- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (58 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (109 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (184 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (13 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory
Inwestycje PKP PLK w Porcie Gdynia.
W ramach inwestycji "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" PKP Polskie Linie Kolejowe przebuduje łącznie 115 km torów, zelektryfikowane będą dojazdy do bram portu, a sprawność obsługi składów zapewni 356 nowych rozjazdów. Nad kursowaniem pociągów czuwać będzie obsługa nowego lokalnego centrum sterowania. Przebudowa obejmie również 13 km dróg, zmodernizowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Komunikację kolejową ułatwi m.in. budowa dwóch wiaduktów kolejowych i przebudowa mostu nad rzeką Chylonką.
Jak dotąd zbudowano ok. 30 km torów oraz 43 rozjazdy. Tymczasowe połączenia między torami umożliwiają płynne prowadzenie prac przy utrzymaniu stałego dostępu pociągów do torów na terenie portu. Gotowych jest osiem podziemnych zbiorników retencyjnych, kolejne dwa są w budowie.
Rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk
W nowo wybudowanych budynkach Lokalnego Centrum Sterowania, dwóch nastawni i cargo prowadzone są roboty wykończeniowe. Postępuje budowa nowych wiaduktów kolejowych. Na pierwszym z nich betonowane są ściany oporowe oraz wykonywane zbrojenia i betonowanie kolejnych części konstrukcji obiektu. Na drugim powstaje konstrukcja przyczółków i podpór. Remontowany jest most nad Chylonką.
Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona
Efektem realizacji projektu o wartości ponad 1,5 mld zł netto będzie przewóz większej ilości towarów. Do nabrzeży będą mogły dojechać dłuższe pociągi z towarami - nawet 750-metrowe cięższe składy o nacisku 221 kN na oś. Poprawa przepustowości stacji Gdynia Port skróci czas obsługi ładunków. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych towarów. Poprawi to konkurencyjność oferty transportu kolejowego wobec drogowego. Prawie 40 proc. kwoty zadania stanowi dofinansowanie unijne ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility - "Łącząc Europę".
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-09-08 08:18
pieknie... (17)
Tylko dlaczego prace prowadzone sa tak ospale i nie dotykaja istotnych mankamentow komunikacji kolejowej w dostepie do porty.
Podstawowe problemy to ruch pasazerski na polnoc miasta, konflikty z miejska siecia drogowa i fakt, ze ksztalt sieci torowisk portowych, wynikajacy z uwarunkowan politycznych nieaktualnych od blisko 80 lat, jest anachroniczny i kosztotworczy.
Konserwowane sa rozwiazania, ktore obecnie sa zbedne.- 19 13
-
2021-09-08 08:26
zapytaj o to PKP - największego szkodnika infrastrukturalnego w PL (16)
- 3 10
-
2021-09-08 09:14
nie da się zaprzeczyć temu, że PKP niszczy tkankę miejską (15)
dzieje się tak na każdym kroku - patrz przejazdy na Puckiej
- 2 12
-
2021-09-08 12:27
Gdzie na Puckiej masz tkankę miejską ośla łączko? (2)
Między hurtowniami i zakładami przemysłowymi.
- 5 1
-
2021-09-08 22:06
to czy są to tereny przemysłowe czy mieszkalno-usługowe nie ma znaczenia - to nadal jest tkanka miejska (1)
bo nadal pomiędzy tymi miejscami ludzie się przemieszczają
- 1 4
-
2021-09-09 17:25
i rolą portu czy kolei
realizujących na tym terenie swoje zadania jest tych ludzi komunikować?
Czy rola zarządu miasta dogadać się ze stronami i pogodzić potrzeby oraz szukać synergii....- 2 0
-
2021-09-08 10:36
niczego nie niszczy
trudno zniszczyć coś, co nieistnieje...
A jeśli już, to "tkanka miejska" nacieka na tereny przemysłowe...
Wiesz co charakteryzuje tego typu działanie?- 7 2
-
2021-09-08 09:22
Kolej jest tam od drugiej połowy XIX wieku więc pretensje do PKP raczej nieuzasadnione. (1)
Ruch drogowy wzmógł się dopiero w schyłkowym PRL-u i to użytkownikom dróg a nie kolei powinno zależeć na budowie wiaduktów. Kolej była tam pierwsza więc nie wiem czemu ma niby sponsorować takie inwestycje?
- 6 6
-
2021-09-08 11:57
tego typu opinie onegdaj podsumował niejaki Mleczko:
"Bar...ie, nie jesteś sam!"
Ilustracja łatwa do znalezienia w sieci...- 3 2
-
2021-09-08 09:21
Gdyby nie port, pkp, rządy wszystkich partii po 1989 i mieszkańcy urzędnicy z miasta zrobiliby z gdyni dubaj (2)
- 7 0
-
2021-09-08 12:28
Chcieli Dubaj
Wyszedł Radom. Trudno, jak się nie ma co się lubi...
- 4 0
-
2021-09-08 10:41
szczerze wątpię
raczej skłaniają się w stronę Monaco...
- 2 0
-
2021-09-08 09:19
Owszem da się, jeśli uwzględnisz to, że Gdynia ma totalnie w tyłku te przejazdy (5)
Zwróć uwagę, że Reda już ma, Wejherowo i Rumia budują kolejne tunele i wiadukty przez tory i jakoś nie ma tam wieloletniego postękiwania, aż kolej zbuduje za darmo. Po prostu wzięli sprawy w swoje ręce i się dogadali.
- 17 3
-
2021-09-08 09:40
To nie Reda Rumia czy Wejherowo (4)
Zbudowały te tunele tylko PKP. Miasto nie może tak sobie przeznaczyć kasy i zbudować tunel.
- 2 6
-
2021-09-08 10:39
90 mln z budżetu Rumi (3)
poszło na to przedsięwzięcie.
Można. Tylko trzeba chcieć. Podobnie jak Gdynia i marszałek jest sponsorem części kosztów związanych z modernizacją linii 201 i przebudowy okolic węzła Karwiny.
I wcale nie jest z tego zadowolona...- 5 1
-
2021-09-08 11:09
No to wybiwrzmy burmistrza z PO jak w Rumi (2)
PiS-owi i Samorządnosci czerwoną kartkę, zwaszcza PiS-owi bo to on widać wszystko blokuje w Gdyni
- 2 6
-
2021-09-08 12:29
Biedna ta Gdynia!
Teraz wszystko blokuje PiS, a przed 2015 wszystko blokowała Platforma. Koszmar!
- 6 0
-
2021-09-08 11:18
PiS w Gdyni
nie ma nic do powiedzenia...
A poseł Aziewicz pełni już od 25 lat posługę poselską, wybierany z tego miasta.
I co? :\
Więc barwy partyjne mają niewielkie znaczenie, raczej świadomość, program i chęci kandydatów...- 5 0
-
2021-09-08 08:35
Gdańsk Nowy Port (6)
No to wreszcie będzie mniej ciężkiego,portowego transportu rozjeżdżającego dzielnicowe,lokalne drogi.Nowej Wyzwolenia,która miała odciążyć osiedlową Wyzwolenia to już chyba nie dożyjemy.Hałas i smog dożywotni.
- 22 5
-
2021-09-11 20:08
Brakuje obwodnicy dzielnicy Nowy Port..
- 0 0
-
2021-09-08 14:05
mordo, to jest o Gdyni (1)
- 4 2
-
2021-09-09 08:25
Może i o Gdyni,ale w Gdańsku też podobne problemy.
- 0 0
-
2021-09-08 12:43
nigdy nie było mowy o nowej wyzwolenia jako drodze alternatywnej (2)
zawsze była mowa o drodze dojazdowej do nowego osiedla developera. Ludzie obudźcie się. Prawdziwa droga do portu była planowana wzdłuż torów kolejowych, ale wiadomy developer zablokował tą realizację, ponieważ byłby hałas pod oknami nowego osiedla "Po..o".
- 4 1
-
2021-09-09 08:27
Nieprawda.
- 0 0
-
2021-09-09 08:17
NP
My to wiemy,ale warto przypomnieć jakie w tej sprawie miasto organizowało narady,obrady ,dyskusje,posiedzenia,warsztaty z drogimi mieszkańcami przez całe lata.Problem pozostał,obwodnicy dzielnicy nie ma.....
- 0 0
-
2021-09-08 08:19
Prawidłowo! (16)
Trzeba robić wszystko by przerzucić możliwie jak najwięcej ładunków na tory. Dość rozjeżdżania naszych dróg przez przeładowane ciężarówki. Tym bardziej że infrastruktura kolejowa istnieje od wielu lat, wystarczy tylko ją zrewitalizować. To nieporównywalnie mniejszy koszt niż budowanie od zera kolejnych obwodnic czy dróg ekspresowych.
- 81 5
-
2021-09-08 15:28
Tiry na drogi (1)
Dość rozjeżdżania naszych torów przez przeładowane pociągi.
- 1 3
-
2021-09-08 22:54
Na kolei obowiązują sztywne zasady dotyczące maksymalnych nacisków osiowych.
To nie drogowa dzicz gdzie przeładowane tiry demolują drogi.
- 3 0
-
2021-09-08 13:20
(1)
Sami eksperci ;D to co może to jedzie koleją to co się nie da jedzie truckiem...
- 3 4
-
2021-09-10 07:31
Koleją się niewiele da, bo tak działa u nas kolej
- 1 1
-
2021-09-08 11:59
A ja Tobie gwarantuje (3)
Że właśnie dzięki przebudowie torów do portu będzie przybywać jeszcze więcej ładunków i zarazem jeszcze więcej będzie transportu kołowego. Ciężarówki były i będą.
- 9 1
-
2021-09-08 14:13
ciężarówki będą (2)
Ale gdzieś pod Bydgoszczą...
