- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (78 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (70 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (80 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
Fińska Kemira poszerza kompetencje i zatrudnienie w Gdańsku
Rozwój gdańskiego Business Service Center Kemiry sprawił, że trafią do niego nowe kompetencje. Centrum obsługiwać będzie zaawansowane procesy z dziedziny IT, które do tej pory firma zlecała zewnętrznym podmiotom na całym świecie.
Pracę w gdańskim centrum Kemiry znajdzie blisko 30 specjalistów IT. Poszukiwane są m.in. osoby do obsługi i rozwoju SharePoint-a czy SAP-a. Do obsadzenia są też stanowiska związane z koordynacją prac całej jednostki oraz zarządzaniem projektami (PMO Coordinator oraz Project Manager).
- Stworzenie nowych kompetencji to ogromne wyzwanie dla całego zespołu, zwłaszcza że pierwszy raz będziemy mieli możliwość realnego wpływania na kształt i rozwój aplikacji, a nawet całych procesów i to w skali globalnej - mówi Piotr Czupryn, IT Manager w Business Service Center Kemira Gdańsk.
Zjawisko "insourcingu", czyli przejmowania kompetencji związanych z obsługą bieżącej działalności firmy, które do tej pory były outsourcowane (realizowane przez zewnętrzne podmioty, co obniżało ich koszty), nie jest powszechnym zjawiskiem, choć coraz częściej dostrzeganym.
- Rzeczywiście, ostatnio zaczyna być widoczne zjawisko tzw. re-shoringu czyli przenoszenia niektórych gałęzi produkcji np. z Chin z powrotem do Stanów Zjednoczonych. Podobnie jest z usługami, gdzie po okresie intensywnego wydzielania maksymalnie dużej ich liczby na zewnątrz przedsiębiorstwa, obserwujemy przykłady ponownego wcielania niektórych z nich w struktury firmy. Spowodowane jest to chęcią większej kontroli, głównie nad jakością ich wykonywania - mówi dr inż. Aleksander Orłowski z Katedry Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Na taki manewr pozwolić sobie mogą jedynie globalne firmy, które są w stanie przenosić elementy biznesu w inne miejsce na świecie i dla których możliwość pełnej kontroli nad jakością procesów (czy to produkcyjnych czy usługowych) przynieść może większe korzyści, mimo wyższych kosztów obsługi. - Takie działania wpisują się w nowoczesne podejście dotyczące relokowania miejsca wykonywania usług, wskazując jakość ich wykonywania jako główne kryterium doboru - dodaje Orłowski.
W takim też celu relokowane są do gdańskiego centrum Kemiry nowe kompetencje z obszaru IT. Do tej pory jednostka ta zajmowała się tylko serwisem, czyli podstawowym wsparciem niektórych obszarów związanych z IT (service desk czy back office). Teraz otrzymuje znacznie szersze i bardziej odpowiedzialne zadania. - Obecnie rozpoczynamy budowę zupełnie nowych kompetencji w obszarze IT. Zespół specjalistów wspierać będzie rozwój systemów i aplikacji na wewnętrzne potrzeby całej korporacji. Naszym nadrzędnym celem jest zwiększenie konkurencyjności, tworzymy więc stanowiska kluczowe dla globalnej działalności i rozwoju Kemiry - dodaje Czupryn.
Miejsca
Opinie (67) 4 zablokowane
-
2014-03-07 13:41
"Poszerza kompetencje" (2)
A co to właściwie znaczy po polsku?
- 11 7
-
2014-03-07 21:11
i widzisz
normalnie zapitalasz z kanapkami w kemirze a jak dostaniesz do tego wode do rozniesienia to bedzie poszerzony zakres kompetencji. inaczej się to ma z kwalifikacjami ale to kiedy indziej
- 7 0
-
2014-03-07 14:08
zwiększa zakres tego, czym do tej pory się w tym oddziale zajmowano
- 6 2
-
2014-03-07 12:29
moja branża (1)
czekam na ogłoszenia!
- 23 3
-
2014-03-07 15:10
Juz były
Headhunterzy już załatwili sprawę - trochę żałuje że ich zalłem
- 7 1
-
2014-03-07 12:30
... a Kocing ?` (1)
Co z Kocing'iem ??
- 15 3
-
2014-03-07 13:14
kocing ale tylko z łomżingiem
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.