stat

Gdyńska firma VR Visio w chińskim talent show

VR Vision pracuje dla chińskiego talent show


Wizualizacje gdyńskiej firmy VR Visio pojawiły się podczas największego w Chinach muzycznego talent show "Super Girl", emitowanego przez kanał należący do jednej z największych stacji telewizji satelitarnej Chin - TV Hunan. To już kolejny projekt gdyńskiej firmy realizowany na dalekowschodni rynek.



VR Visio to studio projektujące innowacyjne oprogramowanie w technologii wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR). Łączy doświadczenie w branży technologicznej, filmowej, tworzeniu gier oraz marketingu, tworząc innowacyjne rozwiązania o interdyscyplinarnym charakterze.

Gdyńska firma zrealizowała w ostatnim czasie kampanię reklamową dla producenta amerykańskiej luksusowej marki samochodów Cadillac. 360-stopniowy film VR miał swoją premierę na rynku chińskim podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Teraz przygotowali oprawę do największego w Chinach muzycznego talent show "Super Girl", będącego odpowiednikiem znanego w Polsce programu "Idol".

Wizualizacje powstały przy zastosowaniu techniki Face Mapping. W uproszczeniu polega ona na nanoszeniu dwuwymiarowych projekcji na trójwymiarowy model, jakim w tym wypadku były twarze uczestników programu. Dzięki temu zabiegowi publiczność widziała na scenie dziewczynę z twarzą robota, gejszy, a nawet tygrysa.

- Face mapping to popularna w Chinach, lecz jeszcze rzadko spotykana w Polsce odmiana video artu. Częściej można u nas obejrzeć pokazy, podczas których animacje nanoszone są na fasady budynków, dzięki czemu pod wpływem iluzji przyjmują nowe kształty i formy. Przykładem takiego show jest choćby animacja nanoszona na gmach wrocławskiej Hali Stulecia - wyjaśnia Paweł Łaźniak z VR Visio.
Zaprojektowanie nawet krótkiego pokazu wymaga wiedzy z zakresu obsługi programów graficznych 2D, 3D, montażu video i animacji oraz programowania wizualnego. Animacje przygotowane przez gdyńskich projektantów pozwoliły zatem na wirtualną zmianę rysów twarzy uczestniczek biorących udział w programie.

Sam program "Super Girl", to jeden z najpopularniejszych talent show w Chinach. Transmisja finału programu miała rekordową oglądalność na poziomie 400 mln osób.

Jak doszło do nawiązania współpracy ze stacją TV Hunan?

- Nasza firma od początku swojej działalności kładła duży nacisk na współpracę z zagranicznymi klientami. Specyfika tego rynku wymaga długotrwałego budowania relacji. Dzięki konsekwencji nawiązaliśmy dobry kontakt z producentami programu, którzy byli pod dużym wrażeniem naszych prac - mówi Paweł Łaźniak.
Zespół VR Visio podbija chiński rynek.
Zespół VR Visio podbija chiński rynek. fot. materiały promocyjne

Ostatnio firma VR Visio otworzyła w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni pierwsze europejskie studio zmiksowanej rzeczywistości, które pozwala przenieść aktorów i prezenterów w dowolną trójwymiarową przestrzeń. Może to być zarówno powierzchnia księżyca, tropikalna wyspa, jak i klasyczny newsroom, czy np. wirtualne wnętrze promowanego produktu.

- W odróżnieniu od klasycznych "greenbox studio", które ukazują aktorów na tle płaskich zdjęć, w studio zmiksowanej rzeczywistości wykorzystuje się w pełni trójwymiarowe przestrzenie jako tło nagrań. Pozwala nam to na kręcenie dynamicznych ujęć pod każdym kątem - dodaje Paweł Łaźniak.
Zespół ekspertów VR Visio opracował również autorski system rozpoznawania gestów, który pozwala aktorom manipulować otaczającym ich światem w czasie rzeczywistym, np. włączając efekty specjalne za pomocą gestów.

Firma VR Vision otworzyła w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym studio zmiksowanej rzeczywistości.

Opinie (16) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...