Tam gdzie planowany jest depot dla portu i nie tylko.- 3 2
-
2021-09-10 07:30
Nikt nie będzie przeładowywał kontenera na pociąg, żeby potem przerzucić go pod Bydgoszczą na samochód. (1)
- 3 0
-
2021-09-10 10:01
to nie kwestia chęci czy wygody
ale możliwości, organizacji i ceny.
Wszystko można spie*rzyć przez chciwość i arogancję ale jak się nie będzie próbować, to lepiej od razu iść na służbę do "dobrego pana", który będzie za ciebie myślał.
"28 lipca powołano spółkę celową Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo. To realizacja zawartego w 2019 r. porozumienia,ale możliwości, organizacji i ceny.
Wszystko można spie*rzyć przez chciwość i arogancję ale jak się nie będzie próbować, to lepiej od razu iść na służbę do "dobrego pana", który będzie za ciebie myślał.
"28 lipca powołano spółkę celową Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo. To realizacja zawartego w 2019 r. porozumienia, którego sygnatariuszami byli PKP Zarząd Morskiego Portu Gdynia, PKP Cargo, Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, gmina Nowa Wieś Wielka i wojewoda kujawsko-pomorski. Spółka celowa przygotuje projekt oraz dokumentację nowego centrum logistycznego. "- 1 1
-
2021-09-08 08:24
tory sa budowane od zera (7)
Bo sa do cna wyeksploatowane.
Na dodatek budowane sa w sladzie dawnych rozwiazan, ktore nijak maja sie do rzeczywistosci.
Ale 100kat tak robilismy, to pewnie jest dobrze...
Na komunikacje czy infrastrukture mozna wydac dowolne pieniadze, wazne aby z sensem i zyskiem. a nie dla urzedniczego przepalu z obowiazku..- 9 1
-
2021-09-08 09:24
To jak wg takiego niekwestionowanego eksperta jak Ty powinna wyglądać sieć torowisk portowych w Gdyni? (6)
Czekam na konkretne rozwiązania Panie Mądry.
- 9 3
-
2021-09-08 10:26
wzorem rozwiązań zainicjowanych przez Niemców (5)
głównym kierunkiem obsługi portu powinien być zachód.
Nie trzeba być ekspertem aby zauważyć podstawowe uwarunkowania takiej a nie innej konstrukcji istniejących rozwiązań oraz fakt, że te uwarunkowania dawno już przestały istnieć.
Niewątpliwie tak proste konstatacje są obce "ekspertom", których jedyna umiejętność togłównym kierunkiem obsługi portu powinien być zachód.
Nie trzeba być ekspertem aby zauważyć podstawowe uwarunkowania takiej a nie innej konstrukcji istniejących rozwiązań oraz fakt, że te uwarunkowania dawno już przestały istnieć.
Niewątpliwie tak proste konstatacje są obce "ekspertom", których jedyna umiejętność to umiejętność survival w urzędniczej dżungli i unikanie odpowiedzialności. Za to wóz ciągną wytrwale (nieswoim grzbietem), a że w zbędnym kierunku... ?
Kogo to obchodzi?- 2 6
-
2021-09-08 12:26
Co ty w ogóle chciałeś tu powiedzieć? (3)
- 2 1
-
2021-09-08 12:51
to że przepuszczanie cięzkich składów z 201 przez centrum miasta (2)
a następnie zawijka przez Hutniczą albo hopajsiupy przetokowe w okolicach w okolicy Wiśniewskiego nie mają obecnie uzasadnienia.
- 7 1
-
2021-09-10 07:29
To puszczanie przez centrum miasta wynika m.in. z tego że 201 jest niezelektryfikowana (1)
Jak wiemy, ma się to zmienić. Jeśli wtedy składy towarowe zostaną przerzucone na 201 (czyli przez Osowę) to problem znacząco zmaleje. 201 w miarę bezkolizyjnie przechodzi przez Gdynię Główną. Na Hutniczej jest w planach wiadukt, miałby pójść prosto i ściąć ten mału łuk który robi Hutnicza idąc przejazdem. Problem jest tylko czy te plany sa nadal aktualne do realizacji w najbliższej przyszłości.
- 0 2
-
2021-09-10 08:24
a znasz przebieg 201?!
"Premie gorska", ktora zaczyna sie zaraz za Koscierzyna, nieprzytomne zawijasy przy Krykulcu, koniecznosc przejazdu przez centrum (klimatyczne, sic!) oraz na koncu (poczatku) wymuszone rozformowanie skladow wynikajace ze zmiany kierunku aby obsluzyc teren przyszlego nabrzeza kontenerowego.
Onegdaj nie bylo innego wyjscia a i ladunki nie byly tak wymagajace. Obecnie mozna bylo to zmienic.- 1 1
-
2021-09-08 10:31
---
Prace w Gdyni są żywą tego ilustracją, w odróżnieniu od tego, co dzieje się w Gdańsku. Może dlatego, że gdańskie rozwiązania są bardziej oczywiste, a może dlatego, że miasto lepiej współpracuje (z wyjątkiem linii do N. Port... ;) )
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.