- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (14 opinii)
- 2 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (73 opinie)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Gdańska rafineria wstrzymuje przerób ropy
Od piątku do 10 maja 2013 w gdańskiej rafinerii będzie prowadzony planowany postój remontowy. W czasie remontu przerób ropy zostanie wstrzymany. Nie oznacza to jednak, że mniej paliwa trafi na rynek. W zbiornikach Lotos zgromadził odpowiednie zapasy, które trafią na rynek, aby klienci nie odczuli przerwy w pracy zakładu.
Konieczność przeprowadzenia kompleksowych remontów co 4 lata wynika z doświadczeń eksploatacyjnych oraz przepisów dozorowych. Zakres remontu "Wiosna 2013" obejmuje 51 instalacji, ponad 5 tys. urządzeń oraz 2,5 tys. aparatów i rurociągów. Zadanie tak wielkiej skali wymaga zatrudnienia ok. 2,2 tys. pracowników z firm zewnętrznych, którzy będą pracować przez 6-7 dni w tygodniu, często w trybie 24-godzinnym. A przede wszystkim precyzyjnego przygotowania. Dlatego planowanie postoju remontowego rozpoczęło się już w listopadzie 2011 r. Zajmuje się tym 100-osobowy zespół inżynierów, reprezentujących wszystkie branże.
- Remont w takim zakresie jak obecny, to najlepszy sposób, aby rafineria działała niezawodnie, bezpiecznie i efektywnie w okresie do następnego postoju. W instalacjach rafineryjnych, w warunkach często wysokich temperatur i ciśnienia, zachodzą procesy fizykochemiczne, w których stan techniczny eksploatowanych aparatów, rurociągów i pozostałych urządzeń ulega z czasem naturalnemu pogorszeniu - tłumaczy Tomasz Branicki, szef biura infrastruktury Grupy Lotos SA. - Z tego powodu w czasie postoju wykonujemy dziesiątki tysięcy rewizji, kontroli i badań diagnostycznych, w celu dopuszczenia do dalszej eksploatacji. Tam gdzie jest to konieczne urządzenia są naprawiane lub wymieniane na nowe.
W trakcie postoju kilka obszarów zakładu przejdzie modernizację, aby jeszcze bardziej podnieść ich moce przerobowe. W rafinerii wymienione zostaną piece technologiczne. Zmodernizowana będzie również kolumna na instalacji odsiarczania benzyn. Dodatkowo planowane są modernizacje instalacji hydrokrakingu, rozdziału gazów płynnych i instalacji produkcji baz olejowych.
Instalacje Lotosu pracują w okresach międzyremontowych z dostępnością na poziomie 99,2 proc. Dla porównania średnia dostępność instalacji rafineryjnych zlokalizowanych w Unii Europejskiej wynosi nieco ponad 80 proc. - Lotos dysponuje dziś jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Unii Europejskiej, gdzie na niezwykle konkurencyjnym rynku działa około 90 tego typu zakładów - podkreśla Marek Sokołowski, wiceprezes oraz dyrektor ds. produkcji i rozwoju Grupy Lotos. - Aby utrzymać się w ścisłej czołówce musimy nie tylko rozbudowywać nasze zdolności produkcyjne, ale również dbać o ich skuteczne i bezawaryjne wykorzystanie.
Miejsca
Opinie (40) 1 zablokowana
-
2013-03-30 17:49
Głos nieważny. Na tym komputerze zostało niedawno wykasowane cookie. Co myślisz o kondycji trójmiejskich spółek? jest
A co to ma być... ?
Głos nieważny. Na tym komputerze zostało niedawno wykasowane cookie.
Co myślisz o kondycji trójmiejskich spółek?
jest dobra, co cieszy, bo wszyscy na tej koniunkturze korzystamy
28%
jest umiarkowana. Nie wszystkie firmy poprawią swoje wyniki
28%
niestety nie przekłada się na wzrost zatrudnienia i zarobków
44%
łącznie głosów: 141- 4 0
-
2013-03-30 14:12
remont
ludzie piszcie cos madrego , beznadziejne te opinie
- 5 2
-
2013-03-30 05:57
czegoś mi brakuje w tym artykule (1)
Ile czasu potrwa ten remont ??? Tydzień, miesiąc czy może rok. Czy to jakaś tajemnica???
- 5 33
-
2013-03-30 13:59
czytaj ze zrozumieniem
przeczytaj pierwsze zdanie artykułu.
- 7 1
-
2013-03-30 13:25
Szykują do sprzedaży...
- 5 8
-
2013-03-30 10:12
świetnie! przynajmniej przez te kilka tygodni nie będzie śmierdzieć z rafinerii (1)
- 6 10
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-03-30 10:39
Paliwa są zbyt tanie. Gdyby litr kosztował 25 zł, rafinerii powodziłoby się lepiej
A tak, po 5.5 to szkoda w ogóle paliwa produkować. Przestacie rozdawać bogactwo natury za pół darmo, aby każdy mógł z niego korzystać.
Z paliw powinni korzystać ci, którzy naprawdę muszą. Autobusy powinny być bezpłatne, opłacane z akcyzy paliwowej.- 7 9
-
2013-03-30 10:11
Konkurencyjny (wysoce) rynek? buhahaha
Konkurencyjność by się przełożyła na spadek cen, a tak mamy jakiś oligopol czy coś takiego.
- 14 2
-
2013-03-30 09:58
remont jest wg. harmonogramu
całość potrwa około miesiąca, czyli patrząc od stopu pierwszej do rozruchu ostatniej. przygotowani jesteśmy. damy radę. najciekawiej zapowiada się na starszych instalacjach. tam jest największy/przeplatający się z różnymi pracami front robót do skoordynowania.
trzymajcie kciuki
za miesiąc wrócę do życia i się odezwę :))- 6 3
-
2013-03-30 09:41
Remont rozpoczął się w czwartek
- 4 3
-
2013-03-29 21:54
sprzedac jak najszybciej!
j.w
- 9 48
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.