• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska rafineria wstrzymuje przerób ropy

erka
29 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zakres remontu "Wiosna 2013" w gdańskiej rafinerii obejmuje 51 instalacji, ponad 5 tys. urządzeń oraz 2,5 tys. aparatów i rurociągów. Zakres remontu "Wiosna 2013" w gdańskiej rafinerii obejmuje 51 instalacji, ponad 5 tys. urządzeń oraz 2,5 tys. aparatów i rurociągów.

Od piątku do 10 maja 2013 w gdańskiej rafinerii będzie prowadzony planowany postój remontowy. W czasie remontu przerób ropy zostanie wstrzymany. Nie oznacza to jednak, że mniej paliwa trafi na rynek. W zbiornikach Lotos zgromadził odpowiednie zapasy, które trafią na rynek, aby klienci nie odczuli przerwy w pracy zakładu.


Co myślisz o kondycji trójmiejskich spółek?


Konieczność przeprowadzenia kompleksowych remontów co 4 lata wynika z doświadczeń eksploatacyjnych oraz przepisów dozorowych. Zakres remontu "Wiosna 2013" obejmuje 51 instalacji, ponad 5 tys. urządzeń oraz 2,5 tys. aparatów i rurociągów. Zadanie tak wielkiej skali wymaga zatrudnienia ok. 2,2 tys. pracowników z firm zewnętrznych, którzy będą pracować przez 6-7 dni w tygodniu, często w trybie 24-godzinnym. A przede wszystkim precyzyjnego przygotowania. Dlatego planowanie postoju remontowego rozpoczęło się już w listopadzie 2011 r. Zajmuje się tym 100-osobowy zespół inżynierów, reprezentujących wszystkie branże.

- Remont w takim zakresie jak obecny, to najlepszy sposób, aby rafineria działała niezawodnie, bezpiecznie i efektywnie w okresie do następnego postoju. W instalacjach rafineryjnych, w warunkach często wysokich temperatur i ciśnienia, zachodzą procesy fizykochemiczne, w których stan techniczny eksploatowanych aparatów, rurociągów i pozostałych urządzeń ulega z czasem naturalnemu pogorszeniu - tłumaczy Tomasz Branicki, szef biura infrastruktury Grupy Lotos SA. - Z tego powodu w czasie postoju wykonujemy dziesiątki tysięcy rewizji, kontroli i badań diagnostycznych, w celu dopuszczenia do dalszej eksploatacji. Tam gdzie jest to konieczne urządzenia są naprawiane lub wymieniane na nowe.

W trakcie postoju kilka obszarów zakładu przejdzie modernizację, aby jeszcze bardziej podnieść ich moce przerobowe. W rafinerii wymienione zostaną piece technologiczne. Zmodernizowana będzie również kolumna na instalacji odsiarczania benzyn. Dodatkowo planowane są modernizacje instalacji hydrokrakingu, rozdziału gazów płynnych i instalacji produkcji baz olejowych.

Instalacje Lotosu pracują w okresach międzyremontowych z dostępnością na poziomie 99,2 proc. Dla porównania średnia dostępność instalacji rafineryjnych zlokalizowanych w Unii Europejskiej wynosi nieco ponad 80 proc. - Lotos dysponuje dziś jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Unii Europejskiej, gdzie na niezwykle konkurencyjnym rynku działa około 90 tego typu zakładów - podkreśla Marek Sokołowski, wiceprezes oraz dyrektor ds. produkcji i rozwoju Grupy Lotos. - Aby utrzymać się w ścisłej czołówce musimy nie tylko rozbudowywać nasze zdolności produkcyjne, ale również dbać o ich skuteczne i bezawaryjne wykorzystanie.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (40) 1 zablokowana

  • Głos nieważny. Na tym komputerze zostało niedawno wykasowane cookie. Co myślisz o kondycji trójmiejskich spółek? jest

    A co to ma być... ?

    Głos nieważny. Na tym komputerze zostało niedawno wykasowane cookie.
    Co myślisz o kondycji trójmiejskich spółek?

    jest dobra, co cieszy, bo wszyscy na tej koniunkturze korzystamy
    28%

    jest umiarkowana. Nie wszystkie firmy poprawią swoje wyniki
    28%

    niestety nie przekłada się na wzrost zatrudnienia i zarobków
    44%

    łącznie głosów: 141

    • 4 0

  • remont

    ludzie piszcie cos madrego , beznadziejne te opinie

    • 5 2

  • czegoś mi brakuje w tym artykule (1)

    Ile czasu potrwa ten remont ??? Tydzień, miesiąc czy może rok. Czy to jakaś tajemnica???

    • 5 33

    • czytaj ze zrozumieniem

      przeczytaj pierwsze zdanie artykułu.

      • 7 1

  • Szykują do sprzedaży...

    • 5 8

  • świetnie! przynajmniej przez te kilka tygodni nie będzie śmierdzieć z rafinerii (1)

    • 6 10

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Paliwa są zbyt tanie. Gdyby litr kosztował 25 zł, rafinerii powodziłoby się lepiej

    A tak, po 5.5 to szkoda w ogóle paliwa produkować. Przestacie rozdawać bogactwo natury za pół darmo, aby każdy mógł z niego korzystać.

    Z paliw powinni korzystać ci, którzy naprawdę muszą. Autobusy powinny być bezpłatne, opłacane z akcyzy paliwowej.

    • 7 9

  • Konkurencyjny (wysoce) rynek? buhahaha

    Konkurencyjność by się przełożyła na spadek cen, a tak mamy jakiś oligopol czy coś takiego.

    • 14 2

  • remont jest wg. harmonogramu

    całość potrwa około miesiąca, czyli patrząc od stopu pierwszej do rozruchu ostatniej. przygotowani jesteśmy. damy radę. najciekawiej zapowiada się na starszych instalacjach. tam jest największy/przeplatający się z różnymi pracami front robót do skoordynowania.

    trzymajcie kciuki

    za miesiąc wrócę do życia i się odezwę :))

    • 6 3

  • Remont rozpoczął się w czwartek

    • 4 3

  • sprzedac jak najszybciej!

    j.w

    • 9 48

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane