- 1 Gra dewelopera z Gdańska hitem (12 opinii)
- 2 Trzeci raz szukają prezesa Energi (49 opinii)
- 3 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 5 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 6 Złoty polski ma już 100 lat (168 opinii)
Fińska Kemira poszerza kompetencje i zatrudnienie w Gdańsku
Rozwój gdańskiego Business Service Center Kemiry sprawił, że trafią do niego nowe kompetencje. Centrum obsługiwać będzie zaawansowane procesy z dziedziny IT, które do tej pory firma zlecała zewnętrznym podmiotom na całym świecie.
Pracę w gdańskim centrum Kemiry znajdzie blisko 30 specjalistów IT. Poszukiwane są m.in. osoby do obsługi i rozwoju SharePoint-a czy SAP-a. Do obsadzenia są też stanowiska związane z koordynacją prac całej jednostki oraz zarządzaniem projektami (PMO Coordinator oraz Project Manager).
- Stworzenie nowych kompetencji to ogromne wyzwanie dla całego zespołu, zwłaszcza że pierwszy raz będziemy mieli możliwość realnego wpływania na kształt i rozwój aplikacji, a nawet całych procesów i to w skali globalnej - mówi Piotr Czupryn, IT Manager w Business Service Center Kemira Gdańsk.
Zjawisko "insourcingu", czyli przejmowania kompetencji związanych z obsługą bieżącej działalności firmy, które do tej pory były outsourcowane (realizowane przez zewnętrzne podmioty, co obniżało ich koszty), nie jest powszechnym zjawiskiem, choć coraz częściej dostrzeganym.
- Rzeczywiście, ostatnio zaczyna być widoczne zjawisko tzw. re-shoringu czyli przenoszenia niektórych gałęzi produkcji np. z Chin z powrotem do Stanów Zjednoczonych. Podobnie jest z usługami, gdzie po okresie intensywnego wydzielania maksymalnie dużej ich liczby na zewnątrz przedsiębiorstwa, obserwujemy przykłady ponownego wcielania niektórych z nich w struktury firmy. Spowodowane jest to chęcią większej kontroli, głównie nad jakością ich wykonywania - mówi dr inż. Aleksander Orłowski z Katedry Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Na taki manewr pozwolić sobie mogą jedynie globalne firmy, które są w stanie przenosić elementy biznesu w inne miejsce na świecie i dla których możliwość pełnej kontroli nad jakością procesów (czy to produkcyjnych czy usługowych) przynieść może większe korzyści, mimo wyższych kosztów obsługi. - Takie działania wpisują się w nowoczesne podejście dotyczące relokowania miejsca wykonywania usług, wskazując jakość ich wykonywania jako główne kryterium doboru - dodaje Orłowski.
W takim też celu relokowane są do gdańskiego centrum Kemiry nowe kompetencje z obszaru IT. Do tej pory jednostka ta zajmowała się tylko serwisem, czyli podstawowym wsparciem niektórych obszarów związanych z IT (service desk czy back office). Teraz otrzymuje znacznie szersze i bardziej odpowiedzialne zadania. - Obecnie rozpoczynamy budowę zupełnie nowych kompetencji w obszarze IT. Zespół specjalistów wspierać będzie rozwój systemów i aplikacji na wewnętrzne potrzeby całej korporacji. Naszym nadrzędnym celem jest zwiększenie konkurencyjności, tworzymy więc stanowiska kluczowe dla globalnej działalności i rozwoju Kemiry - dodaje Czupryn.
Miejsca
Opinie (67) 4 zablokowane
-
2014-03-08 05:35
jest super
ja ptracuje tyko na umowachsmieciowych
- 0 0
-
2014-03-09 20:38
Kemira zajmuje się telemarketingiem
Odrzucili moją kandydaturę, bo powiedziałem, że nie nadaję się do telemarketingu. Z tego wnoszę że ich głównym zadaniem to akwizycja.
- 0 0
-
2014-03-17 12:54
logistyka
Witam, czy ktoś orientuje się w kwestii pracy na stanowiskach związanych z obsługą logistyczną w Kemirze (specjaliści, koordynatorzy)? Chodzi mi o ilość obowiązków i zarobki. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.