac nalezy ze poprzednio jak PO przez 8 lat rzadzilo nie potrafilo wskazac chociazby lokalizacji. przez 8 lat rzadzenia! i oni teraz mowia ze wszystko ogarna?
- 31 9
-
2024-01-18 08:38
Dobrze, że CPK już ma lokalizację.. a nie, czekaj... (9)
- 14 16
-
2024-01-18 08:41
(5)
CPK przez 2 lata jest bardziej zaawansowane niz to co zrobila PO przez 8 lat rzadow w przypadku elektrowni atomowej
- 28 10
-
2024-01-18 08:44
Zarząd CPK istnieje cztery lata, jedyne co powstało to ładna grafika komputerowa. (4)
A w sprawie budowy elektrowni atomowej PiS zrobił jedną rzecz więcej przez osiem lat swoich rządów, wybrał działkę pod budowę. Działkę należącą do Daniela Obajtka.
- 9 23
-
2024-01-18 08:50
(1)
Przypomnijmy, że pomysł CPK powstał jeszcze za rządów PO. Po drugie, budowa lotniska to nie cep - jest skomplikowana i czasochłonna, bardzo czasochłonna.
- 5 15
-
2024-01-18 13:55
Pomysł CPK
Zrodził się już w połowie lat 70 ubiegłego wieku za PRL. Twórcami planu byli panowie;prof. Henryk Panusz i dr Bogusław Jankowski.
Także pomysł CPK nie jest PO ani PiS.- 2 1
-
2024-01-18 08:51
i to jest klamstwo za ktore dostaniesz poklask od fajnopolakow
- 18 6
-
2024-01-18 12:29
Kłamstwo
Po prostu.
- 2 0
-
2024-01-18 08:43
CPK też ma ustaloną lokalizację.
- 11 6
-
2024-01-18 08:44
rudy rozwazy alternatywna lokalizacje pod Ostroda.Za kilka lat bedzie wiadomo,ktora lepsza...
- 6 9
-
2024-01-18 09:53
przeciez powstaje już projekt kłamco
- 6 1
-
2024-01-18 09:14
ile placa?,moze sie dolacze!
- 0 4
-
2024-01-19 15:44
Natychmiast zdelegalizować Peło i aresztować Rudego
- 0 0
-
2024-01-18 08:48
Lepsza likalizacja Żarnowiec (26)
Woda słodka (z jeziora Żarnowieckiego), zamiast słonej (morskiej) do chłodzenia reaktora (mniejsza korozja instalacji chłodzących). Lepsza osłona przed sztormami (oddalenie od linii brzegowej) - mniejszy wiatr. Lepsze możliwe skomunikowanie kolejowe do trójmiasta (budowano już tam linię kolejową połączoną z skm - wybudowano stację "Elektrownia Jądrowa Żarnowiec" aby 4 razy na dobę docierały tam składy skm z trójmiasta aby wymienić pracowników). Ciekawostką jest że w 1986 roku w Zespole Szkól Energetycznych powstała klasa o profilu przeznaczonym pod el. w Żarnowcu. Powstały tam też bloki dla personelu elektrowni i betoniarnia do produkcji betonu. Wadą lokalizacji w Żarnowcu jest że trzeba wyburzyć niedokończone budynki reaktora aby zbudować w tym miejscu nowe, a nie chcą ponosić kosztów $$$$ wyburzania - to jedyny plus dla lokalizacji pod Choczewem.
- 47 126
-
2024-01-18 09:07
(4)
Serio myślisz, że wiatr będzie wpływał na prace elektrowni atomowej? A my zmniejszamy ilość fizyki w szkole. żałosne
- 27 14
-
2024-01-18 17:34
(3)
W latach 80 elektrownia w Żarnowcu miała mieć moc 1600 MW i już wtedy były wątpliwości natury ekologicznej jak to wpłynie na temperaturę wody w jeziorze. Aktualnie elektrownia ma mieć co najmniej dwa razy większą moc, jezioro Żarnowiecki jest za małe , spowoduje to duży wzrost temperatury wody i w związku z tym zniszczenie całego ekosystemu jeziora.
- 10 0
-
2024-01-18 22:14
(2)
Dlatego lepiej wyciąć dziesiątki hektarów lasu na jednej z najurokliwszych plaż bałtyckich? Byłem nad jeziorem żarnowieckim - żadna rewelacja. Jak już trzeba coś poświęcić, lepiej jezioro.
- 1 7
-
2024-01-18 22:27
(1)
Też tak uważam, ale pytanie pozostanie o możliwość chlodzenia reaktorów z tego jeziora, być może trzeba by je powiększyć - pewnie do zrobienia pytanie jakim kosztem.
- 0 0
-
2024-01-18 23:00
Gdzie je powiększysz?
Jezioro jest zbiornikiem dolnym oraz chłodzeniem dla ESP. Jeżeli temperatura wody osiągnie wysokie parametry - zatrzymasz i jądrówkę, i EWŻ. Kawałek lasu gospodarczego, jakkolwiek ładny - jest najmniej cennym elementem wybrzeża. A plaża poza pirsem rozładunkowym - się nie zmieni.
- 4 0
-
2024-01-18 09:07
(3)
Masz racje.Ale jest juz za pozno.Tysiace fachowcow latami siedzialo i uzgadnialo te lokalizacje.To ni nie wiedzieli tego,co ty internetowy amator potrafisz wyluszczyc w 3 minuty?
- 25 13
-
2024-01-18 09:44
Fachowcy od lokalizacji (2)
Te Fachowce działały na zlecenie Polityków, a Te Pany chciały ciąć las, nie chcieli mieć protestów społecznych, bo w okolicach Choczewa mieszka mało ludzi i tereny są po PGRach. Łatwo na festynie za kiełbaskę takich Ludzi oszukać na lepszą przyszłość. I tak właśnie się działo. To jest podstawa tych uzgodnień lokalizacji.
- 11 20
-
2024-01-18 10:23
odludna lokalizacja to plus (1)
A te fachowce w komentarzach to na czyje zlecenie działają?
Oczywiście, że lepiej postawić elektrownię tam gdzie jest dużo miejsca a mało ludzi.
Mniej problemów z własnością gruntów.
Mniej problemów z niezadowolonymi miekszańcami.
Mniej problemów z ochroną obiektu.
W razie krytycznych sytuacji (wojna, awaria) łatwiej jest przeprowadzać akcje w terenie gdzie nie ma wielu mieszkańców.- 4 6
-
2024-01-18 11:31
Problemasy
Te wszystkie "Mniej problemów" są mało znaczące, ale oczywiście zawsze warto wszystkie sprawy przeanalizować. Co do Fachowców Komentatorów, to zapewne w większości normalni ludzie, nie specjalnie siedzący w temacie, ale lubiący się wypowiadać. Najłatwiej rzucać hasła typu Jesteś za Niemcami, za PiS , za PO itd. Niestety często decyzje są polityczne, nie wypracowane wspólnie, stąd nawet jak złe czy dobre, to zawsze znajdą się przyklejający łatki. Osobiście uważam, że lokalizacja w Choczewie jest bardzo nietrafiona.
- 3 1
-
2024-01-18 09:09
To co tam jest (2)
Nie da się wyburzyć, co najwyżej wysadzić. To nie fundamenciki pod domek. A na gruzie lepiej nie budować atomówki. Jest lokalizacja, jest decyzja środowiskowa, jest inwestor
Uwalenie tego to zdrada i sabotaż- 23 14
-
2024-01-18 12:35
to dlaczego jeszcze nie zmienili wojewody?
- 0 0
-
2024-01-19 08:31
dokladnie
mozna zobaczyc filmiki z budowy. Te fundamenty ida kilkadziesiat metrow w glab.
- 1 0
-
2024-01-18 09:40
specjalista
ło matko, specjalistę mamy, rząd PIS jak ustalał nie wziął pana do prac projektowych itd? hmm, stracony umysł przy tak ważej kwestii.
- 5 3
-
2024-01-18 09:54
to było 40 lat temu (2)
to wszystko nie ma znaczenia dla nowej elektrowni
- 5 1
-
2024-01-18 10:21
Technologia Westinghouse ma 50 lat (1)
- 5 3
-
2024-01-18 12:36
I co z tego? piszę o tym ,ze fundamenty zarnowca sa do wywalenia
- 3 0
-
2024-01-18 09:55
Co za absurd! (1)
Woda morska i korozja... człowieku do budowy elektrowni jądrowych stasuje się najdroższą stal mangamową która jest kwasoodporna a co dopiero sól morska... bredzisz. Doucz się na stronie http://www.ejzarnowiec.pl
- 12 2
-
2024-01-18 17:35
Skąd masz takie informacje budowałeś elektrownie?
- 2 2
-
2024-01-18 10:18
plaga domorosłych "ekspertów" (3)
Najgorsze jest to, że teraz każdy uważa, że zna się na wszystkim, już nawet na lokalizacji elektrowni atomowych.
Proszę, we francuskiej elektrowni Graveline działa 6 reaktorów i nad samym kanałem la manche, tutaj współrzędne: 51°00'55.0"N 2°08'10.0"E, zaraz obok plaży w Graveline.
Elektrownia w Flamanville, gdzie właśnie buduje się trzeci blok na półwyspie nad kanałem (współrzędne 49°32'11.0"N 1°52'54.0"W jakby ktoś sobie chciał sprawdzić w google maps).
To Francuzi, którzy mają 56 elektrowni są tacy głupi, że też korzystają ze słonej wody i nie ogarniają, że im "koroduje"?
O, chyba nie tylko Francuzi tacy głupi, fińska elektrownia Olkiluoto "znajduje się na wyspie (!) Olkiluoto".
Tylko ekspert w komentarzach na trojmiasto wie lepiej, bo "ej, ale od słonej wody to wam będzie rdzewieć".- 20 4
-
2024-01-18 10:27
Ha, ha - i mają niezłe problemy (2)
November 2023. Olkiluoto NPP has beeng taken offline because of a technical problem. The reactor was in normal production when a fault in the turbine plant automatically stopped the facility's electricity production. The cause of the fault was revealed to be a malfunctioning temperature measurement in the generator's cooling system.
- 10 12
-
2024-01-18 10:37
I czujnik temperatury obiegu wtórnego uważasz za poważną awarię?
To się może zepsuć. Wymienią na zimno (bo przegrzana para i technik się nie łączą za dobrze) a następnie uruchomią
- 10 3
-
2024-01-18 11:45
oho, oszołomy z "Bałtyckie SoS" się zleciały
nawet ni erozumiecie, jak dając plusy poświadczacie swoją ignorancję. ale skoro "eskpertką" od jądrówki jest u Was lektorka angielskiego ze studium humanistycznego to czego oczekiwać?
- 2 2
-
2024-01-18 12:22
jprdl, a może tu, a może tam, a tu jeden ma działkę, a tu drugi
jak tak będzie dalej, to tego atomu nigdy nie zbudujemy i czeka nas absolutna tragedia jaką będą blackouty - tak, blackouty
- 5 1
-
2024-01-18 18:02
Sadzawka
Jezioro Żarnowieckie dla elektrowni jest sadzawką. Do chłodzenia musi być woda morska. Żeby to zapewnić to dla tej lokalizacji zaplanowano rurociągi przy Piaśnicy uchodzące w Dębkach. Dla rejonu dębek, Piaśnicy to masakra.
Poza tym na terenie strefy gdzie miała by powstać elektrownia jest wiele fabryk. Ta decyzja skutkowała bt likwidacją 2-3 tysięcy miejsc pracy i odszkodowania z budżetu liczone w setkach milionów zł.- 2 1
-
2024-01-18 18:45
A betoniarnia działała? Większość betonu to chyba szła na budowę domów w okolicy.
- 1 2
-
2024-01-19 07:04
Ale bredzisz głosowałeś na nieudaczników i piszesz takie brednie
- 0 0
-
2024-01-18 08:50
Aktualna lokalizacja to gwałt na Polsce (16)
To piękny ostatni kawałek wybrzeża przyrodniczo bardzo wartościowy. Elektrownie budują tam tylko dlatego że cwaniaki mają tam działki i zarobią fortunę na ich sprzedaży
- 82 213
-
2024-01-18 08:56
litości - uwierzyłby kto ze się nagle tak o przyrodę troszczycie. (5)
Bo w latach 2007- 2015 nawet palcem w tej kwestii nie kiwnęliście
- 46 22
-
2024-01-18 09:48
Szatan ma siedzieć cicho i kręcić ogonem
Nigdy nie będzie królem niczego, a co dopiero Polski.
- 10 2
-
2024-01-18 09:59
mieszkańcy latami walczyli o zmianę lokalizacji (3)
całe Lubiatowo tonęło w transparentach przez lata "Anty-Atom"
- 10 15
-
2024-01-18 10:12
no i co z tego?
gdzie byś nie budował tam wisiały by transparenty.
Żarnowiec-grobowiec na przykład też by wisiało.- 14 4
-
2024-01-18 12:34
Co mnie to obchodzi? Wszędzie są protesty
Mnie nikt nie pyta czy chce rafinerii produkujacej paliwo dla mieszkancow tej wsi
- 5 3
-
2024-01-18 13:43
Żadne tonęło. Jeździłem tam co roku i było ich kilka. Teraz już są nawet pro atom.
- 7 2
-
2024-01-18 09:05
Bzdura (2)
Chodzi o to by uwalić atom i nic innego
- 35 13
-
2024-01-18 22:38
(1)
pisowcy 8 lat uwalali atom i przy okazji OZE i co?
- 0 4
-
2024-01-18 22:43
Uwalony to nasz mózg.
- 5 0
-
2024-01-18 09:08
Gwałt na Polsce to zabudowa południowego tarasu Gdańska w taki sposób jak jest teraz.
- 26 10
-
2024-01-18 09:39
Inne cwaniaki też tam maja działki dlatego chcą storpedować budowę
- 5 3
-
2024-01-18 09:42
Szatanie,nigdy nie zostaniesz Królem Polski,i**ota
- 4 2
-
2024-01-18 10:29
(2)
Poza tym jak coś pójdzie nie tak, a może ze względu na firmy uczestniczące w projekcie, to cały pył radioaktywny pójdzie na Trójmiasto - ale kto by się tam bał
- 4 4
-
2024-01-18 15:17
Jak coś pójdzie nie tak, to choćbyś był w Chorzowie nic Ci nie pomoże.
- 3 2
-
2024-01-18 17:16
I kury przestaną się nieść na Kaszubach
- 4 0
-
2024-01-18 17:30
to bagna i rachityczne sosnowe laski
Teren dawnego poligonu rakietowego, gdzie niejedna pozostałość po wojsku w ziemi tkwi.
W okolicach dawnych lotnisk do dzisiaj kopane są studnie z... naftą lotniczą...- 3 1
-
2024-01-18 08:51
Czy pan Brzezinsky, syn twórcy Al-Kaidy (3)
Wypowiedział się już w sprawie panów Bechtela i Westinghouse'a?
- 44 14
-
2024-01-18 10:24
Gubernator stanu Polska będzie siedział cicho w tej sprawie za to w innych sami urzędnicy stanowi przedstawiają mu raport.
- 5 1
-
2024-01-18 10:56
Westinghouse nie przeżyje bez zastrzyku polskiej kasy
- 6 1
-
2024-01-18 13:54
co wyście tam oglądali w tej tvp?
fox news robiło pranie mózgu kolejnym troglodytom?
- 2 4
-
2024-01-18 08:51
e tam ostateczna (1)
bedzie ostateczniejsza
- 49 8
-
2024-01-18 17:29
Czytam i większość tu piszących nie ma pojęcia o temacie.
- 2 0
-
2024-01-18 09:04
już wiem skąd nazwa Lubiatowo-Kopalino! (8)
na mapce elektrownia leży w obrębie Jackowo na granicy obrębu Sasino. Lokalizacja to zatem Jackowo-Sasino ale w taki zbieg okoliczności to nikt by nie uwierzył!
- 92 29
-
2024-01-18 09:55
przypadek? (2)
- 5 4
-
2024-01-18 10:09
Sprawdź w majtasach:)
- 4 3
-
2024-01-18 10:11
Nie sądzę XD
- 1 2
-
2024-01-18 10:28
Post ruskiego trola wyróżniony jak zawsze to jest ta bezstronnosc dziennikarska :) (4)
I jeszce jedno Kaczynski mozliwe w postach wszelkich odmianach i opluwaniach natomiast nazwisko na T ....k Post niedozwolony !
- 12 5
-
2024-01-18 10:58
Zginą od własnej broni. Trwają prace nad zmianą art. 212 Kodeksu Karnego. Skończą się teksty typu; "ekipa kulawego". (1)
Kulawy
- 1 2
-
2024-01-18 13:51
tak tak, pamiętamy. pis obiecywał usunięcie tego przepisu w 2015.
tak samo jak obniżenie vatu, samochody elektryczne, mieszkania, szybsze procesy, pomoc frankowiczom i to, wstawanie z kolan. wszystko już mamy, no nie? . a teraz pieniactwo liczy 100 dni do realizacji obietnic Tuska i będzie rozliczało
- 1 0
-
2024-01-18 11:02
Trzeba stosować synonimy
Chudy rój na przykład. Wtedy bez problemu przechodzi.
- 7 3
-
2024-01-18 13:50
naucz się pisać po polsku
albo swój hejt wplatać w sposób inteligentny. sarkazm, ironia, a nie prostactwo. wtedy przejdzie. a nie, ty z pisu jesteś. przerasta, co?
- 1 0
-
2024-01-18 09:10
TKM (2)
Już jeden pan od Tuska, zarabiał na elektrowni, teraz idzie powtórka ?
- 125 11
-
2024-01-18 16:09
Lubia to
Nie. Teraz chcą zarobić ci, co szybko wykupili przypadkowe grunty, na których ma powstać elektrownia.
- 1 3
-
2024-01-18 22:06
Przede wszystkim nie ufać tym co obwieszają się kolorami 'braci' d...udy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.