• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Galeria Metropolia. Nowe marki w Trójmieście

26 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Zmiany na budowie galerii są widoczne z dnia na dzień. Do budynku będzie można wejść wprost z przystanku SKM Gdańsk Wrzeszcz.
  • Ulica Kilińskiego (pomiędzy Galerią Metropolia a osiedlem Browar Gdański) została oddana do użytku.
  • Oprócz galerii handlowej, od strony ulicy Nad Stawem powstaje hotel.
  • Elewacja galerii od strony ulicy Kilińskiego jest już gotowa.

Niespełna dziesięć miesięcy dzieli nas od premiery długo wyczekiwanego projektu handlowego w Gdańsku Wrzeszczu. Oficjalne otwarcie Galerii Metropolia zaplanowano na wrzesień 2016 roku. Obecnie trwają intensywne prace przy elewacji, a także wewnątrz budynku.



Galeria Metropolia to część wieloetapowej inwestycji prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Budowlane Górski, która w znaczący sposób zmienia oblicze Gdańska Wrzeszcza.

W skład całego przedsięwzięcia wchodzi m.in. budynek Galerii Metropolia oraz hotel Focus ze 126 pokojami i centrum konferencyjnym, w którym na dniach zakończą się prace zewnętrzne. Otwarcie hotelu planowane jest na kwiecień 2016 r. Dodatkowo w sąsiedztwie galerii, w ramach inwestycji osiedla Browar Gdański, powstaje ponad 800 mieszkań, a także 20 000 m kw. powierzchni usługowo-rozrywkowej prowadzonej w ramach projektu Browar Kulturalny. Znajdzie się w nim sala widowiskowa na 1 200 miejsc siedzących, restauracje i puby oraz winiarnie na kilka tysięcy butelek wina. Całość kompleksu uzupełni strefa SPA z basenami i światem saun.

- Galeria Metropolia ze swoją ofertą będzie komplementarna w stosunku do konkurencji, staraliśmy się wprowadzić nowe marki, które będą oferować produkty w przystępnych cenach - mówił Michał Rułka, projekt manager Galerii Metropolia. - Na dzień dzisiejszy poziom najmu wynosi 75 procent powierzchni. Finalizujemy teraz umowy na powierzchnie około 1200 metrów kwadratowych, głównie są to najemcy modowi, międzynarodowy operator sportowy oraz największy na rynku gracz z branży biżuterii - dodaje Michał Rułka.
Wśród głównych najemców Galerii Metropolia znajdą się m.in. delikatesy Alma, drogeria Rossmann oraz multibrandowy sklep sportowy Sport Direct. Ofertę modową wzbogacą m.in. debiutujące na gdańskim rynku marki Piazza Di Moda i Tom&Paul oraz znane już klientom Stokki i Textil Market. Do dyspozycji klientów będzie również sklep z elektroniką Media Expert oraz pełna oferta lokali usługowych: biuro podróży 24Holiday, apteka Bliska, fryzjer Exellent Q, kantor Baltic Exchange, Zoo Delikatesy czy sklep Świat Herbaty i torebki BEA. W strefie food court na klientów czekać będą m.in. takie marki jak Burger King, Subway, Smak na Tak, Grand Kebab oraz pizzeria Mąka i Kawa. W strefie rozrywkowo-usługowej dominować będzie siedmiosalowy kompleks kinowy Helios, siłownia i fitness, a także strefa zabaw dla dzieci. Ponadto mocną stroną w ofercie Galerii Metropolia będzie strefa Interior&Design do obecnych już najemców tj. VOX, Vinotti i Abra, dołączyły marki VERSO, FAMA Design i Witeks.

W ramach całości przedsięwzięcia została już zakończona modernizacja układu drogowego, polegająca na przebudowie głównych dróg dojazdowych do galerii, tj. ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska i wybudowaniu nowego odcinka ul. Nad Stawem zobacz na mapie Gdańska łączącego Galerię Metropolia z główną arterią miasta tj. Trasą Słowackiego, dzięki czemu mieszkańcy od kilku tygodni mogą korzystać już z nowej infrastruktury drogowej.

Z Galerią Metropolia sąsiaduje bezpośrednio dworzec kolejowy we Wrzeszczu, na którym swój przystanek ma też Pomorska Kolej Metropolitalna - najchętniej wybierany przystanek wśród podróżnych.

Galeria Metropolia to inwestycja Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski realizowana przez spółkę celową Centrum Hevelius. Agentem komercjalizującym Galerię Metropolia jest firma Cushman & Wakefield.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejna galeria (1)

    Z tym długo oczekiwanym centrum handlowym to bym nie przesadzal. Pomyślcie sobie jaka różnica by była w integracji społecznej i nacisku na zdrowie i sposobie spędzania wolnego czasu, gdyby zamiast kolejnego centrum handlowego (przecież obok jest bałtycka) wybudowano gigantyczny aquapark!

    • 28 3

    • To kup działkę i wybuduj skoro to taki świetny pomysł tylko czemu Aqua parki są puste a galerie pełne?

      • 5 6

  • (1)

    Co to jest multibrandowy??? to jest poprostu śmieszne

    • 31 7

    • Sklep z wieloma markami tak jak van graff czy peek. Standard na zachodzie

      • 6 11

  • I dobrze niskie ceny bedą a nie ten kosmos z galerii baltyckiej. Cena czyni cuda

    • 6 14

  • No to widzę ze udało sie wynająć. Wszyscy mówili ze to nie do wynajecia

    • 6 2

  • Już widzę jak cały Wrzeszcz jest zakorkowany.

    • 12 1

  • Wspomnienia

    Mieszkalem tam i ciezko wyobrazic se ze na miejscu mojego domu powstanie jakieś centrum czy dworzec. Lubiłem tam mieszkac cisza spokoj, wszedzie blisko. Pozdrawiam mojego serdecznego kolege z podwórka KOWALA. Cos sie konczy cos zaczyna taka kolej rzeczy.

    • 19 1

  • PEPCO nie będzie?

    Myślałam że po to zbudowali Metropolie

    • 24 2

  • No pewnie. Oczekiwana

    Wszyscy oczekuja, ze co skrzyżowanie będzie galeria tymi samymi sklepami

    • 30 2

  • Chetnie poszukam galerianek:)

    • 21 3

  • A Pieterwas Kupa I Siku bedzie?

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane