• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański port bije rekordy przeładunków

erka
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok. 15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok.

We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.



Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości. Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości.
Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT. Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.
Wpływ na to ma przede wszystkim azjatycki serwis kontenerowy AE10, gwarantujący cotygodniową wizytę oceanicznego kontenerowca w Głębokowodnym Terminalu Kontenerowym DCT Gdańsk. - Zaskakująco regularnie rosną także przeładunki gdańskiego Naftopotu - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Szacując minione 8,5 miesiąca można mieć nadzieję, że - wbrew kryzysowym prognozom - Port Gdańsk pokona rekordowe lata 2004 i 2005, przypominając nawet poziom wyników sprzed lat 30.

Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.

Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.

W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • Co to do Roterdamu czy Bremenhaven

    To tak jakby porównać port w Ustce do Gdyni.

    • 0 0

  • (4)

    rekordy ?

    • 5 18

    • byłoby lepiej gdyby nie PIS (3)

      PIS jest jak stonka zrzucana przez podłych imperialistów

      • 14 8

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • BYŁO BY LEPIEJ GDYBY NIE PO (1)

        I sepleniący kłamca

        • 8 12

        • Było by lepiej gdybm wygrał w totolotka, conajmniej milion.

          • 6 0

  • Jak bije rekordy to zniszczyć go tak jak stocznie i inne zaklady , sprzedac i naładowac sobie kabzę ...panowie władza!!

    • 0 0

  • Historia lubi sie powtarzac

    W 11 wieku Chrobry biegal po Europie tlukac i grabiac wszystkich dookola (w tym Niemcow), w 16 wieku bylismy bogatym krajem bo dobrze handlowalismy ... 21 wiek - kryzys sie nie udal (nie do konca), znalezlismy gaz... moze bedzie dobrze ;-)

    • 0 0

  • A rząd PO-PSL przewiduje likwidację ulg prorodzinnych i kolejne podwyżki VAT

    Sza. Zgoda buduje.

    • 0 1

  • Bravo Port !!!!

    Oby tak dalej.

    • 1 0

  • a co z przeładunkami w porcie wewnętrznym ?

    na wysokośc przeładunków wpływają towary masowe : gaz,ropa,węgiel i oddzielnie kontenery. terminale masowe są zautomatyzowane,skomputerowane i zatrudniają bardzo niewielką liczbę pracowników. w porcie wewnętrznym spółki portowe zatrudniają wielu pracowników , a o tym ,że tam w przeładunkach kompletna bryndza i zastój od wielu miesięcy nikt nie pisze, rozumiem , że panu rzecznikowi to wisi ale dla ludzi, którzy tam pracują nie jest wszystko jedno.

    • 2 3

  • naftopot (1)

    "Zaskakująco regularnie rosną także przeładunki gdańskiego Naftopotu" - pot smierdzący naftą :D

    • 2 23

    • hehehe

      • 0 0

  • "Pierwszy raz w powojennej historii,..." (6)

    Czyli przed wojną było więcej???

    • 35 7

    • Tak!

      Pociągami też jeździło się szybciej! Polska to taki kraj, w którym rozwój cywilizacyjny powoduje skutki odwrotne od oczekiwanych.

      • 3 1

    • przed wojną żyli w Gdańsku faszyści i nie bylo statystyki (1)

      przed wojną żyli w Gdańsku faszyści i nie bylo statystyki

      • 0 11

      • wlasnie niemcy sa mistrzami w rachubie

        pewnie nikt by nie wiedział ilu ludzi zamordowali gdyby nie ich skrupulatne wyliczenia.
        Zobaczcie jak port w Gdańsku wygladał przed wojną, choc wątpie aby przekraczali 20 mln ton, chyba ze tyle spławiano drewna.

        • 2 0

    • autor jest wychowany na propagandzie dawnej PZPR

      dla ktorej wszystko zaczeło się 22 lipca 194... któregos roku

      • 7 6

    • autorowi chodziło o wojnę polsko-ruską

      • 7 2

    • Może chodzi o to że przed wojną było mniej kontenerowców z Chin? ;)
      A tak na serio to pewnie nie ma danych albo autor użył tego sformułowania bez złych zamiarów.

      • 4 1

  • a do roboty zatrudniaja za marne grosze (2)

    kto wyzyje za 2 tys i utrzyma z tego rodzine i zarobi na dojazdy do tego portu.
    Zimno tam jest,brudno i bardzo nieprzyjemnie sie pracuje, nie mila atmosfera a jak nie znasz za bardzo angielskiego to sie na ciebie wszyscy patrza jak na kogos obcego.
    Jak bym znal jezyk to za 5-6 razy wieksze pieniadze z zapewnionym socjalem w Holandii w porcie dostane lepsza robote.

    • 4 2

    • odp. (1)

      ale nie znasz to siedz cicho

      • 1 0

      • I dlatego narzekasz bo nie znasz)))

        A ja znam i kosze euro 3300 za 28 dni pracy za granica

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane