- 1 Będą dwie niedziele handlowe w miesiącu? (201 opinii)
- 2 Brak opłaty mocowej - niższe rachunki (248 opinii)
- 3 Ogłoszono nowy przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (92 opinie)
- 4 Elektrownia jądrowa. Exim Bank pomoże w finansowaniu (206 opinii)
- 5 Francuska stocznia domaga się 5,3 mln euro (142 opinie)
- 6 100 nowych miejsc pracy w Hapag-Lloyd (87 opinii)
Gdański port bije rekordy przeładunków
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Śmiertelny wypadek na terenie GCT
We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.
Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.
Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.
W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.
Gospodarka morska
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
erka
Miejsca
Opinie (61) 2 zablokowane
-
2010-09-22 12:04
"Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy." (1)
To akurat żadna nasza zasługa. po prostu zarabiamy na konflikcie Rosja - Ukraina.
- 16 4
-
2010-09-22 13:47
Zarabiać też trzeba umieć...
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.