• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fabryka na pomorskich torach. Nowy nabytek PPMT

erka
7 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Kombajn podtorzowy RPM 1000 będzie najnowocześniejszą tego typu maszyną na rynku.
  • Kombajn podtorzowy RPM 1000 będzie najnowocześniejszą tego typu maszyną na rynku.
  • Zakupiona przez PPMT maszyna UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic będzie najnowocześniejszą tego typu podbijarką na polskim rynku.

Spółki zależne PKP Polskie Linie Kolejowe inwestują w innowacyjny sprzęt. Kombajn podtorzowy RPM 1000 oraz podbijarka UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic to najnowsze zakupy Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego w Gdańsku.



Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę

Transport kolejowy w Polsce:

Kombajn podtorzowy RPM 1000 będzie najnowocześniejszą tego typu maszyną na świecie. Przeznaczony jest do potokowej naprawy podtorza i oczyszczania tłucznia z wykorzystaniem kruszywa z recyklingu podsypki tłuczniowej. Kompleksowo za jednym przejściem, naprawia warstwę podtorza i podsypki torowej.

Maszyna współpracuje z wagonami typu MFS, które zapewniają nowe materiały sypkie i odprowadzenie z miejsca prac starego materiału, nienadającego się do powtórnego wykorzystania.

Spółki zależne PKP Polskie Linie Kolejowe inwestują w innowacyjny sprzęt.


Długość maszyny RPM 1000 wraz z wagonami MFS wynosi ponad 500 m. Taki sprzęt to wysokowydajna fabryka na torach. Kombajn będzie wyposażony w innowacje wyróżniające go od innych tego typu maszyn. To radarowa penetracja gruntu (ang. ground penetrating radar), system pomiarowy poszczególnych warstw toru, system kontroli zagęszczenia warstwy nośnej podtorza. Innowacje będą dawać całościowy obraz właściwości geotechnicznych warstw znajdujących się pod torem, dostarczą dane do określenia grubości warstw podtorza i podsypki, a co za tym idzie - pozwolą w precyzyjny sposób dostosować logistykę i zapotrzebowanie na poszczególne materiały oraz zapewnią jednorodność i poprawność stopnia zagęszczenia podtorza.

Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory

Nabyta przez PPMT uniwersalna podbijarka toru UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic jest przeznaczona do pracy na rozjazdach i torach. Kluczowym parametrem maszyny jest dokładność podnoszenia i nasuwania toru w rozjazdach i torach, szczególnie w przypadku linii kolejowych przeznaczonych do jazdy pociągów z prędkościami 160 km/h i większymi. Zakupiona przez PPMT maszyna będzie najnowocześniejszą tego typu podbijarką na polskim rynku.
erka

Opinie (20)

  • Opinia wyróżniona

    Super maszyny za olbrzymie pieniądze.

    Dobra wiadomość! Sprawny transport kolejowy to konieczność w tych niepełnosprawnych czasach.

    • 30 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane