- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Orlen wchłania Lotos. Wielka szansa czy odwet na niepokornym regionie?
Daniel Obajtek i posłowie oraz samorządowcy pod Lotosem.
Rozbiór jednego z filarów pomorskiej gospodarki, zemsta na niepokornym regionie, groźna dla rynku i konkurencji decyzja oraz straty liczone w milionach złotych dla samorządów. To tylko część zarzutów jakie postawili pomorscy samorządowcy i posłowie Platformy Obywatelskiej podczas konferencji w sprawie fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos, która odbyła się na parkingu pod siedzibą Grupy Lotos. Podczas konferencji do grupy dziennikarzy nagle dołączyli: prezes PKN Orlen, Daniel Obajtek, prezes Grupy Lotos - Paweł Majewski oraz duża grupa pracowników koncernu. Prezes Obajtek początkowo częstował kawą, jednak w końcu zaczął odpowiadać na stawiane przez lokalnych polityków zarzuty.
Przypomnijmy, że we wtorek Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Zatwierdzenie transakcji uzależniono od pełnego wywiązania się ze zobowiązań przedstawionych przez PKN Orlen.
Konferencja posłów i samorządowców pod Lotosem
Fuzja groźna dla rynku i gospodarki
- Lektura warunków jakie należy spełnić, aby mogło dojść do fuzji Orlen-Lotos jest wstrząsająca. Widać rozbiór, rozparcelowanie Lotosu, który traci praktycznie sieć stacji benzynowych, na których wyhodowany ma być zagraniczny konkurent. Ja w tym sensu gospodarczego nie widzę. Być może tylko rozpaczliwą potrzebę pieniędzy dla budżetu. Jeśli jednak nie chodzi o to, to widzę w tym polityczny odwet na niepokornym regionie, który nie dał się oszukać i nie głosuje po myśli Jarosława Kaczyńskiego - mówił europoseł Janusz Lewandowski.
- Lotos to jeden z dwóch głównych fundamentów pomorskiej gospodarki. Rozbiór Lotosu jest potężnym uderzeniem nie tylko w region, ale w całość polskiej gospodarki. Jeszcze jako prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wielokrotnie występowałem przeciwko planom fuzji zwracając uwagę na potrzebę utrzymania konkurencyjnego rynku w sektorze paliwowym. Mamy do czynienia z próbą zbudowania monopolu - wtórował mu poseł PO, Tadeusz Aziewicz. - Przestrzegaliśmy przed tym wcześniej, natomiast Komisja Europejska nakładając określone warunki w pełni potwierdziła, że ta fuzja jest groźna dla konkurencyjnego rynku. Warunki KE są drakońskie. Ich efektem będzie budowa konkurenta, którym nie będzie polska firma, tylko jakiś zagraniczny byt, miejmy nadzieję, że nie rosyjski. Kontynuowanie tej fuzji jest sprzeczne z polską i pomorską racją stanu i wzywam rząd Prawa i Sprawiedliwości do jej zaniechania.
Daniel Obajtek i posłowie oraz samorządowcy pod Lotosem.
Milionowe straty dla budżetów samorządów
Swoje zaniepokojenie wyrazili także przedstawiciele władz samorządowych.
- Grupa Lotos budowana przez kilkadziesiąt lat, przez najlepszych i najbardziej światłych mieszkańców Pomorza, jest fundamentem pomorskiej gospodarki. Dzisiaj prezes Daniel Obajtek, który nie jest związany z Pomorzem, nie ma tutaj korzeni, prowadzi politykę w imieniu obozu rządzącego zmierzającą do rozebrania aktywów Grupy Lotos. My się na to nie zgadamy. Lotos to, z punktu widzenia samorządu, ok. 70 mln zł wpływów z podatku CIT. Nie chcemy stracić ani podatków, ani znakomitej kadry, ani potencjału Lotosu - powiedział marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
Natomiast Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska, oznajmiła, że przyjęcie warunków Komisji Europejskiej oznacza, że znak Lotosu, pod którym odbywa się konferencja można właściwie zdjąć.
- Znak jest symbolem potężnej grupy, która bardzo konsekwentnie była budowana na Pomorzu. Grupy, która jest nie tylko kompletnym przedsiębiorstwem, ale przynosi też bardzo duże wpływy nie tylko do budżetu Gdańska, ale budżetu wszystkich Polek i Polaków. W przeciwieństwie do PKN Orlen znak Lotosu nie jest czerwono-biały, ale jest bardziej polski niż znak PKN Orlen. W PKN Orlen udziały państwa wynoszą 27,5 proc. Udziały Skarbu Państwa w Lotosie to ponad 50 proc. - mówiła Dulkiewicz. - Czy dzisiaj możemy czuć się zagrożeni tym, że firma z biało-czerwonym logo i nazwą nawiązującą do naszego symbolu narodowego, przejmuje strategiczne dziedziny gospodarki? Ja się czuję zagrożona.
Obajtek zapewnia, że fuzja się opłaca
W pewnym momencie do konferencji zorganizowanej przez posłów i samorządowców dołączył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek w towarzystwie Pawła Majewskiego, prezesa Lotosu oraz dużej grupy pracowników. Prezes Obajtek witał się i częstował kawą, jednak po chwili zabrał głos i wdał się w polemikę z organizatorami konferencji i zapewnił o tym, że planowana fuzja będzie korzystna nie tylko dla regionu, ale dla wszystkich.
Wcześniej tego dnia, w siedzibie Lotosu, odbyła się konferencja dotycząca planowanej fuzji. Daniel Obajtek spotkał się także z przedstawicielami związków zawodowych. Jak poinformowali nas związkowcy, podczas godzinnego monologu powtórzył wcześniejsze zapewnienia o braku zwolnień i szansach rozwojowych, jakie stoją przed Grupą Lotos po fuzji.
- Nie wszyscy podzielają ten zaskakująco ogromny optymizm prezesa Obajtka. Jednak o tym, kto ma rację przekonamy się za jakiś czas - powiedział nam jeden ze związkowców uczestniczących w spotkaniu.
Pod koniec sierpnia 2020 roku ma rozpocząć się proces negocjacji pakietu socjalnego ze stroną społeczną w Grupie Lotos.
Miejsca
Opinie (627) ponad 50 zablokowanych
-
2020-07-15 20:01
Opinia wyróżniona
Ta fuzja od dawna wydaje się dziwna. (22)
Wszyscy widzimy co się dzieje w gospodarce światowej - gospodarka po prostu siadła, a ceny paliw raz idą w dół z uwagi na koronawirusa , a raz idą w górę z uwagi na brak współpracy gospodarczej między państwami - gdyby sytuacja gospodarcza ogólnoświatowa była normalna to i firmie LOTOS i firmie ORLEN powodziłoby się doskonale - nie trzeba być tu
Wszyscy widzimy co się dzieje w gospodarce światowej - gospodarka po prostu siadła, a ceny paliw raz idą w dół z uwagi na koronawirusa , a raz idą w górę z uwagi na brak współpracy gospodarczej między państwami - gdyby sytuacja gospodarcza ogólnoświatowa była normalna to i firmie LOTOS i firmie ORLEN powodziłoby się doskonale - nie trzeba być tu jakimś jasnowidzem. Po prostu pieniążki byłyby obracane. Firma LOTOS jest firmą potężną z potężnym terenem, płaci podatki ale jak każda firma musi się z czegoś utrzymywać - czy fuzja tworzona w pośpiechu przez prawników w sposób trochę irracjonalny i wirtualny jest odpowiedzią na dobrobyt w państwie ? Chyba nie za bardzo. Pan Obajtek mówi: cytuję:"Są przecież też inne obszary: informatyczne, logistyczne, jest wiele innych spółek w obu grupach - serwisowe, transportowe" - ano właśnie...LOTOS ma potężne zaplecze logistyczne,kolejowe,energetyczne - to nie jest taka pierwsza lepsza firma tylko stworzona dla powszechnego dobrobytu tu na Pomorzu - rezygnacja z kontrolowania tej firmy tu na Pomorzu wydawałoby się absurdem. Patrząc na to co się dzieje wydawać by się mogło że ceny paliw w lotosie mocno pofrunęły do góry w porównaniu z konkurencją - ale jest przecież wolny rynek - być może jest jakieś błędne załamanie gospodarcze - nie mnie to oceniać. Silni także walczą o przetrwanie i życie i pensje dla swoich pracowników - skoro jest taka sytuacja to moment fuzji wydaje się zupełnie nie wstrzelony - czy przypadkiem nie chodzi tu o firmę energa która także ma kłopoty i szuka na siłę rozwiązań marketingowych, inwestycyjnych,ofertowych. Patrząc na energę oni też chcą przetrwać w tym kryzysie. A fuzja potrzebuje uspokojenia i dobrych relacji międzyfirmowych - to zbyt wielka umowa aby ją spartaczyć.Pan Obajtek mówi:"Uważam, że ten proces koniecznie trzeba przeprowadzić" - bardzo dobrze ale czy nie wymagana jest pełna zgoda wszystkich stron ? Przecież na tym polega małżeństwo prawda ? Nie zaś wtedy kiedy strony się nie zgadzają.
- 186 156
-
2020-07-20 08:36
Pytanie ile Orlen stracił na inwestycji na Ukrainie?
I dlaczego ratuje się Lotosem..
- 0 0
-
2020-07-16 17:46
jestem prostym czlowiekiem widze 'pieniazki' w wypowiedzi i juz wiem ze to ktos niepowazny bedzie mowil glupoty
- 2 0
-
2020-07-16 13:14
Dokapitalizowanie w 2014 r. Lotosu
Tak to zarządzano. Dziś obie firmy mają się dobrze i o pomoc państwa nie proszą.
- 5 1
-
2020-07-16 10:56
Brawo obajtek!! (2)
Ta cała pseudo prezydent Gdańska i reszta tych tłumoków to idioci. Obajtek wjechał i powiedział prawdę. Nie cierpię PIS ale Obajtek do odpowiedni gość na odpowiednim stanowisku.
- 10 25
-
2020-07-17 00:45
potrafisz to twoje twierdzenie uargumentowac?
- 0 0
-
2020-07-16 13:01
Sprawdź wykształcenie obajtka a potem komentuj
- 10 5
-
2020-07-16 10:41
...bla, bla, bla
- 1 0
-
2020-07-16 00:59
"LOTOS ma potężne zaplecze logistyczne,kolejowe,energetyczne - to nie jest taka pierwsza lepsza firma tylko stworzona dla (1)
Według liberałów ekonomicznych, którego gniazdem ponoć jest Gdańsk (a napewno UG i Zarządzanie na PG) jest to firma zarządzana i rozwijana nieracjonalnie:
a. podmioty gospodarcze nie są tworzone dla "powszechnego dobrobytu". A na pewno nie Pomorza, bo Pomorze ma nic do gadania, bo nie jest wlaścicielem. Podmioty gospoodarcze służą doWedług liberałów ekonomicznych, którego gniazdem ponoć jest Gdańsk (a napewno UG i Zarządzanie na PG) jest to firma zarządzana i rozwijana nieracjonalnie:
a. podmioty gospodarcze nie są tworzone dla "powszechnego dobrobytu". A na pewno nie Pomorza, bo Pomorze ma nic do gadania, bo nie jest wlaścicielem. Podmioty gospoodarcze służą do tworzenia dobrobytu właściciela. A reszta ma robić za wyznaczoną pensję albo za bramę.
b. zaplecze powinno zostać zlikwidowane, bo jest źródłem kosztów i braku elastyczności a podmiot gospodarczy powinien szukać synergi ze specjalizowanymi w wybranej działalności partnerami. którym płaci się za uslugę (po uważaniu) a nie istnienie. Podmiot powinien takich działalności się pozbyć a skoncentrować się na "core business", określony zasadą Pareto, 20% wysiłku, 80% korzyści.
c. to samo dotyczy pracowników, którzy nie są partnerami działalności a "ciałami" do wynajęcia (body leasing) dla wykonania zdefiniowanych zadań w określonym czasie. Dostarczają ich "łowcy niewolników", agencje pracy czasowej, które stoją na drodze przepływu między pracą a płacą... Na dodatek znakomicie poprawia to wyniki finansowe w ramach "agresywnych polityk podatkowych", bo automatycznie podmiot pozbywa się kosztów osobowych a zarząd dostaje premię. Całość oparta jest na odpowiednio "zlobbowanym" prawie przez "wtyki" w organach ustawodawczych (np. senator od szkoleń stoczniowców) i oragnizacje "podsiębiorców".
W ten sposób tworzą sią zręby kapitalizmu biurokratycznego, gdzie głównym "centrum zysku" stają się prawnicy odpowiednio sterujący umowami i raportowaniem finansowym.
A firmy umieracją w ciszy...- 9 12
-
2020-07-16 12:48
właśnie...tworzy się sztuczny optymizm który nie daje zadowolenia z pracy.Optymizm dają zadowoleni pracownicy, wykonany plan robót,pozyskanie nowych kontrahentów lub umowy z aktualnymi kontrahentami. Przecież w tak dużych firmach powinien liczyć się export-import,radzenie sobie z niepowodzeniami a nie sugestywne zadowolenie rady nadzorczej promującej ciągle te same produkty
- 5 0
-
2020-07-15 22:41
(3)
Jakie strony się nie zgadzają l. p.Dulkiewicz
i p. Lewandowski ( były minister ds przekształceń) .On chyba nam szczególnie tu na Pomorzu pokazał jak się dba o interesy regionu a nawet całej Polski. Dobrze że był protest w spr sprzedaży Lotosu dla Rosji,bo i tego już dawno by nie było ! A w przypadku obecnej fuzji odpowiednie dokumenty zostały złożone w Brukseli,a skoro tak to obie strony musiały to zrobić! Jest zgoda komisji UE więc o czym piszesz?- 20 18
-
2020-07-16 17:02
(2)
szczególnie jak był za sprzedażą Lotosu Rosjanom w 2011 r o czym mówił w sejmie. Skończmy już z PO które z pseudointelektualnej płachty i przekrętactwa, zrobił sobie sztandar wymalowany "walką o sądy", " LGBT", etc.... .6 lat temu straszyli nas, że Pis wszystkich pozamyka, że będą prześladowania, aresztowania nad ranem - i co? zamknęli tylko
szczególnie jak był za sprzedażą Lotosu Rosjanom w 2011 r o czym mówił w sejmie. Skończmy już z PO które z pseudointelektualnej płachty i przekrętactwa, zrobił sobie sztandar wymalowany "walką o sądy", " LGBT", etc.... .6 lat temu straszyli nas, że Pis wszystkich pozamyka, że będą prześladowania, aresztowania nad ranem - i co? zamknęli tylko vatowskich magnatów i innych bandytów. Przestańcie panikować, przyłączcie się do budowania silnego tworu, który poprzez swoją siłę będzie bardziej konkurencyjny a w konsekwencji wzmocni pozycję międzynarodową.
- 7 3
-
2020-07-17 18:55
vv
Ale ci magnaci vatowscy to chyba z pis no nie
- 0 0
-
2020-07-17 00:40
a ty odciety od informacji, czy zdany na tvpis, przychodza o 5 i wyprowadzaja protestujacych, nie wiedzial?
- 1 2
-
2020-07-15 22:03
A może by tak... (1)
zapytać Rosjan i Niemców? Korytko ucieka ii jest kwik...
- 10 20
-
2020-07-15 22:35
Kacper nie kwicz, zadzwoń do Adriana
- 19 10
-
2020-07-15 20:55
Belkot pseudo intellectuality ...
- 5 11
-
2020-07-15 20:39
Pytanie (5)
Ile fakultetów pan skończył? I dlaczego czuje się Pan mądrzejszy od speclalistów. z firmy orlenu
- 17 37
-
2020-07-17 00:36
te decyzje nie sa podejmowane przez specjalistow, to decyzje polityczne
- 3 1
-
2020-07-16 08:54
Bo to dobrze oplacane "papugi"
Tworzacy "case" pod biezace potrzeby a mie pod ciaglosc funkcjonowania podmiotu gospodarczego.
Ktore pozniej najwyzej rozloza rece i, jak niejaki Sachs, powiedza "ooops... nie wyszlo".- 12 2
-
2020-07-16 08:18
Panie Obywatelu RP, a kto jest większościowym właścicielem ORLENu ?
A kto to jest większościowym właścicielem LOTOSu?
No i na koniec, kto będzie większościowym właścicielem ORLENu po przyjęciu firmy LOTOS ?- 12 7
-
2020-07-15 21:06
Szanowny Panie (1)
Myślę że nie o fakultety tu chodzi ale o poszanowanie pracy ludzi pracujących w takich firmach jak ORLEN czy LOTOS ciężko pracujących na dobrobyt Polski i Polaków, chodzi także o poszanowanie własności prywatnej,własności firm, nie szafowanie akcjami Skarbu państwa i dążenie do normalności handlowo-gospodarczej nie tylko w Polsce ale i w Europie.
- 21 6
-
2020-07-16 08:50
Powiedz to pracownikom tysiecy "sprywatyzowanyc" wedlug ideologii Lewandowskiego firm.
A potem zlikwidowanych i "skapitalizowanych" przez sprzedaz np. terenow...
- 16 17
-
2020-07-15 18:59
Opinia wyróżniona
Moja racja jest najmojsza (9)
Na potrzebę chwili, partykularny interes, aktualny trend w gospodarce, czy wreszcie "drugie dno". jestem w stanie przedstawić każdemu z obecnych na tej konferencji, piękną listę szans i korzyści jakie dać może połączenie dwóch firm. Równie sprawnie i obrazowo, przedstawię podobną listę zagrożeń, które stworzy ta fuzja. Każdy, nawet mało sprawny
Na potrzebę chwili, partykularny interes, aktualny trend w gospodarce, czy wreszcie "drugie dno". jestem w stanie przedstawić każdemu z obecnych na tej konferencji, piękną listę szans i korzyści jakie dać może połączenie dwóch firm. Równie sprawnie i obrazowo, przedstawię podobną listę zagrożeń, które stworzy ta fuzja. Każdy, nawet mało sprawny student marketingu i zarządzania zna te metody. Proszę zwrócić uwagę, ile razy pojawiały się pomysły na sprzedaż Lotosu i fuzję z Orlenem, chyba nawet wcześniej z węgierskim Molem. Nie pomylę się, jeżeli pomysły te wypływały za rządów delikatnie mówiąc, niezbyt przychylnych kolebce liberałów, jakim jest Gdańsk. Pomysły te pojawiały się w czasie różnych uwarunkowań zewnętrznych w gospodarce. Bez względu na recesję czy koniunkturę. Zawsze słyszeliśmy podobne argumenty, tylko dostosowane do aktualnie panującej sytuacji. Odkąd w Polsce ustanowiono prawo do wolnej działalności gospodarczej, prowadzę takie przedsięwzięcie. Czyli od blisko 30 lat. Czyli jestem małym trybikiem w tym mechanizmie zwanej gospodarką. Przez ten czas nauczyłem się wielu rzeczy, nie jak Pan Obajtek, który został postawiony w Orlenie jak komunistyczny nominat w teczce, za czasów słusznie minionych. Ale mniejsza z tym. Jaka wiedza i doświadczenie, podpowiadają Obajtkowi, że fuzja Lotosu jest strategicznie dobrym pomysłem ? Ja mogę podpowiedzieć, że nie ma powodów do wyzbywania się udziałów w firmie, która ma ugruntowaną pozycję na rynku, jest jedną z najlepszych w Europie w swoim fachu, posiada zaplecze techniczne i kadrę pozwalającą na ugruntowanie lub zwiększenie swojej pozycji. Porównuję tą sytuację do swojego podwórka, swojej firmy, i zastanawiam się : jaką korzyść odniosę gdy oddam swoją firmę bratu, ale wcześniej mu zaszkodzę ( choć nie chcę) , bo musze sprzedać naszej konkurencji część swojej firmy ? Jeżeli ktoś jest w stanie obronić słuszność tej układanki, i przekonać mnie że to ma sens, to jestem otwarty do dyskusji. Ja, mieszkaniec Gdańska.
- 247 63
-
2020-07-17 19:58
Czy aby na pewno skonsolidowany zysk tych 3 spolek będzie większy?
Zastanawiam się czy skonsolidowany zysk 3 społek (lotos, orlen, Energa), który trafia też do udziałowców np: w postaci dywidend, w tym do Skarbu Państwa będzie większy niż zyski poszczególnych spółek przed przejęciem? Ani razu nie słyszałam o żadnych danych liczbowych, tylko propagandowe wywody, które nawet nie otarły się o ekonomię.
- 0 0
-
2020-07-16 10:04
(1)
Niestety, PO rzeczywiście chciało opylić Lotos Rosjanom. W tym kontekście ten protest wygląda słabo.
- 11 10
-
2020-07-16 13:49
A co to wogóle za różnica - PO czy PIS?
Wszyscy jednym wujem podszyci, po prostu władza, która zwęszyła dobrą kasę nie dbając o to, o co powinni dbać - dobro kraju, regionu itp. Nachapać się
- 4 0
-
2020-07-16 01:18
"niezbyt przychylnych kolebce liberałów" (3)
Przecież to właśnie liberalne (a raczej libertyńskie) pomysły (KLD/UG/PG) polegające na:
a. zaprzeczeniu funkcji społecznych podmiotu gospodarczego (bogactwo regionu) na rzecz partykularnego interesu własciciela.
b. odchudzeniu i uelastycznieniu podmiotu poprzez pozbywanie się działalności "pomocniczej i dodatkowej", jako zbędnychPrzecież to właśnie liberalne (a raczej libertyńskie) pomysły (KLD/UG/PG) polegające na:
a. zaprzeczeniu funkcji społecznych podmiotu gospodarczego (bogactwo regionu) na rzecz partykularnego interesu własciciela.
b. odchudzeniu i uelastycznieniu podmiotu poprzez pozbywanie się działalności "pomocniczej i dodatkowej", jako zbędnych kosztów i rozproszenia kapitału a skupienie się na "core business" dającym największe korzyści przy najmniejszym wysiłku. Zastąpienie funkcji zaplecza synergią z partnerami gospodarczymi, wyspecjalizowanymi w konkretnych działaniach i związanych prawnymi umowami ze zdefiniowanym zbiorami KPI.
c. zastąpienie pracowników "ciałami" do wynajęcia, wykonujących zlecony zakres czynności w określonym czasie. Redukcja kosztów osobowych, dzięki odpowiedniemu raportowaniu i "agresywnym politykom optymalizacji", staje się narzędziem kształtowania wskaźniaków i premii zarządu.
Proszę się zapoznać z opiniami ekonomicznego mentora "kolebki liberałów", niejakiego Lewandowskiego a lepiej, prześledzić jego "chlubne" działania "na niwie", zamim bryknął na euro-synekurę.
Jednak metody zostały i w końcu dotknęły też "kolebkę".
Ale dymać to my a nie nas...?- 10 6
-
2020-07-16 12:39
(2)
Zapomnijmy na chwilę o PO czy PIS, Lotos był i mam nadzieję że będzie, gdy o tych formacjach pamięć zaginie. Lotos był "odporny" na polityczną koniunkturę. Na ile mógł być. Ilekroć wchodziła do niego polityka, słyszeliśmy podobne argumenty na rzecz pozbycia się tej firmy. Biznesem mają zajmować się biznesmeni ( bezpartyjni fachowcy, wyłonieni na
Zapomnijmy na chwilę o PO czy PIS, Lotos był i mam nadzieję że będzie, gdy o tych formacjach pamięć zaginie. Lotos był "odporny" na polityczną koniunkturę. Na ile mógł być. Ilekroć wchodziła do niego polityka, słyszeliśmy podobne argumenty na rzecz pozbycia się tej firmy. Biznesem mają zajmować się biznesmeni ( bezpartyjni fachowcy, wyłonieni na drodze konkursów) , a nie politycy. Bez względu kto jest u steru władzy. To o czym Pan pisze, jak oddawanie części swojej działalności zewnętrznym podmiotom, jest niczym innym jak odpowiednio uzasadnioną argumentacją ekonomiczną, wynikającą z danej "mody" i koniunktury. Wydaje mi się że Pan, podobnie jak i ja, nie jesteśmy fanami biznespolityki. Tam gdzie politycy chcą sterować biznesem, kierując się nie racjonalnymi przesłankami, robi się problem. Mam z tym do czynienia pośrednio w swoim biznesie. Sprzedaję towary do wielu zakątków świata, i widzę że tam gdzie polityka wkracza ze swoimi regulacjami, tam mój biznes zamiera.
- 7 1
-
2020-07-16 17:52
to nie bardzo polityka... (1)
Dobra konstatacja, to moda.
A po prawdzie, to przemysł, który zarabia na kreowaniu mód gospodarczych, które tłumy i zastępy "menażerii" łykają bezkrytycznie i uporem i derminacją wynikającą z posiadanej władzy, wdrażają bez względnie i bez oglądania się na skutki...
Bo przecież kupił książkę i tam było opisane wszystkoDobra konstatacja, to moda.
A po prawdzie, to przemysł, który zarabia na kreowaniu mód gospodarczych, które tłumy i zastępy "menażerii" łykają bezkrytycznie i uporem i derminacją wynikającą z posiadanej władzy, wdrażają bez względnie i bez oglądania się na skutki...
Bo przecież kupił książkę i tam było opisane wszystko dokładnie...
Politycy są najczęściej jeszcze mniej kompetentni, za to bardziej łakną sukcesu, w związku pogonią za efektem "wow" i rozpowszechnieniem "metod" marketingu politycznego opartego o "celebrity".
Racją jest oderwanie się od "właściwości" stron politycznych na naszej scenie politycznej, bo stosują one pełen arsenał narzędzi, które łączy tylko jeden element, mają być skuteczne. Takie oderwanie pozwala ocenić intencje i przewidywane skutki.
Jednak nie można się od tych "własciwości" oderwać, gdy trzeba przeanalizować realny program (o ile jest! ;) ) i opracować strategię działania.
Zdecydowanie nie jestem zwolennikiem kapitalizmu biurokratycznego, jak nazywam mieszankę powstającą na styku interesów i władzy ustawodawczej, czy braku odpowiedzialności powstającego na styku "manażerii" podmiotów państwowych i będącej jej nadzorcą władzy ustawodawczej. Nie rozumiem bowiem, dlaczego jakość tego nadzoru jest tak rażaco niska w stosunku do innych form własności.
Nie mam złudzeń co do tzw. "pańskiego oka" bo w dużych organizacjach o rozproszonym akcjonariacie tego "pana" jest trudno nawet zidentyfikować a rządzą "dyktatorzy do wynajęcia". I równie dobrze, jesli cele tych "dyktatorów" są odmienne od organizacji, ma ona spore problemy. Ale "jakoś" to działa.
Ma świadomość różnic państwa od organizacji gospodarczej i znacząco większej rozbieżności i komplikacji celów realizowanych przez państwo. Jednak ułomość jego funkcjonowania w sferze gospodarczej upatruję w koncentracji organów państwowego nadzoru właścicielskiego na zdobyciu i zachowaniu status quo politycznego a nie na celach gospodarczych. I tak za dużo napisałem ale dobrym podsumowaniem może- 3 0
-
2020-07-16 18:05
może być
anegdota różnicująca wchodnie i zachodnie podejście do gospodarki:
Na Zachodzie uważa się, ze jak będę miał pieniądze, to będzę kimś w polityce.
Na Wschodzie (tym nam blizszym ;) ) że jak będę kimś w polityce, to będę miał pieniądze... ;)
Stąd też dwa modele gospodarcze się u nas sprawdzają. Sprawy posuwają się do przodu gdyanegdota różnicująca wchodnie i zachodnie podejście do gospodarki:
Na Zachodzie uważa się, ze jak będę miał pieniądze, to będzę kimś w polityce.
Na Wschodzie (tym nam blizszym ;) ) że jak będę kimś w polityce, to będę miał pieniądze... ;)
Stąd też dwa modele gospodarcze się u nas sprawdzają. Sprawy posuwają się do przodu gdy istnieje dyktatorski "parasol" nad przedsięwzięciem lub gdy aparatczycy państwowi o takim przedsięwzięciu "zapomną".
Bo dzięki polityce się zarabia (patologia) a polityka też zarobić chce (również tragedia).- 4 0
-
2020-07-15 19:12
a ja mieszkaniec Gdyni zgadzam się z niewyobrażalną szkodliwościa tego pomysłu - fuzji na badyckich warunkach KE (1)
ale daleki jestem od dorabiania do tego jakiejkolwiek ideologii antypisowskiej - tak jak piszesz ten pomysł tli się od dawna (jeszcze nie było tej "odmiany" PiS-u) - tu zwyczajnie chodzi o kasę, wielka kasę, i nie zdziwiłbym się gdyby za tym stali kolesie "pogrobowcy" układu który rozwalił i sprzedał majątek narodowy po(!) 1989r
- 12 18
-
2020-07-15 20:36
te warunki zgłosił Unii sam Bezmajtek z Pcimia - drogi pisowski trollu
to on, nie UE nastaje no rozgrabienie firmy. To co "sprywatyzują" trafi do kolesiów Bezmajtka i Zera oraz do Narodowych Socjalistów z Węgier, umocowanych w koncernie MOL
- 27 13
-
2020-07-15 19:01
Opinia wyróżniona
paliwo na stacjach Lotosu zawsze bylo najdrozsze.... zegnam bez zalu te spolke (41)
byl taki dowcip - dlaczego w Gdansku paliwo na stacjach Lotosu jest najdrozsze? Bo swieze.....
Podzial na Lotos i Orlen to sztuczny podzial - wykreowal jedynie dublowanie biurokracji i armii prezesow. Polska to maly kraj i dwa koncerny paliwowe to kompletny absurd. Nie dziwie sie, ze placza po nim POlitycy - zawsze mozna bylo kogos w tym Lotosie ulokowac albo kase dostac..... a teraz skonczy sie.....- 316 310
-
2020-07-17 13:41
boś głupi-żegnam bez żalu
- 0 0
-
2020-07-16 19:06
Ceny paliwa Lotos
Zgadzam się z informacją o cenach paliw.
Pamiętam kilka lat temu tankowałem paliwo w centrum Zakopanego taniej niż w Gdańsku! Podróżując w kierunku południowym ceny paliwa z naszego koncernu spadaly. Przestałem tankować u nich!- 1 0
-
2020-07-16 18:16
jak na razie to wszyscy "lokowani " to byli ludzie Pisu i Obajtka
- 1 0
-
2020-07-16 15:27
Chodzi o to, żeby wyszarpać jakiś pakiet osłonowy dla Gdańska
Dziura w budżecie będzie ogromna.
- 2 0
-
2020-07-16 15:12
płaczą po nim politycy PO ?
Tu się akurat bardzo mylisz . Plany fuzji były przerabiane już po 2010 r . Najpierw się proponuje dokształcić , a potem wylewać pomyje . Zaczynając od własnej głowy .
- 0 1
-
2020-07-16 14:41
Dokładnie
Zresztą jakoś nie przypominam sobie kwiku UE przy fuzji Shella kilka lat temu
- 0 1
-
2020-07-16 11:39
Szok
Przecież masz zatrzęsienie różnych innych stacji więc po co ten wrzask?
- 1 0
-
2020-07-16 11:00
Wyrejestrują spółkę z Gdańska i odetną od kasy... (1)
...a będzie kasa dla kaczki dziwaczki i Pinokia...
Biurokracja szeregowa będzie bez zmian - koś robić musi, o jednego prezesa będzie mniej ale na pewno pojawi się całe stado vice-prezesów, pełniących obowiązki i dyrektorów do wszystkiego, łącznie z podcieraniem tyłka panu bez majtek i kolejnych słupów. Wszyscy zostaną wyznaczeni z partyjnego rozdzielnika w nagrodę za wierność i zasługi....- 7 1
-
2020-07-16 12:15
Niech sie martwia w Gdansku, Gdynia z gdanskiego lotosu nic nie ma
- 3 5
-
2020-07-16 08:47
Czy Ty umiesz czytać? (1)
Orlen, w którym skarb państwa ma ledwie 27,5 procent udziałów, nie ma prawa tak po prostu przejąć Lotosu. Najpierw skarb państwa musi sprzedać 30% swoich udziałów, później lotos musi sprzedać swoje stacje, dopiero wówczas mogą się połączyć. Czyli Orlen może przejąć Lotos, ale dopiero po jego upadku.
- 11 2
-
2020-07-16 11:58
Co skumali w KE i opisali to w warunku.
Polska musi uważać z monopolami bo ma za dużo wrogów.- 1 1
-
2020-07-16 06:14
Co ty za głupoty wygadujesz z TVPis to czerpiesz? W Niemczech jest ponad 50 niezależnych producentów produktów ropopochodnych (3)
Chodzi tylko i wyłącznie o wyciągnięcie kasy z fuzji, nic więcej.
- 19 6
-
2020-07-16 08:46
bredzisz intencjonalnie czy nie potrafisz czytac? (2)
toz zwolennicy lotosu pisza otwartym tekstem, ze wartosc utrzymania lotosu to setki dobrze platnych miejsc pracy dla krewnych z PO
- 8 7
-
2020-07-16 09:06
(1)
od 6 lat to synekura PIS, gdyby lokalni działacze mieli poukładene w głowach też by z tego tortu skorzystali, ale oni na kolanach przez kulawym karłem....
- 11 5
-
2020-07-16 18:11
a może, po prostu
nie mogą?
- 1 1
-
2020-07-16 06:01
Twoja znajomość świata i ekonomii jest na poziomie przedszkolaka (2)
Na cenę paliw na stacji w większosci skladaja sie podatki (podziekuj rzadzacym), spadki cen ropy ma gieldach nie od razu odbijaja sie na cenach paliw.dwa koncerty paliwowe nie sa absurdem, istnieje wtedy cos takiego jak konkurencja (ale co Ty,czekajacy na 500+i gospodarke centralnie sterowana mozesz o tym wiedziec). Pakiet wiekszosciowy w Lotosie
Na cenę paliw na stacji w większosci skladaja sie podatki (podziekuj rzadzacym), spadki cen ropy ma gieldach nie od razu odbijaja sie na cenach paliw.dwa koncerty paliwowe nie sa absurdem, istnieje wtedy cos takiego jak konkurencja (ale co Ty,czekajacy na 500+i gospodarke centralnie sterowana mozesz o tym wiedziec). Pakiet wiekszosciowy w Lotosie ma skarb panstwa,czyli nie POlitycy (ohhh jak to Ciebie boli), spolka podlega ministrowi aktywowo panstwowych (i tu zadanie dla Ciebie,sprawdz kto to,to moze choc czegos sie dowiesz)
- 19 8
-
2020-07-16 08:45
bredzisz jak prawdziwy liberal bez kapitalu.... (1)
powtorze to co napisalem na poczatku - na stacjach Lotos regula bylo/jest, ze ceny paliw byly tam najwyzsze - mimo, ze rafineria jest tuz obok. Inne sieci mialy/maja nizsze ceny. PO i ci tak zwani liberalowie nie maja i nigdy nie mieli pojecia o prawdziwej gospodarce i ekonomii - rzeczywistosc, ktora nas otacza jest tego zywym dowodem.
Ktospowtorze to co napisalem na poczatku - na stacjach Lotos regula bylo/jest, ze ceny paliw byly tam najwyzsze - mimo, ze rafineria jest tuz obok. Inne sieci mialy/maja nizsze ceny. PO i ci tak zwani liberalowie nie maja i nigdy nie mieli pojecia o prawdziwej gospodarce i ekonomii - rzeczywistosc, ktora nas otacza jest tego zywym dowodem.
Ktos jeszcze pamieta te bajki dla lemingow o tanim panstwie, podatki 3x15, podatek liniowy itp - to wszystko byly bajki - ci ludzie nie potrafili wprowadzic w zycie swoich teorii bo to po prostu nie dziala. Lewandowski co najwyzej potrafil robic garage sell - po taniosci wyprzedawac wszystko jak leci.- 11 13
-
2020-07-16 18:10
"wszystko jak leci"
Nie zupełnie.
Stoczni nie udało mu się sprzedać, bo inwestor uciekł, jak zobaczył te głodne zegarków ręce... ;)- 3 0
-
2020-07-15 20:39
zapomnij o PO i PIS (15)
Lotos miał szczęście do prezesów. Tylko nieliczni byli nominatami partyjnymi. Dzięki takim menagerom jak Dyrka, Olechnowski, rządzącym trudno było dobrać się tam do obsadzenia foteli swoimi nominatami. Popatrz szerzej. To nie wielkość kraju czy liczba mieszkańców stanowi o liczbie silnych firm w nim działającym. Patrz przez pryzmat wspólnego rynku.
Lotos miał szczęście do prezesów. Tylko nieliczni byli nominatami partyjnymi. Dzięki takim menagerom jak Dyrka, Olechnowski, rządzącym trudno było dobrać się tam do obsadzenia foteli swoimi nominatami. Popatrz szerzej. To nie wielkość kraju czy liczba mieszkańców stanowi o liczbie silnych firm w nim działającym. Patrz przez pryzmat wspólnego rynku. Gdyby tak było jak piszesz, to Niderlandom należał by się jeden koncern paliwowy i jeden port. Mówiąc o biurokracji i armii prezesów, zapominamy że KAŻDA firma to miejsca pracy dla NAS, dla Twojej żony, syna córki. Nie jest celem samym w sobie, by tworzyć firmy zatrudniające parę osób nadzorujących komputery i roboty przemysłowe. Jest to do zrobienia. Zastanówmy się jednak, kto i za co kupi te towary przez nie wyprodukowane, gdy zatrudnieni tam wcześniej ludzie, pójdą na bezrobocie. Gospodarka musi opierać się nie tylko na czystym rachunku ekonomicznym ( jak najwięcej za jak najmniej i dla najmniej zatrudnionych). Trzeba dbać o klientów, by mieli za co kupować towary.
- 37 4
-
2020-07-17 19:34
szczęście to miał do Woroneckiego i do Dyrki
Nawet nie wiesz, jaki dwór miał Olechnowicz, pościągał znajomych z Elbląga, wkupił się w łaski PO i PSL zatrudniając m.in. rodzinę Aziewicza, rodzinę kolegi Sławka Nowaka (tego od zegarków), córkę wiceszefa ABW, rodziny i znajomych polityków z SLD.
Jego regularnym gościem był Waldemar Pawlak. Płacił haracz każdemu. Po co Lotos miałNawet nie wiesz, jaki dwór miał Olechnowicz, pościągał znajomych z Elbląga, wkupił się w łaski PO i PSL zatrudniając m.in. rodzinę Aziewicza, rodzinę kolegi Sławka Nowaka (tego od zegarków), córkę wiceszefa ABW, rodziny i znajomych polityków z SLD.
Jego regularnym gościem był Waldemar Pawlak. Płacił haracz każdemu. Po co Lotos miał sponsorować klub lekkoatletyczny w Sopocie? Bo to był pupilek Jana Kozłowskiego, byłego marszałka z nadania Platformy Obywatelskiej. Takich przykładów są dziesiątki.- 0 0
-
2020-07-16 08:33
Idea i konstatacja sluszna
Problem w tym, ze to co nam sie sprzedaje jako "liberalizm" dziala wlasnie odwrotnie.
Maksymalizacja zysku wlasciciela a reszta za brama ze slina u pyska.- 5 0
-
2020-07-16 00:01
(2)
Ale Holandia ma jeden koncern paliwowy: Royal Dutch Shell...
- 7 1
-
2020-07-16 08:45
Za to portow
Wiele..
- 5 0
-
2020-07-16 08:35
No ale u nas lepiej jak jest 5 małych, żeby przypadkiem nie konkurować z Shell... POlitycy zawsze dbali o polskie firmy. Pamiętacie co chcieli zrobić z LOTem? Już nawet w 2014 roku ustawę pod lufthanse komor podpisał
- 13 11
-
2020-07-15 22:10
Czyli jak najwieksze rozdrobnienie firm - bedzie masa nowych stanowisk do obsadzenia (1)
Lotos powstal nie na skutek dzialania wolnego rynku a na skutek decyzji biurokratow. Nie ma uzasadnienia rynkowego by popierac rozdrobnienie tego typu firm w Polsce
- 5 18
-
2020-07-16 12:58
Jak i dlaczego powstał Lotos
Zachęcam do sięgnięcia do historii, jak i dlaczego powstał Lotos. Natomiast chcę zwrócić uwagę, że z wolnym rynkiem nie ma nic wspólnego tworzenie jednej firmy i to w dodatku kosztem osłabienia swojej pozycji na rynku na rzecz zewnętrznej konkurencji ( patrz warunki postawione przez KE). Dla przeciętnego użytkownika produktów Lotosu czy Orlenu,
Zachęcam do sięgnięcia do historii, jak i dlaczego powstał Lotos. Natomiast chcę zwrócić uwagę, że z wolnym rynkiem nie ma nic wspólnego tworzenie jednej firmy i to w dodatku kosztem osłabienia swojej pozycji na rynku na rzecz zewnętrznej konkurencji ( patrz warunki postawione przez KE). Dla przeciętnego użytkownika produktów Lotosu czy Orlenu, czyli kierowców tankujących paliwo, nie bez znaczenia będzie to, że ubędzie 80% stacji benzynowych z pakietu Lotosu. Będą tankowali na tych stacjach ( pod innym logo), ale już zysk z tej operacji nie zasili budżetu polskiego państwa, które w 53% było ich właścicielem.
- 8 1
-
2020-07-15 21:53
(7)
Od tego jest właśnie 500+ czyli strzał popytowy, ale Janusze od pop-ekonomii i "Polzki na to nie stać111!!1" nie wytłumaczysz.
- 4 20
-
2020-07-16 08:51
Spójrzcie, dzieci, to powyżej to tzw strzał głupotowy.
- 10 3
-
2020-07-16 08:39
Nie tylko "strzal popytowy" ale i nacisk na rynek pracy
I "podsiebiorcow", placacych "po uwazaniu", bez ogladania sie na koszty utrzymania.
Czlowiek sprowadzony do poziomu biologicznego jest podatny i nieobliczalny.
Wiec, "drodzy" liberalowie z PO, obecna sytuacja i obecne rzady to wasza, ciezko i systematycznie wypracowana zasluga.- 5 6
-
2020-07-15 23:48
strzał popytowy czyli ja to bandyto finansuję? (4)
ja i wszyscy inny, którzy nie dostają koryta, płacą w inflacji.
- 20 2
-
2020-07-16 08:43
Inflacja jest immamentna cecha kazdego systemu ekonomicznego (1)
To wyscig kosztu z zyskiem, ktorego sumarycznie nikt nie wygrywa.
Bo to faktycznie jest entropia a dynamike zapewniaja jedynie chwilowe gradienty.- 1 5
-
2020-07-16 11:55
Gęste gradienty POPiSu
- 2 0
-
2020-07-16 08:32
(1)
Czyli jak to w końcu jest. Raz mówicie że z podatków a raz, że dodrukowuja pieniądze...
- 6 3
-
2020-07-16 10:47
dodrukowywanie pieniędzy generuje inflację
inflacja jest formą podnoszenia podatków w sposób ukryty, ale tak samo dotkliwy dla podatników w dłuższym okresie.
- 12 2
-
2020-07-15 19:03
jak nie będzie Lotosu, to wszystko w Trójmieście będzie droższe, gorsze oraz głupsze (odpływ specjalistów) (6)
- 24 30
-
2020-07-15 19:05
wlasnie teraz jest drozsze, glupsze i gorsze - popatrz na Lewandowskiego czy Dulkiewicz i ceny na stacjach Lotosu (5)
- 38 28
-
2020-07-16 08:49
Ceny na stacjach lotosu są zupełnie normalne.
- 7 6
-
2020-07-15 20:38
Dzięki monopolowi Narodowych Socjalistów z PIS, Zera i Bezmajtka (3)
na pewno będzie taniej. Jak jest monopol, to zawsze jest taniej, prawda pisowski trollu, opłacany z mojej kasy czy bezpośrednio z funduszu propagandowego Orlen?
- 38 13
-
2020-07-15 22:06
Gorzej nie bedzie (2)
- 9 18
-
2020-07-16 08:45
Troche optymizmu
Bedzie, bedzie...
- 4 2
-
2020-07-15 22:37
Gdańszczanie
Z tobą i twoim kwiczeniem kacperku chyba gorzej byc nie może
- 13 10
Wszystkie opinie
-
2020-07-15 18:14
Zdecydowanie szansa (23)
Obecnie tylko wielkie korporacje się liczą na świecie
- 280 185
-
2020-07-15 18:25
bez komentarza (3)
- 20 12
-
2020-07-16 10:15
W pierwszej kolejności na bruk tych co głosowali za Trzaskowskim (2)
- 6 8
-
2020-07-16 10:38
Czy Lotos Koleje dalej w rękach spółki rosyjskiej od 2014 roku?
- 2 2
-
2020-07-16 12:42
Dziękujemy Brukselo za zgodę
- 1 2
-
2020-07-15 19:13
problem z tą szansą jest taki że większość lotosu trzeba posprzedawać innym firmom (1)
tak naprawdę wygląda na skok na kasę do budżetu i pozbycie się konkurencji z polskiego rynku
orlen przejął z energą zobowiązania finansowania polskiego górnictwa - a pozbycie się lotosu pozwoli dowolnie kształtować ceny paliw w hurcie- 30 2
-
2020-07-16 13:20
lecz co to ma wspólnego z wolnym rynkiem i współpracą tych firm ?
- 3 1
-
2020-07-15 22:06
(4)
A. Dulkiewicz, Lewandowski, Aziewicz na konferencji.... mąciwody. To są przedstawiciele mieszkańców. Nieprzygotowane w jakimkolwiek merytorycznie stopniu osoby. Przedszkole, " a proszę pani on nam zabrał". Sposób wypowiedzi absolutnie prymitywny
- 29 23
-
2020-07-15 22:40
(2)
zadzwoń do Adriana on ci to wytłumaczy. Może zrozumiesz coś z bredni wójta Pciamia
- 18 21
-
2020-07-16 10:16
Zapraszamy wyborców PO na wieś na wyPOczynek (1)
Będzie się działo...
- 7 5
-
2020-07-16 10:40
Apel do wieśniaków z PiSu na wsi do tępoty umysłowej
Ugośćcie odpowiednio kwiat intelektualny z PO
- 7 3
-
2020-07-16 10:16
100% racji , przerażające że oni wydają nasze POdatki , masakra
- 5 1
-
2020-07-16 08:53
Tylko ze ta fuzja zmniejsza znacząco udział skarbu państwa w polskich koncernach paliwowych.
- 9 2
-
2020-07-16 10:14
Przypomnę że Tusk chciał sprzedać Lotos Rosjanom (3)
- 11 8
-
2020-07-16 11:10
jak na razie to PIS sprzedał stocznię Ukraińcom, to fakt (1)
reszta to bajki
- 11 2
-
2020-07-16 15:42
tak sądzisz ? To prześledź powiązania z deweloperką
kto jest właścicielem czego i kto za te interesy bonusy mieszkaniowe dostawał...
- 3 3
-
2020-07-16 13:53
Ale jednak nie sprzedał
- 2 1
-
2020-07-16 11:02
Z pisowskimi menażego-słupami na czele, życzę powodzenia ... (1)
- 2 3
-
2020-07-16 12:04
Najlepszy słup to Tusk w Brukseli
- 2 7
-
2020-07-16 11:09
wielkie korporacje są 20 krotnie większe
Teza o konkurowaniu na rynku Światowym ( Orlen - wartość z Lotosem < 10mld USD) z BP (wartość ok 280 mld USD) i Shell (wartość ok 170 mld USD) jest trochę słaba
- 8 0
-
2020-07-16 13:50
Polecam jednak się douczyć trochę w temacie
- 0 0
-
2020-07-16 16:57
Zastanów się proszę, ta transakcja zdrenuje kieszeń orlenu. powstanie duży koncern z pustymi kieszeniami.
A ten biznes jest zyskowny ale potrzebuje gotówki do inwestycji.
- 3 0
-
2020-07-16 16:59
Taaaa... chyba do niekontrolowanego przepalania pieniędzy
- 2 1
-
2020-07-19 18:02
Uważam, że to zdecydowanie wielka szansa dla regionu, obu spólek, jak i przede wszysktkim dla Polski.
Dla regionu, ponieważ po połącznieu Lotos otrzyma poteżne zaplecze badawcze i bedzie tu tylko więcej inwestycji. Orlen nie lczy sie z lotosem po to by go zniszczyc ale zeby go rozwijac! I tu pojawia się dlaczego to szansa dla obu spółek. Lotos - dostanie wsparcie od większej firmy, Orlen stworzy duży i liczący się koncern. I to będzie znacząca szansa dla Polski na wejście na rynek europejski. Wiele osob piszac na tym forum wlasnie zapomina ze lotos jest nie tylko Gdanski ale przed wszystkim polski.- 0 1
-
2020-07-15 18:15
sporo wątków wokół tego tematu, podobnie jak w ostatnich wyborach (2)
Orlen mógłby przestać się zasłaniać Kubicą czy polskością, o uczciwości nie wspomnę bo wydaje sie byc bardzo podobny do dzialania partii rządzącej - bez szacunku dla socjalizmu, czytający prosze wybaczyc, nie tak polska winna być polską, i nie tak wygląda wolność i demokracja
- 95 100
-
2020-07-16 10:29
(1)
ja sie tylko martwię czy jak im ta fuzja wyjdzie na złe to czy ktokolwiek poniesie konsekwencję uporu i złej decyzji czy jak sasinowi za błedy nic sie nie stanie ? mówiąc wprost czy sprawa zostanie rozliczona odważnie i po męsku czy jak ....mamsuia z synusiem który cos tam zbroił i będziemy znowu udawac że wogóle nie bylo tematu
- 6 1
-
2020-07-16 10:49
od 2015 roku "wszystko" miało być "na złe" - a nie jest :)
uwierzyliście - i pytanie dlaczego dalej wierzycie tym nieudacznikom w samorządzie Gdańskim a próbują rozmawiać o wielkich rzeczach. 100 ton złota można było kupić, najpierw uzbierać na to i zarobić na tym kila mld w rok! Wszyscy mogli jak byłi przy korycie - i nikt nic nie zrobił. Władza PO skończyła się i więcej nie wróci. Amen.
- 1 7
-
2020-07-15 18:18
Niepokorny region hihihihi (6)
Wobec kogo? Wobec obecnej wladzy ktora probuje ukrocic uklad gdanski. Wobec poprzedniej wladzy POkorni byli jak owieczki, bo to ta sama klika byla.
- 280 191
-
2020-07-16 10:02
Jeszcze przyjdzie (1)
Czas że wyczyścimy i trojmiasto z kolesi z PO
- 20 25
-
2020-07-16 10:18
Walec jedzie dalej
Zaczną się sami wyprówac
- 7 5
-
2020-07-16 10:18
POwiem że jest siła argumentów po stronie Szwabów ... (1)
- 7 4
-
2020-07-16 14:51
piskalczku - sprawdź czyj podpis jest na umowie imporcie śmieci z niemiec za grubą kaskę podpisana w 2019 roku
- 6 0
-
2020-07-16 12:11
W punkt
- 1 0
-
2020-07-16 15:23
Ile sloi by musialo zjechac i w ciagu jakiego czasu , aby okupant picbecki mogl zmienic Gdansk.
- 2 0
-
2020-07-15 18:19
(4)
Koniec Lotosu i początek końca Orlenu. Teraz jeszcze łykną pgnig, stworzą potwora i... się udławią.
- 202 175
-
2020-07-15 18:57
Janów Podlaski
pod Burmistrzem z Pcima nawet ropa skiśnie
- 23 9
-
2020-07-16 06:49
(2)
potwory rządzą światem BP, Shell, Chevron, Texaco, słyszałeś kiedyś o nich?
- 11 8
-
2020-07-16 08:56
Dlaczego Chevron nie przejmie Texaco, po uprzedniej sprzedaży większości Texaco Shellowi?
Bo jankesi by na tym bardzo dużo stracili, filozofie.
- 13 1
-
2020-07-16 14:49
światem rządzi Rockefeller , Roschenfield i Soros a wszystko co się dzieje to ich okrutna gra w świat... faktycznie pis popiera niedouczona tepota która wie tyle co ktoś im powie
- 2 2
-
2020-07-15 18:20
Brońmy Gdańska i Pomorza (12)
Dulkiewicz super powiedziała !
- 205 399
-
2020-07-15 18:38
GPEC niech odkupi (1)
banda sprzedawczyków za stołek w radzie nadzorczej.
- 75 8
-
2020-07-16 14:50
a kacperkowi pasuje ... hmmm
- 7 9
-
2020-07-15 19:02
Dulkiewicz jak zwykle nieudolnie manipuluje - niech odkupi od niemcow GPEC (4)
- 89 18
-
2020-07-16 14:50
(2)
aby żony zasłuzonych pisiaków dostały posadki za sidzenie i pierdzenie w stołek ???
- 6 10
-
2020-07-16 16:02
zona to jedno a zysk wydany w Lipsku to drugie (1)
Dziś Lipsk wydaje miliony wyrwane jako monopolista w mieście. Frajer płaci i się cieszy ze nie pis.
- 10 2
-
2020-07-17 07:31
a redemptorysta do torunia to skąd przybył ??? niemiecki polak przybył kroić staruszków ?... i jeszcze po brudnych łapskach go zwyrole całują ... słuzbe po rękach calować ... wstyd ! oddaj Bogu co boskie !
- 1 5
-
2020-07-16 15:37
i SAUR Neptun
- 9 1
-
2020-07-15 19:58
Pękłem
Żart roku dobra działaczka - towarzyszka to jeszcze bym zrozumiał, ale działaczka?
- 42 8
-
2020-07-16 11:17
A gdzie była, gdy donek chciał opylić Lotos ruskim? (1)
- 30 13
-
2020-07-16 15:30
Nie kłam
- 7 11
-
2020-07-16 12:23
Samorządowcy lokalni nawet wobec PiSu wychodzą na niegramotnych cieniasów. Co za ludzie...
- 22 5
-
2020-07-16 16:28
Za PO -partii Lewandowskiego i Dulkiewicz chcieli sprzedać lotos rosjanom.
- 16 7
-
2020-07-15 18:25
Gdzie jest w tym interes Polski? (16)
Czy to jest sukces. Orlen (27%udziału Skarbu Państa) przejmie Lotos (Sk. Państwa53%) i PGNIG (71,88). To jest granda i działanie przeciw interesowi Polski, Pomorza i Gdańska. Gdzie są związki zawodowe z Lotosu? Solidarnośc już spdzedała Lotos Obajtkowi i nie wiadomo komu?
- 245 141
-
2020-07-15 18:59
przecięz Duxpa1 poparł Duxpę2
Związek z Partią, Paria ze Związkiem. Za komuny Solidarność nazywała się OPZZ.
- 17 8
-
2020-07-15 19:04
Napisał profesor ekonomii (2)
- 6 15
-
2020-07-15 19:38
Gdyby firmy zagraniczne nie miały na tym zarobić nie wydały by zgody (1)
- 10 3
-
2020-07-15 20:39
zagranica czyli Rosja ora MOL narodowego socjalisty
Orbana (nie mylić z Urbanem)
- 7 4
-
2020-07-15 22:25
Dokładnie! Gdzie tu linia partyjna PiSu i repolonizacja?? Sprzedają kluczowe państwowe firmy, zabezpieczenie energetyczne Polski. Gdzie jest lepszy sort i dlaczego nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie? Co Tusk sprzedał to klepią na pamięć.
- 14 11
-
2020-07-15 23:41
Jak to jest z tymi akcjami? (7)
Ciekawa sprawa z tymi akcjami: w firmie LPP dwóch głównych udziałowców, założycieli firmy, ma tylko 29,45 % akcji - czyżby utracili kontrolę nad firmą? Otóż nie, okazuje się, że ich uprzywilejowane akcje dają im 59,82 % na WZA, czyli absolutną przewagę nad innymi akcjonariuszami.
Warto poczytać, zanim zacznie się lamentować, jaką pozycję Skarbowi Państwa zapewnia statut Orlenu.- 6 14
-
2020-07-16 06:29
I co z tego że mają kontrolę skoro sprzedają udziały?? wyprzedają państwowy majątek.
- 10 7
-
2020-07-16 08:59
Maja kontrole, bo maja głosy, ale już zyski dzielone są równo wedle akcji. (1)
- 7 0
-
2020-07-17 17:21
Potrzebowali kasy to sprzedali akcje, w czym problem?
- 0 0
-
2020-07-16 11:18
Niebezpieczeństwo Energetyczne (3)
polega na tym ,że SP nie jest w Orlenie uprzywilejowany - tylko błędnie liczy na to że rozproszony akcjonariat nie jest przejmowany przez rozproszonych rosyjskich "śpiochów"
, którzy czekają jeszcze na prezent dla Gaspromu w postaci PGNIG.- 1 2
-
2020-07-16 12:09
(2)
No i pała. Nie przeczytało się statutu.
- 1 0
-
2020-07-16 23:48
(1)
Podaj gdzie w statucie jest uprzywilejowanie (choć nie zaprzeczam że pewnie jest a przynajmniej powinno być)
- 0 0
-
2020-07-17 00:42
§7 Walne Zgromadzenie, ustęp 11, punkt 1
- 0 0
-
2020-07-16 06:03
I skarb panstwa nie ma i nie bedzie mial pakietu wiekszosciowego (1)
W jedynym (po fuzji) producencie paliw w kraju. Spolki nie sa zobligowane do ujawnienia,kto posiada ich akcje....tym samym moze byc to kazdy
- 2 4
-
2020-07-16 14:32
Sprawdź sobie w KRSie...
- 0 0
-
2020-07-16 10:46
Solid.tez Energe sprzedała już, wszystko za bezcen
- 0 0
-
2020-07-15 18:28
(4)
Gdyby umieli czymkolwiek zarządzać, to może i miałoby to sens. Jak im pójdzie tak jak ze stoczniami, fabryką elementów wież wiatrowych czy stadniną w Janowie, to... początek końca.
- 161 98
-
2020-07-15 22:19
Pomieszanie z poplątaniem,kto zlikwidował wspomniane stocznie,? fajnie by było gdyby Lotos został przez PO sprzedany Rosji? Bo wszystko można sprzedać co polskie! Po co łączyć,a ja zawsze słyszałam że w grupie siła!
- 14 7
-
2020-07-16 06:28
Stocznie???
Gdybyś potrafił zarządzać swoją pamięcią...
- 8 2
-
2020-07-16 08:24
Ludziom zwiazanym z PiS przynajmniej udalo sie sprzedac stoczniowe resztki...
Zgodnie z liberalna zasada, za tyle, za ile ktos chcial kupic. Nawet za "zlotowke", byle poszlo ze stanu.
Czego nie mozna powiedziec o "wysilkach" rzady PO i firmujacego to przedsiewziecie Tuska.
Inwestor uciekl, gdy zobaczyl las rak zadnych "zegarkow"...- 6 7
-
2020-07-17 08:55
wystarczy nie kraść
Od kiedy Pis przejął władzę i rządzi w orlenie przychody tej firmy wzrosły 10 krotnie!
- 6 1
-
2020-07-15 18:33
szkoda lotosu (4)
przykre i szkoda bo dużo tam włożyłem serca
- 119 114
-
2020-07-16 06:47
E Tam (1)
Jak Domek chciał sprzedać Lotos ruskim to było ok. Tutaj jest komasacja spolek i już nie jest ok :D
- 17 11
-
2020-07-16 11:08
Zwróć uwagę na strukturę właścicielską jak już będzie pozamiatane
- 3 0
-
2020-07-17 14:03
Wielu z nas zostawiło tam kawał siebie.
Niestety ale czasy sie zmieniaja i same firmy także. COś co było dobre 20 layt temu może się już nie sprawdzać. Zgadzam się z argumentem, że to połącznie sie może wyjść na korzyść. Lotos zostanie w Gdańsku i nadal będzie płacił tu podatki ale jednocześnie zdobędzie dużego partnera.
Może to jest sposób na to by sie rozwinąć? Popatrzmy też szeroko, Lotos to nie tylko gdańska marka ale przede wszystkim Polska. Mi też żal że lotos jaki znam się zmieni ale widze szanse na rozwój.- 0 2
-
2020-07-17 15:23
szkoda to by była jakby ona no wiecie co za ona wpadła do studni
- 0 0
-
2020-07-15 18:33
(10)
Głównym problemem tej fuzji jest nie połączenie same sobie, ale warunki na jakich ma się odbyć. Sprzedaż 80% stacji Lotosu, wydzielenie i sprzedanie 30 najnowocześniejszej rafinerii w Europie z prawem do 50% przerobu. Nie mówię już o oddaniu przestrzeni magazynowych, czy wybudowaniu dla konkurencji terminala w Szczecinie. Zwykły sabotaż i wyprzedawanie polskiego majątku.
- 183 67
-
2020-07-15 19:00
Opozycja była za głupia by w ostatnich wyborach walczyć bronią nsdapis-u (1)
a wystarczyło tylko złodziei punktować!
- 12 9
-
2020-07-16 11:14
to prawda
chyba nie kumają, że mierzą się z niezłymi cwaniakami. Niby coś by chcieli podskoczyć ale co rusz dają tyłka przez jakieś głupoty albo niewykorzystanie oczywistych szans.
- 0 0
-
2020-07-15 22:22
(7)
A komu ten majątek został sprzedany?
Ja może źle słyszałam,do moich uszu i świadomości dotarło że to fuzja dwóch polskich firm.- 9 13
-
2020-07-15 22:36
(5)
Problem z czytaniem ze zrozumieniem, to powszechny problem, a więc jeszcze raz. Na czym ta fuzja ma polegać?
Do Polski ma zostać wpuszczony kolejny gracz,któremu sprzedane zostaną między innymi 30% Rafinerii w Gdańsku wraz z prawem do 50% jej przerobu, 80% stacji lotosu, zbiorniki, logistyka oraz zbudowany przez Orlen terminal przeładunkowy w Szczecinie. Lotos wraz z Orlenem w kraju stracą spora część rynku.- 29 5
-
2020-07-15 23:03
Będzie to Lukoil (3)
- 8 2
-
2020-07-16 08:26
(2)
Raczej MOL albo OMV
- 4 2
-
2020-07-16 09:59
Ani jeden ani drugi (1)
Najprawdopodobniej będzie to jedna ze spółek skarbu państwa.
Obecnie mówi się, że to PERN ma wejść i kupić te 80% stacji, aby utrzymać je w polskich rękach. Choć patrząc na obecny zakres działalności pern może to być dość dziwne. Ale sądzę, że szybko osoby pracujące w lotosie w sprzedawanych częściach działalności Lotosu, zostaną też do PERN wytransferowani ;).
Ogólnie jeżeli PiS mimo, że ich nie popieram, dobrze dobierze spółkę to w ramach Polski nic na tej fuzji nie straci, a może zyska. Pomorze na pewno zaś straci, bo jaką spółkę by nie wybrał to ona Cit-u nie będzie płacić tu i kwestia ilu ludzi utrzyma pracę w pomorskim, a ilu zmusza do migracji lub zwolnią.- 6 4
-
2020-07-16 12:21
Skąd pern miałby wziąć na pieniądze. Obajtek tego wprost nie mówi, ale celem najprawdopodobnie będzie wymiana aktywów Lotosu, na inne poza granicami Polski.
Pernn to jakiś abstrakcyjny koncpet. Rozgabienie i podział Lotosu na doraźne potrzeby rządu jest szkodliwie nie tylko dla naszego regionu, którego dobrobyt jest w dużej mierze od Lotosu uzależniony, ale i dla całego państwa.- 5 3
-
2020-07-16 08:25
Bo to prywatyzacja jest a nie fuzja.
- 2 3
-
2020-07-16 09:02
Dlaczego nawet nie podziękujesz koledze za tak czytelne wyjaśnienia?
Na potwierdzenie zrozumienia z Twojej strony liczyc chyba nie ma co.
- 3 0
-
2020-07-15 18:36
Każdy logicznie myślący wie że to odwet pisu na nas antypisowskich mieszkańcach pomorza. (11)
Jeden agument z konferencji jest nie do podważenia.Utrata przez Lotos dużej budowanej latami sieci stacji benzynowych zmniejsza aktywa firmy tej czy połączonej,czy jakiejkolwiek gdziekolwiek na świecie firmy!A to że pracownicy nie będą zwalniani jest tak wiarygodne u pis jak obiecanka wyborcza kupowania Polskiego węgla do elektrowni.A w rzeczywistości pisowskie marionetki kupują kradziony przez Rosję Ukrainie węgiel z Donbasu na fałszywych papierach udając że tego nie widzą,żenada.
- 179 189
-
2020-07-15 19:03
to co piszesz to pomieszanie z poplątanym...od razu widać fobie anty pisowską (1)
oczywistym jest że ta fuzja na bandyckich warunkach postawionych przez KE - jest b. szkodliwa dla Polski - i tu zgoda, ale jeżeli chodzi o logicznie myślących - to za tym stoi kasa, wielka kasa i tylko kasa, a nie zaden PiS, bo ten pomysł na przejęcie Lotosu - tli się od b. dawna, kiedy jeszcze nikt o PiS nie myślał, tu trzeba mądrych dziennikarzy śledczych, aby obadać kto faktycznie za tym stoi, i nie zdziwiłbym się gdyby znaleźli że to pogrobowcy dawnych układów co sprzedali Polskę po 1989r
- 12 19
-
2020-07-15 19:57
Hejterskimi bredniami nie zakrzyczycie prawdy nigdzie nie napisałem że tylko ja myślę logicznie
Zawsz jak zamiast merytorycznej odpowiedzi słyszę o fobiach i innych bzdurach to wiem że mam doczynienia z hejterami takimi jak wy.A że w większości są z pisu to nie przypadek.Moje argumenty z głównego postu są nie do podważenia ,ale tylko dla normalnych ludzi.Wasz idol hejterskj który 1y użył takich absurdalnych argumentów powiedział ,,a u was biją murzynów"kto kiedy , gdzie i komu powiedział te słowa które przeszły do historii jest dla was oksymeronem tak jak erudycja bez podpierania się internetem jak małolaty
- 11 12
-
2020-07-15 19:03
dlaczego zakladasz, ze akurat TY myslisz logicznie? Moze masz pisofobie, ktora logiczne myslenie uposledza? (2)
- 18 12
-
2020-07-16 09:05
Logika jest obiektywna. Żeby to zrozumiec, trzeba umieć logicznie myśleć. (1)
- 6 6
-
2020-07-16 23:41
kazdy wariat tak mowi
ludzie madrzy powiedza - wiem, ze nic nie wiem
- 1 1
-
2020-07-16 09:04
Jak mogą nie być zwalniani, kiedy trzeba będzie sprzedać m.in. 80% stacji benz? (2)
- 4 2
-
2020-07-16 10:40
Wszystko zostanie w polskich rękach a warunki ciągle są uzgadniane. Nie ma mowy o zwolnieniach ani przenoszeniu cit i podatków od nieruchomości.
- 3 8
-
2020-07-16 13:44
Stacje dzielą się na dwa typy - CODO (własność firmy) i DOFO (franczyza). Jeden ze scenariuszy pozwala przewidywać, że zmieni się właściciel (brand), a ekipa zatrudniona w podmiocie prowadzącym wskazaną stację zostanie taka sama. Jak ktoś kupi, to potrzebuje pracowników, a tu ma już gotowy obiekt wraz z wyszkolonym personelem.
- 0 0
-
2020-07-16 12:12
Co za głupoty, jak zwykle nos wyżej nieba a słoma z butów...
- 0 1
-
2020-07-16 12:17
Współczuje braku merytoryki i obiektywizmu
- 1 0
-
2020-07-16 13:04
Logicznie myśląc takie plany były już od dawna... ale nowość... tak wszystko wina Tuska haha albo PiSu hehe żenada...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.