• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Francuski koncern krąży. Tym razem umowa ze Strefą

VIK
2 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Airbus Helicopters startuje w przetargu na dostawę śmigłowców dla polskiego wojska. Airbus Helicopters startuje w przetargu na dostawę śmigłowców dla polskiego wojska.

Najpierw była umowa z Politechniką Gdańską, teraz z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Airbus Helicopters, czyli francuski koncern produkujący śmigłowce jak widać robi wszystko, aby zdobyć przychylność. Gra toczy się o przetarg na dostarczenie 70 wielozadaniowych ciężkich śmigłowców dla polskiego wojska.


Czy Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna zyska na tej umowie?


Umowę podpisano na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach. Parafowała ją Teresa Kamińska, prezes zarządu PSSE oraz Guillaume Faury , prezes Airbus Helicopters.

- Współpraca z tak znamienitym partnerem, dysponującym supernowoczesnymi technologiami to szansa na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw z naszego regionu - mówi prezes Kamińska.

Na czym ma polegać ta współpraca? Porozumienie zakłada "tworzenie efektywnych powiazań pomiędzy rozwojem innowacyjnej nauki i przedsiębiorczości na terenach zarządzanych przez Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną" - podano w komunikacie.

Chodzi o realizację projektów o charakterze rozwojowym dla polskiej gospodarki, tworzenie programów edukacyjnych podnoszących kwalifikacje przyszłych pracowników w sektorze lotniczym, wspólne aplikowanie o środki pomocowe, prezentowanie potencjału inwestorów Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i podległych jej jednostek, czyli Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego i Bałtyckiego Portu Nowych Technologii oraz działania informacyjno-promocyjne.

Strefa to cztery województwa - pomorskie, kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie i wielkopolskiej - gdzie działa ponad 100 firm korzystających z zezwolenia dającego możliwość zwrotu nakładów inwestycyjnych - połowa z nich to firmy małe i średnie. Ponad 100 podmiotów gości też w GPN-T i BPNT.

W czerwcu tego roku na gdańskich targach Balt Military Expo Airbus Helicopters podpisał umowę z Politechniką Gdańską. Chodzi o współpracę naukową. Według zapewnień nasi studenci mają pracować nad konkretnymi rozwiązaniami technicznymi, które będą miały zastosowanie w śmigłowcach produkowanych przez koncern.

Skąd to zainteresowanie francuskiego koncernu polską nauką i biznesem? Firma nie ukrywa, że chce wygrać przetarg na dostarczenie 70 wielozadaniowych ciężkich śmigłowców dla naszego wojska. Chodzi o śmigłowiec EC725 Caracal, który został zaproponowany Polsce w przetargu. Jednostki mają być zdolne do operacji specjalnych, ratownictwa bojowego, transportu taktycznego i ewakuacji medycznej.

- Dzięki wzmocnieniu współpracy, firma Airbus Helicopters jest gotowa przyczynić się do przyszłego rozwoju polskiego rynku śmigłowcowego, zyskując jednocześnie na dostępie do zasobów intelektualnych i przemysłowych kraju - powiedział na Balt Military Expo Jean-Brice Dumont, wiceprezes wykonawczy ds. inżynierii Airbus Helicopters.

Na kieleckich targach francuski koncern pokazał także śmigłowiec bojowy Tiger HAD. Maszyna jest wymieniana jako jeden z następców poradzieckiego Mi-24 w polskiej armii i będzie kluczowa dla zwiększenia zdolności obronnych Polski.

Airbus Helicopters, dawniej Eurocopter, jest częścią Airbus Group, światowego pioniera usług dla przemysłu lotniczego i obronnego. Airbus Helicopters jest liderem wśród producentów śmigłowców, ma 46 proc. udział w rynku śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego. Flota firmy będąca w służbie obejmuje w przybliżeniu 12 tys. śmigłowców użytkowanych przez ponad 3 tys. klientów w około 150 krajach. Międzynarodowa obecność Airbus Helicopters odzwierciedlana jest poprzez spółki zależne i współpracę w 21 krajach, światową sieć centrów usługowych, obiektów szkoleniowych, dystrybutorów i certyfikowanych agentów. Koncern zatrudnia ponad 23 000 pracowników na całym świecie.
VIK

Miejsca

Opinie (41) 1 zablokowana

  • Co pisze o Polsce pracownik francuskiego producenta Mistrali.

    http :// www.wykop.pl/ramka/2142488/co-pisze-o-polsce-pracownik-francuskiego-producenta-mistrali/

    • 4 0

  • NIE DLA FRANCUZÓW

    Francuzi sprzedają Rosjanom okręty desantowe które mogą być wykorzystane do ataku na Polskę. To powinno być dyskwalifikujące. Francuskie firmy powinny być nie dopuszczone w ogóle do przetargów w Polsce. Jest demokracja chcecie handlować z Putinem żeby miał czym do nas strzelać NIE MA WAS na naszych przetargach.

    • 20 2

  • Pani prezes wszystko podpisze

    Zwłaszcza, że jej dni są policzone w strefie. Jak tam strefowe interesy syna pani prezes. Prokurator już był?

    • 7 0

  • Trochę się zapędzili w tym marketingu. (1)

    A jak się ma stwierdzenie, że te francuskie "Jednostki mają być zdolne do operacji specjalnych, ratownictwa bojowego, transportu taktycznego i ewakuacji medycznej" do zastąpienia przez nie bojowych Mi24?

    • 9 2

    • Przetarg na następców Mi-24 to zupełnie inna sprawa i będzie w nim rozpatrywany min. EC 665 Tiger od Airbusa.

      • 1 0

  • Polska rozwija współpracę wojskową z Francją

    To właściwa decyzja, Szczególnie że jesteśmy juz zdecydowanie za bardzo zależni od Niemiec a ostatnie lata rządów tylko to umocniły.

    • 3 11

  • to będzie drogo

    a po co francuskie helikoptery, skoro mamy polskie?, i będzie tak jak z SAUREM drogo i byle jak

    • 22 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane