• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański Terminal Kontenerowy będzie większy

Robert Kiewlicz
18 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Gdański Terminal Kontenerowy powstał w listopadzie 1998. Obsługuje linie dowozowe.
Gdański Terminal Kontenerowy powstał w listopadzie 1998. Obsługuje linie dowozowe.

Terminal kontenerowy w gdańskim porcie ma być większy. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk planuje, m.in. powiększenie placów składowych, przebudowę zewnętrznego i wewnętrznego układu komunikacyjnego, przedłużenie torowiska żurawi i budowę myjni dla kontenerów. Całkowity koszt inwestycji to ok. 45 mln zł. Realizacja przedsięwzięcia zwiększy zdolność przeładunkową terminalu do ok. 100 tys. TEU rocznie. Przetarg na inwestycje ma być rozstrzygnięty już w kwietniu 2014.


Realizacja przedsięwzięcia zwiększy zdolność przeładunkową terminalu do ok. 100 tys. TEU rocznie. Realizacja przedsięwzięcia zwiększy zdolność przeładunkową terminalu do ok. 100 tys. TEU rocznie.

Planowane przedsięwzięcie dotyczy rozbudowy i modernizacji intermodalnego Gdańskiego Terminalu Kontenerowego przy Nabrzeżu Szczecińskim zobacz na mapie Gdańska w Porcie Gdańsk. W ramach przedsięwzięcia zwiększona i przebudowana zostanie powierzchnia składowania kontenerów, powierzchnia komunikacyjna i parkingowa.

- Planowany całkowity koszt realizacji projektu wyliczony został na ponad 44,6 mln złotych - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Na początku marca podpisana został umowa na dofinansowanie inwestycji w ramach "Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013". Koszty kwalifikowane, na które przyznane zostało dofinansowanie w wysokości 17,6 mln zł wynoszą 35,1 mln zł.

Planowana inwestycja polegać będzie na etapowej rozbudowie i modernizacji terminalu kontenerowego wraz z budową infrastruktury towarzyszącej.

Przewiduje się przebudowę placu składowego dla pustych kontenerów "depo" na powierzchni po zachodniej i wschodnie stronie ulicy Wielopole zobacz na mapie Gdańska - w tym placu składowego kontenerów z materiałami niebezpiecznymi, przebudowę zewnętrznego i wewnętrznego układu komunikacyjnego na powierzchni - w tym budowę nowego wjazdu na teren terminalu, placu manewrowego i postojowego dla samochodów wraz z parkingiem o powierzchni ok. 800 m.kw.

W ramach prac rozbudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej, sieci energetycznej i teletechnicznej, przebudowę sieci gazowej. Przedłużone zostanie torowiska żurawi Kone o ok.50 m, zbudowana myjnia dla kontenerów o powierzchni ok. 300 m.kw., wiata warsztatowa, magazyn, pomieszczenia biurowe i socjalne oraz nowe ogrodzenie.

Gdański Terminal Kontenerowy powstał w listopadzie 1998. Obsługuje linie dowozowe. Terminal na powierzchni ok. 10,05 ha. dysponuje nabrzeżem o długości 365 m i placami składowymi o powierzchni ok. 6,84 ha, w tym placami o powierzchni 3,33 ha umożliwiającymi składowanie kontenerów tylko w jednej warstwie.

Przy nabrzeżu mogą cumować jednocześnie dwa statki kontenerowe o długości po 150 m każdy. Wyposażenie nabrzeża stanowią dwa żurawie Kone o udźwigu 40 t, żuraw samojezdny Liebher o udźwigu 100 t, suwnica bramowa 40/60 t. Urządzenia obsługujące place składowe to suwnice placowe o udźwigu 32/40 t, wóz wysięgnikowy tzw. "reach Stacker", wóz podsiębierny o udźwigu 40 t. ciągniki i przyczepy niskopodwoziowe.

Miejsca

Opinie (28) 2 zablokowane

  • gtk

    coś dzwoni ale nie wiedzą gdzie, słaby znawca tematu..

    • 4 1

  • masakra

    Kolejna brama, kolejna droga przez środek terminala, kolejna linia kolejowa i pociągi z paliwem dla ORLEN przemykające pomiędzy kontenerami. Brakuje jeszcze na środku przedszkola ... Nabrzeże już było przedłużane tylko jakiś idiota zapomniał o torach dla żurawi, Wielopole było remontowane kilka dni temu i zaś kolejna przebudowa tej ulicy? A chociaż tym razem będzie szersza i dwa TIRy będą w stanie się minąć? Ktoś się powinien skontaktować z PGE przed opracowaniem tej kolejnej koncepcji ...

    • 2 1

  • (1)

    jakie jeźdzenie przez miasto przeciez zaraz będzie tunel pod wisłą mistrzeeee

    • 3 1

    • tunel

      i kolejki tirow w tunelu do tej samej bramy do elewatora,a co nie ?

      • 0 2

  • Powiedz mi, jak wybrac przyczepe

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane