• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska firma partnerem Tesla Gigafactory. Pierwsza fabryka Tesli w Europie

Robert Kiewlicz
5 grudnia 2023, godz. 12:00 
Opinie (113)
Gdańska firma Mercor, należąca do liderów europejskiego rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, dostarczy drzwi do fabryki Tesli pod Berlinem. Gdańska firma Mercor, należąca do liderów europejskiego rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, dostarczy drzwi do fabryki Tesli pod Berlinem.

Gdańska spółka Mercor dostarczy do Tesla Gigafactory specjalne drzwi. Fabryka, która powstała pod Berlinem, jest pierwszym zakładem produkcyjnym Tesli w Europie i największym zakładem produkującym samochody na naszym kontynencie. Zajmuje ponad 3 km kw. powierzchni, a koszt jej budowy szacuje się na 4 mld euro.



Mercor wchodzi w branżę magazynowania energii Mercor wchodzi w branżę magazynowania energii

Gdańska Grupa Mercor, należąca do liderów europejskiego rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, dostarczy do fabryki Elona Muska drzwi drewniane w ościeżnicach aluminiowych i drzwi stalowe DFM DS. Niestety firma nie podaje wartości poszczególnych realizacji.



Mercor walczy o prestiżowe zamówienia



- Od wielu lat intensywnie pracujemy nad rozwojem działalności Grupy. Pomaga nam w tym innowacyjność, a także elastyczne i indywidualne podejście do potrzeb klientów. Dzięki temu mamy w swoim portfolio realizacje dla prestiżowych obiektów w wielu krajach, co zapewnia nam porównywalne przychody w kraju oraz poza Polską. Z ciekawszych zagranicznych nowych zleceń możemy wymienić właśnie umowę na dostawę produktów DFM Doors z Tesla Gigafactory pod Berlinem, a także kontrakt z centrum biurowym SKYPARK przy lotnisku w Luksemburgu oraz z Centrum Sztuki Cyfrowej Port Des Lumieres w Hamburgu. Cieszą nas też bardzo interesujące projekty w Polsce, jak choćby zapewnienie wentylacji pożarowej dla Centrum Przestrzeni Innowacyjnej Szkoły Głównej Handlowej, zabezpieczeń konstrukcji dla Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie czy drzwi stalowych w Muzeum Historii Polski w Cytadeli Warszawskiej - podkreśla Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercor SA.
Zakład Tesli w Europie ma zatrudniać 9 tys. pracowników. Zakład Tesli w Europie ma zatrudniać 9 tys. pracowników.

Mercor w pierwszym półroczu 2023 r. odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 300,9 mln zł (-0,4 proc.r/r). Z kolei zysk netto był większy rok do roku o 37,8 proc. i wyniósł blisko 32 mln zł.

Największa fabryka samochodów w Europie



Gigafactory Berlin-Brandenburg będzie produkować akumulatory, zestawy akumulatorów, układy napędowe i siedzenia, a prace obejmują odlewanie, tłoczenie, malowanie, montaż układu napędowego i montaż końcowy Modelu Y i przyszłych modeli, a roczna zdolność produkcyjna ostatecznie osiągnie 500 tys. samochodów. Początkowa produkcja będzie dotyczyć jedynie Tesli Model Y.



Zakład Tesli w Europie miał zatrudniać 9 tys. pracowników. W ciągu pierwszego roku działalności pracę znalazło w nim na razie 3,5 tys. osób.

Miejsca

  • Mercor Gdańsk, Grzegorza z Sanoka 2

Opinie (113) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Siedziba Mercor

    Gratuluję firmie Mercor dobrego kontraktu. Jako osoba mieszkająca w okolicy siedziby firmy, mam nadzieję, że firma zadba o wizerunek i zacznie odśnieżać swój chodnik.

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    Ciekawe a ile spada zasięg takiej tesli po mroźnej nocy ,portale samochodowe podają ze traca 30% zasięgu tylko stojąc na mrozie jak rusza to drugie tyle,

    • 54 14

    • Mam tesle Y z tego roku i nie oszczędzam na klinie i podgrzewanej kierownicy. Normalnie w mojej wersji jest zasięg na 100% 418 km a teraz spadło realnie do 350. Nie ma dramatu.

      • 0 0

    • (9)

      roznica w zasiegu pomiedzy temperatura 20stopni a -5 stopni to 50%. do tego dochodzi jeszcze ogrzewanie ktore znowu zmniejsza zasieg o 30%/

      czyli jezeli przy 20stopniach mamy zasieg 500km, to przy -5 jest to 250km a po wlaczeniu ogrzewania jakies 175km

      • 13 8

      • bredzisz chłopie (1)

        Twoja wypowiedź ma tyle wspólnego z rzeczywistością co duda z prezydentem. Jak się domyślam to znasz kogoś kto ma sąsiada, którego córka ma chłopaka co on widział babkę, która jak była mała to oglądała taką dobranockę w której była tesla... czy tam inna tekla

        • 5 1

        • ty pewnie byłeś za czekoladowym orłem

          albo kichawą końską

          • 0 3

      • Wawa (3)

        Jeżdżę w taką temp do Warszawy i jakoś nie muszę się po drodze zatrzymać na doładowanie. Gra radio, jest ciepło (bez rekuperacji), klima działa, telefon się ładuje. Twoje wyliczenia mówią, że powinienem zatrzymać się 2x. Skąd ty czerpiesz wiedzę?

        • 5 3

        • może masz duże Aku w telefonie (1)

          ciekawe kiedy smartfon zastąpi menadżerowi głowę ?
          bez reklam oczywiście

          • 3 3

          • Xd jakby telefon miał rozładować aku to by chyba miał moc nadawcza jak antena radiowa

            • 3 1

        • Trzymasz auto w garażu zima zapewne?

          A temp na zewnątrz to max -5 w drodze do roboty...poczytaj fora np na Słowacji albo w Czechach co sadza o tych autach to się zdziwisz.

          • 3 3

      • (1)

        Rozumiem, że masz taka Teslę że się wypowiadasz. Oczywiście bzdury opowiadasz zasięg spadnie że 20% wliczając w to grzanie, a za ogrzewanie odpowiada pompa ciepła, która zużywa niewiele energii. Wiem bo mam Teslę, a rano wsiadam w ciepły samochód i nie muszę skrobać szyb.

        • 9 9

        • Używałem tego auta jako służbowe w Norwegii

          Na północy, zasięg był w francah 60% deklarowanego zima. Auto max rok od zakupu. Chcesz coś dodać albo wiedzieć pisz, Ps pozbyli się tych aut po roku i kupili zwykłe Subaru forester 4x4 w benzynie i hondy crv.

          • 6 2

      • hahahaha

        wychodzi wg twoich "wyliczeń", że tesla na każde 100km spala ok 6kWh na ogrzewanie, hahahaha. stary, daj spokój ze swoimi bzdurami

        • 7 3

    • 5G

      Zapomniałeś dodać, że 5G sieje ;)

      • 3 0

  • Dostałem propozycję pracy u Tesli. (13)

    Sami mi wysłali propozycje na jednym z portali. Miałem rozmowę. Zaproponowali mi ponad siedemdziesiąt tysięcy EURO rocznie. Oczywiście brutto. Sporo osób tam potrzebują do pracy.
    Jak dostanę ponad dziewięćdziesiąt tysięcy to może się zastanowię.

    • 17 48

    • A jak Cię znaleźli?

      Skąd wiedzieli że szukają kogoś takiego jak Ty? Tak po prostu wysyłali oferty na chybił trafił czy Ty zamieściłeś gdzieś swoje CV?

      • 0 0

    • Hehe

      Na razie siedzisz na kasie w żabce

      • 0 0

    • (1)

      Jasne lepiej w PL 500+ pobierać,

      • 0 2

      • Tam masz 500 plus w euro

        • 3 0

    • (4)

      W Niemczech podatki i z 4 obowiązkowe składki pomniejsza pensje o 40-50% wiec za dużo nie zostanie

      • 17 0

      • dlatego szukaja ,a chetnych brak (1)

        nawet na asemmbly na tasmie oferuja mniej jak na kasie w lidlu w niemczech oczywiscie

        • 7 0

        • 60-80 tys euro rocznie to standardowa średnia pensja tam

          Dla inżyniera z doświadczeniem.

          • 1 2

      • (1)

        jezeli bedzie robil na b2b to firma zgodnie z unijnyni dyrektywami musi byc w polsce i rozliczana na polskich warunkach a nie niemieckich

        • 3 2

        • Tam nie tworzą w działach b2b

          Tylko normalne umowy

          • 3 0

    • drzwi drewniane w Tesli ?

      widzę że rzemieślnicy w cenie
      A ile takie drzwi kosztowały by w produkcji w UA ? Albo Gruzji ? z tego co wiem tamtejsi rzemieślnicy też znają swoją robotę . Sporo się ten Polak ceni .

      • 0 0

    • No widzę, że dostałeś tam pracę, bo zaczynasz ich tutaj reklamować aby znaleźć tanią siłę roboczą. Powodzenia życzę.

      • 2 0

    • Praca w Tesli

      Ty sie chwalisz? Czy sie zalisz?
      Ale mimo tak slabej oferty zostaniesz na kasie w Biedronce???
      Ha Ha... ;)
      Zdrowka zycze...

      • 3 4

    • brakuje chętnych do pracy szukaja niewolników za grosze

      • 10 0

  • Mercor (1)

    Nie produkuje drzwi. Ta część dawno sprzedali. Potem powstał dfm. Taaaa
    Olali ludzi którzy musieli przejść
    Oby były lepsze niż ludzie którzy twarzą dfm

    • 1 1

    • Sprostowanie

      DFM to firma od niedawna należąca do grupy Mercor. Mercor nie "olał", jak piszesz ludzi, którzy musieli przejść. Wręcz przeciwnie, to szwedzki koncern, który ich kupił zwolnił część kluczowych osób... reszta odeszła sama i dzisiaj właśnie tworzą DFM.

      • 0 0

  • Drzwi

    Mercor przecież nie produkuje drzewo :-)
    Sprzedał kiedyś ta część. Potem znikąd powstał dfm.
    Szkoda że ludzi olali
    Może drzwi lepsze

    • 0 0

  • Inne potrzeby

    Fabryka tesli kosztowała 4mld a TVP rocznie 2mld a oprócz tego abonament i reklamy.
    Musk ma inne potrzeby a kaczyński też inne

    • 0 0

  • Nie rozumiem tego artykulu! A juz tym bardziej tytulu tego artykulu! (7)

    MErcor dostal zamowienie od TEsli w Niemczech i dostarczy im drzwi. I to ma byc wielkie halo?? Czy o co chodzi?

    • 64 5

    • Chodzi tutaj o drzwi drewniane do samochodu Tesla, proste jak drut (1)

      • 2 1

      • gamoń - przecież to to chodzi o baterie z drewna nie o żadne jakieś takie... :P

        • 0 0

    • Firma z Gdańska (4)

      Artykuł powstał zapewne z racji tego, iż Mercor jest firmą z Trójmiasta, więc o takich dużych projektach jak ten, redakcja postanowiła poinformować. Nie widzę w tym żadnej sensacji.

      • 6 5

      • To je ta "3miejska pelowska gigantomania" (2)

        :)))))))) tak to szlo ryzy oszuscie?

        • 2 2

        • Lecz sie jak masz problemy psychiczne . Prawda , na psychiatryku musialbys lezec na korytarzu. (1)

          • 0 0

          • mądrego to warto posłuchać... :) dziękuję za poradę "życia", na pewno kiedyś jeszcze będziesz sławny :)))))))))))))))))))))

            • 0 0

      • to i tak lepiej niż te ukryte sponsorskie artykuły o Orlenie

        kompletnie niezwiązane z Trójmiastem, ale za które redakcja dostaje widac sporo kasy

        • 4 3

  • Wybraliśmy lewicowych liberałów. Oni są specami od schładzania gospodarki (10)

    Oby jak najwięcej inwestycji zanim oni położą łapę na gospodarce.

    • 25 16

    • A jakie "inwestycje" przez 8 lat poczynili twoi prawicowi konserwatyści? Podaj te trafione, nie przekop mierzei czy CPK. (9)

      Z jakimi mają niby zdążyć? Fabryka ołtarzy mobilnych? Mitycznej Izery?

      • 8 8

      • A ale czego nie przekop czy CPK? Te są właśnie trafione przekop = bezpieczeństwo, CPK = biznes (boli DE oj boli...) (7)

        Oby mnie inicjacja myliła ale na moje oko to Hołownia jest marionetką wielkich koncernów i jeszcze nam pokaże kolejne wiatraki 300 m od zabudowań.

        • 5 7

        • (5)

          Bezpieczeństwo czego? Pełnomorskich kajaków? Tego ziomka, co takim opłynął świat? Bo chyba nie gospodarcze...

          • 4 6

          • Wolisz przepływac przez ruskie miasto niż przekop mierzei? Tam masz bezpieczeniej? Rozumiem, ile ci płcą kopiejek? (2)

            • 4 2

            • Czym chcesz tam przeplynac ?Pontonem?I dokad chcesz doplynac niepoglebionym kanalem kret-ynie? (1)

              • 1 0

              • Wiesz jakiej wielkości downie są jednostki, które mają 4,5 metra zanurzenia?

                ok 100 metrów i ok 20 metrów szerokości

                • 0 1

          • 100 lat temu w Elblągu budowali łodzie podwodne (1)

            a Niemcy planowali osuszyć cały Zalew Wiślany i przekształcić te poldery i depresje która powstanie w pola uprawne. A ty spinasz się nad przekopem? Ten przekop jest 100 razy bardziej wartościowy niż stadion dla nieudolnych kopaczy z wysmarowanymi żelem łbami. Pomimo to wybudowali dwa stadiony których utrzymanie kosztuje krocie. Ale fakt, wystarczy spojrzeć jak wyglądają miasta w Niemczech i tereny portowe a jak u nas. Tam jest strefa wygrodzona poza którą deweloperka nie ma wstępu choćby komuś kilka mieszkań w prezencie lub promocji oddała, tutaj starają się wywalić usługi portowe nie wiadomo gdzie i zabudować nabrzeża.

            • 6 2

            • Ten przekop trzeba poszerzyc i poglebic do samego Elblaga.

              A ponadto zabezpieczyc militarnie Zalew Wislany dzialami ,minami i dektorami podwodnego i nawodnego ruchu...Bo Rusek nie spi...Zanim zacznie sie tam budowac terminal kontenerowy pod Elblagiem trzeba to wszystko dobrze miec zabezpieczone..Z Kaliningradu czy z Krolewca jak kto woli jest troche ponad 100km?Elblag przespal swoja cywilizacyjna szanse

              • 0 0

        • Jesli wiatrak nikomu nie zagraza i nie przeszkadza to moze stac nawet 100metrow od chaty.Moja dzialka moja wola

          Jedynymi kryteriami powinna byc wysokosc i wytwarzane decybele..Won piobolszewicka mafio.

          • 0 0

      • Lepsze są długopisy bojowe po 500 zł za sztukę i prenumeraty gazety wyborczej po 10 sztuk na każdego pracownika w sejmie?

        Jakbyś nie był malkontentem, to wiedziałbyś, że zarówno Izera jak i CPK idą w tle. Chyba tylko idioci myślą, że budowa fabryki zajmuje rok w UE. Tutaj same badania środowiskowe zajmują do 3 do 5 lat. Podziękuj UE za to, że przed każą większą budową zakładu przemysłowego muszą przez 2-3 lata obserwować jakie gatunki robaków żyją i co się z nimi może stać. Szkoda, ze ta mityczna UE nie działał w podobny sposób jak VW albo BMW otwierał lata temu większość sowich zakładów, bo całkiem by do Chin produkcję przenieśli.

        • 4 3

  • (12)

    Postawiliby taką fabrykę w Przejazdowie albo gdzieś przy trasie na Elbląg. Miejsce super. Czemu nie walczymy o taką przyszłość?!

    • 10 0

    • Walczyliśmy (7)

      ale po ich kalkulacjach wyszło że nie znajdą wystarczająco dużej liczby pracowników z wykształceniem kierunkowym i doświadczeniem. Niemcy to potęga motoryzacyjna, tam bez problemu podkupią z dnia na dzień pracowników grupy VAG i innych o czym wiele razy było w niemieckich mediach i kwik prezesa że pensje będzie musiał im podnieść było słychać jak ogłosili budowę w Niemczech. Tesla to robi w UE tylko ze względu na planowane podatki na elektryki z poza unii (oczywiście aby bronić niemiecki przemysł motoryzacyjny).

      • 6 2

      • (1)

        Żadna juz potega. Opelek ponoć ledwo,ledwo...

        • 2 0

        • Opel był w stanie upadłości kilka razy już

          W 2009 roku jak szorował po dnie i wyprzedawali fabryki w UK i w Niemczech to Chińczycy chcieli kupić 100% firmy z prawem do wszystkich marek zależnych i patentów. Niemiecki rząd protestował bo bali się przejęcia jak Volvo i Scania Truck i że będą zbyt dużą konkurencją dla VAGa w Europie i USA i dali im ogromne dofinansowanie.

          • 0 0

      • Nie chodzi o to Henius (2)

        Chodzi o Made in Germany bo to marka sama w sobie. Made in Poland jest jak Made in China

        • 0 0

        • Obecnie Made in China jest w wielu branżach jak kiedyś Made in Germany

          • 0 0

        • xd

          Zważywszy na to, że obecnie bardzo duża część produktów ma Made in Germany tylko pod względem PR, bo bardziej pasowało by tylko Assembled in Germany i Made in Poland albo Made in China. Takie są fakty. Znam kilkadziesiąt firm uznawanych za topowe, które w taki sposób działa w branży przemysłu ciężkiego. Podobna historia z firmami ze Skandynawii jest....Mogli by pisać tak jak kiedyś na sprzętach Appla - Desgined in California. Made in China.....

          • 0 0

      • Wskaż rynek na świecie, który w ten sposób nie broni się przed napływem zagranicznych towarów? (1)

        • 0 2

        • Obrona przed napływem jest wybiórcza w UE

          Jak szkodzi to Niemieckim albo Francuskim firmom to jest postrzegana jako zagrożenie, jeśli szkodzi innym a oni są na plus na tym nie m problemu. Tak jest ze wszystkim.

          • 5 0

    • (1)

      brak zaplecza inzynierskiego. moze kolo wroclawia to jakis by znalezli ale tu na pomorzu politechika gdanska nie produkuje inzynierow z potrzebnymi kwalifikacjami dla tesli

      • 1 1

      • widać że edukację na gimnazjum zakończyłeś

        Uważasz że jak skończysz np GUMED, to z miejsca będziesz operacje robił na mózgu? Tak, ale po kilkudziesięciu latach praktyki. A gdzie mają robić praktykę w branży automotive w trójmieście? W ZKM przy wymianie opon od autobusów?

        • 6 0

    • Nie ma w Polsce północnej takiej elektrowni żeby jakkolwiek fabryka powstała.

      • 3 0

    • A walczyłeś?

      • 1 0

  • info chyba sprzed 5 dni bo ten cytat prezesa to był przy prezentacji wyników kwartalnych a to jakoś na początku miesiąca było

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane